tjs, ik kan me nog niet voorstellen dat ik ook "gewoon" zwanger mag zijn... ik hoop dat dat wel veranderd na morgen
Loepie jeutje een mk is al verschrikkelijk en dan ook nog eens zo'n lange en nare nasleep! Snap heel goed dat t extra spannend voor je is hoor!
Loepie, komt goed meis... denk aan het mooie kloppende hartje dat je al hebt mogen bewonderen morgen mag je weer kijken naar het kleine Wondertje
dank jullie wel voor de bemoedigende woorden. Ik probeer als ik onzeker ben inderdaad te denken aan het beeld met het kloppend hartje dat helpt wel.
KRAAMZORG Volgens de vk moest ik me al aanmelden bij een kraamzorg, maar ik weet niet hoe ik moet kiezen haha. Had toen 3 foldertjes gekregen en daar gewoon uit gekozen, maar nu weet ik t opeens niet of ik verder moet zoeken...Hebben jullie je al aangemeld??
Ik wil geen kraamzorg, mijn man blijft minimaal 1 maand thuis Ook bij de andere kindjes heb ik geen kraamzorg gekozen
Adora Weet ik Denk dat mijn man het de eerste dagen wel fijn vindt als hij niet alles hoeft te doen en lekker mee kan genieten Had jouw man ouderschapsverlof opgenomen?
Ik heb mijn ziekenfonds gebeld en die heeft gekeken welke in de buurt zijn en heb oop de websites gekeken en welke mij het meeste aansprak qua visie en inhoud van de website heb ik gekozen. Ik heb me aangemeld via mijn ziekenfonds en gisteren formulier ontvangen. Ik kies wel voor het minimaal aantal uur. Het is ons eerste kindje dus wel fijn als de eerste paar dagen iemand er even is die al wat meer verstand van zaken heeft Daarom wil ik wel graag dat de kraamzorg komt. De huishoudelijke taken kan mijn vriend gewoon doen
om kraamhulp vergoed te krijgen, moest ik via de ohra me aanmelden voor kraamzorg en dan krijg je er 1 toegewezen bij jou in de buurt.
Wat grappig dat het bij jullie via je zorgverzekering moet. Hier moet je gewoon zelf een kraamzorg bellen en dan wordt het geregeld met je verzekeraar. op de site staat of jouw verzekeraar het vergoed. Ik denk dat ik gewoon weer dezelfde neem als de vorige keer. Was verder prima.
Lottie, mijn man had zijn extra 2 dagen en daarna de rest vrij genomen (hij is nu ook weer aan het opsparen voor na de bevalling) Als ik hier met een buikwond van keizersnede zit, dan heb ik niets aan een kraamhulp, ik kan dan niet eens de kleine tillen... dat duurt dan een tijdje, mijn man is er dan ook gelijk voor onze dreumes en andere zoontje Tot 6 weken gaat hij thuis zijn, dan mag ik weer tillen.. ook mijn ribben zijn in het begin van de bevalling een zwakke plek, omdat ze eens gekneusd en gebroken zijn geweest.. Toch ga ik vragen of ik een ingeleide bevalling mag krijgen deze keer, ik vind een gewone bevalling fijner (al zal inleiden heftiger zijn)
Allemaal sterkte, zag ineens nare berichten langskomen. Jeetje en ook nog op dezelfde dag alle 3. Ook zag ik hele mooie echo's voorbij komen, je ziet gewoon de echte mensjes er al in qua vormen, super zeg. Hier helemaal gesloopt, gisteren dag hhb en 9mndbeurs gedaan. Smorgens om 8 uur al in de trein en om 8 uur savonds pas weer thuis hahahah. Best aardig wat dingen grats gekregen ( slabbertjes, knuffeltjes, 3 paar sokjes, fles dettol, bbbb creme van vsm, baby lepeltjes 2 dvd"s van woezel en pip en een overvloed aan shoppers en tassen hahaha) optreden van de LA voices (van Gordon) gezien. Moeders kaart gegeven met daarin de tekst dat ze weer oma word, ze heeft wel een tijdje in shock gezeten, ze heeft ook eerlijk gezegt dat als we niet zoveel problemen zouden hebben dat ze het dan wel erg leuk zou vinden maar nu is de situatie iets moeilijker. Aangezie mn pa savonds pa over 11 uur thuis zou komen (hij staat toevallig ook op een beurs maar niet de hhb hoor) mocht zij het hem gaan vertellen en dat krijg ik straks te horen hoe zijn reactie is geweest. Voor Gino heb ik bij prenatal een shirt gekocht met Grote Broer erop en dat mag hij dit weekend (als het goed is) aan als we naar de schoonfam gaan. Heb niet zo gek veel geld uitgegeven, 2 buikbanden met daarop i love my mummy voor 15 euro en shirt dan voor 6 euro. Had 80 euro bij me en ging met 40 euro weer terug hahahaha. Dus voor degene die nog gaan veel plezier.
Ik zie in de lijst ook al afspraken staan voor de 20 weken echo. Hoe hebben jullie dat geregeld??? Of zitten jullie bij de gyn?? Kraamzorg ben ik ook nog niet mee bezig, vind het beetje onzin om zo vroeg al aan te melden. Heb ik namelijk de andere 2 keer wel gedaan en toen werden er ook niet aan de afspraken gehouden die we met de intake hadden gemaakt. Zelfs bij de 1ste werd gewoon de foon niet opgenomen dat heb ik zelf moeten regelen toen ik uit het zh kwam en toen kreeg ik te horen van ja we kijken wel even wanneer er iemand tijd heeft om langs te komen. Zit je dan thuis met een pasgebore baby en geen idee wat je moet doen en dan komt de kraamhulp pas na 4 uur opduikelen.
Becky leuk!!! Wil ook naar de 9mnd beurs!! Vroeg hier alleen of dat te doen is met een kindje van 14mnd erbij, maar geen reacties! Hoe kwam je aan al die gratis dingen daar dan?? Jammer hè dat je ma niet gewoon heel blij kan zijn door de situatie. Ik heb gewoon het ziekenhuis gebeld. De verwijskaart krijg k later. Loop bij de vk vk zei dak kraamzorg moest regelen hoor op de site v kraamzorg staat "liefst voor 14 weken" ivm inplannen!!
Hey meiden! Ja ik ga ook zaterdag naar de 9 maanden beurs! Vooral gezellig, ga met een vriendin, en verder een beetje neuzen. Kraamzorg, dat regel ik binnenkort ook ff. Mijn verzekeraar bepaalt in principe welk kraambureau ik moet kiezen maar (mijn schoonmoeder is kraamverzorgster) als je echt ergens anders wil kan dat altijd geregeld worden Zag dat er gister werd gevraagd om een foto van mijn echo, zal ik vanavond ff doen! Gister en vandaag mega druk geweest... 20 weken echo, die afspraak heb ik gewoon gemaakt via het echobureau waar ik ook de combinatietest laat doen en de geslachtsbepaling!
Het was erg leuk de hhb en 9mnd beurs. Moe maar met toch wel veel gratis dingen terug gekomen... hihi Leuk maar ben nu totaal op. Pff... morgen nog een dagje werken, nou ja werken, aanwezig zijn en dan lang weekend, ben maandag vrij.
Ja zeker rustig hier. Dus ik kan gewoon bellen naar het zh voor de 20 weken echo??? ik wil namelijk perse op vrijdag 29 april omdat hubbie dan een vrije dag heeft en we smiddags op vakantie gaan voor een week met mn moeder en broertje en schoonzussie. Als we dan weten wat het gaat worden wil ik in mn moeders slaapkamer die kleur ballon leggen hahahaha. Mn ouders zijn over de 1ste schok heen en vinden het geloof ik toch wel leuk, maar zie ook wel problemen wat logisch is. (zoals dan kom ik dus nooit uit de flat en naar een eensgezinswoning) Mn pa is sinds jan met de fut (hij werkt nog wel hoor een echte workaholic) dus het was gelijk van nu willen we lekker gaan sparen en leuke dingen gaan doen en nu dit. Terwijl ik niet om geld heb gevraagd of ga vragen hahahaha. Wel bedacht mn pa zich ineens van dat het deze keer misschien wel een meisje kan worden (heb al 2 jongens) en dat dat dus wel heel erg leuk zou zijn. We hebben allemaal nog maanden de tijd om er echt aan te gaan wennen (gelukkig) Nu lekker bedje in dus trusten all.
Zeker rustig Ik ben aan het werk..moet morgen ook maar ik heb zo'n pijn in mijn rug!! Pff echt niet normaal boven in mijn rug. Word er gewoon misselijk van... Daty was weer het gezeur van mij Vandaag... Slaap lekker iedereen ik moet nog een half uur...