Zo, ik ben ook hier aanbeland.. Even een berichtje plaatsen, zodat ik het makkelijk terug kan vinden! En sorry, ik heb niet alles terug/bij gelezen! Hier gaat alles prima! Tot zover al veel geregeld.. Bijna alle spulletjes voor de baby zijn binnen, uitgezonderd de box, de babyfoon en een campingbed, maar dat zijn niet de meest noodzakelijke zaken. Verder worden de muren van het kamertje aankomend weekend geschilderd. Dan kan ik dus alles nog een keer goed afnemen en kunnen de meubels geplaatst worden! Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden! Allemaal nog een fijne zwangerschap toegewenst!
ben ook even hier beland, even gelezen maar sta nog heel wat achter hier ook veel onderbroken nachten, deze nacht 5 keer eruit om te plassen pfff
Mijn nacht was ook weer belabberd...Door een snurker naast me, een vestopte en kriebelende neus, een voetballer in me buik..Naar de wc gaan hoefde ik eigenlijk niet.. @ vakantie: wij hopen volgende week een paar dagen er tussenuit te piepen naar Luxemburg (mits me loon op tijd is)
Zo 29 pagina's verder en ik ben weer bij. Pff!! Hahaha! Hier alles goed. Voor mijn gevoel groeit en beweegt alles goed. Wel last van bekken (botjes bij het zitten op een stoel of fietszadel). Leuk die samenvoeging. Ik was ook benieuwd naar de meeting van de 3e, maar lees er idd weinig over. Geen zin om op FB te kijken. Na wat gezeur met hyves/FB vorig jaar een beetje weeïg ervan. Ik kijk meer wat anderen doen, maar zodra ik me aanmeld voor een zwangerclubje, dan weten meteen alle vrienden het ook en dan belandt het bij mensen waarvan ik niet wil dat ze het weten (manlief via FB vorig jaar een andere dame ontmoet. Toen de boel afgebroken, maar blijf beetje wars van social media). Voor wie mij verder niet kent: Mijn naam is Marjolijn, 33 en we krijgen een 2e zoontje. De eerste is bijna 4. Relatie al 16 jaar, maar met een dip vorig jaar dus. Gaat nu gelukkig heel goed. Zal hier gezellig blijven meekletsen en meelezen.
Hey Marjolijn.. onze fb-groep is besloten en verborgen. Je kunt er dus alleen bij komen als je wordt uitgenodigd door een van de leden en anderen (niet-leden) kunnen dus ook niet zien dat je lid bent. .. vind ik persoonlijk wel fijn van deze groep. Maar het schijnt zondag erg gezellig te zijn geweest. Er worden zelfs al plannen gemaakt om nog een BBB te organiseren aangezien er weinig mensen konden op de 3e en er worden ook al plannen gemaakt voor een BBB (blije baby bijeenkomst ) in januari/februari... zal zometeen even vragen op fb of diegene die de google-lijsten heeft gemaakt ivm de datum dat ook even hier op zp wil zetten
goeie morguh dames jeetje zeg wat wordt er veel geklets hihi heb nie alles onthouden en geen puf om terug te reageren ... hiero gaat alles super gelukkig op de harde buiken na wordt er soms zo moedeloos van bij alles wat ik doe krijg ik wel een harde buik ook als ik gewoon ff op de bank lig pff maja t hoort r bij he dan ken me gyn wel zeggen doe t rustig an ma ik heb ook nog 2 peuters rond renne dus rustig an wordt hem nie ..
Ik lees dat veel van jullie vrij onrustig slapen en veel moeten plassen? Gelukkig heb ik daar geen last van. De kleine is vooral 's morgens erg druk, maar laat me 's avonds/'s nachts lekker slapen! Ik heb al gezegd: hopelijk houdt hij/zij dat ritme straks ook aan, zou mooi zijn! Verder wordt ik ook niet wakker 's nachts omdat ik moet plassen. Overdag wel wat meer plassen, maar that's it. Volgens mij mag ik mij gelukkig prijzen! Vakantie: wij gaan nog wel een weekje weg, kamperen. Maar waar naartoe? Dat weet nog niemand, het wordt maximaal 2 uurtjes rijden ofzo. Eerst maar eens kijken hoe het gaat wanneer ik zover (34 weken) ben!
hahahah je hoeft ook niet op iedereen te reageren, dat is veelal onmogelijk. Maar nu is het weer wat drukker omdat we net zijn samengevoegd en er dus veel nieuwe gezichten zijn en iedereen zich weer even heeft voorgesteld. Verder valt het best mee. Hier net een hormoonbui joh!! hahahahaahahah Ik ben zo naar de welkoop gereden om graszaad en mest te halen en heb het gras bijgezaaid(kale/bruine stukken) en bemest... In de plenzende regen! Helemaal niet goed wijs..ik weet het! Maar het MOEST gewoon gebeuren, het moest van mijn hormonen...
Hahaha hormonen! Ik heb net een klachtenbrief geschreven aan Conimex omdat hun marinademix nu al voor de derde keer bij mij aanbrandde (alleen bij een van hun gerechten). Hihi, dat is eigenlijk niet echt iets voor mij
Hey meiden, Vanochtend de controle bij VK gehad, alles weer helemaal goed, bloeddruk prima 110/65, dus weer iets hoger dan de vorige keer. De kleine groeit goed en hartje ook weer gehoord, heerlijk altijd! Alleen is mijn vitamine D veel te laag en had ik al 12 weken extra vitaminen moeten slikken, leuk dat ik het nu weet. Gelijk maar even een pot gekocht en hopen dat ik wat minder futloos word door de pillen. Ook nog even een paar leuke kleine dingetjes voor de kleine man gehaald En vandaag 24 weken! Wooooot! Volgende afspraak is 29 juni trouwens, mag dit op de lijst? Hugs!
Hier de link voor de BBB-meeting in januari/februari https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjR0bru7rWWkdGVDa0dCaDZrT3Zsc2hPVkllaXJsVGc
Hier de link voor de BB-meeting eind juli/begin augustus https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjR0bru7rWWkdElXQUxoRWVOV2xNWHUtZDZ6NmlWN3c
Hallo! Hier een blije en gerust gestelde Ananas Vanmorgen de groei-echo gehad en die was goed! Kleine man is nog wel klein maar zit alweer rond de p15 lijn Verder waren alle metingen weer goed. Navelstreng en placenta werken ook heel goed dus dat was ook goed nieuws. Voorlopig blijf ik bij de gynaecoloog onder controle tot er meer duidelijkheid is met betrekking tot bevalling etc. Over 2 weken hebben we weer een groei-echo om te zien of meneertje in zijn eigen lijntje blijft groeien. Dan is ook de informatie uit het andere ziekenhuis met betrekking tot mijn vorige zwangerschap en bevalling opgevraagd. En dan heeft de gynaecoloog contact gehad met mijn cardioloog in het UMCG. Afhankelijk van het oordeel van de laatste in combinatie met de groei-echo wordt beoordeeld of ik medisch blijf of dat ik weer terug ga naar de verloskundige. Ik weet niet wie het van de week vroeg: Maar ik heb zowel echo's in het streekziekenhuis bij de gynaecoloog als in het academisch ziekenhuis. In de laatste ben ik onder controle voor mijn hart. Daar doe ik mee aan wetenschappelijke onderzoeken waarvoor ik ook echo's bij de gynaecoloog daar krijg. Verder heb ik alles bijgelezen maar ben even helemaal 'leeg'.
@Ni, bedankt! Heb de facebook toegevoegd! @BB-meeting, ah dan zit ik lekker op de camping. Maar misschien kan ik nog wat regelen, want wil er nu wel echt graag bij zijn. @Nena, Zitten we in hetzelfde bootje dus Ik doe nu de cursus PHP & MySQL omdat ik na de bevalling graag aan de slag wil met een volle opleiding Informatica. Maar bij mij wil het ook niet zo hoor, mijn focus ligt compleet bij de baby en telkens als ik iets wil ondernemen dwaal ik weer af. Ik denk overigens niet dat wij urgentie krijgen omdat we eigenlijk "genoeg" ruimte hebben hier en dat in de omg. Amsterdam niet snel wordt uitgeleend. @Vitaminen, welke vitaminen slikken jullie eigenlijk allemaal? Ik slik multivitaminen met foliumzuur van Gravitamon, maar zit er aan te denken om ook de omega 3-6-9 te gaan slikken.. @Hormonen, pffff.. kan echt wel om alles janken nu! @gastouder, wat een gastouders! Ik heb als gastouder gewerkt naast mijn studie en zou het leuk vinden om dit weer te doen. Moet alleen even mijn EHBO weer verlengen. Met mijn oudtante gaat het nu wat beter, maar ze ziet alles wat somber in. Ze woont samen met haar zus (andere oudtante) in een verpleeghuis en zij hebben de afgelopen 3 jaar twee broers en een zusje verloren (waaronder mijn oma) en nu woont er bovendien bijna geen familie meer in de buurt. Ik vind het triest om haar zo down te zien en probeer dan ook zo vaak mogelijk te komen.. maar kan niet voor een kopje koffie naar de andere kant van NL. Dit jaar wordt ze 80, maar ze heeft ook al het grote feest dat ze gepland had afgezegd.
Zo ook weer vn 8 pagina's doorgespit... Veel goede apk's las ik en ik zag een paar mooie buiken voorbij komen. @Jostafientje: wat sneu voor je hondje, ik hoop dat het nog goed komt, maar anders lekker veel knuffelen nu!! @slapen: hier erg wisselend, maar toch bijna elke dag rond 6 uur wakker omdat ik moet plassen. Maar als ik dan ga, wordt dochter wakker en kan niemand meer slapen, dus dan probeer ik het nog even op te houden tot 7 uur... haha, ik wilde nog veel meer zeggen, maar ben het uiteraard weer vergeten... Ik moet vandaag nog even flink poetsen want morgen komt er visite omdat ik dan jarig ben. Even kijken of mijn buik, rug en bekken dit nog aan kunnen...
Ananas, super dat alles toch goed blijkt! Lijkt me een hele opluchting. Jostafientje, he bah wat naar van je hondje.. moet er niet aan denken als die van ons nu iets krijgt. Hij hoort al zo bij ons gezin, ook al hebben we hem nog maar 1,5 jaar (herplaatser van bijna 9 jaar).
@ Jostafientje: Wat naar zeg van jullie hondje! Ik duim voor jullie dat het toch een ontsteking blijkt te zijn en dat jullie nog wat langer van haar kunnen genieten. Moet er echt niet aan denken dat 1 van mijn katten of de hond bij m'n ouders komt te overlijden. De laatste heeft momenteel verschillende gezwellen in zijn huid die snel verspreiden. Pfff, ik ben zowat met die hond opgegroeid en hou zoveel van hem! @ Sandy: wat fijn dat je oudtante wat op lijkt te knappen. Ik hoop voor je dat ze weer wat positieve gevoelens krijgt. Anders gaan ze zo hard achteruit, dat is zo naar om te zien! En een cursus PHP, MySQL, dat zie je niet zo vaak bij vrouwen! Grappig! @ Vitamines: Ik slik Gravitamon zwangerschap en borstvoeding. En daarnaast cranberrytabletten (puur vitamine C) voor de blaas.