wat ik krijg en nog nooit heb aangevraagd is kindgebondenbudget maar daar moet je goed naar kijken of je daar recht op hebt, want het 2e jaar moest ik opeens terug gaan betalen. voor ik het zoweet willen ze met het kindgebondenbudget gaan stoppen en loopt dit in 2013 af.
Die laatste werkdag ligt hier al ver achter me....... ach was voor het gede doel. Soppie have fun en geniet van de taart. Hier beetje geirriteerd, nou ja beetje.......... Zojuist de eer gehad om van me biologische vader een SMSje te ontvangen hoe het met me is. Voordat ik zwanger was waren we een soort animatie team voor hem en moesten we wekelijks komen kaarten of yatzeeen. Toen ik opgenomen werd in het ziekenhuis kreeg ik een smsje - veel sterkte, woensdag een heel kort telefoontje maar hij zou niet op bezoek komen en toen ik naar huis mocht een smsje -fijn. (niet meer en niet minder alleen fijn) Vanmorgen dus al veel meer woorden - hoe is het met mijn kleinzoon en met jou? Geen telefoontje, geen hulp helemaal niets. Heb terug gestuurd - kleine doet het redelijk, ik sta op instorten. Voel me eigenlijk best redelijk. maar ik ben zo geirriteerd dat ie niet eens even de moeite neemt om te bellen. Me moeder en stiefvader zijn net terug van vakantie (nou ja ook alweer een week of 3) maar die staan elke dag hier op de stoep, gaan mee naar het ziekenhuis, doen boodschappen, het huishouden, de strijk, laten de hond uit en hebben zelf ook nog een huishouden en 2 honden. Mijn moeder heeft reuma en fibrimilogie (weet niet of ik het goed schrijf) maar die moet dus overal rekening mee houden en is snel moe en kan ook niet alles meer. En ze doet het met alle liefde hoor zei ze al, en ik waardeer het ook echt wat ze doen, ze gaan zelfs niet ver weg, niet meer als een half uur rijden voor het geval dat......... En me vader is zelfs te beroerd om even te bellen, hoef hem hier niet dagelijks over de vloer te hebben hoor maar kan ie GVD niet effe 1 keer in het weekend effe met Ro naar de supermarkt rijden voor boodschappen. Of zijn muil hier laten zien. Nee weet al precies hoe het gaat, net als ik vroeger als ie een nieuwe vlam had mocht ik weer opdraven en op bezoek komen want dan kon ie pronken met zijn dochter die zulke goede cijfers haalde en blablabla maar dat dat te danken was aan mijn moeder daar zweeg hij over! Als hij maar niet denkt dat ie een dag na of de dag van de geboorte van zijn kleinzoon al welkom is om dat de "leuke" opa uit te gaan hangen. Hij mag van mij helemaal wegblijven....... Nu ik het zo zit te typen wordt ik echt alleen maar kwader op hem, waar haalt ie het gore lef vandaan, hij SMSt nooit en nu belt ie niet eens!! Ik ben zoooooooo klaar met die vent!!!
*hug* rosa! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt... zo heb ik me ook vaak gevoeld in mijn leven. Tot iemand zei: "je kunt niet verwachten van anderen dat ze hetzelfde zijn zoals jij" dat leidt alleen maar naar teleurstelling! Je kan beter geen verwachting meer hebben naar je vader om deze frustratie te voorkomen (is ook niet goed voor jou en je beeb). Of je moet een keer openhartig met hem gaan praten, als je niet zegt wat je dwars zit kan hij ook niet veranderen... Je hoeft er niets mee te doen hoor, ik weet dat het mij geholpen heeft *knuffel*
@rosa, ik snap dat je het helemaal gehad heb !! er zijn mensen die zeggen het blijft je vader... en dat is ook zo ... maar zo ga je toch niet met elkaar om ?! Goed dat je lekker je hart blijft luchten hier hoor
Is ook zo, zijn weer even wat wijze woorden. En ik kan en weet ook dat ie er niet voor me is zoals ik voor hem, toen hij in het ziekenhuis lag ging ik 's ochtends werken dan zijn vriendin ophalen, naar het ziekenhuis, terug naar hun huis om de hond uit te laten en te eten, dan 's avonds weer met die vriendin op bezoek en daarna haar weer thuis brengen en dan naar huis. Ze woonden in Ridderkerk en hij lag in Breda in het ziekenhuis. Dit "ritme" heb ik 3,5 week volgehouden daarna storte ik in. En ik verwacht hem hier ook niet dagelijks, zou ik niet eens willen hoor want dan draai ik ook door maar 1 simpel telefoontje schijnt dus al teveel te zijn.... en dat doet zo'n zeer en hij blijft me dus kwetsen (en ik stomme trut laat het nog toe ook) Ondanks alle gesprekken die ik met hem heb gehad, contact is al zo vaak verbroken geweest. Al zo vaak aan hem uitgelegd wat ik verwacht, wat pijn doet. En dan gaat het weer even goed maar nu ik dus mensen om me heen nodig heb die er voor me zijn laat hij het weer in alle geuren en kleuren afweten. Kreeg vorige keer ook een mooie spreuk die door mijn hoofd spookt; Don't make important decisions in anger, you can always tell people "go to hell" tomorrow. Maar hij zit zooooooooo dicht bij dat laatste deel, mensen zeggen wel het is en blijft je vader maar zo voelt het niet.....
Don't make important decisions in anger, you can always tell people "go to hell" tomorrow. Hele goede Rosa! ((((hugg)))) voor jou!
Knuf!! Meiden, ik spreek jullie zondag weer, wij gaan vanaaf naar m`n schoonvader in het noorden voor ene lang weekend.
Rosa ... Mischien moet je je verwachtingen bijstellen van hem, Je weet inmiddels dat hij toch niet komt opdraven als je hem nodig hebt uit eerdere ervaringen. Als je de verwachtingen hebt bijgesteld dan komt het ook niet zo hard binnen en irriteer je je er ook niet aan... Mischien ben ik dan wel heel kort hoor maar ik heb een grens en zodra men daar over heen gaat dan is het genoeg klaar afgelopen. Dan steek ik er geen energie meer in. Dat is ook de reden dat ik mijn vader al 7 jaar niet heb gezien en daar ook totaal geen behoefte meer aan heb. Veel plezier Breastmom. Hier is het heerlijk weer lekker zonnetje !!
soppie en babyleeuwtje geniet van voorlopig je laatste dag ! rosa een knuffel voor jou !, lekker heen laten doen de kerel .. Breast, veel plezier hier niks bijzonders.. vandaag moest mn zusje ong. tot n uur of 2 onderzoeken krijgen dus ga ik op stap met mn neefje.. dadelijk ff naar de ikea en dan met m naar de kapper! xxx fijne dag allemaal!
@ Breastmommy, enjoy the trip. @ Rosa, voor jou is dit helemaal niet goed, als die boosheid, kost veel energie en guppie heeft dit hard nodig. Denk aan jezelf en stel je grenzen. 1 ding is vrijwel zeker; mensen kun je niet veranderen. Zelf heb ik een hele goede band met mn ouders, maar deze situatie is bij mij vaker in de directe omgeving voorgekomen.
Nee hoor helemaal niet kort, heb ook niet gewacht met het morgen deel, nu ruim 3 uur geleden dat ik hem stuurde je kleinzoon doet het redelijk je dochter staat op instorten. Maar geen reactie of wat dan ook. 15 minuten geleden wel een reactie naar hem eroverheen van mij, tomorrow is dus vandaag geworden. Zojuist gestuurd - Daar je verder geen enkele intresse toont en niet wenst te reageren stopt hier nu definitief het contact tussen ons. Ik wil je kleinzoon en mijzelf de pijn besparen die je mij (je dochter) al meedere keren hebt aangedaan. Hij is ook van de lijst om te bellen af na de geboorte en krijgt ook geen geboortekaartje, zonde van het geld en de postzegel. Thanx meiden