@ selina, helemaal waar! Zie zoveel leuke dingen voor meisjes maar we krijgen een mannetje. Zo lastig leuke dingen te vinden @ rest, ik lees alle berichtjes wel maar ben weer vergeten waar ik op wilde reageren als ik aan het eind ben... geen desinteresse maar gewoon alweer kwijt wat ik wilde zeggen.. Hoezo zwangerschaps dementie @ hier, verveel me dood nu ik verlof heb en iedereen om me heen werkt, alles is ook klaar dus hoef ook niets meer, iemand tips wat te doen?
pfff zijn jullie ook zo kortademig en benauwd?? Lees wel dat het normaal is, maar vind het echt niet prettig
Goedemorgen meiden! @slapen, ik slaap ook half op mn buik en herken wat je zegt. Dit zijn je banden die je voelt @kortademig, gelukkig geen last van gehad wel even met 34 weken. maar toen is de kleine snel ingedaald en heb ik er geen last meer van gehad. Hoop voor je dat het snel over is. @jongenskleren, ik vind echt dat er mega veel leuke jongenskleding te kopen is! Het is echter wel zo dat er voor meiden veel meer verschillende kleding is (rokjes, leggings, jurkjes, etc.) hierdoor lijkt het dat er meer leukere kleding is, maar eigenlijk is het gewoon zo dat er meer keuze is @hier veel steekjes van onder, kleine is al ingedaald dus vraag me af wat het zou kunnen zijn. Mn darmen zijn ook weer lekker bezig pff om moe van te worden af en toe..... gelukkig is het lekker weer!! mn huiskamertje is nu zo'n 23 graden perfecte temperatuur voor mij haha van mij hoeft het niet meer warm te worden
Goedemorgen! Pff tis vreselijk om thuis te zijn zonder de kleintjes... Maar ik heb wel heerlijk kunnen slapen tot half 9. Alvast opladen voor woensdag, zullen we maar zeggen. En idd wat Moekje zegt, bij meisjes is er meer keus maar dat komt gewoon door kleuren en patroontjes enzo. Gelukkig heb ik een jongen én een meisje
Mams, hier ook last van kortademig/benauwd zijn hoor. Kleine zit ook nog lekker hoog en soms flink tegen mn ribben aan te porren. Hoop snel dat ie zakt. jongenskleren; ik heb hier genoeg leuke jongenskleertjes in de kast liggen hoor. Tis vooral goed kijken en lekker combineren met elkaar. Meisjes is inderdaad wel meer keus door de leggings/rokjes, maar ik vind het erg meevallen met wat er voor jongens allemaal is. Ik heb ook bij de Prenatal genoeg leuke jongenskleren gezien, maar ik wacht even totdat de kleine nu geboren is. Dat broekje met die bretels heb ik ook gezien, zo leuk! Hoop dat de kleine niet te lang meer op zich laat wachten, dan mag ik weer shoppen. buik slapen; ik doe dit ook half. Slaap veel op mn zij en rol dan net iets verder op mn buik.. maar heb nergens last van, dus het zal wel goed zijn. Verder slaap ik echt prima! Heb gister en vannacht lekker door kunnen slapen, op 1 keer plassen na.
Herkenbaar hoor Mams. Ik ben ook heel benauwd, met name als ik te ver onderuit hang of op mijn rug lig... Niet fijn
goedemorgen..!! hier ook regelmatig kortademig en benauwd en dat in combi met mn lage bloeddruk vind ik af en toe wel eng!! sorry meiden lees wel mee, maar vaak te weinig energie om op iedereen te reageren!! Jullie kletsen ook zoveel! ik vind facebook al heel wat om bij te houden ow jah!! EN nog 25 dagen!!!
Hier ook snel benauwd, voornamelijk als ik zit of op mijn rug lig. @iedereen heeft volgens mij redelijk goed geslapen wat fijn! Pff nu alweer kwijt wat ik eigenlijk wilde zeggen Haha Liefs syl
Elvinia kan ik me voorstellen dat dat niet leuk is zeg zonder kindjes naar huis. komen ze woensdag naar huis? hier morgen keizersnede!!!!!!!!!! ben zoooooooooooooo zenuwachtig pfffff
@mamavanbo heel veel succes morgen!! probeer vandaag nog lekker te rusten en nog lekker even tutten met je kleintje(s)
Mamavanbo, spannend zeg. Morgen heb je de kleine in je armen. Geniet inderdaad nog maar ff van je dikke buik en de bewegingen en veel succes morgen. Benauwd, ik kan ook niet echt lang rechtopzitten, want dan krijg ik het erg benauwd en pijnlijke ribben. Hoop dat de kleine snel indaalt, maar ja dan zit mijn blaas weer in de weg en ik plas al zo veel. Kleertjes, moet ook zeggen dat ik niet veel naar jongenskleding heb gekeken tot zaterdag dus. Misschien zijn de prenetals in Emmen en Assen ook niet zo groot. Ik koop ook geen kleertjes meer tot de kleine er is. Soms wel moeilijk, maar wil eerst afwachten wat we eventueel allemaal krijgen. Straks kan ze de helft niet aan, omdat ze zoveel heeft dat ze er alweer uitgegroeit is.
Net geloof ik Mn slijmprop verloren zou er dan toch vooruitgang in zitten? Zijn jullie die al verloren? Is de baby nu eigenlijk onbeschermd tegen infecties of is dat echt alleen pas als je vliezen zijn gebroken? Liefs syl
@sylvana, volgens mij is dat echt pas als de vliezen gebroken zijn . Ben hem van het weekend volgens mij verloren, maar het was 's nachts en ik was nog een beetje slaapdronken en voor ik kon denken huh wat is dat had ik al doorgetrokken ahahah.
Haha tja dat kan gebeuren moekje! Nja hoop dat het een teken is dat de boel wat aan het doen is, maar het blijft afwachten! Heb wel het idee dat Mn meisje weer is ingedaald (in tegenstelling tot vrijdag) mja we zullen het vrijdag weten (weer controle) tenzij ze dan al is geboren Stiekem hoop ik dat ze er dan al is Haha Liefs syl
@mamavanbo, heel veel succes morgen! Lijkt me heel bijzonder dat je gewoon al weet dat je morgen je kleintje op de wereld gaat zetten! Geniet nog even van het geschop in je buik! @sylvana, ik ben hem nog niet verloren zover ik weet. Maar als ik 's nachts iedere keer naar de wc moet, doe ik het licht niet aan, dus zie ook niet wat er uit komt dan . Maar het is hier sowieso nog vrij rustig met alles, dus zal nog wel ff duren.. @all, ik lees alles mee, maar ben niet zo'n vaste reageerder. Ik begin hier wel heel nieuwsgierig te worden naar onze meid. Ik heb het totaal niet zwaar, maar van mij mag ze komen hoor!! Dat afwachten is ook niks.. Ze is de laatste dagen ook heel wisselend qua drukte in de buik. 2 dagen heel rustig geweest, gisteravond was ze echt een paar uur heel druk en nu vandaag weer heel rustig. Ze reageert wel op mijn porretjes, maar verder kei rustig. Hebben jullie hier ook 'last' van?!
Dit staat trouwens op internet over de slijmprop: Voor de baarmoedermond zit de slijmprop; deze sluit tijdens de zwangerschap de baarmoedermond af en beschermd voor infecties. Als u de slijmprop verliest betekent dat niet automatisch dat de bevalling in gang wordt gezet. Sommige vrouwen verliezen de slijmprop wel 2 weken voordat ze gaan bevallen, anderen verliezen hem tijdens de bevalling en nog weer anderen zien nooit iets van de slijmprop terug doordat deze er in heel kleine stukjes uitkomt. Er wordt steeds weer opnieuw slijm, ter bescherming, aangemaakt. De slijmprop is ongeveer anderhalf tot 2 centimeter groot en kan er uit zien als een heldere prop met wat bruin-groen-rode sliertjes er doorheen. Dit is meestal wat vers of oud bloed wat afkomstig is van de baarmoedermond.