September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

@ Starlady, gefeliciteerd met je goeie echo!! En lekker dat je alweer snel mag!

@ Kraamzorg, ik had een lieve kraamverzorgster maar ze kletste ook de oren van mn hoofd... Dus na 8 dagen vond ik t lekker om weer alleen te zijn. Maar in de begin dagen is extra hulp wel erg fijn, ook voor het verzorgen van de visite enzo!
    Ik hoop gewoon dat ik niet dezelfde kraamverzorgster krijg haha.

2. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Pijnbestrijding
    Gewone bevalling: heb ik bij mijn eerste bevalling niet gehad (ook niet van gehoord) ach.. de pijn ben je ook zo weer vergeten hé!
    Keizersnedebevalling: ik heb gekozen voor een ruggeprik, want ik wilde alles meemaken.. ik kon er nog een roesje bij krijgen (zodat je ietsjes afwezig bent en minder meemaakt) maar dat leek me niet fijn, dat heb ik dus niet gewild! Het is zowieso niet leuk om een keizersnede te krijgen, de beeb werd op afstand even omhoog gehouden en gelijk ter controlle meegenomen (mij werd niet verteld hoe het met hem was, bleeeehh)..
    Als ik nu mocht kiezen: dan geef mij maar een gewone bevalling zonder pijnbestrijding, want een keizersnede is een operatie in je buik, die je nog heel lang voelt en je lang beperkt in veel dingen (je hebt er ook langer pijn van) ik kon de eerste 3 dagen nieteens liggend slapen, ik heb zittend moeten slapen...
    Ik ga mijn gynaecoloog ook nog eens vragen of inleiden een optie voor mij is, want liever niet meer een keizersnede...

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Pindaatje
    dank je voor je antwoord!! Het klopt idd dat je de persweeen wel zou moeten voelen, zag later dat ik dat verkeerd gezegd had! Maar wist dus niet dat ie bij ongeveer 5cm ontsluiting gezet wordt.

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Adora
    nee hoor, kan me de pijn echt nog wel herinneren;) al schijnen de meeste dat dus niet te hebben! Ik kan t niet meer voelen, maar weet nog dondersgoed hoe ik me voelde.. Ach ja, verder is t idd zo dat je t niet meer zo beseft als je kindje er is:)

5. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Bij m'n dochter heb ik geen persweeën gehad, geen idee dus hoe die voelen :)

@ pijnbestrijding: ik ga het gewoon weer zonder pijnbestrijding doen, mocht het te erg worden kan ik er altijd nog om vragen.

@ kraamzorg: Bij mijn dochter heb ik een week in het ziekenhuis gelegen(lichte shock door fluxus en koorts) en toen nog tot en met de 14e dag thuis kraamzorg gehad. Heb het wel als prettig ervaren dat ze er waren (kraam+stagaire) maar was ook wel blij dat ze opgehoepeld waren :p

6. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Ik heb ook een keizersnede gehad, en vond het verschrikkelijk..
    Je kindje word heel even boven het doek gehouden, dan gelijk mee genomen.. wat heb ik zitten huilen terwijl ik gehecht werd!
    En toen nog bijna 2 uur op de uitslaapkamer wachten totdat je je kindje dan eindelijk in je armen mag nemen!

Ik was daarna ook de hele tijd helemaal 'high' van de morfine, dus heb erg weinig van de eerste dag mee gekregen :(
    hoop dat deze keer de beeb op tijd goed gaat liggen en ik gewoon kan bevallen!

7. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    @ Adora: ik lees trouwens dat jij na je ks maar 3 dagen in het zkh hoefde te liggen, is dat normaal?
    ik moest 5 dagen in het zkh blijven, en had dat ook echt wel nodig eigenlijk..

8. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Pijnbestrijding, ik wil proberen om het zonder te doen. Maar je weet maar nooit hoe het gaat. Een keizersnede lijkt me echt geen leuke ervaring :(

Hierbij weer een rijtje met mijn buik :)
    Bekijk bijlage 129807

9. dammir

dammir Actief lid

8 jan 2011
    100
    0
    0
    @Andora ik hoop dat bij jou inleiden ook een optie is weet niet of je andere beebjes zwaar waren waardoor ze klem zaten die van mij wogen rond de 4 kg maar ben zelf ook maar 1.58 dus vandaar dat ze bij mij ook klem zaten,
    ik hoop ook echt niet dat het bij mij alsnog op een ks uitdraait want wil zo snel mogenlijk weer naar huis ;)

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier in Egypte zijn pijnbestrijding EN keizersneden heel normaal :( dat ik het zonder wilde dat was pas raar :D;)

Leuk zo die colage buiken hoe heb je dat gedaan Esthertje?

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    pijnbestrijding, als ik die niet had gekregen had ik een keizersnede moeten krijgen..... Dus ben toch echt blij dat ik een ruggenprik gekregen heb. Ik hou me vast aan het feit dat ik ingeleid ben en dat die weeën dus niet normaal waren. Hopelijk begint mijn bevalling dit keer uit zichzelf :D Ik ga er zeker niet vanuit dat ik een ruggenprik krijg. Ik heb het daar namelijk best moeilijk mee gehad: ik wilde bevallen zonder pijnbestrijding. Maar de vk heeft me gezegd dat ik anders niet natuurlijk had kunnen bevallen.

pindaatje, bij mij verdween de pijn neit helemaal door de ruggenprik. maar dat komt denk ik omdat ik aan een infuus met wee opwekkers lag.

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    esthertje, mooie buikfoto's :D Je gaat het verschil al goed zien!!!

meiden :D ik was mn angelsound kwijt maar heb hem gevonden EN :D het hartje gehoord. Eerst niet, maar na het douchen nogmaals geprobeerd. Zo gaaf!!!

13. Gerlinda

Nee is niet normaal, normaal is 5 tot 7 dagen... is ook nooit daar in het ziekenhuis voorgekomen :) ik heb gezeurd dat ik naar huis mocht, was niet fijn in bed liggen met bekkeninstabilietijd.. daardoor probeerde ik al snel rond te lopen en gelukkig naar huis :)

14. Gerlinda

Nee, hij was niet zwaar... maar heeft een plexus overgehouden aan zijn schouder (gelukkig is het helemaal goed gekomen) maar daardoor wilde ze het risico niet nemen bij de jongste.... nu heb ik extra een andere gynaecoloog gekozen en hoop dat hij het wel aandurft om in te leiden ;)

15. Gerlinda

Mooie foto's Exthertje :D:D:D

16. Gerlinda

Mooi hé?
    Wij hebben gisteren ook voor het eerst het hartje gehoord met de dopler :):):)

17. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hier lukt het nog niet met de doppler, erg jammer :(
    Probeer steeds te luisteren net bven mijn schaambot maar ik heb steeds mijn eigen hartslag :(

Voor ons is het de eerste bevalling maar ik weet wel van mijzelf dat ik zo natuurlijk mogelijk wil bevallen dus het liefst zonder pijnbestrijding enzo, maar we zien wel tegen de tijd........

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    dat heb ik ook altijd gezegd, mar helaas kan het soms anders lopen. Hou je niet te veel vast aan deze gedachte, ik heb daar echt last van gehad.......het gevoel of ik gefaald had.

Volgens mij heb ik het hartje gevonden precies op de rand van het schaambot of er zelfs nog op.

19. Gerlinda

Ik vond het hartje, iets meer aan de linker kant ;)
    Mijn eigen hartslag hoorde ik er doorheen kloppen :D

20. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Op diezelfde plek vind ik m ook altijd hihi! En ook met mn eigen hartslag erdoorheen. 's Avonds met een lege blaas kan ik m het makkelijkst vinden!

Deel Deze Pagina