September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik kom me ook voorzichtig her melden. Heb gisteren en vandaag positief getest van ons 2e wondertje. 23 september ben ik op mijn eigen verjaardag uitgerekend!! :)

Van de vorige keer weet ik: kaneel mag, met mate. Mn VK vondh et onzin, want je zou theelepels vol kaneel moeten eten voor het effect wat er beschreven wordt.

Zalm is goed, maar dan niet die gerookte. Ik bakte altijd een zalmmoot, goed voor de hersentjes van de baby (de isolie er in dan) ;)

appelstoop is goed (ijzer)

Ik eet geen kaas, maar niet alle kaas mag.

Kijke op de site van voedingscentrum, staat veel op!

2. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Borstvoeding neemt af, als je niet meer voed... het gaat immers op verzoek (ik vind wel raar dat er iets uitkwam als je er in kneep.. na maanden) ik denk dat het gewoon vocht is en geen borstvoeding meer ;)
    Als je zwanger bent neemt borstvoeding meestal af als je die nog geeft.. vaak weigert een baby zelf de borst daardoor ;)

3. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    een voorzichtig welkom dan poohbear226;)

maar over die honing?? ik drink graag rooibos met honing.... mmm

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Rinke
    Dan nu maar even laten;) Over 9 maanden kan je potten honing erin doen:p

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    honing is oke hoor. Mag alleen niet gegeven worden aan kindjes onder 1 jaar...ivm afvalstoffen in de honing die hun darmpjes nog niet kunnen verwerken

6. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Welkom poohbear!

@lottie. Thanx, dan geen earl grey meer maar rooibos en witte thee....ook heerljk!

7. Gerlinda

Florabella, fijn dat je de verloskundige altijd mag bellen en super dat je een knaltest had :):)

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Flora
    Ja toch:D. Daar kan je lekker zoveel van drinken als je wilt:D. Gaat om de caffeine en theeïne en volgens mij nog een stoffie.

9. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Ik zat ook al te kijken waar dat van de honing stond, van baby's wist ik wel maar voor zwangere vrouwen :(
    Ik heb altijd honing in mijn thee, ik heb eigenlijk nog nergens zien staan dat het niet goed is, nou ja minderen kan altijd :)

10. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Thanx Adora!

Met jou ook alles goed?!!

11. Gerlinda

Poohbear, welkom en gefeliciteerd :D:D:D

12. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    nou meiden.. ik ga mijn bed in morgen weer vroeg werken... pff 6 uur mijn bed al weer uit....
    slaap lekker allemaal!!!

13. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Slaap lekker Rinke en werkse morgen!

14. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    Ships zeg, ben verslaafd aan kaneel thee en drink dat dagelijk een aantal mokken.
    ook drink ik veel cola, heb ik trouwens met mn andere zwangerschappen ook gedaan, bijna 1 fles op een dag hahaha.
    Van de honing voor baby's dat wist ik wel aangezien ik met mn jongste een behoorlijke discussie heb gehad bij mn schoonouders.
    Daar is het namelijk "normaal" om de mondjes van baby's schoon te maken met honing. En ondanks dat ik het niet wilde hebben, hebben ze dat toch gedaan tijdjes een logeerpartijtje.
    Hmmm heb van de week ook een heel blikje tonijn gegeten heerlijk en had ik gewoon ff trek in.
    Verder mis ik wel de filet american (tuurlijk deze week in de aanbieding bij de ah:x) Alcohol drink ik alleen met feestjes dus totaal geen moeite mee om dat te laten. (heb met ouwejaar wel aantal glazen malibu-cola gedronken:() Roken doe ik (jammer genoeg) nog steeds, kan het eigenlijk niet echt laten. Probeer wel te minderen maar is zoooo moeilijk

15. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Goedemorgen allemaal, hier alweer druk aan de studie!!
    Vanochtend weer bruinverlies, hebben anderen hier ook last van?

16. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    Hier al weer hard aan het werk vanaf 7uur.. Geen bloedverlies nog gehad deze zwangerschap en hoop dat zo te houden!! Moet strak naar een begravenis van een bewoner van het werk.. Tja moet ook gebeuren.. Het was maandag helemaal raar.... Toen wist ik net dat ik zwnger was en ging er een bewoner dood.. Deze ook afgelegt. Wat kan het leven toch raar zijn...

17. Gerlinda

Becky, tonijn in blik mag wel hoor af en toe ;)

Goedemorgen dames :)

18. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Welkom Poohbear! Klets lekker mee. Je belandt net in een discussie over eten.

Samenvattend: (ik probeer nu een goed lijst je maken)

Geen:
    - rauw vlees
    - vacuum verpakte gerookte vis
    - orgaanvlees
    - rauwe vis (tenzij je zeker weet dat het vers is)
    - rauwe eieren

Niet de kattenbak schoonmaken en proberen je niet te laten krabben.

Met mate:
    - kaneel
    - koffie, cola en zwarte thee

Goed:
    - honing (maar niet voor baby's ivm afvalstoffen)
    - rooibosthee en witte thee

Pas op met vacuumverpakt vlees ivm listeria - mag niet overdatum zijn.

Zo! Wat vinden jullie ervan? Voeg toe ajb want ik ben vast nog wat vergeten.

19. Ladyhawk

Ladyhawk Lid

12 jan 2011
    11
    0
    0
    Hey Lydia,

Veghel dat is ook niet zo ver van mij vandaan (hihi).

Ik zie dat je 19 jan je eerste echo hebt spannend hoor.
    Vorige week mijn 1 e echo gehad. Super mooi om te zien ik ben dan al 6 weken nu maar het hartje klopte bij mijn kindje al vanaf 5 weken. Ik heb al een ontzettende dikke buik het lijkt wel of ik al 20 weken ben dit is echt niet overdreven. Ik heb vanavond feest van een vriend van mij maar al mijn vrienden komen die het nog niet weten ik hoop dat ze het niet zien (flink wijde kleding aan doen hihihi)

Greetz;

20. Ladyhawk

Ladyhawk Lid

12 jan 2011
    11
    0
    0
    Hey Dominique,

Gelukkig lust ik bijna niks wat jij schrijft behalve de Cola.
    Het eninge wat is zondig is Roken en Redbull en Groene thee drinken. Ik heb de hele dag honger maar ik kan ook tegen me eigen zeggen nu geen eten. een vriendin van mij is bij haar kindje 24 kilo aan gekomen ik wil zelf niet zo dik worden zij was een goed voorbeeld aan mij hihihi.

Greetz

Deel Deze Pagina