September mama's 2011!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Madeliefje1987, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    @ fleurtjes: ik heb al van alles geprobeerd, een beschuitje, een cracker en wat thee, en dan even rustig blijven liggen in bed. Maar nog geen 5 min later komt alles er weer uit!

Moe zijn: hier ook, kan na 20.00 mijn ogen niet meer open houden, maar lig dan om 5:30 al wel weer klaarwakker in bed...

2. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    goedemorgen dames,

ik zou me ook graag bij de september mama's willen aansluiten, ik ben zwanger van nummertje twee, ben rond de zes weken zwanger ben ongeveer 20 september uitgerekend, precieze datum kom ik volgende week vrijdag te horen als het goed is, spannend!

We hebben al een dochterje van 22 maanden.

3. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ha meiden,

Adora, hoop dat je het gewoon kan vertellen na de volgende echo.

Ik word helemaal gek van die moehied, slaap 8-9 per nacht en op me werk stort ik echt in rond 3 uur. In het weekend slaap ik wat extra.
    Hebben jullie daar ook last van?

Ik was ook misselijk, alleen niet spugen, nu eet ik elk uur iets het dat gaat best goed.
    Wij hebben het aan sommige dichtbij staande familie wel verteld, kon het niet voor me houden.
    En gezien me buik, kan ik het denk ik ook niet geheim houden tot 12 weken.

Liefs

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Morgen dames!

Ben ook echt heel moe... verbaasde me wel trouwens...
    Slaap echt tien uren per nacht soms en als ik dan 'smorgens van bed kom wil ik er een uurtje later wel weer induiken...

Misselijk ben ik nog niet echt, gelukkig?
    Waneeer begon dat bij de dames die het al wel hebben?

5. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    welkom sunny!

gefelciteerd!!! Hoe voel je je?? Mijn dochter is ook 22 maanden:)

6. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Bij mij begon het met precies 6 weken! ;)

7. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Ik heb mijn jongste 8 maand bv gegeven.
    Was erg blij dat het lukte:)
    Mijn oudste heft 1 week bv gehad, maar hij pakte de tepen niet goed, ook niet met tepelhoedje.
    Het was toen allebei brullen, hij van de honger en ik van de pijn.
    Toen ik ook nog borstontsteking kreeg was ik er snel klaaar mee.
    Bij mijn dochter heb ik goed 3 maanden gekolfd, ze is namelijk geboren bij 28 wkn en 6 dgn. Ze heeft de bv via een sonde gehad.
    Bij thuiskomst had ze niet de kracht om uit de borst te drinken en toen liep de productie snel terug.
    We gaan het nu zeker weer proberen!

Heb mijn oudste ziek op de bank zitten/hangen.
    Superverkouden (blafhoest), hoofdpijn en vanmorgen had hij 38,9.
    Hij gaat deze week maar even niet meer naar school.

8. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland

Ik denk als je logisch gaat nadenken je niet gaat plannen om zwanger te worden als je in mijn situatie zit.
    Ik ben aan de pil maar ben ziek geweest en er totaal niet aan gedacht dat de pil dan niet meer 100% werkt.
    Daarom heb ik de 1ste dagen ook alleen maar zitten janken omdat ik een keuze moest gaan maken om het toch te houden of weg te laten halen.
    Had zelfs al abortus klinieken zitten zoeken.
    (sorry voor de meiden waar het niet vanzelf ging/gaat allemaal)
    Ik moet er eigenlijk ook nog helemaal niet aan denken hoe ik het financieel moet gaan rond krijgen, dat is mijn grootste probleem.
    Maar ik sta/stond er niet voor 100% achter om het weg te laten halen (dus dan doen ze het ook niet)
    Dus nee niet gepland, totaal niet.

9. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    wat wordt er veel gekletst weer, ik ga straks even alles teruglezen.
    Las wel iets over borstvoeding.

Ik heb beiden bv gegegeven, de eerste 7 maanden, toen gestopt ivm allergie
    en de tweede met 9 maanden gestopt, toen vond ik het wel genoeg. Ik zou uiterlijk tot een jaar door kunnen gaan eventueel en dat vind ik dan echt genoeg.
    Ik ga de deze keer ook weer bv geven. Tot nu toe steeds zonder problemen, mijn tepels zijn best groot waardoor het ook makkelijk gaat (aldus de kraamhulp: jij hebt de ideale borsten en tepels om borstvoeding te geven..).
    Ik kan er wel echt van genieten dat 1op1 contact zo!Vooral ook als ze nog zo klein zijn en ze groeien van de moedermelk.
    Maar ik vind mama;s die flesvoeding geven net zo goed hoor!(uiteraard)

10. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    hallo, ja ik voel me best goed eigenlijk, alleen heeel erg moe, twee weken geleden heel erg pijn aan mijn borsten, misselijk leek wat af te nemen en nu komt het weer maar niet gebraakt of zo. en weer gevoelige borsten, en ik heb het gevoel dat ik al bij aan t komen ben, verder voel ik me goed en hoop op een heerlijke zwangerschap deze keer. Kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe ik me de eerste weken heb gevoeld bij mijn dochtertje, merk alleen dat ik niet meer zo snel schrik van een raar gevoel in mijn buik.

ik heb geen borstvoeding gegeven bij de eerste bewuste keuze stond er niet helemaal achter kwam ook door het verloop van mijn zwangerschap, hoop dit nu wel te kunnen doen, want mijn meisje had toch wel last van de flesvoeding ze had reflux.

11. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Even iets anders.. wie van jullie gelooft de chinese kalender ivm het geslacht.. bij mijn dochter klopte die allesinds!

12. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Mamavanbrandon, balen dat je zo misselijk bent... heb je al eens gember geprobeerd of vanillevla?

13. Gerlinda

Er zijn 2 verschillende kalenders, de ene zegt een jongen, de andere meisje :D:D:D

14. sunny03

sunny03 Actief lid

16 feb 2009
    144
    0
    0
    bij mij kloptte het ook de eerste keer, dus dan zouden we nu een jongetje krijgen zou wel heel erg leuk zijn

15. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik kan best logisch denken hoor maar wist het even niet meer.
    oke , het is dus indd niet gepland..
    en ik ben ook zeker niet van een abortus ZEKER NIET !
    maar indd het zal moeilijk worden.

en iedereen kan wel zeggen liefde liefde liefde .. maar zonder geld kom je niet heel ver denk ik .. er moet wel iets zijn ..

maar goed.. heel veel succes en je zult er vast wel komen met een hoop hulp enz.. !

16. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

21 jul 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    Hier ook vreselijke slaap........ tegen 15:00 stort ik ook compleet in. En na 21:00 houd ik mijn ogen echt helemaal niet meer open.

Gevolg, ik val heerlijk tegen het mannetje in slaap op de bank. Dan gaan we tegen een uur of 23:00 naar bed.

Vervolgens ben ik rond 02:30 klaarwakker tot een uurtje of 05:00 om vervolgens weer in een diepe slaap te vallen. om 06:15 gaat die ... wekker dan weer af en voel ik me gebroken, zit 's ochtends in de auto te vechten tegen de slaap.

Verder geen klachten...... tot nu toe. Heel klein beetje misselijk van sommige geuren maar ach nog niet echt erg te noemen.

Morgen de eerste echo......... ben zo benieuwd. En nu helemaal, vanacht liggen dromen dat het een tweeling werd.

Mijn vriend en vader zijn allebei 1 van een tweeling en ik heb hormonen moeten slikken voor de IUI en had 2 mooie eitjes dus het is mogelijk.......

Borstvoeding ga ik niet geven, kan volgens mij ook niet, heb ruim 10 jaar terug een borstverkleining ondergaan. Ze zeggen dat je dan geen borstvoeding kan geven, vind het ook eigenlijk helemaal niet erg.

Met de fles worden ze ook groot en sterk.

17. Gerlinda

Ik ben benieuwd naar je echo RoSa als je al droomt over een tweeling :D:D Spannend!!!

18. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Zijn er meerdere dan? Wist ik niet...

19. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Lisa, de chinese kalender ik geloof er niet in.. bij 1 van de 2 klopte hij en nu zou het een jongen moeten zijn, zou wel leuk zijn;)

Rosa, ben benieuwd joh! De kans is wel echt aanwezig bij jullie!
    Mijn man denkt ook een tweeling, maar waarom?.. gewoon zijn gevoel, bij ons zit het ook bij beide familie's dus het zou kunnen.
    Wij weten het maandag..

Ik voel me zoooo moe, ik zou heel de dag wel kunnen slapen. Al zou ik maar een dutje kunnen doen s'middags dat zou al heerlijk zijn:) maar met een peuter en een dreumes gaat dat niet zo makkelijk.
    Dat vond ik lekker aan de eerste keer zwanger zijn, toen kon ik nog toegeven aan mijn moeheid;)

20. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Rosa, spannend morgen, de kans is aanwezig dus

Ik herken die moeheid helemaal, na het 1e trimester schijn t het minder te worden, dat wordt afwachten.

Over Chinese kalender, ik heb geen idee, eentje die ik bij vriendinnnen heb vergeleken klopte allemaal, dan zou het bij mij een meisje zijn, maar zag een andere kalender en dan werd het een jongetje.

Deel Deze Pagina