September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik ben heel erg verliefd:p 5 jaar samen, waarvan 3 jaar getrouwd.

Ik wist trouwens niet dat je met 16 weken al een geslachtsbepaling kon doen, dacht bji 18 weken. Tenminste dat werd mij verteld bij het bureau waar we indertijd geweest zijn, ga zo maar even snuffelen of ik hier in de buurt terecht kan waar ik ik ook zo vroeg kan:D ben wel erg nieuwsgierig! Zou het was uitmaken omdat het een tweeling is? Mijn man denkt dat het dan langer duurt voordat je wat ziet, omdat ze misschien kleiner zijn??

Adora om hoe laat heb je een afspraak, ben benieuwd zeg!

2. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Aude
    Nee hoor, kan al met 16 weken. Niet iedereen kan het hoor:). Wij hebben het vorige keer ook laten doen. Kan idd wel zo zijn dat je man gelijk heeft! Maar weet niet vanaf wanneer tweelingen langzamer gaan groeien, misschien hebben ze met 16 weken nog genoeg ruimte?

3. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Echo gehad: het is toch een tweeling waarvan eentje aan het inkrimpen/verdwijnen is (vaak zie je later nog een restje in de placenta) heel verdrietig.. maar toch fijn dat de andere het wel heel goed doet..
    de kleine was zelfs een dansje aan het doen :D foto staat in mijn album :)

4. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dansende beebje Adora :) en inderdaad jammer dat de tweede het niet heeft gehaald ;(

Weet iemand of er nog meer beurzen zijn zoals de negen maanden beurs? Ik vond het te vroeg om naar de negen maanden beurs te gaan maar nu heb ik er wel een beetje spijt van... zag dat er in Eindhoven nog een was maar dat is in oktober...

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    lottie, ik ben verzekerd bij cz en heb de gezinnen verzekering. Dit staat er:
    Prenatale screening, medisch niet noodzakelijk
    voor vrouwen tot 36 jaar
    100%

Maar ik doe het niet, dus voor mij is het niet van belang.

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    lottie, een boete als je geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap hebt??!?!?! Waarom dat dan?

adora, wat klote zeg dat het 2e beebje het niet gehaald heeft. Maar wel geweldig nieuws dat het zo goed gaat met het andere beebje!!!

Ik ben sinds mei 2000 samen en sinds april 2008 getrouwd. Ben 28 jaar.

7. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    @loepie: volgens mij zijn er 2 van dit soort beurzen per jaar: in feb de 9maandenbeurs en in oktober de jonge gezinnenbeurs...

8. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    jammer... had het wel leuk gevonden met mijn moeder te gaan terwijl ik zwanger ben...

9. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    ja, kan me voorstellen. Ik had ook wel graag gegaan, maar vindt het dan weer zo'n gedoe om er helemaal voor naar A'dam te gaan :D

10. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Adora, jammer van beebje 1. Maar beebje 2 doet zelfs een dansje voor je:)

Jammer van die beurzen, ik had precies hetzelfde. Vond het net iets te vroeg om te gaan.
    Is de jonge gezinnen ook een leuke beurs?

Wel leuk om te lezen, wie er verliefd, verloofd of getrouwd zijn en hoe lang enz....
    We kletsen hier toch wat af met elkaar.

Liefs

11. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

@ Adora, wat vreselijk dat het ene beebje het niet gehaald heeft.... en wat super dat de ander het goed doet!!

Ik ben 3,5 jaar samen met mijn man en afgelopen september getrouwd!

12. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Adora: idd verdrietig van het ene beebje..gelukkig doet het andere beebje het heel goed.

Ik ben sinds afgelopen begin februari 10 jaar samen, juli 2007 zijn we we getrouwd. Ik ben 28 jaar (november) mijn man is 31 jaar.

Het valt me soms wel op dat er steeds vaker stellen zijn die al vroeg een kleine krijgen/ervoor kiezen..maar dat verschil zit hem natuurlijk dan ook in leeftijd..:d
    Wij wilden ook wel een kleine toen ik 20 was maar wilde eerst mijn opleiding afmaken en ons huis afmaken (hadden toen wel een huis gekocht) dus toen ik 23 was eerste keer zwanger..2 keer een mk en daarna ging het gelukkig wel goed (was toen net 24 geworden na de eerste mk, had 2 mk in 5 maanden tijd,cylussen waren hierdoor heel lang, meteen na 2mk wel zwanger en dat ging goed gelukkig!:D

13. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    @lottie, leg eens uit waarom je een boete krijg als je samenwoont zonder samenlevinscontract of partnerschap heb.

Hier net ff een bic mac achter mn kiezen en hij was heerlijk:p
    Mn pa had stiekum geld overgemaakt om schoenen voor de kids te kopen dus ze hebben beide nieuwe paar schoenen en toen was er nog iets over voor een bic mac en hamburger.

Hier ook geen combi test, vind het gewoon erg duur en zekerheid krijg je niet, alleen een berekening hoeveel kans je heb.
    Zouden het ook zelf moeten betalen aangezien ik 34 ben.
    (hub is trouwens ook 34 jaar)

Wij zijn in juli 19 jaar samen (pffft wat lang zeg) en ook al een jaar of 15 verloofd (in Venetie;)) Trouwen is er gewoon niet van gekomen, mede ook financieel omdat hub een groot feest wilt geven en er natuurlijk ook familie uit Suriname moet komen (wat wij dan dus ook moeten betalen)
    Op 14 feb 1996 kregen we de sleutel van ons huissie en daar wonen we nog steeds.
    In 2000 is de 1ste zoon geboren en in 2006 de 2de.
    (verder heb ik nog een soort van kind hahaha mn broertje die 12 jaar jonger is, en als er problemen ofzo zijn of hij moet praten mag ik lekker bemiddelen met mn ouders, gelukkig weet hij dat hij hier altijd terecht kan wat hij ook weleens doet, hij komt ook eerder met vragen ed bij mij dan bij onze moeder.)

Heb nog ff de schokkende foto van mn ma erbij gedaan van de 9mnd beurs.

14. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je schoenen hebt gekocht voor je boys, lief van je vader!En lekker zeg, big mac!!waarom zeg je dat nu..ik wil ooook :D :D
    Misschien zondag, dan komt mijn zusje haar nieuwe vriend laten zien, zij wil graag mac eten dus vind ik ook wel een goed idee, alleen jammer dat het zo duur is.

wat een leuke foto van jou en je moeder!!

15. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    @ daantje, hoe bedoel je dat er tegenwoordig steeds vaker stellen zijn die vroeger voor een kindje willen gaan en dat dat in het verschil van leeftijd zou moeten zitten?

@ becky, super leuke foto! Enne, heeeeeerlijk een big mac! Mmmmmm..

16. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Hallo dames,

Ben er weer redelijk geslapen, maar ook veel liggen denken, draaien en wakker geweest dus.

Gisteren ging iedereen zo op me in zitten zeiken, echt dat haat ik gewoon. Soms heeft het voordelen gescheiden ouders (allebei zowel ouders als schoonouders) maar gisteren werd ik echt gek van ze iedereen had wel een mening en wist het wel beter.

Ik ga het NIET doen die nekplooimeting, heb gegoogled vanacht om 3 uur nog zelfs en ik vind 150 euro voor een kansspel wel erg veel.

Ik ben 33 dus zit nog niet in de risico leeftijd, het komt ook niet in de familie voor en gisteren met ML gepraat, want pas bij 20 weken heb je na een VWP of VT definitief uitsluitsel en dan voel je het al bewegen enzo. Laten we het dan nog weghalen, NEE zeiden we allebei resoluut.
    Plus al die weken stress kan ook niet goed zijn.

Iedereen die het wel wil doen prima dat is ieder zijn keus maar wij vinden het gewoon teveel geld voor iets waar we waarschijnlijk toch niets mee doen.

We zijn hier nog steeds verliefd, via internet elkaar leren kennen in mei 2009. Mijn huis stond toen momenteel in de dozen omdat ik particulier huurde en eruit moest. Kreeg de sleutel van onze huidige flat 2 dagen later en hij had zoiets van het voelt goed dus kom na het klussen hier douchen eten en slapen dan zit je niet tussen de dozen.
    In de weekenden heeft hij hier ook veel geholpen, het eerste wat hij deed met zijn schoonmoeder de kennismaking was samen behangen. Zelfs dat ging goed..........
    Daarna wilden we zijn huis aanpakken want zijn ex had het verwaarloosd en het was echt smerig daar. Maar daar is het nooit meer van gekomen hij is hier ingetrokken en een jaar later hebben we de huur van zijn oude huis opgezegd.

Door financiele beperkingen nog geen samenlevingscontract of iets dergelijks. Komt wel.

17. Breastmommy

Breastmommy Bekend lid

16 jan 2011
    849
    0
    0
    Webwinkeleigenaresse
    Israel
    Mooie echo Adora!!! Jammer dat de ene tweeling aan het verdwijnen is. Wel weer leuk dat je een dansje hebt gezien van de kleine!

18. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Adora, vind het heel jammer zeg dat ze het niet allebei niet gered hebben, maar het belangrijkste is dat het er met ééntje heel goed gaat... en zelfs een dansje:D

Nekplooimeting kunnen wij niet doen zei de gyn gelijk, omdat ze de waarde's in mijn bloed ofzo niet goed kunnen bepalen bij een tweeling. Dan heeft het zoiezo geen nut, en heb het eerder ook niet gedaan. Idd veel geld voor een kansberekening, al zou er een verhoogde kans zijn dan zou ik er nog niks mee doen. Alleen heel veel onzekerheid in de zwangerschap, nee dankje.

Becky, lief zeg van je vader dat hij nieuwe schoenen voor de kids heeft betaald! En het water loopt mij in de mond van die Big Mac, dat heb ik in jaren niet meer gegeten. Maar zou er nu best zin in hebben!

Ohja en ik heb vanmiddag nog een echobureau gevonden in de buurt die met 15 weken al een geslachtsbepaling wil doen!!!! Kost maar €25, maar dan sta ik binnen 5 min weer buiten zei ze dus was het niet de moeite dat mijn man er vrij voor zou nemen. Dus moet zo nog even overleggen met mijn ventje, kijken hoe hij reageert want hoe ik hem ken wil hij bij er wel bij zijn.

19. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hier ook al een afspraak voor de geslachtsbepaling staan, 11 april dan ben ik 17 weken zwanger, spannend!!!!

Ik ben 24, vriendlief is 28 wij zijn 5,5 jaar bij elkaar en wonen 3.5 jaar samen, wij hebben bij de koop van ons huisje gelijk een samenlevingscontract geregeld

20. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Vandaag een kloppend hartje gezien!
    Termijn klopt ook precies.
    De kleine was aan het spartelen met de armpjes en beentjes.
    Alles was dus goed!

Hier zijn we sinds 1999 een stel, zijn in 2003 getrouwd.
    Zijn dus bijna 12 jaar samen.

Deel Deze Pagina