September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvana1223

Sylvana1223 Actief lid

8 feb 2012
    210
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaaaaa vanaf morgen komen de eerste september baby's!!!

Wie o wie zou de eerste zijn? ;)

#is het bij jullie ook zulk slecht weer?

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ananas, gefeliciteerd met jullie kereltje!

Die van mij mag morgen komen. ;) Ben dan 37 weken, dus dan kan het lekker thuis en 1 september is toch zeker wel een mooie datum. Geen verjaardagen dan, dus kom maar op!
    Maar dat zal wel niet gebeuren, kleintje ligt nog niet vast in mn bekken.
    Gisteren wel een groei/liggingsecho gehad en hij ligt keurig met zn hoofdje omlaag. Groeit ook goed. Alles net iets onder de middelste lijn,.. hij weegt nu ongeveer 2600 gram, dus wordt een 6 a 7 pondertje. Keurig toch? :)

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    @ Ananas gefeliciteerd!!! leuke naam!

@volle maan, ik hoop dat deze vandaag zn uitwerking heeft ;) ik zou best de eerste september mama willen zijn hoor haha.

@afspraken veel die naar de vk/gyn moeten vandaag succes allemaal!

Zelf vandaag ook weer naar de gynaecoloog, pff ik ga even flink overdrijven misschien wil hij me volgende week dan wel strippen haha ben bang dat de kleine anders voorlopig nog wel even blijft zitten! Mn moeder liep van mij 2 weken overtijd en na het strippen ben ik binnen 10 uur geboren dus ik hoop dat ik wat dat betreft op mn moeder lijk hahaha
    (mocht hij niet eerder komen dan)

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Weer, hier ook slecht weer. Net een paar flinke knallen. Nu alleen nog harde wind en regen.

Maan, nou ik ben niet de eerste september mama. Alles nog rustig hier en wil ook dat ze nog ff minimaal twee weken blijft zitten. Ze loopt wel 3 weken voor, dus als ze komt is dat niet heel erg. Anderhalve week geleden was ze al 3 kilo en ze wordt bij de geboorte op 8,5 pond geschat, dus ze mag best iets eerder komen.

1 september is inderdaad wel een mooie datum, maar 2 september nog mooier. Dan ben ik namelijk jarig. Dus dat is de datum dat veel dames gaan bevallen :).

5. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Ananas gefeliciteerd!! En met zo'n sterke stoere naam moest het ook wel een sterk mannetje worden. Mooi gewicht en lengte hoor.
    Geniet er van.

Hier vandaag huis poetsen. Volgende week elke dag naar het ziekenhuis en zoontje heeft zijn allereerste schoolweek. Scheelt als het huis dus volgende week geen grote sop hoeft, maar slechts een beetje "maintenance".

Succes aanstaande mama's. Moge de eerste septemberbabies er maar vlotjes uit komen.

6. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland

Haha ik hoop zo ontzettend dat onze kleine 2 september komt, mijn vriend zou eigenlijk dit weekend in Spa francorchamps zitten voor de Formule 1 met mijn vader.
    Omdat het zo dicht op mijn uitegerekende datum zit hebben ze de kaarten etc verkocht. 4 uur rijden + van het cirquit van rijden als de bevalling begint is wel een beetje teveel van het goede.
    Maar aangezien formule 1 heilig is bij mijn vriend roept hij al vanaf die tijd als het maar niet 2 september komt want dan moet ik formule 1 kijken. en ik roep sindsdien dat je zal zien dat hij juist die datum komt ahahah

7. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    heej meid maak je niet te druk over het indalen.mijn oudste was ook niet in gedaald toen de weeen begonnen dat gebeurde pas op het laatst tijdens de weeen.en hij is gewoon thuis geboren.

8. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ananas gefeliciteerd met jullie zoon Ferron
    Geniet ervan!!!

9. Sylvana1223

Sylvana1223 Actief lid

8 feb 2012
    210
    0
    0
    Noord-Brabant
    @esje wat een lief berichtje :) doet me echt goed!

Net bij de vlos geweest alles was goed, baby is inmiddels een stukje ingedaald maar bij het inwendig voelen kon ze het nog bewegen. Moest er van uit gaan dat het geen grote zou worden :)
    Om het te vieren net een appeltaart gebakken nu hopen dat hij straks lekker smaakt Haha (hij staat in de oven)

Verder alles rustig!
    Hier schijnt inmiddels de zon weer :) past goed bij mijn humeur vandaag

10. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    hier is het weer nu op dit moment wel lekker.
    hebben vanochtend wel erg veel regen gehad, maar nu is het droog en het zonnetje wil er zelfs doorkomen!

gisteren bij gyn geweest. kleine wou geen ctg hebben :D ging elke keer weer weg van de dopler. hebben hem dus met de hand steeds moeten veranderen :)
    bm was, in tegenstelling tot een week ervoor, nu wel weer rustig. maar de kleine deed het goed. hartslag was goed, zat actief tegen de meter aan te schoppen... :D
    een uur later dan de eigenlijke afspraak eindelijk bij de gyn. alles was weer goed. alleen....... moederkoek begon nu wel wat erger te verkalken. ze zou overleggen, maar waarschijnlijk wordt ik (als de kleine er nog niet is), volgende week ingeleid. Ben dan 39+6 en ze vond dat wel een goed moment.
    Gyn was echt verbaast dat ik het nog haalde, ze had echt verwacht dat de kleine vlak na de laatste afspraak wel zou komen. Nouja, de kleine vind het blijkbaar nog gewoon te lekker bij mama.
    Vannacht wel weer weeën gehad. Dit maal een half uur lang rond de 6/7 minuten. Ze komen langzaam nu wel sneller op elkaar zetten. waar het eerst niet onder de 20 kwam en toen niet onder de 10, nu dus opeens wel onder de 10... misschien wil de kleine van mij wel de eerste sept. baby zijn :D (of de laatste augustus kan ook nog steeds)

edit: ohja:
    Gefeliciteerd met jullie Zoon Ananas!

11. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Spannend Melindy! Misschien wel vanavond met volle maan, haha.

Hier vanmiddag ook weer een afspraak bij de VK, met een groei echo. Ben heel erg benieuwd. Ook of ze al ingedaald zou zijn.

Nu maar eens flink aan de slag in huis, er is een klein bommetje ontploft....pfff

12. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
    Begint nu wel spannend te worden pff..:p
    Morgen 37 weken...
    Al 2x in het ziekenhuis deze week geweest ivm weeen.
    De eerste keer zagen we dat ons mannetje nu helemaal is ingedaald en vast zit tussen mijn bekken.
    De tweede keer hebben ze mij ook getoucheerd en mijn baarmoedermond is verweekt:).
    Ben heeel benieuwd wanneer ons mannetje ging gaat melden, hoe hij er uit ziet.
    Kan gewoon niet wachten om hem vast te houden!!:D
    Iedereen succes met de laatste loodjes!!!!

13. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Spannend Deniesje!!

14. Sylvana1223

Sylvana1223 Actief lid

8 feb 2012
    210
    0
    0
    Noord-Brabant
    Misschien rare vraag maar wat idd toucheren precies?
    Ik heb vandaag inwendig onderzoek gehad om te voelen of haar hoofdje goed in mijn bekken zat. Is dat toucheren?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    inwendig onderzoek om te kijken of het hoofdje goed zit??? Dat ken ik niet.

Bij Toucheren kijken ze of je al ontsluiting hebt,

16. Sylvana1223

Sylvana1223 Actief lid

8 feb 2012
    210
    0
    0
    Noord-Brabant
    @mams ze hebben dat gedaan omdat vanaf mijn buik het hoofdje vast leek te zien maar het vorige week opeens toch was "losgebroken" terug omhoog zeg maar dus wilde ze weten waardoor dat kwam bleek dat ze haar nog konden terug duwen via het inwendig onderzoek. conclusie heb een ruim bekken en een kleine baby Haha. Hoop dat het nu iets duidelijker is voor je!

@rommelen zijn er nog mensen aan het rommelen/bezig?
    Of krijgen we nu "echte" september beeb s ?

Liefs syl

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    #2777 Melanie013, 31 aug 2012
    Laatst bewerkt: 31 aug 2012
    Ik bedenkt me net dat ik het hier nog niet had gemeld, SORRY!!!
    Maar op 18-08-2012 om 11.46 is onze prachtige dochter Xyara geboren. Ze was 44cm en 2655gr, nog voor de dag van de geplande keizersnede besloot ze zelf te komen en werd het een spoedkeizersnede. Ik was toen 36,4.. Bevallingsverhaal moet ik eerst zelf nog verwerken want het was echt geen pretje, maar zal hem nog wel een keer plaatsen

Sinds vandaag is ons meisje thuis uit het ziekenhuis en genieten wij met volle teugen!

Mocht je een foto van haar willen zien of meer van haar willen weten kijk dan op http://www.xyara.eu

18. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Melanie gefeliciteerd met jullie dochter!
    Mooie en aparte naam :)
    En wat fijn dat ze nu lekker thuis is bij jullie... Gaat het allemaal goed?
    Heb geprobeerd om de site te bekijken maar hij deed het niet...zal het later nog een keer proberen.
    Geniet van jullie gezinnetje meid!

19. Sylvana1223

Sylvana1223 Actief lid

8 feb 2012
    210
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier doet de site het helaas ook niet :(
    Natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!

20. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Gefeliciteerd Melanie, wat leuk!!

Hier vanmiddag de laatste echo gekregen. Was niet heel veel op te zien, mede omdat mevrouwtje al heel diep in m'n bekken lag en met haar gezicht naar binnen gedraaid.
    Ze schatten haar nu op 6 pounds 4 ounces, wat neerkomt op ongeveer 2900 gram. Als ze met 40 weken geboren wordt, verwachten ze dat ze tussen de 7 en 8 (Amerikaanse) pounds zal zijn. Dus tussen de 3200 en 3700 gram.

Ook inwendig onderzoek gehad om te kijken of ze al was ingedaald, hoever en of ik ontsluiting heb. Dat wordt hier standaard bij ieder bezoek vanaf 37 weken gedaan trouwens.

Ze is al helemaal ingedaald, de vk vond haar zelfs al heel erg laag liggen en baarmoedermond was ook al aan het verweken en ik zit op 1 centimeter ontsluiting.

M'n man gelijk in paniek, die dacht dat baby meteen vanacht nog geboren zal worden ;)
    Maar dokter zei dat ik nog wel een paar weken kon rondlopen en blijven steken op die 1 cm.

Meer dames ervaring met ontsluiting maar pas (weken) later bevallen?
    In principe moet ik nog ruim 3 weken.

Deel Deze Pagina