September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @ananas: wat een goed nieuws... Lekker eigenwijs kereltje heb je. ;)

@sandy: Lastig hoor met die 'oude' mensen. Hopelijk kan ze zich nog en beetje optrekken aan haar zus en samen nog een leuke tijd hebben.

@bjoerma: Ik snap dat je het dan even gehad hebt met de sociale media.... De BBB was erg gezellig, lekker gekletst en buiken vergeleken. En dat pannenkoekenhuis was een prima locatie. Volgende keer kom je gewoon ook ;)

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ananas wat een fijn nieuws!!! Ik ben heel erg blij voor je want het klonk toch allemaal best wel eng.

Doen er hier nog meer meiden mee trouwens met het Generaties² onderzoek van het VU? Generaties 2

3. daisy500

daisy500 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik kom me hier ook aansluiten
    Ik ben 11 september uitgerekend.
    Leuk om hier te kletsen met de september mama s :D

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Wauw, wat een hoop nieuwe meiden en nog veel meer reacties! Ik heb geen tijd om alles bij te lezen (mag zo weer voor controle naar het zkh).
    Ananas, zag wel dat je ventje het nu een stuk beter deed tijdens de groeiecho. Erg fijn om te lezen (en voor jullie natuurlijk een nog flinke opluchting)!

5. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Sjee even een dagje werken en ik loop een aantal pagina's achter....

Vanmorgen hier opgestaan met erge buik(spier)pijn. Ik slaap met een kussen onder mijn buik, maar die heb ik vanacht met het draaien blijkbaar niet meegenomen, daardoor waarschijnlijk zo'n last van de zijkant van mijn buik. Gelukkig zit ik een gezin waarbij ik iemand moet inwerken, en daardoor niet veel hoef te doen. Ze neemt alle zware dingen uit handen dus dat is echt ideaal.

Verder hier de babykamer in elkaar gezet, alleen het ledikant moet nog. Gisterenavond alvast de kast en de commode ingeruimd. Zo leuk om alles een plekje te geven. Op de 1 of andere manier wordt het allemaal dan zo tastbaar en echt.

@ ananas, wat een goed en fijn nieuws zeg! Dat moet een hele geruststelling zijn geweest.

@ iedereen, fijn dat er allemaal goede controles zijn geweest. En wat een mooie ronde buiken heb ik voorbij zien komen. Ik zal van de week ook maar weer even een foto maken.

6. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Hier gisteren weer voor controle naar de VK geweest. Mini en ik zijn weer goedgekeurd voor 4 weken :D
    Bloeddruk was goed, buik opgemeten, gewogen (+4kg sinds begin vd zwangerschap) en weer een snel kloppend hartje gehoord. Zo mooi!

Onze volgende afspraak is voor 26 juni, dan hebben we een 4D echo. Zou iemand dat op de lijst willen zetten??

7. Jes86

Jes86 Lid

6 jun 2012
    10
    0
    0
    Uitgeest
    Hallo Allemaal,

Ik zal me even voorstellen aangezien ik mij vandaag heb aangemeld op dit forum:

Mijn naam is Jessica ben 26 jaar en woon samen met mijn man in Uitgeest (N-H)

We zijn zwanger van ons eerste kindje, en ik ben inmiddels 27 weken, 3 september ben ik uitgerekend!

Naast een beetje last van mijn bekken mag ik voor de rest niks klagen, het gaat echt super!! :)

8. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

hey dames,

heb helaas nog geen tijd gehad om de website bij te werken. Ga hier vanavond ook geen tijd voor hebben aangezien we een avondje weg gaan. Ik zal morgen mijn best doen om de site weer bij te werken!!!

dikke knuffel aan iedereen die dat nodig heeft en welkom aan alle nieuwelingen!!!!

9. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    zo, de lijst voor de meetings bijgewerkt.
    denk niet dat er nog plotseling een weekendje weg tussendoor komt :D (die trouwens rustig, maar zeer geslaagd was)

kamertje: hier is hij zo goed als klaar. nog een paar hele kleine dingetjes, maar de kleine kan er zo in! wat geeft me dat zo'n rustig gevoel. ik ben ook elke dag even in de kamer te vinden :)

10. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Jee wat is er weer een hoop gekletst!
    Ik lees alles wel maar reageren lukt me niet...sorry

slapen ik slaap ook erg slecht, word minimaal 3 keer per nacht wakker :(
    bekken de vk heeft mij afgelopen maandag haarfijn uitgelegd dat ik het rustig aan moet gaan doen. Weinig tot geen huishouden meer doen en geen stukken wandelen. Makkelijker gezegd dan gedaan!
    apk wat fijn dat er zoveel dames weer zijn goed gekeurd bij de vk!

Vanmiddag even een buikfoto gemaakt :D
    even kijken of ik die bij kan voegen.... 20120606_151059.jpg

11. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Mooie buik!!

12. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm sinds 3 dagen is beeb veel rustiger... sochtends is ze wel druk en ik voel haar ook wel regelmatig alleen er zijn ook wel echt periodes dat ik haar niet voel. is dat wel goed nu? of moet ik haar echt elk uur kunnen voelen?

13. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sandy: ja idd studeren is gewoon moeilijk met een baby in de buik.. ik houd mezelf voor dat het meer zal worden wanneer ik zwangerschapsverlof heb maar idd dan ben ik vast ook bezig met andere dingen. vooral ook omdat ik nog bijna NIX voor de baby heb.. echt jammer maar dat komt omdat ik en mijn man bijna nooit tijd samen hebben.. of ik werk of hij werkt.. vet stom. heb gister en vandaag me ziek gemeld... gedeeltelijk ook om die reden... ik voelde me ook niet lekker hoor maar het was ook super om twee hele dagen met mijn mannetje te kunnen doorbrengen had ik echt wel nodig..
    over de urgentie... in adam zijn ze idd heel hard, ik kreeg een ´besluit´ dat ze vonden dat we of bij mijn ouders moesten intrekken of een kamer moesten huren. sinds mijn ouders ver wonen en ook allebij bejaard zijn en in een 1 kamer app wonen is dat geen optie. een kamer huren? dat denk je toch zeker zelf niet.. echt belachelijk. Ik heb dus bezwaar ingediend en krijg eind augustus een hoorzitting. een vriendin van mij zegt die ervaring heeft met bezwaarschriften (haha) denkt echt wel dat we het winnen... I hope so.. ze hebben onze situatie niet eens overwogen omdat ik de afgelopen 2 jaar niet in adam heb gewoond. de reden dát ik de afgelopen twee jaar niet in adam heb gewoond is omdat het simpel niet kon aangezien mijn man uit het buitenland komt en ik zelfs mijn studie moest afbreken om te regelen dat we legaal samen kunnen zijn in NL. Ik noem mijzelf dus een slachtover van het vern&&(/)(%$ systeem in NL.. wij hebben recht op een sociale huurwoning maar betalen nu veeel te veel voor vrije huur en werken alleen daarvoor. de baby zal er onder gaan leiden omdat 80% van ons inkomen aan huur en woon lasten op gaat... tja. sirieus hoor ik vind het niet normaal. jij zegt dat je genoeg ruimte hebt en daarom niet denkt dat je urgentie krijgt... ik zou je toch de tip geven om ook een bezwaar aan te tekenen... je zou bijv. kunnen zeggen dat het niet goed is voor je moeder om bij haar te wonen. behalve als het natuurlijk geen probleem is.. k weet natuurlijk niet hoe groot jullie wonen ;) maar ja.. veel suc6 in ieder geval!!

14. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    hey allemaal, wat een geklets zo op een dag, na een dagje werken genoeg om bij te lezen.

goed om te horen dat het met de baby's allemaal goed gaat!

plassen 's nachts heb ik ook last van, ook omdraaien in bed en opstaan vanuit bed doet enorm pijn. eenmaal aan het lopen is het weer prima.

ook iedereen bedankt voor de lieve woordjes voor mij en mijn hondje, inderdaad gek hoeveel je van zo'n hondje kan houden.
    ze is echt mijn allesie dus dat maakt het helemaal vervelend... heb vandaag nergens anders aan kunnen denken,werken schoot niet echt op was wel een beetje de afleiding. en verder veel aan hondje gedacht, toen ik thuis kwam lekker een uurtje geknuffeld met haar, even goed haar typische geurtje opgesnoven. vannacht geen oog dicht gedaan, gelukkig slaapt ze lekker bij me en kon ik vannacht ook knuffelen.. hopelijk komt het gewoon weer goed maar ik vrees het ergste.. ben me er wel al op aan het voorbereiden wat er komen gaat. wel besloten om haar te cremeren en haar as mee naar huis te nemen. wel een rare gedachten om eigenlijk al haar "dood" te plannen iets waar ik nog lang niet aan dacht om te doen of iig niet had verwacht dit jaar...

nou ja morgenavond mezelf maar even opvrolijken met de 4D pretecho... hopelijk kan ik dan even aan iets anders denken dan dit slechte nieuws...

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zo lekker gekletst meiden.

Ooooh mijn hondje is ook mijn meissie hoor! We hebben haar nu 5 jaar, vanaf dat ze 8 weken was. Ik moet er niet aan denken dat ze er niet meer zou zijn. Mijn mopsie.

Hier vanmiddag geshopt. Was opzoek naar een buikband omdat ik snel last van mn rug krijg maar zo'n belleybelt is een beste uitgave. Nu mijn buik nog niet zo groot is vond ik dat het ook wel anders kon. Van een mede-september mama een tip gehad dat hema ondersteunende banden had. Die heb ik gekocht en die zit idd erg prettig! En ook nog een eurotje of 40 goedkoper dan zo'n bellybelt!

helaas(ahum) was het belastingeld binnen dus heb me weer een beetje laten gaan. Ben thuis gekomen met:
    5 kruippakjes (1tje cadeau van mn mams)
    5 broekjes (3 2e hands en 2 nieuwe van prenatal)
    6 shirtjes (3 2ehands en 3 van prenatal)
    sjaal en wanten(2e hands)
    buikband.
    bolero en bijpassende inieminieschoentjes<3 (van v&d)
    wat knuffeltjes
    En zoonlief heeft een vet stoer t-shirt van Cars uitgezocht:p

Oeps..... nu snel de rest naar de spaarrekening gezet voordat alles verdwijnt hahahahaahahah *gatindehand*

16. JUST wen

JUST wen Actief lid

7 jan 2012
    104
    0
    0
    NULL
    Doetinchem
    @ ananas...wat een geweldig nieuw :)

Voor de rest was me dag vrij kl#te...Me vriend heeft een afspraak bij de bank afgezegd voor een hypotheek omdat ie niet al de papieren bij elkaar kan krijgen op tijd..
    *Even een "opheldering" we wonen momenteel bij mijn schoonvader in (niets mis mee, want het gaat vrij goed met zun 3en).*
    En mijn vriend heeft het idee dat we wegmoeten, maar ja dan moet me schoonvader het daar met ons over hebben vind ik, en niet alles opkroppen, want ik ben degene die het doorheeft en zo enorm gestresst raakt (niet goed voor de kleine uk)..
    Het is allemaal een te lang verhaal, maar ik trek het soms gewoon niet langer en het ergste is dat me ma op een uur rijden van me vandaag woont, dus daar kan ik ook niet ff zomaar heen..En veel vriendinnen heb ik niet in deze regio :(

Hopelijk a.s. maandag iets meer te weten te komen over eventueel bloedprikken voor de reshus factor..En dan s'middags een pretecho (waar ik heeeeeel veel zin in heb)

Liefs een toch wel verdrietige a.s. mama :(

17. princess25

princess25 Niet meer actief

Hey meiden,

Denk, ga even doorlezen en reageren, maar pffff weet het idd ook allemaal niet meer haha.

De hond is mij wel blijven hangen. Bah, ik zou er ook niet aan moeten denken hoor. Heb het al als ik naar de dierenarts moet gaan voor iets, voel mij dan altijd zenuwachtig. Geniet nog maar lekker van hem!

18. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    @ nena: hopelijk hebben jullie snel een leuk huisje. Wat een bureaucratie hebben we hier toch ook.

@ jostafientje : Begrijp het best hoor van je hondje. Dat word op een gegeven moment ook een beetje een kindje. Die van ons woont nu 3 jaar bij ons. Bazin is in 3 maand tijd overleden en hij was ons oppas hondje. Op verzoek is hij na haar dood bij ons gebleven. Wordt ook verdrietig als ik eraan denk dat hij er op een dag gewoon niet meer zal zijn! Heel begrijpelijk meis.. dikke knuf!

@ Mams : Lekker toch ff shoppen? Hopelijk komen onze centjes ook snel op de rekening. Wil ook wel effe losgaan haha!

@ just wen : dikke knuf! Misschien eens om de tafel met je schoonpapa en vriend ?

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    just Wen, och meid wat een nare situatie. Mannen denken altijd dat als iets niet besproken word, dat het er niet is...Maar hebben niet door dat vrouwen veel gevoeliger zijn en ook dit soort spanningen oppikken. Probeer met je vriend en je schoonvader te praten, deze spanning is niet goed voor jou en de beeb.

20. princess25

princess25 Niet meer actief

Hier 2 foto's van de babykamer. Mijn man wilde graag een vrolijke en kleurrijke kamer? En is ie gelukt?

[/ATTACH]

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina