Hoi Wat eten betreft, ik eet gewoon nog alles, behalve rauw vlees natuurlijk!! Ze maken je zo bang, dat is echt niet nodig, en dat van die kazen en dergelijke is niet bewezen dat het slecht is. Niet teveel lezen en gewoon genieten van je zwangerschap is de boodschap (dit zinnetje moet ik tegen mezelf ook geregeld herhalen hoor). Zijn er al dames die al een shopdrang hebben? Ik kan haast niet wachten tot ik het geslacht weet, dan ga ik helemaal total loss denk ik in de winkels
Ik zie hier juist iets staan over wat je wel of niet mag eten! Kaas gemaakt met rauwe melk mag je niet eten en is wel bewezen! Maar bijna elke kaas in de supermarkt met gepasteuriseerde melk bereid mag je wel eten! Let er gewoon op dat op de verpakking staat dat het gepasteuriseerd is en niet met rauwe melk! Welke kazen je niet mag eten, is kaas uit bv een hoevewinkel, deze is met rauwe melk! Voor de rest niets met rauw vlees: bv biefstuk die niet volledig doorbakken is, rauw gehakt,... Vroeger werd ook gezegd dat je geen rauwe eieren mag eten wat klopt, maar je mag dit niet te strikt nemen! Zo mag je bijvoorbeeld wel puree eten ookal zit daar een ei in verwerkt!
Oooh dames, ik heb gisteren een nieuw 'kwaaltje' ontdekt hier! Mijn melkfabrieken gaan weer op volle toeren haha.. best snel maar bij mijn dochter startte het op 16 week en nu op 7 weken! Haha
Ja, Kim... ik wil ook shoppen, maar eerst het geslacht weten, hihi.... Rond 13 weken kun je al adhv de nub zien of het een jongentje of meisje is... dus als je een mooie echo rond die tijd hebt van het zijprofiel van je kindje, kun je hem in het nub-topic plaatsen.. de dames hennen het vaak goed ik ga het zeker doen Hier heb je er duidelijke uileg over met mooie foto's: Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see.com
Ik heb de shopdrang nog niet zo heel erg, eerst dinsdag afwachten of alles in orde is al ben ik wel een stuk rustiger als van de week. Heb er een beter gevoel over maar blijft nog even spannend. Oma's heeft al wel shopdrang hihihi, die is al aan het voorshoppen geloof ik dat als ze dadelijk weet wat het wordt ze zo langs de winkels kan rijden, routplanning ligt ook al klaar geloof ik hahahaha. En dan nee heb nog niets gekocht, maar mag toch wel kijken!! Ja hoor moeders gewoon lekker kijken, haar eerste kleinkind en wordt nog rond haar verjaardag verwacht ook! Die is echt MEGA SUPER TROTS!!
Dammir : 07-02-2011 2e echo Jolan25 : 07-02-2011 3e echo Breastmommy : 07-02-2011 1e afspraak gynaecoloog Jolan25 : 08-02-2011 Intake vk Lottie : 08-02-2011 - Intake + echo Fleurtjes : 08-02-2011 - Intake vk DeniseG1986 : 08-02-2011 Intake vk RoSa2009 : 08-02-2011 2e echo gynaecoloog, 15.40 uur Becky : 08-02-2011 Intake vk + 1e echo Blike1987 : 09-02-2011 Intake vk Tab : 11-02-2011 - Intake en bloedonderzoek (echo?) Daantje1: 11-02-2011 2de echo 17.00 uur Starlady : 12-02-2011 2e echo Citta : 14-02-2011 Intake vk Friesland90 : 14-02-2011 Intake vk Judibi : 15-02-2011 - 1e echo 09.10 uur Lisa123 : 15-02-2011 - 2e echo Happy79 : 16-02-2011 12 weken echo Marlies85 : 16-02-2011 1e echo Rinke : 19-02-2011 2e echo, 14,30 uur Marlies85 : 21-02-2011 Intake vk Starlady : 22-02-2011, 16.30 uur 2e controle + 3e echo Inge S : 23-02-2011 Termijnecho Inge S : 24-02-2011 Intake vk Fruity : 24-02-2011 1e afspraak vk Rinke : 28-02-2011 afspraak vk Esthertie: 01-03-2011 afpraak vk Friesland90 : 02-03-2011 Echo Kim2610: 03-03-2011 - 2de controle + 2de echo Whitney : 07-03-2011 2e controle
meiden.. wat veel geschreven! hihi.. ik krijg geen meldingen meer van nieuwe berichten..:S heel irritant zal ff opnieuw instellen. mooi al die echo's!! eten: tja het enige is dat ik niet zo veel kan eten.. het staat me heel snel tegen, en heb een heel vol gevoel. (ik mis wel heel erg mijn broodjes tataar en filet..) ik durf ook niet goed broodje "verse" zalm te nemen in een restaurant.. ik heb nog niet echt iets wat ik "moet' eten hihi verder heb ik heel veel last van mijn borsten vooral als ik mijn bh uitdoe.. dat is wel vervelend soms.. maar ik voel me wel veel zwangerder dan in oktober toen het mis is gegaan dus dat vind ik wel heel positief verder weet ik ff niets meer te schrijven. vandaag lekker vrij dus niet zo veel doen waait het bij jullie ook zo hard??!
pfffff ik kan mijn ogen niet open houden... werk is zooooo zwaar vol te houden nu ben echt 0 creatief
Ha meiden! Ik heb gister me eerste echo gehad, ben nu nog zwanger van een tweeling, MAAR 1 vruchtje was echt 8 weken en goed kloppend hartje en de ander ongeveer 6 weken en een traag kloppend hartje. Het vruchtje van 6 weken zal het waaarschijnlijk niet halen, maar we zijn SUPER BLIJ dat het met het andere vruchtje wel goed gaat. Ik moest me verder geen zorgen maken, alles gaat goed!!! Schijnt meer voor te komen, maar doordat er pas later een echo vaak bij mensen wordt gemaakt, is de natuur daar zn weg al gegaan.
hallo dames, daar ben ik weer vandaag echo gehad en ja hoor het hartje kloptte heerlijk blijft speciaal. uit de schatting vandaag ben ik 6 weken en drie dagen, over 6 weken precieze datum heel anders als de eerste keer verloopt dit al.
HAAAAI Adora Zag dat je bij het testtopic naar Lydia vroeg, maar die komt hier dacht ik niet meer. Geen idee waarom precies eigenlijk... Whitney Goed nieuws, gefeliciteerd! Genieten nu! Dominique Sterkte. Hopelijk heb je een mooie echo vandaag! Duim duim Eten Nou, ik ben het er echt niet mee eens dat je maar GEWOON alles moet eten wat je wilt hoor....Een beetje uitkijken kan echt geen kwaad...het is maar voor een paar maanden op je hele leven. En wel met een behoorlijk belangrijk doel... Shopdrang Nee, nog geen last van... Ja alleen om eindelijk eens kleding voor mezelf te kopen hahaha. VK en echo lijstje Joepieee ik sta eindelijk niet meer zo ver onderaan hihi. Smile Waaat jij ook al een tweeling??? Wat is dat toch met de sept mama's!! Nou, nu geloof ik echt nie meer dat ik ook een tweeling krijg hahaha, kan nooit! Jammer dat het ene ukje het waarschijnlijk niet redt. Gelukkig is de andere wel op schema Sunny Super gefeliciteerd!
Smile, fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, jammer dat het andere kindje het misschien niet gaat redden... Ik ben ook zwanger van een tweeling, woensdag echo gehad en 1 kloppend hartje gezien, ook de gynaecoloog denkt dat het andere kindje het niet gaat redden en langzaam zal verdwijnen (toch houd ik hoop, want de kleine was nog geen 7 weken, dan hoeft het hartje nog niet te kloppen)... Het schijnt idd vaker voor te komen en bij een latere echo zie je maar 1 kleintje, gelukkig kan dan tenminste 1 kindje overleven.. Ik duim voor je, wanneer krijg je een nieuwe echo? was er bij jou een tussenschot te zien? heb je een foto van de echo?
Hoi, ik wil niet zeggen dat je alles mag eten, maar je moet niet overdrijven en er konstant me ebezig zijn vind ik. Ik ben gestopt met roken, geen druppel alcohol, ik was mijn handen veel en vooral groenten was ik zorgvuldig en ik bak mijn vlees goed door, maar op sommige pagina's vind je hele lijsten wat niet mag en dat vind ik overdreven, gaan jullie dan nooit buitenshuis eten? of vragen jullie je groenten extra te wassen de kok zal lachen Ik koop ook nog niet teveel, hoewel ik altijd droom dat ik beval en geen kleren heb voor het kindje en geen maxi-cosi enzo, dus dat zal er snel zijn, een zorg minder lieve groetjes
Kim Hahaha, nee natuurlijk niet. Maar ja, als mensen zich daar beter bij voelen moeten ze het zelf weten. Super dat je er zelf wel ook best goed op let. Ik ga bijv. echt wel terug met een biefstuk als ik gevraagd heb om doorbakken en hij is nog rood. Verder ben ik ook de ergste niet meer nu. Bij de eerste lette ik nog iets beter op. Adora Waarom denk je dat hahaha? Ik denk echt van niet. Zag bij anderen ook testen die wisselde van kleur en was ook geen tweeling. Of is het gewoon een gevoel? Oja mn temp was vanmorgen weer gewoon 37.3
wat een hoop tweelingen hier, ik wist niet dat het zoveel voorkwam! Mijn vriend dacht ook dat hij er twee zag bij de echo maar het was zo onduidelijk door mijn darmen en uitwendige echo dat ik denk dat ie zich vergist heeft!
Tweeling/loepie 1 op de 80 natuurlijke zwangerschappen is een tweeling las ik in mn mooie boek!! Best veel nog eigenlijk dus