Whaaaw 3 jaar al borstvoeding de oudste heeft hier 2 en een half jaar gedronken, toen heb ik hem een groot bed gekocht en gezegt dat hij in het grote bed mocht slapen als hij geen borstvoeding meer zou vragen hij is meteen gestopt (hij dronk toen nog 2x)
Wat goed 2 en een half jaar!! Mijn doel was om de Who code (2 jaar) te halen en daarna zo lang wij beiden het nog goed vinden. Dus ben benieuwd!
Hier gaan we het misschien zaterdag aan mijn ouders vertellen. We gaan dan met z'n allen uiteten omdat mijn ouders dan 35 jaar getrouwd zijn....en dan steeds die misselijkheid na het eten. Ben er nog niet helemaal over uit of ik het zaterdag vertel of toch ff wacht tot 16 februari twijfeltwijfeltwijfel Ik wil bij dit spruitje ook weer borstvoeding proberen. Bij mijn dochter ook gedaan, is alleen niet gelukt de productie kwam gewoon niet op gang omdat ik redelijk wat bloed verloren had na de bevalling(fluxus)
vanavond bij de verloskundige geweest een vervangster.. was een goed gesprek, veel informatie maar wel te doen, het was wel een beetje een down stemming.. een van de verloskundige de gene waar mee ik eigenlijk de afspraak had, zij heeft gister zich van het leven ontnomen.. verder heeft ze het allemaal goed uitgelegt en bloeddruk was top, en nu nog bloedprikken :S:S:S hihi trouwens 3 jaar borstvoeding mmmm weet niet of ik daar op zit te wachten hihi (als je je zelf er maar goed bij voelt!!)
Marlies; Gefeliciteerd met de trouwdag van je ouders! Zou idd wel heel speciaal zijn omdat op hun trouwdag te vertellen! Hoop dat het je de volgende keer gaat lukken met de BV, je kunt als je wil al meer info vinden op borstvoeding.com als voorbereiding en sowieso voor de meiden die BV willen geven een tipje: Als het niet lukt, voordat je het opgeeft schakel een Lactatiekundige in. Zegt het altijd zo, voor een probleem met je voet ga je naar de ortho, dan ga je voor een probleem met de BV toch ook naar een Lactatiekundige? Rinke; Ik had zelf ook nooit gedacht dat ik zover zou komen hoor, maar het voelt zo goed en juist!
Hmmm een Lactatiekundige had ik ook nog kunnen proberen, bedankt voor de tip! Bij mijn dochter had ik toen ook zo'n neusspray gekregen maar het hielp geen drol Maar we gaan het gewoon weer proberen
Motivatie is er, dat is het belangrijkste!! Misschien kan dit je ook nog een beetje helpen Borstvoeding~ Van moeders voor moeders
Wat houd de WHO code precies in? Ik heb een beetje ingetrokken tepels, dus ik weet niet of ik BV kan geven.
De Wereld Gezondheids Organisatie raad om om minstens 2 jaar borstvoeding te geven. Ook met ingetrokken tepels kun je borstvoeding geven hoor, bij mijn vriendin zijn ze helemaal ingetrokken en die geeft BV. Wat ik je kan aanraden is om tijdens de zwangerschap alvast contact op te nemen met een lactatiekundige Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding zodat zij je het beste kan begeleiden en voorbereiden. Als je nog wat meer wil lezen; Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Fabeltjes - Nog meer fabeltjes over borstvoeding
Zo ik zal ook nog eens wat posten, het is er de afgelopen 2 dagen niet van gekomen.. ben zo moe...pfff en misselijk..bah..heb niet alles teruggelezen, net de laatste paar pagina's. Ik wil natuurlijk niet van de lijst af Zie dat jullie het hebben over borstvoeding, ik ga het niet eens proberen dit keer. Het MOEST van me eigen bij de eerste 2 en daar heb ik zoveel stress van gehad. Na 1 keer voeden ligt mijn tepel al helemaal open, ben overgegaan op volledig afkolven en zelfs daarbij lag alles open, verschrikkelijk die pijn! Wel jammer, want melk heb ik altijd genoeg Heb mij ook goed voorbereid door een cursus te volgen, maar helaas.. dit keer heb ik besloten om het niet meer te proberen ik denk echt dat het niet voor iedereen is weggelegd. Ik heb ECHT mijn best gedaan. Maandag de eerste echo! Het komt dichtbij... en mijn man denkt dat het er 2 zijn.. hoe hij daar bij komt.. Het nieuws over die VK, verschrikkelijk zeg! Ik snap dat de sfeer dan wat minder is... maar fijn dat je gesprek goed verlopen is.
Wat spannend de echo!! Hi Hi, ben benieuwd of je man gelijk heeft! Wat naar dat je tepels zo kapot waren, toppie dat je het toch geprobeerd hebt. Heb je toen ook een lactatiekundige ingeschakeld? Dat voorkomt en verhelpt heel veel problemen!
Jazeker, die is hier aan huis geweest... tepelhoedje geprobeerd... veel smeren met zo'n creme, weet de naam niet meer. Goed droogdeppen na het voeden en aan de lucht laten drogen, zelfs met een druppeltje melk je tepels insmeren, schijnt ook goed te zijn Afkolven natuurlijk... ze zei zelf ook dat het beter was te stoppen in mijn geval, mijn tepels zijn ZO extreem gevoelig. Heel erg jammer, ik moet zeggen dat ik niet veel mensen in mijn omgeving ken die borstvoeding geven. Maar degene die het doen, daarbij gaat het als een tierelier, zonder problemen gehad te hebben. Je hoort ze er dan zo makkelijk over praten... ik krijg dan altijd het gevoel dat ik mij moet verantwoorden. Maar dat is mijn gevoel hoor, komt omdat ik het ook zo graag wou.
Ik heb het via skype aan mijn ouders verteld "met camera" had het ze liever live verteld 8) Ik heb Yara 2,5 jaar borstvoeding gegeven! Toen moest ik van mijn gyno stoppen... dat heeft wel even traantjes gekost Trouwens veel commentaar gehad op het eind! Maar hopelijk doe ik het deze keer weer! Voor de mama's waar het niet bij lukte! Jammer maar toch goed dat jullie het geprobeerd hebben! Op naar school... tot later en een fijne dag voor allemaal
Ik ben de hele dag door misselijk, de ochtend is het ergst.. Kan dan niet eens een glas water binnen houden.. Voel me eerlijk gezegd verschrikkelijk
@Bijlezen Ongelooflijk hoe hard het hier gaat. Ik kan het nauwelijks bij houden. @Borstvoeding, Twee jaar? OMG!! Dat ga ik niet redden hoor. Wat is er eigenlijk mis met afkolven en dat in de fles geven? @klachten, Gelukkig heb ik nog geen last van misselijkheid *afkloppen*. Wel heel erg moe moe moe en gevoelige borsten. @minder besteden. Ik heb er geen idee van. Luiers, kinderopvang, babykamertje enz. We willen graag groter gaan wonen maar als ik denk aan verhuizen en de extra kosten krijg ik het toch wel even benauwd. @mamavanbrandon, Wat naar dat je je zo voelt. Kun je voor het opstaan niet wat eten (beschuitje of zo) en drinken? Dat schijnt wel te helpen.
hallo!! @ bostvoeding. Ik ga het weer proberen. Bij de eerste was het drama. Ze wilde gewoon echt niet! van alles geprobeerd..tepelhoedjes spuitjes lepels..echt drama.. toen maar overgegaan op kolven. Bij de 2e probeer ik het weer maar als dat niet lukt ga ik direct over op kolven. @ fleurtjes.. Heb je geen idee wat het allemaal kost? Was het niet handig geweest om dat van te voren een beetje uit te zoeken? Daarbij vind ik wel dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt hoor 2ehands kamers van marktplaats zijn net zo goed als een dure nieuwe uit de winkel! @moe Zijn jullie ook zo ontzettend moe?? Pff ik heb echt een energiepijl van nul! En helaas voor mijn vriend heb ik ook nog niet zo veel zin in sex...Hoop dat dat nog komt haha
Adora Ik heb een echo meegekregen (in Belgie krijgen we trouwens bij elke echo een foto mee), maar krijg hem niet op de pc! Heb even naar de jouwe gekeken en bij jouw is er al meer te zien! Je ziet duidelijk het vruchtje al en de dooierzak.. bij mij is er een vruchtje te zien maar nog niet zo groot! Gelukkig waren de afmetingen gelijk met het aantal weken want anders zou ik toch even in paniek zijn! Ik heb het al aan mijn dichtste familie gezegd.. ik ben sinds vorige week gestopte met werken (verplichte werkverwijdering bij zwangerschap) dus moest ik het wel zeggen Maar de rest van familie en vrienden moet wachten tot de volgende echo op 9 weken Aichaatje Da's snel om zwangerschapsbroeken aan te doen.. ik wacht nog even! Overdag kan ik mijn broeken nog aan (buik zit zoals mijn dochter hoog en heb lage broeken), 's avonds draag ik kleedjes! Ik wil zolang ik kan wachten met die broeken.. was die bij mijn dochter tegen het einde zoooo beu! En ik heb ook al bandenpijn.. bij een tweede zou het sneller gaan! Breastmommy Wij hebben onze dochter een slabbetje aan gedaan met de tekst: ik word grote zus! Duurde even voor ze het doorhadden maar het was super! Bij sommige moesten we wel wat hints geven om de tekst te lezen! Wat een teksten worden er hier geschreven als je even afwezig bent Heb al gelezen dat er hier verschillende dames misselijk zijn! Vallen jullie ook zoveel af nu? Ik ben op ruim 1 week 1,5 kilo afgevallen!