September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Yossie
    huh maar was er geen andere vk bij dan?
    Mooie echo! Volle blaas zie ik haha;)

Fruity
    je kan toch ook iets zeggen over een vulling die eruit is gevallen of iets anders;)

rosa
    snap dat je t eng vindt maar het kan er ook bij horen. Zolang het maar niet net als een menstruatie of meer is:). Ik zou ook bang zijn hoor, maar t hoeft echt niet perse mis te gaan:)

2. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    hoi meiden!!!

Net terug van de VL

Was wel ok! Weer de hele vragenlijst enz.
    Verder heb ik een afspraak voor de eerste echo!! Woensdag 2 februari!!!
    Dus weer iets om naar uit te kijken!!!

( Nu nog vrij regelen op werk.... pff word ook vast weer een gedoe)

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Rosa, dat is minder, ik zal ook voor je duimen!

Lisa, was een uitwendige echo. Met de inwendige echo kreeg ze nog minder te zien, maar ja, de VK heeft ook nog weinig ervaring met echo's. We zagen wel iets knipperen waarvan de vk dacht dit dit het hartje was, maar dat durfde ze niet met zekerheid te zeggen omdat ze nog geen opleiding voor echo's gehad heeft. Ik ben inderdaad benieuwd of jij het hartje wel gaat zien, hoop het voor je!

Ik hoop dat het mijn blaas is, hihi, daar heeft ze niets over gezegt, heb het ook niet gevraagd, was me niet eens opgevallen:D:D

4. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid

Ik weet sinds vorige week dat die paar druppels niets hoeven te betekenen, maar na 2 dagen geen druppeltjs schrik je toch weer even.
    Niet in paniek zoals verleden week, maar fijn is anders.

Ben ook gewoon zo vreselijk moe, en kan overal wel om janken.

Lang leve de hormonen!!

Bij de 4 miskramen die ik al heb gehad voelde en was het heeeel anders, bij de laatste verloor ik geen bloed alleen was er geen hartslag te bekennen na 9 wkn, eerst hadden ze me teruggezet in weken en gezegd misschien blablabla..... maar nee hoor niets te zien toen.

Hopelijk is het snel vrijdag en zien we een mooi hartje!

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Yossie
    dat is je blaas hoor;)

rosa
    4 mk's al:(!? Snap nu nog meer dat je bang bent!! Bah hopelijk hoef je dat nooit meer mee te maken

6. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Willen de onderstaande (aanstaande) mama’s even middels een PB (persoonlijke bericht) doorgeven, hoeveelste kindje dit is / wordt?

Dit om de september lijst te updaten…

Dankjewel !

Women21 U.D. 06-09-2011- ?? kindje
    Lisa123 U.D. 20-09-2011 - ?? kindje
    Dnze22 U.D. 23-09-2011 - ?? kindje
    Blike1987 U.D. 23-09-2011 - ?? kindje

7. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Tab, leuke tankini.. ik heb er vorige week een besteld, maar geen zwangerschaps.. liefst draag ik bikini's... maar als ik zwanger ben puilt mijn navel uit (normaal een putje) dan kan een tankini die iig wegtoveren :p de bikini's draag ik lekker thuis :D:D

Fruity, ik hoop dat je ouders door de komst van jullie kleintje hun huwelijk nog een kans kunnen geven, ze zullen iig hun toekomst nu anders moeten gaan zien ;)

Mamavanbrandon, fijn dat je sinds gisteren geen bloedverlies meer gehad hebt.. bloedverlies kan onschuldig zijn, maar het maakt je toch onzeker...

Yossie, jammer dat je verloskundige in opleiding zat en daardoor weinig info kon geven, maar fijn dat alles goed uitziet en je toch een echo kreeg..
    Vreemd dat je een uitwendige echo kreeg :( die andere vlek is idd je blaas :D

RoSa, balen dat je weer bloed/slijm gespot hebt... maar het kan ook door de inspanning komen en onschuldig zijn ;) ik duim dat het weg blijft ;)

Lisa, ik denk dat tot 10 weken de echo inwendig zal zijn (dat doen de meesten, omdat dan meer te zien is) ;)

8. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Wie heeft er (snelle) "huishoud" tips voor flauw zijn, duizeligheid?

Heb boullion geprobeerd, dextro energie, chocolademelk, paar zoute dropjes, een boterham, zoute cracker, maar niets helpt.

Moet zeggen normaal ook al iets een lage bloeddruk te hebben, maar sinds vandaag is het helemaal erg.

Ontlasting is dun (sorry dames) dus ook niet optimaal, misselijk maar nog niet overgeven.

Ik drink redelijk door (water) op t werk. Zit op mn werk en niemand (op een collega na) weet nog iets van mn zwangerschap... Even opstaan, naar toilet of drinken halen helpt maar even daarna komt dat ligt gevoel in hoofd weer terug...

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Starlady
    stukje kaas eten. Thee met veel suiker!

Hmm als t je bloeddruk is dan helpt alleen zout. Had ook n erg lage bloeddruk in de vorige zwangerschap!

10. Gerlinda

bij mij helpt peperkoek en noten snel :)

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hihi niet alles door elkaar eten wat wij noemen, dan ben je daarna kotsmisselijk;)

12. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Adora Ik dacht ook dat de eerste echo's (tot 12 weken) inwendig waren (was bij mijn dochter ook zo) maar hoor regelmatig dat ze uitwendig ook gebeuren!

Starlady Cola helpt hier altijd, moet je natuurlijk niet teveel drinken tijdens de zwangerschap maar af en toe een sipje als je je slecht voelt.. helpt echt!

13. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamavanbrandon: fijn dat er geen bloedverlies meer is meid

Fruity: hoop dat het toch weer beter gaat tussen je ouders, ze zullen in ieder geval wle blij zijn met zulk mooi nieuws van jou,dat ze opa en oma worden.

Yossie: ah balen zeg, hopelijk gauw een echo door iemand die weet hoe het moet.

Rosa: kan ook een bloedvaatje zijn,het is nu allemaal erg gevoelig daarbinnen. Maar snap dat je geschrokkken bent.

starlady: ik heb ook een lage bloeddruk, hoger dan 100 komt mijn bovendruk echt niet,meestal is ie 90 of 93 (bovendruk). Onderdruk is rond de 60 a 69.
    Bij mij helpt er niet zo veel helaas,voldoende drinken is wel belangrijk (sowieso).
    Ik herken de klachten ook,voel me elke dag niet lekker door de lage bloeddruk (wisselt wel hoor,meestal van die momenten) en nu met de zwangerschap ook de misselijkheid ,komt goed

Ik zit een herhaling te kijken van een hele associale fam in amerika ergens,zijn heel berucht (White fam) nu was er 1 vrouw van die fam die bevallen was..ze lag nog in ziekenhuis en meteen uit het raam roken en in de kamer snuiven (?!!) tijdens zwangerschap ook gewoon gedaan..vreselijk...het was zo'n mooi en lief babymeisje...werd er verdrietig van..dat meisje mag toch niet mee naar huis met die mensen??(die vrouw had de vader al bijna vermoord...heel raar ook).
    nu wilde het ziekenhuis het kindje 72 uur observeren ivm gezondheid enzo, en die vrouw ging dus naar huis...toen ze het kindje wilde ophalen was het kindje geluikkig naar de kinderbescherming, echt gelukkig...nu heeft het meisje in ieder geval kans op een mooie toekomst..misschien even moeilijk voor die moeder maar kom op, als je je zo gedraagt??ze moest even huilen en zei toen meteen dat ze die vader ging vermoorden..en zuipen,drugs gebruiken etc...
    ik ben dus blij dat het kindje nu zeer waarschijnlijk wel een goed leven krijgt. Zelf ben ik opgegroeid in een pleeggezin,en mijn biologische moeder gebruiktye tijdens haar zwangerschap gewoon drugs,alcohol en rookte gewoon...toen ik geboren werd viel het mee, maar ze lieten mij met haar mee naar huis gaan, iets wat ik nog altijd niet kan begrijpen...mijn biologische moeder zat wel in een soort opvang huis,maar was iedere dag weg voor alcohol en drugs en liet mij alleen,huilend van honger,liggend in een vieze luier en helemaal alleen...
    op een dag toen ze wel met mij naar buiten ging, heeft iemand die daar werkte ingegrepen, in moest accuut naar het ziekenhuis..het was flink mis, ik had allerlei infecties en de artsen vreesden voor mij leven...ze hadden mijn (pleeg) ouders al gebeld enzo en ook tegen hun gezegd dat ze er op moesten rekenen dat ik het niet zou halen....gelukkig heb ik het wel gehaald!na een tijd in het ziekenhuis gelegen te hebben mocht ik met mijn pleegouders mee (zeg eigenlijk liever ouders maar dan wordt het verhaal onduidelijk voor jullie) ik heb heel lang slecht gegeten, als er een theelepeltje melk naar binnen ging was het al goed..heeft een hoop moeite gekost, ook weer steeds naar ziekenhuis terug enzo..toen ik 1 jaar was, woog ik nog geen 6kg...maar ik heb het gered :) ik ben nog altijd slank/dun maar dat geeft helemaal niks (vond ik vroeger wel erg) en ik heb gezonde kinderen (iets waar ik ook bang voor was,omdat mn moeder dingen had gebruikt tijdens haar zwangerschap van mij) ik ben heel gelukkig en heb superlieve ouders (pleegouders dus eigenlijk maar zo zie ik het niet)
    ben heel gelukkig getrouwd ook.
    Alleen het minder leuke is dat mijn vader (eigenlijk pleegvader) kanker heeft..ze zijn nog aan het onderzoeken maar het ziet er niet goed uit..maar blijf hopen en positief denken dat hij beter wordt.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt. Ik vind dat ze echt beter op moeten letten als een verslaafde moeder een kind krijgt dat die niet zomaar mee naar huis kan..als die ene persoon bij mij niet had opgelet, was ik er waarschijnlijk niet meer geweest (door ondervoeding,slechte verzorging en geen liefde).
    soms is het misschien wel hard voor zo'n moeder maar sommigen hebben gewoon echt hulp nodig. Ik denk soms: dat hadden ze bij mij toen ook moeten doen, niet mee laten gaan met mijn (biologische) moeder..maar het is gelukkig goed gekomen.

Verder, misselijk hier en moe, en vanavond weer werken, morgenavond en woensdagavond en dan donderdagavond vrij want dan hebben we de echo!!(al hoor ik het hartje al wel zelf maar echo is super mooi natuurlijk ook!)

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    In-uitwendig
    met 7w3d vorige keer een echo en was uitwendig.
    Ligt vast ook aan de kwaliteit vd apparatuur

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Daantje
    op welke zender is dat?

16. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    Jeetje wat een vreselijk verhaal Daantje! *hug* en ik ben het helemaal met je eens, de gezondheid en welzijn van het kindje gaat boven alles! Gelukkig hadden ze in Amerika dat wel meteen door.

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Daantje
    las nu pas verder. Idd een verhaal! Nu gaat het verder goed met je? Heb je er wat aan overgehouden (psychisch/lichaamlijk)? Gelukkig hebben ze je daar niet altijd laten wonen zeg!! Je echte ouders ooit nog gesproken?

18. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Daantje Jeetje wat een verhaal maar wel fijn dat je goed terecht bent gekomen. Hoe kan jij het hartje al zelf horen...??

19. Gerlinda

Ik denk niet dat het aan de apparatuur ligt... ik krijg altijd (vanaf mijn vorige zwangerschap) een echo door een gynaecoloog... maar heb nooit voor 10 weken een uitwendige echo mogen krijgen ;) gynaecologen zeggen zo beter alles te zien... ook of het kindje goed is genesteld in baarmoeder ;)
    Ik heb wel eens gevraagd waarom ze niet uitwendig doen ;) morgen vraag ik het weer :D

20. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    @starlady,
    Ik had met mn jongste ook hele lage bloeddruk (en 3x een hittegolf 2006) En ben ook aantal keren bijna tegen de vlakte gegaan.
    Dus had standaart altijd een rolletje lakrisal en een flesje cola bij me.Bij mij werkte dat perfect.
    Succes ermee

Deel Deze Pagina