September mama's 2011-- deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juffie2008, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    S. weegt nu 3730 gram... hoe veel weegt ze van jou?
    misschien als S. nog zwaarder was geweest, dan had ze het misschien niet gemogen 7 keer 100cc, maar je hebt met die cb's altijd wel verschillende meningen die je te horen krijgt...
    misschien toch je moederinstinct volgen????

Heb gisteren nog met de kinderarts over een osteopaat gehad, maar de arts zei dat S. daarvoor niet geschikt is, omdat ze wel stil te krijgen is in de armen, zou dat ook niet zo zijn dan is het wel de moeite waard. Ze is ook de 6 weken gepasseerd en daarbij maken ze vaak een sprongetje dat ze iets meer kunnen gaan huilen, maar houd de osteopaat wel in mijn achterhoofd, voor als het huilen erger gaat worden of niet afneemt.

2. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL

Hoe gaat het afkolven nu bij jou?
    heel fijn dat hij lekker 10 minuten aan de borst heeft gedronken. Tja het blijft lastig dat je niet weet wat hij uit de borst drinkt, maar gelukkig mag je het op verzoek doen.
    Je merkt vanzelf wel als hij meer wilt...

3. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    Ze zeggen altijd dat je toe moet geven aan de nesteldrang, Maar je moet ook je gemak houden... inderdaad op de plaats rust! ;)

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    S. is 3300 gram, dus iets lichter dan jouw meisje.

wat betreft de osteopaat..... baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oh ze komen ze voor de herhaling van de gehoortest, spannend!!!

6. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48

Even snel, maar A. weegt 3520 gram en komt voor 8 voedingen per dag. Ik biedt hem elke keer 100cc aan, maar hij drinkt dit niet elke keer. Ik heb gevraagd wat hij max mag drinken. ze gaf bij het CB aan dat het belangrijkste is dat je niet over de liter komt, ongeacht hoe zwaar ze zijn. Ong. 200 cc per kg lichaamsgewicht is een mooi uitgangspunt om als max aan te houden. S. zou dus 660 cc per dag mogen, dan lijkt 7 x 100 cc me helemaal niet teveel! En als ze honger heeft, dan heeft ze honger. Je kan haar moeilijk honger laten lijden. Doet ze wel 20 min. over de fles? als het bijv maar 10 minuten is, kan het zijn dat ze door het snelle drinken niet verzadigd is.

7. babyleeuwtje

babyleeuwtje Niet meer actief

k ben benieuwd wanneer het grote nieuws van rinke komt :D

8. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    Ikke ook!!! :D misschien nog wel vandaag ;)

9. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    838
    45
    28
    NULL
    NULL
    Gaat nu lekker broodjes hamburgers maken en dan buiten opeten (in de herfst, moet toch niet gekker worden :))

wat eten jullie?

10. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    ik spiek de hele tijd al of er nieuws is, ik vermoed dat het niet lang meer duurt. dat ze bezig is is een feit, ze heeft al te lang niets gepost :D

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Toevallig kwamen ze vanmiddag voor de herhalings gehoortest van het cb en heb het haar ook nog gevraagd. Zij gaf idd aan dat ik lekker mn gevoel moet volgen en dat ik niet ineens kleinere lessen oef te geven. Vandaag met 7 flessen laat ze ook steeds wat staan, komt de ene keer al na 2 uur en danpas weer na 4 uur. Er zijn bij flesvoeding toch ook regeldagen rond dr 10 dagen? Zou wel een verklaring geven.
    Thanks voor je reactie, stelt me weer een beetje gerust.
    Vind het wel vreemd dat zo iemand aan de telefoon hamert op die 150 ml per kg..... Voortaan dus gewoon naar mn eigen cb gaan iov zo'n landelijk nummer...

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Oh gehoortest was helemaal goed :) was weer even spannend, duurde even voordat hij pass zei, maar nu is ook het rechter oortje goedgekeurd:)

13. Tab

Tab Bekend lid

12 okt 2010
    733
    0
    0
    Zoetermeer
    gelukkig maar! ik heb aan den lijve mogen meemaken wat voor medische molen dit als gevolg kan hebben! (14 jaar kno-arts!)
    ons meisje is ook goedgekeurd gisteren.

14. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Nou he, ik ben ook zo benieuwd hoe het met haar gaat, zo spannend allemaal telkens weer!!

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Fijn dat de gehoortesten goed waren..

Ook fijn dat de beebjes het zo goed doen.. Lottie, dat lijkt mij ook het meeste enge aan de borstvoeding en daarom zie ik er ook wel een beetje tegenop; de gevoelige tepels.. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.. Hou jij het nog wel vol?? Ik denk dat het vanzelf wel zakt na een paar dagen en je er dan niks meer van voelt..!!

Rinke, ben erg benieuwd hoe het met jou is.. hopelijk ben je inmiddels al bevallen en heb je je kleintje lekker in je armen..:)

Hier is het vandaag aardig rustig. Nou ja, de kleine is wel druk bezig in mijn buik (auw auw), maar verder geen weeën ofzo. Morgen naar de VK, vind het best spannend moet ik zeggen..!!!

16. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    afkolven gaat best goed... in de ochtend haal ik er 130 cc uit en aan het eind van de dag zo'n 90cc

Hopelijk wil hij nu vaker aan de borst, het is zo'n gedoe dat kolven :p

17. Ben ook benieuwd naar Rinke.. en de andere dames die op het einde lopen...

Hier vandaag weer dagje met veel voorweeën en druk vanonder.. maar het is weer stil gevallen.. zo frustrerend want elke keer denk ik weer van Yes wie weet vandaag... maar dus niet... op naar vrijdag dan weer ctg en afspraak gyn en dan waarschijnlijk datum voor inleiding...

18. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    Kom even spieken...

...Rinke...any news??

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hee meiden

schaam me nu al voor m'n eerder geplaatste bericht hihi...hormonen:)....

Loepie
    het schijnt dat die vrouwenmantelcaps altijd wel helpen om t vlies er toch uit te krijgen:). Nu dus hopen dat bm snel zakt!
    Vanaf 7% gaan ze vaak bijvoeden, maar Levi was vandaag alweer aangekomen gelukkig;). En hij heeft genoeg reserves:p

Smile
    volgens de kraamhulp helpen die caps bijna altijd wel. Dus hopelijk hier ook! Operatie lijkt me niet leuk:(

Rinke
    hoop echt zo te lezen dat t door heeft gezet!!

Soppie
    ja sollie:) had ff last van hormoontjes:)
    wooow kan ze zo lang huilen? Lijkt me niet fijn voor haar en jullie:(

Adnalie
    opzich wel normaal toch dat ze het ritme nog niet heeft? Ze is nog zo klein! Hier ook nog n omgedraaid ritme maar L krijgt borstvoeding.

Gebakje
    ja ik wist dus niet dat er misschien nog n stuk vlies zit. Hoorde dit pas later toen een andere vk langs kwam. De kraamhulp houdt dus alleen in de gaten of mijn bm nu wel zakt. Wat er anders gebeurd weet ik niet. Maar zal wel goedkomen dan met de caps.

Loepie
    bij bv geven kids minder goed aan dat ze vol zitten! Je hoeft echt geen fles na te geven. Liever niet geloof ik zelfs!! Ze drinken die vaak wel leeg omdat ze er geen moeite voor hoeven te doen;). Ik heb t bij M toen ook wel gedaan en maakte me alleen maar onzekerder.

Cos
    oh wat handig van die houdingen! Hier geen info erover gehad! Alweer n weekje...gaat hard hè!!?
    Ik geef ook bv op verzoek maar moet m wel wekken na 3 uur. Jij niet?? Kreeg dat advies bij m ook al toen. Heb jij geen tepelpijn? Ik heel erg, baal er zo van! Krimp steeds ineen van de pijn..

Adnalie
    pfff lastig hoor met de fles. Kan je niet 10cc
    water erbij doen dan? Of mag dat niet?

Friesland
    hou de bv moeilijk vol zo, maar ik wil t toch nog ff aankijken. De tranen schieten steeds in m'n ogen en ik zie echt op tegen t voeden nu...

20. Mik0705

Mik0705 Fanatiek lid

3 jul 2010
    2.284
    0
    0
    Rotterdam
    @Lottie, lukt het neit met de bv?
    Zere tepels?

Ik heb gister een lactatiekundige laten komen voor tips en advies.
    Werd er gek van.

Deel Deze Pagina