duimerijntje als ik kijk naar de symptomen : * huilt veel en ontroostbaar (en dan niet zomaar huilen maar echt krijsen/schreeuwen en een uur/anderhalf uur lang ) * slaapt slecht ( slaapt na de 1e week niet meer in haar bed (heel af en toe maar ) en alleen bij mij .. ->of ze moet echt heeeel moe zijn en omvallen dan kan ik dr nog wel s ff in bed / in de box leggen.. maar dan wel op dr zei of op dr buik * vaak de hik : zeker elke dag en vaak nog vaker dan 1 keer per dag en dan wel een half uur lang.. * veel slikken: ze slikt heel veel en dan vaak ook met als gevolg huilen.. (zie geen melk in dr mondje dat niet ) * zwaar ademen : ja nu ook alleen ze is wel kei verkouden ook .. maar de 1e week hoorde ik dr bijna niet ademen zo stil en nu dus zeker wel * weigeren te drinken of juist veel vragen : lijkt wel of ze constant wil drinken , zodra de fles op is blijft ze ook smakken en 8vd10 keer huilt ze . * overmatig kwijlen/spugen : ze blaast heel veel 'bellen' * overstrekken en hoofdje overstrekken : met dr benen strekken tijdens t huilen vooral
Oh Lydia wat een K wijf !! Ik kan daar zo slecht tegen. Gewoon nog een keer bellen hoor en anders bel je de doktersdienst maar. Ik had het 2 dagen na mn bevalling dat ik zo benauwd was en de dokter moest komen van de VK en kraamhulp. Zegt ze gewoon ja er is geen plek meer ik vertel verdorie toch dat ik net ben bevallen dus ik kan sowieso niet komen .... Kwatier later was de dokter er.
Hier vandaag een beetje regeldagje volgens mij. Hij komt veel vaker voor voeding. Dus ik geef er maar lekker aan toe in mn joggingpak haha. Hij heeft wel super geslapen vannacht ! Ik vermoed dat hij soms wat moeite heeft met poepen hij drukt dat en drukt maar het wil volgens mij niet want hij gaat huilen en word rood. Even later ontspant hij wel weer. Het lijkt niet op krampjes in mijn ogen ...
tja indd.. mensen snappen er geen hol van .. ik bel dalik gewoon of er geen plek is bij een andere dokter..
Dat heeft jasper ook regelmatig. Rood hoofd, pers geluiden en huilen. Vaak even later een enorme poepluier tot onder zijn oksels. Tja, dan zou ik ook huilen
Mijn huisarts wilde geen medicijnen geven... Achteraf vind ik dat niet erg, nu pakken we met de osteopathie het probleem bij de wortel aan!
Want2be wel fijn dat ze er nu aan geholpen kan worden! Hopelijk zie je snel verbetering! Op borstvoeding.com staat (handige site) dat brandende pijn op spruw kan wijzen. Stekende pijn heb ik ook vaak na het voeden, maar trekt na een tijdje wel weg.. Wat het is weet ik niet
Dit is mijn lijstje met symptomen: Huilen als ze lang op haar rug ligt, soms zelfs in paniek Op haar rug vaak heel erg spartelen (zwaaien met armpjes en trekken met beentjes) Soms overstrekken Vaak alleen stil als ze rechtop gehouden wordt, soms ook stil op haar buik Bij oppakken duidelijk slikken, soms verslikken Protesteren bij uit- en aankleden Piepende, gierende of rochelende ademhaling Soms geen adem krijgen, happen naar lucht Veel winden laten (niet heel vaak boeren) Veel hijgen Vaak onrustig drinken, rood aanlopen. Soms huilen tijdens drinken Na eten rechtop houden anders huilen en spugen/mondje terug Ca. 4 / 5 x per dag de hik Als ze onrustig is -meestal s avonds- vaak willen drinken (korter aan de borst) Na het voeden soms moeilijk om haar in slaap te krijgen -meestal s avonds-. Als ze onrustig is -meestal s avonds- veel tong uitsteken, veel geluiden maken en spartelen s Avonds onrustig of niet slapen Veel overeenkomsten he?!
Lydia nou jaaa wat een p okkewijf!! Heb je wat terug gezegd? Grrr idioot mens!!! Zelfs ik wordt er kwaad van en dan was ik er niet eens bij verborgen reflux hmm...moeten ze dan altijd gaan huilen wanneer je ze weg legt? Oh lees het al. Gelukkig herken ik niet alles in t rijtje. De hik wel heel erg, maar dat schijnen bijna alle baby's te hebben.. Had M ook. Kan ook door de verkeerde speen komen of te snel drinken! Cos heel herkenbaar! Vooral snachts kreunt L zich een ongeluk! Denk ook aan krampjes want z'n ontlasting is super dun juist. Vaak als ik dan z'n luier verschoon en z'n poepgaatje een beetje wrijf met n billendoekje, dan schiet het eruit.
Hallo, Lydia: ALs je het echt te lang vind duren dan bel je toch gewoon een keer s avonds een arts. En ga je met haar naar de avond/weekend arts en zeg je dat je niet meer weet wat je moet doen omdat Yinte alleen maar huilt en onrustig is en bijna niet slaapt... Dan ben je wel sneller geholpen. Helpt het ook niet om haar voortaan op haar zij te laten slapen. Wij laten Isa ook op haar zij slapen ivm voorkeurs houding die ze kreeg en dat is nu ook weg, heb zo'n speciaal ding ook in bed voor zij slapen. Nutriton helpt hiet ook goed. Ik doe 1,5 schepje bij 120cc voeding en ze heeft geen last van dikkere of dunnere poep. In het begin poepte ze wel ineens heel erg veel maar dat was geen ramp. Verder gaat het goed.Ze komt s nachts nog wel en heeft dan ook echt honger. Haar spruw is gelukkig weg dankzij de daktarin...joehoe!!! Ze weet ineens dat ze meer kan drinken laat nu meestal maar 10cc staan.
Nou lydia, dat zijn ook alle symptomen die mijn zoontje had. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar denk wel dat het ook verborgen reflux is. Ik zou idd de dokter nog een keer bellen en anders vanavond om 17.05 de huisartsenpost. Ik heb toen nog het advies gekregen om de flesjes ietsje koeler dan normaal te geven. Dus niet koud, maar gewoon iets lauwer nog. En als hij zo'n last had van slikken enzo een beetje water laten drinken. Dit hielp wel een heel klein beetje. Hier is het poepen ook soms wat lastig, ook al is het dun. Heel knalrood hoofd en echt persen. Duurt idd ook maar 5 minuutjes ofzo.
Ik bedenk me net ineens dat bij volwassenen die zwanger zijn en maagzuurhebben ze adviseren om op de linker zij te liggen. Dan schijnt het langer in je maag teblijven of zo. Misschien dat het iets verlichting geeft bij die kleintjes met (verborgen) reflux ???
zo.. dacht ik ff niet emotioneel te gaan worden als de kz wegging... nou dat was dus fout gedacht.. zit helemaal beetje raar op de bank nu.. krijg steeds tranen in mijn ogen pff.. is toch wat.. w2b: fijn dat het lijkt dat de behandlingen bij de osteopaat goed doen voor A.nna hoop dat het steeds een beetje beter word! die stekende pijn in je borst na het voeden.. ?? ik zou het niet weten meis! lydia: god god.. mensen toch dat ze je niet gewoon meteen helpen!! het is niet zo maar wat!! hoop dat je ergens anders terecht kan! gebakje: het is niet raar hoor dat je je hechtingen verliest.. het zijn inprincipe oplosbare, maar als ze loslaten moeten ze toch ergens heen. ik had 2 uitwendige hechtingen. daar is er ook al 1 van uitgevallen en de andere zit los.. dus die gaat er ook een deze dagen er uit.. poepen van mw hier gaat goed haha... al 3 keer de kraamhulp onder gepoept.. verder heel regelmatig volle broeken en natte scheten..
elisa is ook van de drukkerij hoor! persen maar zonder resultaat. waarschijnlijk omdat het te dun is om door de darmen heen te persen doet ze dit lekker de hele dag door. met als resultaat af en toe een KAKBOEM! tot aan je onderlip zeg maar hahaha ik leg haar trouwens af en toe wel op haar buik in de box, maar alleen als ik erbij kan blijven. zo pakt zij een goede slaap (want ze slaapt dan als een blok!)
Wow.... vanmorgen om 8.30 had s.ophie een fles en daarna was ze wakker, gewoon gezellig. Ondetussen gaan gymmen met de oudste en ze heeft er wakker bij gelegen. Om 11.30 dacht ik: laat ik haar maar alvast een fles geven, dan kan ze daarna lekker gaan slapen. Ja hoor, ze viel meteen in slaap tijdens het boertje laten, rond 11.50. Heb haar op bed gelegd, rond 13.30 mn andere dochter ook op bed en ben toen ook even gaan liggen. Schrok ik toch wakker om 16.15!!!!!! Ik had namelijk wel verwacht dat S.ophie rond 15. uur wakker zou worden. Nu ligt ze lekker in de box te chillen
lydia, wat belachelijk zeg dat ze je niet serieus nemen. Hoe kunnen ze je nou nog 2 dagen laten wachten!!! ongelofelijk. Oh ik bedenk me net dat ik gister in onze dorpskrant las dat 6 okt de huisartsen gaan staken..... zouden ze je daarom morgen niet ingepland hebben? w2b, wat fijn dat de osteopaat iets voor jullie kan doen!!! Hopelijk gaat het snel werken!
ik heb er hier ook bericht van gehad idd dat ze 6 oktober staken, maar dat de huisartsenpost wel bereikbaar is bij ons de gehele dag