September mama's 2011 DEEL4 !!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lydia1986, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    het heeft hier welgeteld een uur geholpen.....

2. Breastmommy

Breastmommy Bekend lid

16 jan 2011
    849
    0
    0
    Webwinkeleigenaresse
    Israel
    Ja dat is wel handig ja, als ik zou moeten werken zou ik die dubbele van Medela aanschaffen. Je kunt altijd advies vragen bij een bvcentrum of LK.

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Cos
    Ohhh spannend meisje!! Goed rusten dan!!

Ik ben net naar Albert Heijn gehobbeld, heb knakworstjes en witte bolletjes gekocht, dat eten de kleine en ik haha.. Ik alleen worstjes en hij op een broodje ;)

4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Cos ik hoop zo dat het afzakt en je je beter voelt..

5. juffie2008

Ik heb ook de dubbele elektrische van Medela, 14 maanden intensief gebruikt bij Christian!!
    Dus een goede investering!!
    Nu ga ik zeker ook weer proberen 1,5 jaar te voeden dus hij staat al gesopt en wel klaar...

6. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hier heerlijk gegeten.. braadstomen van maggie met karbonade en aardappelen :) en had er brocoli bij gemaakt.. hihi heerlijk.. en lekker makkelijk. in de zak en een uur in de over :D
    echt iets voor mij!!

7. juffie2008

@ Rinke
    Klinkt goed!!! ;) !! Ook handig als je straks weinig tijd hebt om te koken..

8. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    kolf.... ik ga eerst maar even kijken of de borstvoeding lukt en dan is het wel handig om aan te schaffen denk.. zou echt nog moeten kijken welke ik handig vind...

9. juffie2008

Ik heb me laten adviseren door de kraamverzorgster, die adviseerde een enkele electrische, maar mn man had zoiets dan maar meteen de duurste haha! Gekkerd!!

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik twijfel nog steeds tussen bv en fv.....

11. juffie2008

@ Adnalie
    Heb je bij je eerste BV gegeven?

12. Breastmommy

Breastmommy Bekend lid

16 jan 2011
    849
    0
    0
    Webwinkeleigenaresse
    Israel
    Klinkt lekker Rinke!! Hier aardappels en bloemkool in de oven en reepjes rundervlees erbij!

Rinke@ Wat betreft de borstvoeding, natuurlijk gaat het je lukken;), maar 2% vd vrouwen heeft echt geen melk, de rest word verknooid door slechte begeleiding. Zie...Borstvoeding~ Van moeders voor moeders: Eerste hulp bij borstvoeden

Adnalie@ Wat zijn je twijfels, k`bedoel wat zijn je afwegingen om geen BV te geven?

13. juffie2008

@ Breastmommy
    Bij mij heeft het een week geduurd voordat het allemaal redelijk goed op gang kwam.. Al had ik toen niet snachts om de 2 uur de wekker gezet was het niet gelukt hoor...

Dus 2 % geloof ik niet helemaal.. Soms lukt het ook niet door emotionele blokkades of gezondheidstoestanden..

Zelf vind ik dat je moet ervaren of je het prettig vind of niet.. Zo niet, vooral niet doen, dan geef je stress aan jezelf en aan je kleintje, maar das mijn mening ;)

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    juffie, ja bij mn dochter heb ik 3,5 maand bv gegeven. Toen werd ze ontzettend huilerig aan de borst en was er voor mij en haar geen lol meer aan. Met kolven liep het toen heel snel terug.

breastmommy,ik was ontzettend onzeker wat betreft de bv. En daar heb ik nu echt geen zin in. Ik wil dit keer genietenvan de eerste maanden en niet als een zenuwpees door het leven gaan. Ik vond het echt niet leuk.
    Aan de andere kant is het wel bijzonder....

15. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    ik sta er ook positief in hoor, lijkt me heerlijk dat contact met je kleintje :) (en dat niet iedereen de fles wil geven haha)
    vind het alleen voor manlief wat minder.. hoe heeft jullie man er op gereageerd (wij zijn het wel een hoor dat ik bv ga geven maar denk wel eens dat papa het leuk vind om een flesje te geven.)

16. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Bij mij lukte BV de eerste 3 dagen ook niet ... blij dat ik toen heb volgehhouden want daarna 2 jaar een 6 maanden nog gevoed! "heerlijk"

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hier ben ik het dus 100% mee eens.... en dat is nu juist de reden waarom ik dit ker twijfel

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    manlief hier wil liever dat ik fv ga geven omdat hij het heel jammer vond dat hij bjna nooit iets kon doen. Maar hij zegt dat ik hetzelf met weten.

19. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ZOOO :D lydia is tevreden ! de keuken is spik en span !!
    nu zorgen dat Fer t een beetje zo laat ;)

20. Breastmommy

Breastmommy Bekend lid

16 jan 2011
    849
    0
    0
    Webwinkeleigenaresse
    Israel
    Rinke@ Kun je altijd kolven en dan kan hij ook een flesje geven. En er zijn natuurlijk genoeg andere dingen die hij kan doen, BV in badje doen.

Juffie@ Ik schreef ook 2% die echt geen melk heeft, er zijn natuurlijk meer redenen zoals je schreef! Ook verkeerd aanleggen, verkeerde adviezen van omgeving etc. etc. maar daarvoor is er een LK. De meeste problemen zijn op te lossen!

Adnalie@ Dan ben je tegen de 4 maanden dip aangelopen, is heel bekend bij BV. Kan me voorstellen dat die onzekerheid niet fijn is, wat je zou kunnen helpen is contact zoeken, met een BVgroep of naar een BVcafe gaan zodat je contact hebt met meer moeders die BV geven. Je mag van mij ook gerust contact met mij opnemen als je vragen hebt. Verder is een echte aanrader het boek van Stefan Kleintjes over borstvoeding. Als je kijkt naar de eerder link die ik heb geplaatst, dat is een blog die wij hebben met een paar moeders waar wij onze ervaringen plaatsen om zo andere moeders te helpen met de BV kun je daar ook info vinden.

Deel Deze Pagina