September mama's 2011-- deel 5

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door juffie2008, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Gefeliciteerd elsken wat een prachtig kindje

Frieslands... Uit welke tijd komt jouw vriend ha ha zout in de koffie... Dat is toch iets van vroeger?

2. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    ach Friesland .. Dikke knuff meis valt ook niet mee zo op het einde. Mannen snappen dat niet altijd. Lekker huilen lucht op en hier klagen uiteraard ~!

Gefeliciteerd Elksen met jullie zoon !

Speen J.aylen wil dus geen speen maar heeft savonds na gtst wel heel erg zuigbehoefte. Dus ik zit met mn pink aldoor.

Slapen Hebben jullie pyamatjes aan snachts ? Of gewoon de kleertjes die ze overdag ook aan hadden ?

Poepvlekken ... Ik zet hier de ondergepoepte spulletjes gelijk in de week maar toch krijg ik het niet altijd eruit. Ik was op 60 graden. Mischien toch maar intensief vlekken programma proberen ?

Hoe doen jullie dat ?

Ik ga J lekker in bad doen voor het eerst alleen spannend !

3. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @Poepvlekken: in koud water uitspoelen! Als je het gelijk in warm water doet dan 'branden' de vlekken erin (aldus onze kraamverzorgster) tot nu toe zijn alle vlekken er netjes uit gegaan. Soms zelfs op 40 graden...

Ps; Wauw! Ze slaapt nog steeds, dus het eten staat al klaar voor vanavond! *opgelucht*

4. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ohh Koud water ... Dat is ook wel logisch natuurlijk. Miscien met wat soda dan in koud water.

Lekker dat ze even slaapt.. Lijkt me erg zwaar. J.aylen wou de eerste 4 dagen ook alleen bij mij liggen.

Kan je haar niet op haar zij leggen dan ?

5. babyleeuwtje

babyleeuwtje Niet meer actief

Elsken gefeliciteerd met jullie kleine man !!

Cos haha.... na gtst ;) mecx wil ook geen speentje.... maar heeft ook heel erg zuigbehoefte .. dus hier ook de pink :( hahah

Wij laten mecx gewoon in de kleertjes van overdag slapen (of t moet iets niet zo comfortabels zijn, als een spijkerbroekje ofzo dan wissel ik dat wel om voor een pyamaatje )

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Vind jij het niet moeilijk om te bepalen of ze honger heeft of krampjes? Af en Toe vind ik dat nog best lastig

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Hihi

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Van harte gefeliciteerd!

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Mijn oudste kreeg ook een speen bij bv.... Had ze gewoon nodig. Anders zat ikmeen hele dag met mn vinger in dr mond, of ging ze sabbelen aan de borst. Ze heeft hem overigens maar heel kort gehad.

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Dochter van een vriendin wil ook niet op haar rug, maar slaapt op haar buik als een roosje.....

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Sophie slaapt in haar kleertjes vanoverdag

12. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    @Elsken ahh wat een mooi ventje!! gefeliciteerd!!!

@Friesland wat rot he, dat die kerels soms gewoon niet snappen dat je echt NIET met een hoogzwangere vrouw in discussie moet gaan!! Maar zo'n dag als jij gister had heb ik geloof ik vandaag... ben er zo ontzettend klaar mee en kan om alles wel zitten janken! Ik kan niet eens genieten van het stralende weer... daar krijg ik alleen maar weer extra dikke vochtvoeten en handen van! ;)

13. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Oh maar als je bevallen bent is het ook niet handig om op sommige dingen door te gaan hoor haha. Ik barst soms zo in tranen uit als mich alleen maar vraagt wat er is. En dan is er gewoon niks.

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Want2be, ik had inderdaad ook begrepen dat er wordt afgeraden om een fopspeen te gebruiken als je borstvoeding geeft. Dit is omdat het kind het kan gaan verwarren en er daardoor moeite heeft om aan de borst te drinken. Maar als jou kindje daar geen moeite mee lijkt te hebben en nog steeds goed drinkt, maar wel extra zuigbehoefte heeft, zou ik zeggen: gewoon een fopspeen gebruiken hoor. Dan kun je trouwens wel het beste zo een doen die je tijdens de borstvoeding kan gebruiken (staat vaak op het doosje van de speen).

@Loepie, dat is inderdaad iets van vroeger. Hij heeft t ook van zn beppe zei die. Maar dat ie koffie heeft leren zetten van zn beppe dat klopt niet. Want die zet hele sterke koffie, echt niet normaal!!! Dus dan heeft ie waarschijnlijk toch echt niet goed opgelet hoor:p

@Cos, nee dat mannen dat niet snappen dat blijkt nu wel haha. Maar het heeft zeker eventjes opgelucht. Ik voel me al weer wat beter moet ik zeggen:)
    Misschien zijn dat wel de echte kraamtranen die je hebt?? Ik denk inderdaad dat je na de tijd ook nog last er van houd. Je hormonen moeten natuurlijk ook weer in balans komen. Ze zeggen niet voor niks 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Dat is ook mentaal..

@FishersGirl, *knuff* Het is ook niet makkelijk het einde, dat is een ding wat zeker is.. Hier ook erg dikke enkels en handen. Vooral me enkels beginnen nu zeer te doen. Het trekt verschrikkelijk en het lijkt wel alsof ze vol gestopt zijn met watten haha.
    Daar maakte ik me inderdaad nog het meeste boos om. Dat ie een discussie aangaat terwijl ik hoogzwanger ben. Dat is niet alleen dom en stom, maar zelfs levensgevaarlijk!! Snapt ie dat dan ook niet??? hihihi
    Ach wat geeft het, geef er lekker aan toe. Het lucht wel op hoor!!! (spreek uit ervaring:p;))

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb een speen die rond is, dus geen afvlakking heeft. En hier gaat dat perfect. (anders zou ik 4 uur per dag of langer mijn pink kwijt zijn)

Poepvlekken zet ik een nachtje in de week in een emmer met dato, en vervolgens was ik ze met vanisch +wasmiddel in de machine. Tot nu toe alles er uit gekregen.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @want2be : is een draagdoek niets voor jou?? dan heb je tenminste je handen vrij

17. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Die heb ik inderdaad... ff spammen:

18. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ elsken gefeliciterrd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! knap kindje!!!

2w2b heel schattig hoe ze zo kijkt ;)!

vanaag mn ontslag bekend gemaakt, dubbele gevoelens hoor

19. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hey meiden, ik heb nog niet de tijd/puf/rust gehad om alles terug te lezen! sorry dat ik dus niet op iedereen reageer. merk idd dat je gewoon geen tijd hebt om hier even te komen kletsen de eerste dagen. zit nu even alleen thuis, cas ik kaartjes naar het postkantoor aan het brengen, saar slaap en mag rond een uurtje of 6 weer aan de borst. (of als ze eerder wakker word ;))

allemaal bedankt voor de felicitaties!!

djones zag even snel dat jij ook bevallen bent!! onwijs gefeliciteerd!!

hier is alles goed met saar en moeders! ben wel nog steeds moe maar ja niet echt raar he...
    bevalling is de 28ste dus door gezet :D bevallings verhaal komt nog wel als het hier allemaal wat rustiger is...

foto's heb ik zelf nog geen tijd voor gehad om te gaan bekijken.. maar hoop het snel te kunnen doen en mijn pracht met jullie te kunnen delen!! :D:D
    heb zelfs nog geen tv aangehad sinds ik ben bevallen.. echt heel raar je word een beetje geleeft. we hebben een leuke kraamhulp erg fijn mens en het is hier nog nooit zo schoon geweest in huis haha :) wasjes wegwerken enzo... heerlijk hihi

nou dat was het even van mij.. ik ga nog ff wat lezen en dan word saar wel wakker denk..

20. Superstring

Superstring Actief lid

3 feb 2011
    172
    0
    0
    gefeliciteerd elsken, wat een prachtig ventje!

helaas is het voor mij nu officieel dat ik geen september mamma ga worden of ik moet nu snel even net zon een turbo bevalling hebben als djones!

alle mammas hebben trouwens wel heel lekker weer om met beebje naar buiten te gaan... jaloers!! Ik hoop dat ik snel met jullie mee kan kletsen over borstvoeding en poepluiers,

WACHTEN IS NIET LEUK!!!!! zo alles frustratie weer eruit!

groetjes!

Deel Deze Pagina