hey Meiden hier even een kort berichtje van mij mijn pc thuis is stuk vandaar ik niet zo actief ben nu ook de auto had het begeven dus we moeten even wachten op een nieuwe pc haha. verder gaat hier alles wel goed eigenlijk. 30 maart heb ik een pretecho ben echt benieuwd wat het gaat worden vorige week een longontsteking gehad en twee dagen in het ziekenhuis gelegen man man wat was ik beroerd. maar goed jullie zien me binnenkort weer vaker online . groetjes dammir
per keer 100 LE (1 euro is 7 LE) maar als je ongeveer vanuit gaat dat qua salaris een euro een LE is! dus stel je vedient 1000 euro verdien je hier 1000 LE (met een beetje geluk) dus zeg maar 100 euro per keer! Ben ik nog duidelijk hahaha Medicijnen etc ook gewoon zelf betalen! En ik heb nogal wat op het moment! @Dammir heel veel beterschap we wachten op je!
Zo dat is nogal wat!!! En dan moet je er zeker ook nog veel meer uur voor werken, net als hier...ML werkt hier ongeveer 12 uur per dag, van zo t/m do en vrijdag 6 uur , alleen zaterdag vrij. En dan verdient hij ongeveer 1600 Euro p/mnd, hij is salesmanager. Dat is nog boven het gemiddelde hier...dat ligt ongeveer op 900 Euro. De huur voor een 2 slaapkamerappartement is ongeveer 600 Euro, dus reken maar uit, heel veel mensen zitten in de armoede of hebben schulden of krijgen hulp van de ouders.... Gelukkig is hier de ziektekostenverzekering gratis en heb je een aanvullende mogelijkheid. Wat is trouwens in Nederland een gemiddeld salaris voor iemand die 40 uur werkt?
Ja dat is hier al net zo! Er zijn zelfs mensen die van 200 le of minder moeten rondkomen! Werk week is 6 dagen van 12 uur! Een goed appartement in een goede wijk (erg belangrijk) 2000 le per maand! Schoolgeld (prive) vanaf 7000 le per jaar zonder boeken en uniform!
Wat leer je de kleine dingen dan te waarderen!! Basisonderwijs is hier gratis, er zijn wel vele ouderbijdragen, maar dat valt op zich nog mee. Uniform is bij ons gewoon een effen t-shirt of sweater met het schoolembleem erop gedrukt.
Je kunt wel naar een goedkopere arts hoor... maare mij niet gezien! uren wachten, geen engels etc Hoe vinden jullie deze van de afgelopen keer
Nou inderdaad, wat een gemiddeld inkomen is in Nl weet ik eigenlijk niet. Waar woon je in Israel? En jij in Egypte? Ik ga zo even naar de fysio. Tot later.
Ja best wel al zijn er veel die half hier en half in NL wonen! Er is een heel forum van Nls in Egypte!
Leuk, hier ook ja! Het helpt heel veel met de heimwee!! We vieren hier Sinterklaas en Koninginnedag, ze hebben 2 Nederlandse scholen, naar de maandelijkse meets ga ik niet, maar naar de speciale dingen wel.
zo ik word net wakker ... haha nu toch proberen het flesje te nemen. Uhm loon 40 uur per week zat ik voorheen op 1500 euro netto daar is dan de belasting ed al af. Dat was een redelijk hoog loon ik denk dat normaal het loon voor 40 uur wel rond de 12 / 1300 zit. Zo dat is nogal wat Aichaatje .. En wat een verschil zit er in de landen dan als ik breastmommy dan hoor. Wel fijn dat er Nederlanders zijn waar je contact mee hebt. Teminste zou mij heel fijn lijken. Oh Mik je moet gewoon zeuren hoor als je misselijk bent. Wat ik heb is wel heel extreem maar elke misselijkheid is erg genoeg vind ik hoor.
Heb me ook aangemeld bij Hyves, toch wel leuk moet nu gezichten bij namen te plaatsen. @ Cos succes met je fles, binnen houden!! (positief bedoeld) Ben nog steeds heel blij, voel me goed, sorry laatste weken was ik gewoon echt niet lekker. Vanavond komt me schoonvader, schat van een man, maar wel te bezorgt, ben niet van Porselein!!!!
#$@% Ik heb net weer met de gyno gebeld! Verlies bloed (gisteren dus ook al) en baarmoeder is zwaar en trekkerig! Moest nu een extra tablet innemen en vanavond gaan we langs om te checken en om waarschijnlijk cerclage te plannen! Ben er gewoon naar van
aichaatje, ik begrijp niet zo goed waarom ze je er zo lang mee laten lopen. Het was van het weekend toch al duidelijk dat het niet goed zat? Dat je baarmoedermond op staat? Waarom wordt er dan niet gewoon actie ondernomen? sterkte meid!