September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    meiden al eening idee of jullie thuis willen bevallen of in het ziekenhuis. (als natuurlijk alles naar plan verloopt)

Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen. vandaag even na gekeken wat ik vergoed zou krijgen.. maar weten jullie de prijs van bevallen in het ziekenhuis?? kan het op internet niet zo snel vinden..

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    @ Rinke

Ik heb even op internet gekeken en klopt het dat als je poli klinisch bevalt de verloskamer moet huren en dus die prijs moet betalen.
    BIj een ziekenhuis in Breda zijn dit de kosten. De totale kosten van de huur van de verloskamer zijn € 452,=. Het deel dat door de verzekering vergoed wordt is € 175,=. Hierdoor blijft een bedrag van € 294,= over voor eigen rekening en een bedrag van €38.22 voor inschrijfkosten.

IK weet niet of dit correct is?!
    Misschien het ziekenhuis bellen waar je wilt bevalen of vragen aan je vk.

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Die prijs klopt wel ongeveer ja! Wij kregen toen perongeluk de rekening thuis en stond ook ongeveer 300 euro op om zelf te betalen.

Ik hoop thuis te kunnen bevallen

4. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Van ons dochtertje moest ik met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, dit keer wil ik thuis. Opa en oma van ons meisje wonen om de hoek, dus mocht het beginnen gaat ze daarheen. Lijkt me een mooie ervaring, in huis, je eigen dingetjes.

Mn man stond op een ziekenhuisbevalling maar is nu ook omgedraaid van mening... (en nee heb hem niet omgepraat, hij kwam er zelf mee).

5. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, mijn verzekering vergoed gelukkig alles, ik had het er anders sowieso wel voor over gehad hoor

6. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Oooeh Aichaatje, ik ga vanmiddag boodschappies doen;), heb je nog smaakjes in gedachte of heb je geen voorkeur?

Hier vanavond de nekplooimeting, mijn kleine zusje gaat ook gezellig mee.

Een tijdje geleden is hier een site gepost met leuke positiekleding maar ik kan het nu niet terugvinden, wat was die site :) ze hadden zulke leuke spulletjes

7. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Denise, jammie! Favo is wit, liever geen puur en voor de rest allemaal lekker ;) THANKS :)

9. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Oke ik zal kijken of ik een mooi gemixte zak ofzo kan vinden.
    Een mooi doosje heb ik al om het in op te sturen haha

10. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    @rinke, met aanmelden van de week voor kraamzorg kreeg ik te horen ook de kosten. heb 48 uur kr z en dat is eigen bijdrage ong 200 en poliklinisch bevallen in zh kost ong 300 euro

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte

Ik kan haast niet wachten! helemaal toppie :D:D:D en nu maar duimen dat het aankomt ;)

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    #4252 blike1987, 10 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
    hee dames, ben hier al ff niet geweest, maar ben weer back hoor :D

Hier gisteren een supermooie echo gehad, de baby deed het goed en lag druk te spartelen! Vriendlief verbaasde zich erover dat ik dat nog niet voelde ;)

hier een fotootje van junior:

Bekijk bijlage 136244

Over bevallen, dit zou ik het liefst thuis doen. Lijkt me fijn, in je eigen omgeving!

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Welkom back, leuk he zon echo?

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Rinke, i.v.m. een medische indicatie zal ik in het ziekenhuis bevallen en het kindje zal na de bevalling 48 uur moeten blijven.
    Ik weet dit van tevoren en heb er vrede mee, zie het als goede zorg.

Ik ga met ML wel de route rijden, naar de ingang waar we moeten wezen. Vindt ML wat fijner, hihi.

15. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam

Mooie echo, jullie kindje was ook druk aan het bewegen?

16. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    Ik ga vanaf midden augustus in de stress zitten hahahaha.
    Heb van de vk te horen gekregen dat ze hopen dat ik de 37 wk ga halen en als ik weeen heb mag ik niets meer doen.
    Reden??
    Ik ben zelf 5 wk te vroeg geboren en mn oudste is 7 dagen eerder gekomen en mn jongste 15 dagen eerder.
    (Elke zwangerschap loopt qua duur iets terug werd er gezegt)
    Ook is mn jongste bijna op de parkeerplaats geboren, water brak en koppie vloog naar beneden, dus ze hebben gerend met mij in een rolstoel door het zh. (wel lekker hoor dat windje in mn gezicht)
    Broek uitgetrokken en op bed gelegt en na 5 min was meneertje er al.
    (stonden geloof ik ong 10 man in de kamer maar dat besefte ik gelukkig pas later)
    Dus het zal wel stressen voor me worden ook omdat mn ma 2 weken voordat ik uitgerekend ben een week met mn oma op een boot in duitsland zit, dus geen mogelijkheid om terug te komen hahahaha

Hebben jullie beseft dat we volgende maand al op de helft zitten????

Cupcakes maken, nee ik heb geen tijd om dat zelf te maken tussen de echo en dat we op vakantie gaan. Denk dat als we thuis zijn gelijk de spullen in de auto zetten en weggaan. Ik ga van de week denk ik ff bij de bakker kijken wat ze hebben.
    (mn vriendin voelt dat het een meisje is en bij haar zus had ze het beide keren ook goed dus ben benieuwd.

17. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    haha ja echt wel, de VK wilde even meten, maar de baby lag geen twee seconden stil.... :D

18. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    whoeii das spannend inderdaad!! dan ben jij waarscijnlijk de eerste :D

19. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Mooie echo Blike :)

20. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    Aan die prijsen had ik ook al gedacht! Tanks voor de reacties!! Ik krijg 192 vergoed van de verzekering en nog de helft van de eigenbijdrage. Das wel lekker.
    Ik wil grraag in het ziekenhuis bevallen omdat ik niet zo'n groot huis heb en badkamer. Ik hou echt van douche en warm water als ik pijn heb dus ik heb het idee dat ik in het ziekenhuis beter onder de douch of in bad kan om mijn weeen op te vangen ( dat ziit nu in mijn hooft kan natuurlijk nog weer veranderen..) Verder is het mijn eerste kindje en zou het vrezelijk vinden als het niet goed gaat omdan nog eens naat het ziekenhuis toe te moeten gaan. (Niet dat ik daar van uit ga maar je weet maar nooit)

Ik stuur je eitjes vandaag op wel al gekocht maar nog geen tijd gehad om naar het postkantoor te gaan! Hoop dat ze gooed aankomen hihi!!

Verder heb ik een mooie echo van iemand gezien, sorry dat ik de naam ff niet meer weet..

Deel Deze Pagina