September mama's 2011-- deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juffie2008, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @adnalie:

Heerlijk toch dat je even lekker hebt kunnen bijslapen ??

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hoi meiden,

Kom ff vertellen dat ervandaag bij Louise verborgen reflux is vastgesteld, morgen gaan we beginnen met de medicatie.

Even voor mama's die twijfelen over reflux etc. In het begin werkt de maagklep nog niet goed. Een baby kan dus altijd iets overgeven omdat het nog niet helemaal werkt.
    Maar wanneer je merkt dat je kind echt veel pijn heeft of niet goed groeit dan is het tijd om aan de bel te trekken.

Succes allemaal!

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    zeker, ik knap er alleen nooit zo van op..... ben echt duf nu.
    Maar ik was zo ontzettend moe.... ik had het echt even nodig.

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    jeetje.... ook al!
    Wat fijn dat jullie nu medicatie hebben, hopelijk werkt het snel!

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    heb t ff aangevuld indd veel herkenning

6. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Geen shock voor ons hoor want Christian had gewone reflux en ik had als baby een ernstige verborgen reflux. Dus we hadden eht al verwacht ;)

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    jinte slaapt indd op dr zij :)

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    vinden jullie het ook zo moelijk om te bepalen of je kindje moe is en dat ze dus naar bed 'moet' ? Ik vind het zo moeilijk.....

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik leg jasper niet altijd in bed hoor.
    Hij slaapt ook wel in de box, of bij mij in de buikdrager.

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    maar leg je hem dan nooit wakker inbed?
    ik wil daar niet te lang mee wachten, met mn dochter drama's gehad.....
    dus wil nu alvast beginnen met haar ook af en toe wakker op bed te leggen, da t ze nog niet in slaap gevallen is. maar ja...wat is het moment dat ze naar bed kan?!?! vind ik nog erg moeilijk om te zien. Zal vast wel komen ;)

11. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Hier ook de 1e keer met kraamhulp erbij in bad gedaan, nu gaat ie wel onder de douche met Kaj maar zodra ik vraag doe jij hem in bad hoor ik heel vaak de smoes...... Ik gun jou dat leuke moment!?! Jaja papa vind het gewoon eng hahahaha

12. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Wat een K*Twijf inderdaad zeg, ik had er persoonlijk naar toe gereden, gelukkig hebben wij een hele fijne arts, heeft altijd voor sped gevallen wel een plekje over

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    haha rosa smoesje ;) nee ferdi doet het nu zonder smoesjes/twijfels :) ..
    meestal doe ik het (ze gaat elke dag in bad) omdat fer nu werkt maar int weekend doet hij t wel s

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    de vrouw van het CB had gebeld (heb een vaste vrouw die ik altijd kan bellen ) en had haar t verhaal verteld.
    ze vond dat jinte toch wel heel veel huilde voor haar leeftijd en ze adviseerde me andere voedig te proberen nutrginon (als t goed is ) is zonder koemelk enz... en moet dat nu proberen.
    morgen zoeizo naar t CB naar de arts en vrijdag naar de dokter (is maar goed dat ik niet weet wie die assistent is anders had ik me dr toch een potje VUIL aangekeken maar ga t zeker wel tegen de dokter zeggen dat ik het belachelijk vind! )

nu slaapt ze trouwens al vanaf kwart over 2 bij mij op mn buik .. gerem die was gewoon uitgeteld van t huilen en wakker zijn vanacht..
    dadelijk maar eens lekker een flesje maken (die voeding stinkt trouwens! ) en straks lekker in een warm badje, lekker voor dr buikiej..

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hij gaat ook wel eens wakker in bed hoor, maar dan wel met een speen in. Anders is het vrij kansloos hier.

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hier ook met speen, maar ze ligt nu bijv al een uur boven en ben al 3 keer boven geweest.....huilen huilen huilen.
    pfff heb geen zin in hetzelfde drama als bij mn oudste destijds.....

17. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Bij die kleintjes is het altijd lastig te zien of ze moe zijn. Sommige baby's krijgen een hele grauwe kleur rond de mond als ze moe zijn. Dat hebben iig mijn kinderen allebei. Verder is een baby van deze leeftijd ongeveer 30-45 min rond een voeding wakker. Maar dit zijn natuurlijk maar gemiddelden. Soms hebben ze ook een wakkere periode op de dag. Ik ben met mijn zoontje altijd heel stipt geweest met het wakker in bed leggen en dan vaak ook huilen en na 5 min weer terug en dan weer na 5 min. Net zo lang tot hij sliep. Op zich heb ik daar wel profijt van gehad. Hij leerde al heel snel zelf in slaap te komen. Alleen zou ik in het begin wel eerst kijken waarom ze huilt. Zit er nog een boertje? Verder probeer ik het 20 min en als het dan nog huilen is, dan haalde ik ze er maar uit.

Bij Tessa is het een ander verhaal. Die slaapt al in als ik nog met haar aan het boeren ben. Dus dat is lastig wakker weg te leggen. Die gaat dus vaak slapend de wagenbak in beneden (ik mag amper traplopen van de fysio, dus ze moet wel beneden slapen). Ze slaapt dan gelukkig wel verder! Na de nachtvoeding gaat ze meestal wel wakker in bed, dan moet ze nog een paar keer een speentje en dan slaapt ze.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ziet hij ook bleek als hij moe is, en ook als hij slaapt.

Ik kan ook altijd zien wanneer hij ongeveer wakker gaat worden dan krijgt hij een rode kleur op zijn gezicht

19. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Dat klinkt idd als verborgen reflux. Hier bij Tessa twijfelen we daarover, maar zij heeft maar de helft van deze symptomen. Wat ik bij haar veel zie is herkauwen. Voeding komt terug en kauwt ze op en slikt het weer in of ze spuugt hele zure voeding 3 uur later ineens uit. Maar ze lijkt er nog geen last van te hebben.. Ze huilt niet extreem en slaapt vaak na het spugen gewoon verder. Ze kreunt wel enorm veel in haar slaap..

Dat veel vragen om drinken is om dat zure weg te spoelen en klinkt wel zorgwekkend. Dat vele slikken en hikken net zo. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en Jinte beter in d'r vel komt!

Het klopt dat morgen de huisartsen staken. Wel balen, want ik denk dat ik blaasontsteking heb. Het brandt ineens tijdens het plassen. Nu maar tot vrijdag wachten, want om nou daar de HAP voor te bellen :(.

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    als je dr echt veel last van hebt.. kunnen hun een kuurtje uitschrijven toch ?

Deel Deze Pagina