September mama's 2011-- deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juffie2008, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    @want2be: das toch helemaal niet erg meis! Je mag je gerust zo voelen hoor! Ik heb dat zelf niet zo, maar misschien is dat omdat het bij mij de 2de is en ze gewoon mee moet in ons dagelijkse ritme. Verder heb ik haar ook veel bij me, zeker rond en na de voedingen. Vind het wel lekker om met haar op de bank te kruipen, maar kan me voorstellen dat je daar niet altijd zin in hebt of dat het uitkomt op dat moment...En wat betreft pijn bij krampjes: is moeilijk inderdaad, maar ik troost me maar met de gedachte dat ik er verder niets aan kan doen, behalve haar troost bieden door er voor haar te zijn op dat moment...

2. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    @want2be, ik zit wel op die roze wolk, maar die heb ik tijdens mijn zwangerschap absoluut niet gehad (en de bevalling viel me ook tegen ondanks dat ie vlot was! niemand die mij verteld had hoe pijn je poes de week erna doet hahaha).
    Daarentegen heb ik een makkelijk meisje dat 's avonds lekker bij ons op de bank ligt, 's ochtends bij mama mag uitslapen als het nodig is, maar 's nachts toch echt in d'r eigen mandje moet liggen! En pittig is het zeker wel hoor, je kunt niet even beslissen een boodschapje te doen. Dat kost mij nu zeker anderhalf uur voordat ik de deur uit ben!

Het is een kwestie van wennen, het is niet niks, maar supermooi als de gebruiksaanwijzing zich langzaam aanvult. Sterkte, komt allemaal goed!

3. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Ik heb dat af en toe ook wel... Komt ook omdat hij niet meer aan de borst wil drinken... Dus dan is het verschonen, voeden, kolven... En dan is het alweer bijna tijd voor de volgende voeding. En hij wil er overdag gewoon vaak bij zijn... En dan niet in de box maar op de arm ;p ik kolf nu niet meer 's nachts, dat hou ik niet vol.

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    smile ik heb een difrax (zoeen kromme ;) ) flesje (die kleine)

franka fijn dat Guusje het zo goed doet :D!

want2be, ik denk dat het hier ookwel ff anders word als ferdi donderdag weer moet werken ..
    maar verder doet ze het verder wel goed met slapen dat scheelt denk wel .. (al licht ze t liefst bij mij te slapen op mn buik )
    ik vind het wel heel moeilijk om te zien als ze pijn heeft maar weet dat ik er niks aan kan doen ( troosten en bij me houden doe ik natuurlijk en hopen dat het snel overgaat )
    denk indd dat ze er aan moeten wennen en dat het over n tijdje heel anders voelt..

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Tab, wat doe jij allemaal in die 1,5 uur.

6. babyleeuwtje

babyleeuwtje Niet meer actief

@want2be.... nou je bent zeker niet de enige !!! tis een beetje 50/50 hier het ene moment ben ik helemaal verliefd en gelukkig.. en t andere moment denk ik pfff waar zijn we aan begonnen (ook omdat idd. mecx bijna alleen bij mij wilt zijn en vaak huilt .. al is dat na t 1e osteopaat bezoek gelukkig al een stuk minder)

@rinke, ik hoop voor je dat het heeft geholpen! dat je nu nog niks voelt wil echt niks zeggen hoor.... kan zomaar over 1 minuut weer anders zijn

7. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    borstvoeding 45 minuten, luier verschonen in de hoop dat ze niet alles onder piest, mezelf fatsoeneren, kinderwagen van 2 hoog naar beneden slepen, alle ramen en deuren dicht ivm alarm en dan zit je al snel aan anderhalf uur!:D

8. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden, voor jullie reacties...!!

@ Loepie, waarom wil hij niet meer aan de borst drinken? Heftig he, dat kolven? Je bent de hele dag alleen m et voeden bezig (voor m'n gevoel dan)

@ Tab, ik had juist een geweldige zwangerschap (op de laatste 4 weken met voorweeen na) en val nu met mijn 'neus in de boter' ;)

@ Franka, ja met een tweede kun je niet op elk kreetje reageren denk ik...

Ik troost me maar een beetje met de gedachte dat ook de kraamzorg vond dat het niet heel gemakkelijk ging. Heb er ook extra dagen bij gehad (ze is nu wel weer een halve week weg hoor!)
    Het gekke is, ik kan haar echt niet op haar ruggetje leggen, dan breekt ze de tent af. Dan is ze echt heel erg in paniek!!
    Ik heb eens zitten zoeken en het zóu kunnen komen door:
    - krampjes
    - Kiss syndroom
    - verborgen reflux
    Iemand nog andere ideeen?

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Want op de rug leggen lukt nu echt niet meer

9. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    wiegje/bedje iets schuin zetten, op haar linkerzij leggen (mits goed ondersteund!), kloppen op haar luier, haar buikje zachtjes masseren door je hand op haar buik te leggen en rondjes met de klok mee te draaien (werkt hier rustgevend!), en wat ook goed helpt is infacol tegen de krampjes, lekker badje kan helpen om in slaap te komen.

nature screams! voedertijd!

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik snap m tab ;)

11. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    kost wat tijd die bv, maar nu heb ik het nog, straks met werken niet meer zoveel. Wil dan nog wel de ochtend en avond blijven doen.

12. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @ Babyleeuwtje; wat heeft de osteopaat gedaan en/of gevonden?

13. babyleeuwtje

@tab, misschien een stomme vraag hoor... maar hoe moet je dat dan goed ondersteunen (en bedoel je dan het wiegje/bedje of je kindje zelf :) )

14. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Oh jongens ik schaam me wild. Belt toevallig net het cb met de vraag hoe het gaat, begin ik toch een potje te janken...!! Ik geloof dat ik er meer in mijn maag mee zit dat A. niet op haar ruggetje liggen kan dan dat ik dacht...

15. babyleeuwtje

@want2be, de spieren rond mecx zn middenrif zijn allemaal verkrampt (dat kan verschillende oorzaken hebben , bij mecx komt het omdat de navelstreng om zn nekje zat en hij met de vacuum is gehaald ) en daardoor heeft hij eigenlijk pijn bij alles wat ie doet ... dat gaan ze nu elke keer losser maken, en we merken al zoo een groot verschil na de 1e keer !

16. babyleeuwtje

mecx slaapt altijd op zn zij hoor ! de kraamzorg vond dat geen probleem ook..... en we hebben er zelf een goed gevoel bij

17. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Hoe ben je erachter gekomen dat M daar last van had?

18. babyleeuwtje

@want2be, de kraamverzorgster kwam hier en die zij echt na dat ze hem een paar uurtjes had meegemaakt: maar dit is geen normale baby !! dus toen kregen we van haar t advies om een osteopaat te bezoeken :)

NVO Osteopathie: Veel voorkomende klachten bij baby

19. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    @babyleeuwtje, dan bedoel ik in bed (ikzelf doe het alleen overdag als ze erg veel ligt te persen) om te voorkomen dat ze omrolt op dr gezichtje

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb het hier heel moeilijk gehad vanaf dag 8 tot 15 of 16 hoor. En heel af en toe nog wel eens een vleugje emo. Vooral die krampjes vond ik erg, dan trok hij helemaal zijn beentjes op, maakte vuistjes en begon een partij doordringend te krijsen.
    De Infacol deed hier wonderen, en nu slaapt hij snachts ook lekker door. Dus nu gaat het echt al stukken beter.

Ik leg hem hier in bed na zijn fles, en dan laat ik hem 10 min-15 min huilen. Dan valt hij zelf in slaap.

Deel Deze Pagina