September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hoi

Wat eten betreft, ik eet gewoon nog alles, behalve rauw vlees natuurlijk!! Ze maken je zo bang, dat is echt niet nodig, en dat van die kazen en dergelijke is niet bewezen dat het slecht is. Niet teveel lezen en gewoon genieten van je zwangerschap is de boodschap (dit zinnetje moet ik tegen mezelf ook geregeld herhalen hoor).

Zijn er al dames die al een shopdrang hebben? Ik kan haast niet wachten tot ik het geslacht weet, dan ga ik helemaal total loss denk ik in de winkels :)

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik zie hier juist iets staan over wat je wel of niet mag eten! Kaas gemaakt met rauwe melk mag je niet eten en is wel bewezen!

Maar bijna elke kaas in de supermarkt met gepasteuriseerde melk bereid mag je wel eten! Let er gewoon op dat op de verpakking staat dat het gepasteuriseerd is en niet met rauwe melk!

Welke kazen je niet mag eten, is kaas uit bv een hoevewinkel, deze is met rauwe melk!

Voor de rest niets met rauw vlees: bv biefstuk die niet volledig doorbakken is, rauw gehakt,...

Vroeger werd ook gezegd dat je geen rauwe eieren mag eten wat klopt, maar je mag dit niet te strikt nemen! Zo mag je bijvoorbeeld wel puree eten ookal zit daar een ei in verwerkt!

3. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Oooh dames, ik heb gisteren een nieuw 'kwaaltje' ontdekt hier! Mijn melkfabrieken gaan weer op volle toeren haha.. best snel maar bij mijn dochter startte het op 16 week en nu op 7 weken! Haha

4. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

5. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Ik heb de shopdrang nog niet zo heel erg, eerst dinsdag
    afwachten of alles in orde is al ben ik wel een stuk rustiger als van de week.
    Heb er een beter gevoel over maar blijft nog even spannend.

Oma's heeft al wel shopdrang hihihi, die is al aan het voorshoppen geloof ik dat als ze dadelijk weet wat het wordt ze zo langs de winkels kan rijden, routplanning ligt ook al klaar geloof ik hahahaha.
    En dan nee heb nog niets gekocht, maar mag toch wel kijken!!

Ja hoor moeders gewoon lekker kijken, haar eerste kleinkind en wordt nog rond haar verjaardag verwacht ook! Die is echt MEGA SUPER TROTS!!

6. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    Dammir : 07-02-2011 – 2e echo
    Jolan25 : 07-02-2011 – 3e echo
    Breastmommy : 07-02-2011 – 1e afspraak gynaecoloog
    Jolan25 : 08-02-2011 – Intake vk
    Lottie : 08-02-2011 - Intake + echo
    Fleurtjes : 08-02-2011 - Intake vk
    DeniseG1986 : 08-02-2011 – Intake vk
    RoSa2009 : 08-02-2011 – 2e echo gynaecoloog, 15.40 uur
    Becky : 08-02-2011 – Intake vk + 1e echo
    Blike1987 : 09-02-2011 – Intake vk
    Tab : 11-02-2011 - Intake en bloedonderzoek (echo?)
    Daantje1: 11-02-2011 – 2de echo 17.00 uur
    Starlady : 12-02-2011 – 2e echo
    Citta : 14-02-2011 – Intake vk
    Friesland90 : 14-02-2011 – Intake vk
    Judibi : 15-02-2011 - 1e echo 09.10 uur
    Lisa123 : 15-02-2011 - 2e echo
    Happy79 : 16-02-2011 – 12 weken echo
    Marlies85 : 16-02-2011 – 1e echo
    Rinke : 19-02-2011 – 2e echo, 14,30 uur
    Marlies85 : 21-02-2011 – Intake vk
    Starlady : 22-02-2011, 16.30 uur – 2e controle + 3e echo
    Inge S : 23-02-2011 – Termijnecho
    Inge S : 24-02-2011 – Intake vk
    Fruity : 24-02-2011 – 1e afspraak vk
    Rinke : 28-02-2011 – afspraak vk
    Esthertie: 01-03-2011 – afpraak vk
    Friesland90 : 02-03-2011 – Echo
    Kim2610: 03-03-2011 - 2de controle + 2de echo
    Whitney : 07-03-2011 – 2e controle

7. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    meiden..
    wat veel geschreven! hihi.. ik krijg geen meldingen meer van nieuwe berichten..:S heel irritant zal ff opnieuw instellen.

mooi al die echo's!!

eten: tja het enige is dat ik niet zo veel kan eten.. het staat me heel snel tegen, en heb een heel vol gevoel.
    (ik mis wel heel erg mijn broodjes tataar en filet..)

ik durf ook niet goed broodje "verse" zalm te nemen in een restaurant..

ik heb nog niet echt iets wat ik "moet' eten hihi

verder heb ik heel veel last van mijn borsten vooral als ik mijn bh uitdoe.. dat is wel vervelend soms..
    maar ik voel me wel veel zwangerder dan in oktober toen het mis is gegaan dus dat vind ik wel heel positief :)

verder weet ik ff niets meer te schrijven. vandaag lekker vrij dus niet zo veel doen ;);)

waait het bij jullie ook zo hard??!

8. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Rinke.. ik heb op 23-2 mn termijnecho :)

9. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    pfffff ik kan mijn ogen niet open houden... werk is zooooo zwaar vol te houden nu :( ben echt 0 creatief :(

10. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ha meiden!

Ik heb gister me eerste echo gehad, ben nu nog zwanger van een tweeling, MAAR 1 vruchtje was echt 8 weken en goed kloppend hartje en de ander ongeveer 6 weken en een traag kloppend hartje.
    Het vruchtje van 6 weken zal het waaarschijnlijk niet halen, maar we zijn SUPER BLIJ dat het met het andere vruchtje wel goed gaat.

Ik moest me verder geen zorgen maken, alles gaat goed!!! Schijnt meer voor te komen, maar doordat er pas later een echo vaak bij mensen wordt gemaakt, is de natuur daar zn weg al gegaan.

11. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    hallo dames,

daar ben ik weer vandaag echo gehad en ja hoor het hartje kloptte heerlijk blijft speciaal.
    uit de schatting vandaag ben ik 6 weken en drie dagen, over 6 weken precieze datum heel anders als de eerste keer verloopt dit al.

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    HAAAAI

Adora
    Zag dat je bij het testtopic naar Lydia vroeg, maar die komt hier dacht ik niet meer. Geen idee waarom precies eigenlijk...

Whitney
    Goed nieuws, gefeliciteerd! Genieten nu:D!

Dominique
    Sterkte. Hopelijk heb je een mooie echo vandaag! Duim duim

Eten
    Nou, ik ben het er echt niet mee eens dat je maar GEWOON alles moet eten wat je wilt hoor....Een beetje uitkijken kan echt geen kwaad...het is maar voor een paar maanden op je hele leven;). En wel met een behoorlijk belangrijk doel...

Shopdrang
    Nee, nog geen last van... Ja alleen om eindelijk eens kleding voor mezelf te kopen hahaha.

VK en echo lijstje
    Joepieee ik sta eindelijk niet meer zo ver onderaan hihi.

Smile
    Waaat jij ook al een tweeling??? Wat is dat toch met de sept mama's!! Nou, nu geloof ik echt nie meer dat ik ook een tweeling krijg hahaha, kan nooit! Jammer dat het ene ukje het waarschijnlijk niet redt. Gelukkig is de andere wel op schema:D

Sunny
    Super gefeliciteerd!

13. Gerlinda

Smile, fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, jammer dat het andere kindje het misschien niet gaat redden...
    Ik ben ook zwanger van een tweeling, woensdag echo gehad en 1 kloppend hartje gezien, ook de gynaecoloog denkt dat het andere kindje het niet gaat redden en langzaam zal verdwijnen (toch houd ik hoop, want de kleine was nog geen 7 weken, dan hoeft het hartje nog niet te kloppen)...
    Het schijnt idd vaker voor te komen en bij een latere echo zie je maar 1 kleintje, gelukkig kan dan tenminste 1 kindje overleven..
    Ik duim voor je, wanneer krijg je een nieuwe echo? was er bij jou een tussenschot te zien? heb je een foto van de echo?

14. Gerlinda

Goed nieuws Sunny ;) dat je een kloppend hartje hebt gezien, geniet van je kleintje :):)

15. kim2610

kim2610 Actief lid

7 dec 2010
    158
    0
    0
    EXPEDITEUR
    ANTWERPEN
    Hoi, ik wil niet zeggen dat je alles mag eten, maar je moet niet overdrijven en er konstant me ebezig zijn vind ik. Ik ben gestopt met roken, geen druppel alcohol, ik was mijn handen veel en vooral groenten was ik zorgvuldig en ik bak mijn vlees goed door, maar op sommige pagina's vind je hele lijsten wat niet mag en dat vind ik overdreven, gaan jullie dan nooit buitenshuis eten? of vragen jullie je groenten extra te wassen :) de kok zal lachen :)

Ik koop ook nog niet teveel, hoewel ik altijd droom dat ik beval en geen kleren heb voor het kindje en geen maxi-cosi enzo, dus dat zal er snel zijn, een zorg minder :)

lieve groetjes

16. Gerlinda

Lottie, ik ben benieuwd naar jou echo... haha.. ik denk 2 Wondertjes :D:D

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Kim
    Hahaha, nee natuurlijk niet. Maar ja, als mensen zich daar beter bij voelen moeten ze het zelf weten:). Super dat je er zelf wel ook best goed op let. Ik ga bijv. echt wel terug met een biefstuk als ik gevraagd heb om doorbakken en hij is nog rood. Verder ben ik ook de ergste niet meer nu:p. Bij de eerste lette ik nog iets beter op.

Adora
    Waarom denk je dat hahaha? Ik denk echt van niet:p. Zag bij anderen ook testen die wisselde van kleur en was ook geen tweeling. Of is het gewoon een gevoel? Oja mn temp was vanmorgen weer gewoon 37.3:D

18. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    wat een hoop tweelingen hier, ik wist niet dat het zoveel voorkwam! Mijn vriend dacht ook dat hij er twee zag bij de echo maar het was zo onduidelijk door mijn darmen en uitwendige echo dat ik denk dat ie zich vergist heeft!

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Tweeling/loepie
    1 op de 80 natuurlijke zwangerschappen is een tweeling las ik in mn mooie boek!! Best veel nog eigenlijk dus

20. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    heel veel o-O
    mijn schoonzusje heeft ook een tweeling gekregen :)

Deel Deze Pagina