Weet eigenlijk niet wat voor opties er qua pijnbestrijding zijn als je thuis wil bevallen... moet ik allemaal nog maar even goed gaan uitzoeken... Heb nog even de tijd gelukkig
Hier in Egypte is thuisbevallen niet mogelijk! Dus ik wil graag weer naar de privekliniek waar ik van Yara ook ben bevallen (dat is op 8 uur afstand dus dat word plannen ) Vorige keer wel moeten vechten zodat ik geen pijnbestrijding kreeg, maar ze herkennen me nog steeds dus dat zit wel goed! Ik heb een bebesounds van unisar, helaas geen gebruiks aanwijzing bij :x 2 weken terug niets gevonden! Misschien nog eens een poging wagen! Kon vanmorgen in bed heel goed mijn baarmoeder (rand) voelen, hoe is dat bij jullie?
@ Bevallen: Van mijn dochter ben ik thuis bevallen, maar kon direct daarna alsnog naar het ziekenhuis (subtotaalruptuur en een Fluxus) dus ik moet in het ziekenhuis bevallen.
Angelsound heb nog niet geprobeerd, ga ik morgen misschien doen. Vorige keer hoorde ik t ook al vroeg maar weet niet precies wanneer. Moet ik terug zoeken
ik denk dat ik graag in het ziekenhuis beval... maar aan de andere kan thuis kan ook lekker zijn.. nou ja heb nog ff om er over na te denken... pijn bestrijding tja.. maar ff afwachten.. heb het niet zo op prikken.... moet mijn bloed ook nog laten prikken maar stel het steeds uit.. (vind het echt vreselijk... al kan ik een ander zo prikken) starlady: al de echo gehad????
ik wil in het ziekenhuis bevallen...........alles in de buurt en ach het ziekenhuis is ook bijna thuis....... kan er zowat naartoe lopen tussen de weeen door hihihi
Me too. Word helemaal para van de gedachte aan een ruggeprik. Geloof niet dat ik dat zou durven. Bloedprikken heb ik zo snel mogelijk gedaan. Heb ik het maar gehad. Na mijn mk moest ik een keer of 4 prikken. Sindsdien vind ik dat wel minder eng.
Ik wil weer lekker in het ziekenhuis bevallen mét ruggenprik! Echt, het klinkt heel eng, maar als je mega pijn hebt van je weeën dan denk je daar niet eens aan. Ik kon alleen maar denken 'ik wil geen pijn meer!'. En ik heb van de prik helemaal niks gevoeld. Bijkomend voordeel was dat toen ik eenmaal mocht persen, de ruggenprik nog niet uitgewerkt was en ik ook niet de pijn heb gevoeld van de echte geboorte zeg maar. Daarna helaas wel! Knip en een paar hechtingen... Voor thuis heb je bijv de TENS. Maar dat schijnt weer niet wetenschappelijk bewezen te zijn ofzo.. maarja, je kan het altijd proberen!
Jolanda 1986: 14-02-2011 1ste echo Citta : 14-02-2011 Intake vk deniseG1986: 14-02-2011 2e echo Friesland90 : 14-02-2011 Intake vk Judibi : 15-02-2011 - 1e echo 09.10 uur Smile82: 15-02-2011 2de echo Fleurtjes: 15-02-2011 termijnecho 12.45 Happy79 : 16-02-2011 12 weken echo Pindaatje: 16-02-2011 - termijnecho Marlies85 : 16-02-2011 1e echo Loepie: 18-02-2011 - 2de echo Rinke : 19-02-2011 2e echo, 14,30 uur Marlies85 : 21-02-2011 Intake vk Starlady : 22-02-2011, 16.30 uur 2e controle + 3e echo Tab: 22-02-2011 1ste echo Rosa2009: 22-02-2011 3de echo 18.45 Inge S : 23-02-2011 Termijnecho Adora: 23-02-2011 echo & gyn Jolan25: 24-02-2011 5de echo (officiele termijn echo) Inge S : 24-02-2011 Intake vk Fruity : 24-02-2011 1e afspraak vk Loepie: 25-02-2011 intake gyn. Pindaatje: 28-02-2011 combinatie test Rinke : 28-02-2011 afspraak vk Esthertie: 01-03-2011 afpraak vk Whitney: 01-03-2011 termijn echo dammir: 01-03-2011 2de controle Lottie: 01-03-2011 2de afspraak en echo 18.30 Friesland90 : 02-03-2011 Echo Kim2610: 03-03-2011 - 2de controle + 2de echo Whitney : 07-03-2011 2e controle Becky: 08-03-2011- contole Jolan25: 08-03-2011- vk Lisa123 : 10-03-2011 - 2e echo Pindaatje: 21-03-2011 - geslachtsbepaling Dammir: 29-03-2011-3e controle Pindaatje: 18-04-2011 20 weken echo Dammir: 20-04-2011- 20weken echo
HIer ben ik dan eindelijk! Ook de 2e echo was schitterend. Liep zelfs een dag voor nu. Dus de groei gaat goed. Geweldig. Hij liet de kleine nog even bewegen. Armpjes en beentjes bewogen meteen... geweldig. Ik huilde gewoon. De emoties kwamen los. Pfff.. 22 februari mag ik gelukkig alweer...
pijnbestrijding huh?? Ik heb gehoord en gelezen dat je met n ruggenprik wel alle weeën voelt alleen t persen niet enz!?!? Dat ze de prik ook pas aan t eind zetten. Is dat niet zo?? Dan ga ik er nog eens over denken namelijk starlady super!!
hoi meiden, ben ik ook weer eens heb het zo druk...... bevallen, ik denk in het zh, maar begin toch te twijfelen. pijnbestrijding, ik ben de vorige keer ingeleid en heb 10 uur lang weeën gehad zonder amper pauze, en toen had ik nog steeds een ontsluiting van 3 cm. Ik heb toen een ruggenprik gekregen. Die krijg je dus voor de weeën en moet uitgewerkt zijn als je moet persen. Het persen voel je gewoon (over het algemeen) maar dat vond ik totaal niet erg. De weeën voelde ik ook nog wel, maar ze deden niet meer zo'n pijn. Ze konden het infuus met wee opwekkers lekker hoog zetten daardoor. Ik was zo blij met die prik!! Echt hoor, als je pijn hebt vind je het echt niet erg hahaha.
Hier alles goed, nergens last van. @pijnbestrijding, gaan jullie er nu al vanuit dat je een ruggenrpik gaat nemen?? Dit is mn 3de en de andere zijn in het zh geboren, deze waarschijnlijk ook, maar nog nooit een ruggeprik gehad hoor. @kraamzorg, zag dat er iemand 15 uur per dag krijg?? hou er heel goed rekening mee dat als het druk is je dat ook echt NIET krijgt hoor. Ik had met mn 2de ook speciaal meer uren gekregen omdat er toch iemand moest zijn voor mn oudste van en naar school maar wat een pech had ik dat het mega druk was en ik maar 3 (!) uur per dag heb gekregen, ik stond dus ook gewoon 7 dagen na de bevalling op het schoolplein. @rosa, jeetje wat een mooie kamer zeg super. Wat fijn dat er weer mooie echo's zijn geweest.
pijnbestrijding heb ik ook nooit gehad hoewel het geen makkelijke bevallingen waren was er geen tijd voor een ruggenprik. nu moet ik ook weer in het ziekenhuis bevallen maar word twee weken van te voren ingeleid omdat de andere twee klem zaten. of ik nu iets wil voor de pijn weet ik nog niet de pijn die ik heb gehad was ik al snel vergeten toen ik mn kindjes vast had Kraamzorg sla ik deze keer over heb er geen zin in mn mannetje is tegen die tijd een maand thuis dus die kan de kids opvangen van school enz heb het al twee keer gehad dat ik iedere dag een andere kraamverzorgster kreeg. en nu weet ik wel wat ik moet doen en dan komt de huisarts (mijn buurman) wat meer controles doen starlady fijn voor je mooie echo geniet ervan na zoveel tegenslagen !!!
Kraamzorg, heb ik ook nooit gehad... bij de eerste bevalling (natuurlijke) zou ik het wel krijgen, maar omdat ik tegen dokters advies met de kleine uit het ziekenhuis vertrok heb ik geen kraamzorg gekregen... (ik was boos, omdat ik alleen borstvoeding wilde geven en de kleine met een fles in de mond aantrof op de couveuseafdeling) ik vond het niet erg om geen hulp te hebben, het lukte prima Bij de keizersnedebevalling wilde ik geen hulp (3 dagen maar in het ziekenhuis gelegen) omdat ik die bij de eerste niet kreeg en mijn lieve man had 1 hele maand vrij genomen... Deze keer wil ik het weer graag zo
Eehhh, nee ze zetten hem juist NIET als je al 8 of 9 cm ontsluiting hebt. Ik kreeg m bij 5cm en zodra ik 10cm had werd de medicatie (had een slangetje in mn rug) uitgedraaid. Daarna moest ik ff wachten want had geen kracht om te persen. Maar persweeën heb ik ook niet gevoeld! Zag op de ctg dat ik een wee had en dat was het teken dat ik moest persen haha. En de pijn van de weeën verdwijnt compleet door een ruggenprik!