@ Soppie sterkte vandaag, zal voor soppiebaby duimen @ Lydia gewoon bellen. @ Vloeien, hield bij mij na 3 weken al op..... @ Cos hoe gaat t met je? @ Want to be, hoe wss het bij de osteopaat?
Hey owww ik loop achter hier!! Manlief is nog vrij en dan lukt het me amper om zoveel terug te lezen! Zit helemaal niet achter de pc. Ik ga iig proberen terug te lezen en dan haak ik weer in. Hopelijk alles goed met iedereen!!? Liefs
hoi meiden,lukt het allemaal met de kleintjes? Hier komt hij om de 3a 4 uur en slaapt lekker maar heeft soms wel last van de krampjes maar ja dat hoort er ook bij maar vind het wel zielig. Ik geef bv en hopelijk kan ik dit nog wel ff blijven doen. Vanacht is ie zelfs 6 uur weggebleven! zal wel eenmalig zijn Succes!
kraamhulp kan je hier tot 8 weken na de bevalling krijgen ik heb 2x 4u per week net bij cb geweest y.ente is op een week tijd 1cm gegroeid en 310g bijgekomen bv kinderen zouden 150g op een week moeten bijkomen
papa is saar met de kraamhulp in bad aan het doen.. volgende keer moet ie het alleen doen hoor haar nog jameren dus ze leeft nog hihi vandaag de laatste dag hulp, en dan moeten we het met z'n 3en rooien (spannend!!!) vanmorgen nog gewogen: geboorte gewicht 3830 nu 4160 tja
hihi rinke leuk he.. Ik hoor fer nog zeggen toen ze vroeg ferdi wil je dr in bbad doen ''jaaa ik kijk eerst wel even'' en de dag erop '' jaaa maar blijf je dan wel in de buurt?'' hahah
Lydia.. idd even bellen om te vragen.. kan nooit kwaad.. Sophie sliep altijd op haar buik in de box.. dat vond ze het fijnst en ik was toch altijd in de buurt. Jasmijn wordt helemaal gefrustreerd als ik haar op de buik leg Balen van je pittige nacht Rinke.. haha hier precies hetzelfde met manlief bij de eerste.. tweede is zo anders! fijne laatste kraamdag gewenst en het komt zeker goed! Mariss.. wat goed van je ventje! Hopelijk houdt hij dat zo Zuurtje.. dat is dan echt heel anders dan in NL.. ook wel fijn zo lang! Zo goed gegroeid zeg! Netjes! Soppie.. succes met je meiske vandaag! Komt vast goed! All.. hier prima nacht.. 23:30-4 en om 8:30 maar wakker gemaakt anders komen we vandaag zo gek uit. Ze zit wel in haar eerste 'sprongetje' slaapt moeilijker in en is wat onrustiger.. wel lacht ze nu veel meer.. dat is het mooiste waar ik mee wakker kan worden. We hadden Jasmijn op Sophie haar bed gelegd en ze ging ook direct naar Sophie lachen. Gewoon te schattig! Sophie kwam niet meer bij! verder druk met de voorbereidingen van Sophie haar tweede verjaardag. Erg leuk
?? Mij is altijd verteld dat bv kindjes niet een bepaald gewicht hoeven of mogen aan te komen bv kindjes groeien vaak juist snel in het begin!
ik zou gewoon bellen. ach balen zeg... 2 keer een nachtvoeding. Dat wordt een flesje meer vandaag waarschijnlijk
Ha lieve meiden! Bedankt voor jullie meeleven. Wij zijn dus gisteren naar de osteopaat geweest. Mijn gevoel dat er iets mis was met A.nna, werd inderdaad bevestigd. Op wel 3 plekken was er behandeling nodig: een tweede nekwervel, het borstbeen en het schedeltje. Ik heb al die tijd gezegd dat ik denk dat ze verborgen reflux heeft, en dat kan kloppen. Door de spanning op het borstbeen kan het klepje de slokdarm niet goed afsluiten. Gisteren was ze flink van slag, dus ik kon niet gelijk een update komen doen. Ze was veel aan het huilen. Toch denk ik al verandering te kunnen merken. Ze brak de tent niet af toen ik haar in bad deed, ze is nu even neer te leggen op haar ruggetje en ze heeft vannacht geslapen!!!!!! Het is nog niet helemaal over, ze slaapt nog slaapt nog steeds op haar buik, dus ik ben heel benieuwd hoe het na een tweede behandeling zal zijn... @Lydia, ik ben op advies van het cb eerst naar de huisarts gegaan, maar ik wilde nu dat ik gelijk naar de ostepaat was gegaan. Zij legde letterlijk en figuurlijk de vinger op de zere plek! De huisarts stuurde mij naar huis: een reflux is volgens hem alleen ernstig als er veel gespuugd wordt. Je kan me pb-en als je tips wilt. Ik heb me helemaal verdiept in reflux en heb nu verschillende dingen gevonden die een veel rustiger kindje opleveren. Ken je deze website al? Home Vraagje: ik heb heeeel erg stekende pijn in 1 borst. Duurt zeker een uur na de voeding voor het wegzakt. Is dat spruw?
Meid, het is echt helemaal hetzelfde als A.nna heeft. Zij slaapt ook al vanaf de geboorte alleen bij mij. Ik weet hoe vermoeiend het is... Loop er alsjeblieft minder lang mee door dan ik heb gedaan...
@want2be, toch ook naar een osteopaat gegaan... is echt heel fijn he als iemand je gevoel kan bevestigen !
Gelukkig heeft de osteopaat wat kunnen vinden. Dan kan er ook wat aan gedaan worden he, je kan je zo machteloos voelen he! Lydia; ons ukje had het ook en het cb doet niets. Ik heb meteen de huisarts gebeld en medicatie gekregen voor verborgen reflux. Idd veel slikken, smakken, de hik en huilen als ik hem weg legde. Het gaat nu echt een stuk beter. Het slikken is af en toe nog. Maar dat is gewoon omdat het maagklepje nog niet volgroeid is en niet goed afsluit. Maar het zure is weg, waardoor hij geen pijn meer heeft in zijn slokdarm. Ik heb ons ukje gisteravond een 150+5 fles gegeven voor het slapen gaan. Ik dacht zal eens kijken hoe dat gaat vannacht. Na 5,5 uur kwam hij weer. Dat is wel 1,5 uur langer dan normaal. Maar daarna was het drama; niet meer slapen en de volgende flessen niet meer leegdrinken. Het is echt zoeken hoe en wat hoor. kan niet wachten tot hij doorslaapt haha
heb t cb gebeld en moest indd de dokter bellen voor een afspraak omdat hun geen medicijnen mogen uitschrijven.. bel ik de dokter (assistent) en leg het uit zegt ze '' dan kun je vrijdag 8.40 komen'' ikke zo kan dat vandaag niet ?? nee zegt ze is vol .. ikke zo maar ze gilt het uit van de pijn ! ja zegt ze had je maar eerder moeten bellen ! .... k*twijf!! ... pfff schoot ff vol hoor.., denk : heb je geen kinderen ofzo ?! !!
@gebakje: Bedankt voor de reactie! Het spugen lijkt hier ineens minder nu we de flessen hebben verlaagd *afkloppen*. We kijken het nog maar even aan. @Want2be: Hopelijk helpt het wat die osteopaat!! 23 uur bij je hebben lijkt me super vermoeiend. @Lydia: Heb je al eens iets gelezen over sprongetjes in de ontwikkeling van een baby? Ik heb dat 'oei ik groei' boek en daarin staat dat een baby rond 5 weken in de eerste sprong komt. Dan wil hij vaak bij mama zijn en slaapt slechter. Jouw meisje is natuurlijk nog geen 5 weken, maar in het boek staat ook dat kindjes die te laat worden geboren, de sprongen ook eerder beleven. Dat heb ik met mijn zoontje die 2 weken te laat kwam ook zo ervaren. Misschien zit je meisje in een sprongetje? Verborgen reflux, vertoonde ze daar eerder verschijnselen van? Bijvoorbeeld dat je voeding ziet terugkomen en haar vervolgens ziet smakken? @Cos: Ik vloei ook nog steeds en ben er ook klaar mee!! Maar na de eerste bevalling heb ik ruim 6 weken gevloeid, dus ik zou nu al blij zijn met 'maar' 3 of 4 weken. Bij mij is het ook de ene keer veel meer dan de andere keer. Had eergister ineens weer 1 keer helderrood . Maar nu is het weer heel donker, dus het zal vast ooit stoppen. @Adnalie: Mijn man geeft de laatste voeding, maar gaat gewoon om 22 uur slapen en zet zijn wekker. Dit om te voorkomen dat ze halverwege de nacht wil drinken omdat ze nog niet genoeg 'overdag' gehad heeft. Hier werkt het gelukkig. Gisteren kreeg ze om kwart voor 12 de laatste en kwam vanmorgen om kwart voor 6. Dat vinden wij prima nachten voor een baby van 2 weken. Zullen rond 4 weken die laatste iets gaan vervroegen. Hebben eerst om 23 uur de laatste gedaan, maar dan hebben we dus dat ze om 4 a 5 uur alweer wil en dat is eigenlijk veel vermoeiender.
Hier weer iets nieuws: Ik heb een knip gehad en dat hebben ze onderhuidsgehecht. Nu elke keer bij het afvegen kom ik stukjes hechting tegen. Kleine witte stukjes draad van ongeveer 1,5cm. *weird*
Hier zei de kraamhulp gelijk op de 2de dag: Zo papa doe jij deze vent maar eens in bad. (dus hij had geen keus, hihihi)