September mama's 2011 DEEL 3 !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lydia1986, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Gup heeft zich weer krachtiger gemeld inclusief hik.

Ja die duimen die maken overuren de laatste weken.

2. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    yeeh!

3. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Goeiemorgen,

@ Soppie, herken ik, denk je een film af te kijken, mis je toch het einde.....
    @ Rinke, ik heb een deken en laken. En ik heb zo'n slaapzakje om in te bakeren van puck(nog iets) die is voor als die net geboren is.
    @ Rosa, knap dat je voet bij stuk hebt gehouden. Sterkte guppie heeft al jou energie nodig.

4. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @dekentje: van de kraamzorg kreeg ik een folder over veilig slapen en daar staat in dat je de eerste twee jaar voor de veiligheid geen dekbedje moet gebruiken.

--------------------------
    Ook op internet is dit te vinden:

Gebruik de eerste twee jaar geen dekbed. Een deken in dekbedovertrek is wel toegestaan.
    Een dekbed kan veel te warm zijn voor een baby. En het kind kan zich gemakkelijk onder of in het losliggend beddengoed wurmen. Dit kan de ademhaling belemmeren. Een deken in een dekbedhoes kan wel, maar dan moet de deken even groot zijn als de hoes. De dekbedhoes moet groot genoeg zijn, zodat deze aan de onder- en zijkanten minimaal 10 cm onder het matras ingestopt kan worden. De hoes moet goed sluiten. Maak net als bij gebruik van een dekentje en lakentje het bedje kort op - voetjes tegen het voeteneinde.

5. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @RoSa: succes met de controle straks!

6. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @Soppie: top dat je die meeting zo geregeld hebt! Echt jammer dat ik er niet bij kan zijn...

7. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

8. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Goedemorgen

@RoSa: succes bij de controle straks! en een *hug* voor de rest
    @Soppie: Ik vind het ook super dat je het allemaal regelt!

Ik ben net terug van de controle, beeb is goed gegroeid en ligt nu goed om HOEZE :)

9. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    @loepie: ook fijn, weer een goed controle ;)

@meeting: ben zojuist weer gebeld door de chefkok van het restaurant met de vraag of er dames zijn die qua eten ergens allergisch voor zijn (bijvoorbeeld pinda's e.d.) zodat hier ook rekening mee gehouden kan worden. so let me known...
    wat een top restaurant :D

gaat nu op mijn eerste dag van mijn verlof (hihihihi) lekker genieten van het nog droge weer en zodadelijk denk ik even op de fiets naar de markt...

fijne dag :)

10. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hier geen allergieen...

bedankt voor het mee denken allemaal over het dekentje.. :D

loepie: fijn dat ie goed ligt :)
    rosa: suc6 met je controles

11. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Loepie
    FIjn dat de baby al goed om ligt :D
    Geruststelling!!

De drukker belde net, mn proefdruk ligt klaar :D Ben heel heel heel erg nieuwsgierig.. De eerste keer dat ik haar volledige naam enz. zie :D
    Oeh!! Ga vanmiddag ophalen en de enveloppe lagen er ook :D

12. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Dát is fijn....

13. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Als je een dekentje in een dekbedovertrekje doet, dan hoef je niet meer te tobben met een lakentje, toch? :)

Ik ga denk ik voor een newborn slaapzakje... geen getob en ook zeker geen risico's! De kraamzorg staat er helemaal achter. En het schijnt dat de kids het ook fijn vinden omdat ze zich niet 'bloot' kunnen woelen...

14. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @Juffie: leuk! Het is echt zo tof om opeens je kaartje in handen te hebben...

@Rest: heeft er iemand ervaring met Perineum Massageolie?! Zou het echt werken?!

-------------------------------
    Iedere vrouw wenst een bevalling zonder scheuren of knip. Regelmatig masseren van het perineum (het gebied tussen vagina en anus) met Perineum Massageolie helpt om dit soepeler te maken en hierdoor beter in staat mee te bewegen tijdens de bevalling.
    Werking:
    De massagebewegingen van het perineum stimuleren de doorbloeding en bevorderen de soepelheid van het weefsel, terwijl de fijne amandelolie en tarwekiemolie de elasticiteit verhogen en het weefsel losser maken. Hierdoor verklein je de kans op inscheuren of inknippen tijdens je bevalling. De compositie van etherische oliën van scharlei en rozen zorgt voor een aangename, milde geur. De Perineum Massageolie kan vanaf de 34e week van je zwangerschap gebruikt worden.
    Gebruik:
    Masseer het perineum (het gebied tussen vagina en anus) regelmatig met Perineum Massageolie, vijf tot tien minuten en drie tot vier maal per week.
    Voor wie speciaal:
    Voor zwangere vrouwen, om het perineum voor de bevalling soepeler te maken, zodat de kans op inscheuren of knip afneemt.

15. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Kom je daar nog bij dan :$

16. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland

geen ervaring er mee.. maar ben wel benieuwd :)

17. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland

je kan ook iemand anders laten maseren ;)

18. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Mijn collega's zullen zich wel afvragen waarom ik zo'n lol heb ik mijn eentje... :D

19. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Loepie, wat fijn, hij heeft de uitgang inzicht:)
    @ Want to be, ik ga me daar niet in verdiepen, zal wel goed komen allemaal.

20. Sunshine Mama

Sunshine Mama Actief lid

2 jun 2011
    395
    0
    0
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Eindhoven
    Hallo Dames,

Ik kan jullie echt niet bijhouden.. sorry..
    Heb even een paar pagina's gelezen;

@Rosa, jeetje wat een gedoe met je vader, een dikke knuffel voor jou! En als ik het zo lees moet je op controle vandaag? sterkte! ik duim voor je..

@Loepie, Wat een goed nieuws! fijn zo'n goede controle!

@Juffie, leuk he? een proefdruk. Ik kreeg echt kriebels in mn buik toen ik het kaartje vast had. Have fun :D

@Soppie, Ja ja, verlof! Fijn gevoel he?:)

@opmaken van bedje. Ik gebruik lakens met dekens. Mocht ik het niet fijn vinden, kan ik voor die dekens altijd nog een hoeslaken bijhalen. Maar vond dit zelf in de winkel makkelijker met opmaken.. ;)
    Ik heb ook newborn slaapzakjes, maar ik begreep dat je daarbij ook nog een laken met deken nodig hebt in het begin, omdat het anders toch ook te koud is? :(

@Perineum Massageolie, geen ervaring mee, maar ik denk dat ik het wel ga kopen.. eennuh ja, ik kan daar nog wel bij:p

Ik heb gister controle gehad in ziekenhuis, hartje nog steeds hetzelfde. Kindje was eigenlijk vrij groot, maar niet boven de lijn. Volgende week woensdag moet ik weer terug.

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina