Lottie, ja, 55% is weinig hé... zet je hem toch in het topic? leuk dat je een extra hebt gepland... hihi... ik ben zo benieuwd 13 weken is super (ik heb met 13.1 wk bij het echobureau nog een).. Wat zegt je gevoel? had je gevoel het bij je zoontje goed?
Adora ja plaats m denk ik wel gewoon zie wel toch? die van 13 weken maak ik meer kans mee. We zouden eerst de combitest doen, maar is wel erg duur en in ons geval niet zo nodig. Dus nu leuk n pretecho ik denk steeds meer meisje nu! Had jij n gevoel bij mij? Bij de eerste klopte m'n gevoel idd.
Dag dames, ik ben al een hele tijd niet meer hier op het forum geweest. Dat heeft met verschillende dingen te maken. Enerzijds ontzettende moeheid door de zwangerschap en door mijn nieuwe baan. Daarnaast zijn er nogal wat problemen tussen mijn ouders. Die zitten in een huwelijkscrisis zoals ik al eerder vertelde. Dit gaat ook totaal niet de goede kant op. Dit houdt ons allemaal behoorlijk bezig. Ik vind het dan ook moeilijk om van mijn zwangerschap te genieten. Afgelopen donderdag waren wij voor het eerst bij de verloskundige. Daar is natuurlijk weer een echo gemaakt. Het was ook al een ontzettend verschil met 8 weken. Het was echt al een minimensje en het bewoog ook lekker met armpjes en beentjes. Dus ik wil hier toch even met grote trots de foto showen van afgelopen donderdag!!
Fruity, fijn dat alles goed gaat met de kleine.. mooie echo Wat vervelend voor je dat er zoveel problemen om je heen zijn, waardoor je niet echt van je zwangerschap kunt genieten fijn om wel weer van je te horen
Zo ben er ook weer even Donderdag drukke dag gehad, din geweest en mn man van de budgethulp. Verder met mn ouders gepraat over het gedoe van mn schoonouders. Mn ouders kennen mn schoonouders best goed (ma en schoonma waren vriendinnen) en die vinden het ook niet kunnen wat ze nu doen. Vrijdag lekker gewerkt en smiddags in het zwembad gezeten en gezwommen met de kids. Kreeg om half 7 foontje van schoonma, waarschijnlijk om te vragen of we nog kwamen(?) maar heb lekker niet opgenomen hahahaha. Toen kwam hub pas thuis en tja we moesten toch naar de verjaardag (baal baal), Ik moet mn oudste nu goed in de gaten gaan houden want die zat ineens huilend hier op de bank en heel boos omdat hij niet naar opa zn verjaardag wilde gaan want ze beloven elke keer dat ze naar zn broertjes zwemles komen kijken en dan komen ze nooit dus hun houden zich niet aan hun afspraken en dan hoeven wij toch ook niet naar hun toe?? (Zijn echt de woorden van mn oudste van 10 jaar) Hij begint nu een heleboel te zien en te beseffen blijkbaar en begint er ineens over te praten. Heb gefeliciteerd en de rest van de avond in de keuken gezeten (open keuken hoor) en niets meer gezegt behalve tegen mn kids. Kunnen ze mij nooit verwijten dat ik niet op een verjaardag ben geweest. Zag mooie echo's voorbij komen wauw, zijn hele mensjes al zeg. Kan niet wachten tot ik weer mag maar duurt nog zo lang. Dinsdag over een week pas naar de vk en dan maar gelijk vragen of ik al mag bellen voor de 20 weken echo. De kleurtjes vind ik leuk, roze en blauw en groen hahahaha. Ben wel blij dat ik 8 maart weer mag want ik ga eigenlijk steeds wat onzekerder worden. Heb nergens last van, en voel me totaal niet zwanger. Ben altijd een buikslaper geweest en al heel snel kon ik dat niet met mn andere kids maar ik slaap nu nog steeds op mn buik. Vergeet dus ook steeds vaker dat ik zwanger ben, zo raar. Vanacht mn 1ste vreemde droom gehad of eigenlijk heel vaag, droomde dat ik heel veel bloed verloor, dus toen ik wakker werd en naar de wc ging had ik echt zoiets van heb ik dit nou gedroomd of is het nu echt gebeurt? Hier heel blij als het weer maandag is want dat betekend dat het normale leven weer gaat beginnen want de vakantie is afgelopen en de kids mogen weer naar school en ik weer in mn eigen ritme super. Fruity, sterkte met alles, je kan proberen te helpen maar je ouders moeten het toch echt zelf oplossen. Heb zelf 2 jaar geleden zo gezeten met mijn ouders, mn pa heeft zelfs een ander huis gehad in heel ander deel van het land en ik kan bijna dagelijks mn ma huilend aan de foon. Het enigste wat je kan doen is ze steunen en advies geven als ze erom vragen maar laat het je leven niet overheersen meis. Jij moet nu ook aan jezelf denken en aan je beeb. Succes lieverd
Ha Dames, Hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik was en ben nog wel zo mega mega moe dat ik niet meer de puf heb om vaak achter de laptop te zitten. Ik werk fulltime met mensen met een psychische beperking en het is nu mega zwaar. Als ik bezig ben gaat het, maar als ik klaar ben dan komt die moeheid zo hard aan dat ik na het koken en eten, meestal op de bank plof en niks meer doe, dan tv kijken of in slaap vallen hahaha. Nu lijkt het steeds beter te gaan dus probeer ik ook weer vaker te reageren. Ik kan niet wachten dat het dinsdag is, dan krijgen we weer een echo en kan ik het eindelijk tegen iedereen zeggen. Toch vind ik het ook weer erg spannend, ergens ben ik ook weer bang en waarom geen idee. Ik vind het wel een heel leuk idee met die gekleurde namen. Dus als we eruit zijn hoe we het willen lees ik het wel en krijgt Lottie een pb'tje Ik las dat velen hadden geschreven hoe oud ze zijn en hoe lang ze samen zijn, nou hier: ik ben 28, vriendlief is 32. We zijn sinds 23 febr 3 jaar bij elkaar en wonen 2,5 jaar samen. Nou dames, weltrusten Knuf
halloooo allemaal!! ben weer terug van wintersport Wederom een heerlijke vakantie gehad met stralend weer! Lekker geskied, voorzichtig natuurlijk Was nog wel even schrikken trouwens, was met mijn tienjarige nichtje aan het skiën op de blauwe piste, haar even wat les aan het geven... komt er ineens een idioot aanskieën die helemaal de controle verloren was, skiede me dus in volle vaart omver grrrr...... Gelukkig stond ik met de zijkant naar hem toe en viel dus ook op mijn heup en niet op mijn buik ofzo. Vriendlief was wel verschrikkelijk geschrokken, hij is de rest van de week achter me gaan skiën, om iedereen die op "ramkoers" van mij zat af te snijden.... de schat
Allemaal bedankt voor de felicitaties en de welkom-terugs! Het was gisteren weer een mindere dag, maar de periodes van misselijkheid en zware vermoeidheid lijken wel minder te worden, dus ik blijf het positief zien! Whitney, kan me erg herkennen in je situatie. Ook al werk ik 4 dagen en dus niet fulltime, werk ik ook met jongeren met psychiatrische en psychische beperkingen. Erg zwaar de laatste tijd. Aankomende week ga ik een paar dagen op vakantie, maar de week erna licht ik mijn werkgever in van de zwangerschap. Dan wordt het voor mezelf ook wat makkelijker om soms aan te geven dat het zwaar is en valt misschien wel eens wat te schuiven. Hoe zit het bij jullie? Hebben jullie je werkgever (als die er is) al ingelicht? Het idee met die gekleurde namen vind ik ook leuk. Ik zal Lottie binnenkort een pb sturen. Blike, kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn! En lief van je vriend dat hij je gelijk extra in de gaten ging houden tijdens het skieen. Oh ja, wat ik me ook nog afvroeg. Hoe zitten jullie met aankomen/afvallen? Ik zit door de misselijkheid nog een kilo onder startgewicht. Blijft erg raar, mijn buik is echt dikker en mijn borsten ook, maar de cijfers op weegschaal geven tot echt minder kilo's aan. Ik begreep dat het nu nog geen enkel probleem is en dat het pas later in de zwangerschap van belang is om aan te gaan komen.
@sic, ik zit nu 3,5 kg onder het startgewicht, maar ben ook erg misselijk... heb gelukkig nog genoeg reserve over En het komt er echt wel weer een keertje aan Volgens mij is het inderdaad niet zo erg voor je kindje, als je tenminste wel iets binnenhoud
Jippie ik mag vandaag weer naar de GYNO @Sic, ik ben 6 kg aangekomen! Maar ik mocht ook wel een paar kilo hebben + ik ben op 1 januari gestopt met roken
Sic de eerste 7 weken niks aangekomen en de afgelopen 3 weken 3kg afgevallen. Ik heb nergens zin in bijna. Weinig eetlust en krijg maar n paar hapjes weg steeds.
We hebben vrijdag de intake gehad bij de gyn, ze wilde ons het hartje laten horen met zo'n doptone maar dat lukte niet. Toen zei ze "kom maar even mee dan maken we even een echo anders wordt je alleen maar ongerust". JIPPIE dus we hebben weer even mogen glure, de kleien was keurig op schema gegroeid en via het echo apparaat hebben we alsnog het hartje kunnen horen: zo schattig
Loepie Zeker mazzel! Normaal laten ze het hartje om deze rede nog niet horen voor de 12 weken fijn dat alles goed is! all Willen iedereen mij pben of je wel of niet t geslacht wilt weten??Dan zet ik dat vast in de lijst