September mama's 2011-- deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juffie2008, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    Succes, denk aan je

2. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Owww ik kwam even spieken of er al nieuws was van rinke, maar nog geen beebje dus! Wel weeen, dus dat is een goed teken. Wel zwaar dat je al een hele nacht opzit, dan is je energie ook wel op lijkt me... En ik zou de VK wel bellen, dan weten ze dat ze binnenkort een bevalling kunnen verwachten toch? Heel veel succes meis, zet 'm op!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Spannend rinke!!!

Lieve dames,

wil toch even wat kwijt. Al de laatste weken kwam ik toch wel steeds reageren op alle geboortes en alle andere dingen. Nou plaats ik gisteren voor het eerst een update over onze Levi en niemand reageert gewoon....vind t moeilijk om te zeggen, maar het doet wel een beetje zeer eerlijk gezegd...:(;)...

Hopelijk was t per ongeluk;)

liefs

4. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Rinke veel succes!!!

Lottie ik denk dat dat niet bewust is hoor, er wordt nu zo veel geklets dat er wel eens een berichtje bij in schiet. Natuurlijk is het niet de bedoeling je te kwetsen. ga nu even terug lezen

5. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Jeetje dat van die baarmoeder kan nog lastig worden of niet? Moet dat er niet uit voordat het gaat ontsteken?

Hèhè wat een lekker kereltje, zolang het geen 10% is is het geen probleem toch? Fijn dat het zo goed gaat

Snel even douchen voor die kleine man zich weer roert

6. Rinke succes vandaag...

Hoe is het met de andere dames....

Kon gisteren niks bijlezen en niet reageren.. dus sorry als ik verder niet reageer...

7. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Rinke, ben aan het duimen voor je!!!! hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt.
    @ loepie, alleen lukt je heus wel, komt helemaal goed. je moederinstinct laat je nooit in de steek en neem ook je rust.
    @ Lottie, verlies je dat stukje dan nog? Bij een vriendin van ons moest het na 2 mnden operatief verwijdert worden. Hoop voor je dat dat niet nodig is.
    @ Moettie, Shopse, ik kan je helaas niet adviseren. Helaas heb ik niks nodig bij de prenatal, haha wel zin om te kopen.

Vraagje voor de bevallendames met fv, ik was me kilo's al binnen 2-3 weken kwijt, nu hangt alleen me vel nog, hebben jullie dat ook?
    Ik heb vanmiddag controle in het ziekenhuis en wil vanaf daarna 1-2 keer per week gaan zwemmen, hoop dat me vel dan weer strakker word. ik was ook afgevallen tijdens me zwangerschap....

8. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    Meiden ff update. Vk is net geweest, heb 2 cm ontsluiting en baarmoeder is goed verweekt! Het kan alle kanten nog opgaan.. Worden mijn weeen sterker dan schiet het op maar de weeen kunnen ook minder worden dan duurt het langer. :(
    Ze komt om half 12 nog een keer langs.

9. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    @lottie: ik ben hier gisteren ook maar 5 minuutjes online geweest en heb alleen even gekeken of er alweer babytjes waren geboren... wel begrijpelijk dat R. vermoeid is en alle stress van de afgelopen tijd kan ook lichamelijke klachten geven. Oei ik lees ook dat je baarmoeder niet goed zakt, hopen dat de capsules zijn werk gaan doen. Fijn dat L.evi het goed doet, en inderdaad zo als je op hyves had gezet: hij heeft genoeg reserves :D Ik snap dat je het vervelend vind als er niet gereageerd word, maar we doen dat niet expres (BIG HUG)

Hier ook een update van Soppiebaby:

Ze heeft gisteren haar eerste vaccinatie gehad en moet zeggen ze is daar flink moe van geworden en heeft een gat in de dag geslapen, dat mag nu ook wel eens eindelijk want ze kan met gemak 8 uur achter elkaar brullen. Ze is helemaal nagekeken door de kinderarts maar ze konden niets medisch vinden waardoor S. zou huilen. Wel heeft ze een navelbreukje, maar daar heeft ze geen last van. Dus alles was goed en ze weegt nu 3730 gram en ze is 50 centimeter lang.

Heb even geen tijd om op de rest te reageren, maar ik lees vanavond alles trouw terug en dan zal ik even reageren ;)

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Soppie, fijn dat alles goed was bij cb. Huilt ze nog zoveel? Is dat op speciale momenten? Hoeveel voedingen krijgt ze nu?

Lottie, gaat dat restje niet ontsteken? Goed in.de gaten.houden.hoor.

Rinke, spannend meis, ik duim voor je.

Hier vannacht om de drie uur een voeding..... Terwijl ze er overdag makkelijk vier uur tussen houdt..
    Gister nog de flessen verhoogd naar 6 x 100cc, en dacht dat ze daar wel wat langer van zou slapen... Niet dus. Vandaag komt ze denk ik op 7 flessen. Zo even het cb bellen wat ik.dan met de hoeveelheid móet doen. Geen idee of ze dan te veel krijgt.

11. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Hier een mannetje wat overdag en 's nachts om de 3 uur komt. Hij krijgt ook een fles van 100cc, dus 7/8 keer per dag. Volgens mij kun je ze niet teveel geven, als ze genoeg hebben stoppen ze vanzelf met drinken.

12. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    Ja ze huilt nog steeds heel veel... en ik ken er geen pijl op trekken qua tijden.

Ze zit nu op de 7 voedingen van 100cc per dag en dat vond het cb prima, want wat er op het pak van nutrilon staat is een richtlijn.

Gaat nu naar het bos, manlief is vandaag vrij en het is natuurlijk super lekker weer.

fijne dag dames!

en de dames die nog moeten bevallen toy, toy, toy!!!

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Inge, de afgelopen drie dagen zat ze op 6 flessen en nu dus weer 7 omdat ze vannacht twee keer kwam.

Soppie, maar ze huilt bijv niet alleen als ze inbed ligt ofzo? Lastig hoor. Misschien een afspraak maken bij een osteopaat?
    Hoe zwaar is ze nu? Onze dames schelen natturlijk wel .1,5 maand.

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @soppie : met die voedingen moet je gewoon je moederinstinct volgen hoor. Als ze inderdaad iets meer wil, dan zal ze honger hebben. En als ze hem een keer niet leeg drinkt ook goed toch ?

Jasper drinkt ook meer dan dat op het pak nutrilon staat. Maar was volgens cb niet erg, zolang die qua gewicht etc maar in verhouding bleef met de groei. Ik maak het nu wel dikker met 1 schep nutriton. Want hij drinkt zo snel dat het er anders weer uit komt.

Lottie: Ik lees eens tuk minder mee nu die kleine er is, en door het mooie weer. Dus had je bericht niet gezien, of overheen gelezen. Ik vind het wel vreemd dat als de verloskundige dat na de geboorte al dacht, ze niet verder heeft onderzocht gelijk. Nu loop je er al die tijd al mee. Ik hoop dat het er snel uit komt. Wat gaan ze anders doen?

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @soppie Mijn collega's met kinderen hebben ook allen hele goede ervaringen met de osteopaat gehad. Misschien het proberen waard ??

16. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Rinke ik hoop dat het doorzet, toi toi toi

Soppie jeetje 8 uur huilen das niet niks... N.ino drinkt ook 100 cc

Net verbaasde hij me door gewoon 10 min aan de borst te drinken! Maar vervolgens heeft hij ook nog bijna de hele fles leeg gedronken... Dus vraag ik me meteen af of hij wel genoeg krijgt via mijn borst... Waaaaa wat vervelend die onzekere gevoelens haha. Gelukkig komt het consulatieburo vanmiddag langs kan ik het meteen vragen :)

17. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Ik kwam even spieken hoever rinke was, 2 cm nog 8 te gaan! Trek je het een beetje met de warmte? Hoop dat het snel goed gaat doorzetten, want dit lijkt me ook megavermoeiend. Lief dat je ons zo op de hoogte houdt! Ik kom gauw weer kijken of er al nieuws is.

Ik heb last van nesteldrang en me net iets te druk gemaakt geloof ik. Voel me niet zo lekker. Trek me even terug in de tuin, op de plaats rust!

Hoe is het met de andere overgebleven zwangeren?

18. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Rinke Spannend hoor !!

Lieve Lottie ik heb je bericht niet gelezen. Ik kom niet heel vaak toe om alles bij te lezen. Maar we hebben via hyves ook contact dus dan reageer ik vaak ook dubbel op. Dikke knuff.

Ons binkie heeft weer goed geslapen weer 4 uur tussen de voeding vanacht. Gaat goed zo.

Kraamhulp is vandaag voor het laatst. Zo snel al weer. We hebben nog wat houdingen qua borstvoeding gedaan zo fijn dat ze daar zo goed mee is.

Vandaag was ik uitgerekend. En hij is al weer 1 week oud.

Mich en ik zijn vandaag 6 jaar samen !! whaa

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Nou heb het cb gesproken.... Als s op 7 flessenkomt, is 100cc te veel. Met 6 flessen is dat prima, maar met 7 is dat te veel....
    Maar soms blijkt ook gedurende de dag of ze 6 of 7 flessen nodig heeft. Vind he maar verwarrend hoor. Denk dat ik dan toch maar 90 cc geef voor de zekerheid.

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Adnalie .. ik vind het lastig hoor.

Ik geef BV op verzoek kan dus eigelijk helemaal niet zien hoeveel hij binnenkrijgt. Ik denk maar zo als hij tevreden is en het goed doet dan zal hij wel genoeg krijgen.

De ene keer drinkt hij ook maar heel kort en de andere keer veel meer.

Ik zou zolang ze het goed doet lekker je gevoel volgen hierin .. Niet ieder kind voldoet aan wat er voorgeschreven word he..

Deel Deze Pagina