September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    @ Nuage: Ik denk dat het wel heel bijzonder is! Ik zou in ieder geval de voornaam er niet door laten afvallen. Zo'n combinatie komt niet vaak voor en maakt de naam wel extra bijzonder.

2. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    #382 Bjoerma, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
    Hoi Nuage. Vind dat ook helemaal niet gek hoor.

@Hier; gisteren voor het eerst naar de cursus "Zwanger op herhaling". Mensendieck. Vond het wel leuk en goede oefeningen voor bekken en lage buikspieren gekregen. Gaan we af en toe wel oefenen. Bij de eerste heb ik de lessen m.b.t. bevalling gemist. Nu wisselt ze de lessen af en komt toevallig volgende week al de bevalling en ademhaling aan bod. Daar ben ik wel blij mee.

Vaak gaan mensen niet naar een zwangerschapscursus bij een 2e of verder. Zijn er hier mensen die nog wel wat doen?

Hier een foto van de haakjes die naast de commode komen (groene hert en rode os) en de posterjes die we ingelijst hebben en gaan ophangen. Kamertje heeft 1 groene wand en de gordijnen in dezelfde tint groen met een voile/vitragestof ervoor. Verder alles wit en meubeltjes wit. Plaats nog wel een keer een complete foto als alles hangt/staat.

Bijgevoegde bestanden:

3. JUST wen

JUST wen Actief lid

7 jan 2012
    104
    0
    0
    NULL
    Doetinchem
    ben inmiddels ook al bij de huisarts geweest en die heeft me temazepam 10mg gegeven...10stuks...onder de voorwaarde dat ik er maar 5 mag innemen (5dgn achter mekaar dus) en de andere 10 als het gewoon echt niet meer gaat...
    Ben wel een beetje opgelucht..kruip zo lekker op de bank met een dvdtje (val ik vanzelf in slaap).
    En nee ben idd niet gaan werken....

4. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nuage: Leuk dat de voorletters de naam vormen, grappig en bijzonder!!!

@Just wen: Goed zo meid! Even aan je zelf denken!!!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bedankt voor de leuke reacties :D Ja ik zit zo te twijfelen joh, zie helemaal voor me dat mijn toekomstige dochter haar voorletters moet geven en daarna haar voornaam en dat mensen dan zeggen "Nee, je voornaam niet je voorletters!" ofzo en dat ze dat dus vaak moet uitleggen hahaha maar denk dat het wel meevalt eigenlijk.

Mijn halfzusje had ook zoiets. Haar moeder heet Vos van de achternaam en haar voorletters zijn V.O. en de achternaam begint met een S :)

Maar bij ons zouden dus alle voorletters de voornaam vormen, niet met de achternaam erbij.

JustWen goed dat je even aan jezelf hebt gedacht! Kruip maar lekker op die bank en verzorg jezelf eens fijn. Even tot rust komen meis

6. princess25

princess25 Niet meer actief

Just wen, inderdaad gewoon lekkereen dagje thuis blijven. Soms moet dat gewoon even (en dat zeg ik dan, die altijd eigenwijs door gaat)

Hier ook wat meer last van traantjes hoor. Hier is vandaag de truckersdag voor gehandicapten. Vind het eigenlijk maar verschrikkelijk en ouderwets. Bedoel het is gewoon "aapjes kijken" Het is dat ze er zelf enorm naar uit kijken, waardoor ik er toch altijd weer een brok van in mijn keel krijg. Op mijn werk zijn ze een maand van te voren al niet meer te houden. Met een chauffeur mee in zo'n grote vrachtwagen....

Verder ben ik ook een emotioneel wrak maar dat komt door de zenuwen voor de onderzoeken bij de mamapoli. Het is geen cyste of iets, maar wat is het dan wel!.....

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    princess25 ik kan me voorstellen dat je daar veel stress van hebt zeg. Wat gaan ze nu doen qua onderzoek?

8. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    @Nuage
    Ik vind het eigenlijk wel grappig dat de voorletters hetzelfde zijn als de voornaam.

Hier ligt het kindje al lang met het hoofdje naar beneden.
    Ik voel haar eigenlijk ook sinds 20 weken alleen op dezelfde plekken.
    Dus ik denk dat ze tussen de echo's door ook niet een keer gedraaid is.
    Hopelijk heeft ze daar nog wel ruimte voor. Soms maak ik me daar nu wel zorgen om. Eerste 20 weken verlopen altijd normaal met een tussenschot in de baarmoeder, maar daarna kan het dus toch krapper worden. En nu ik vandaag alweer 25 weken ben vind ik het wel spannend worden.
    Het is goed voor kindjes om af en toe nog wel te draaien op dit termijn. Maar dat kan zij misschien niet. Over 2 weken weer een hele uitgebreide echo gelukkig en dan gaat de Gyn daar ook goed naar kijken.
    Voordeel zou weer zijn dat ze nu niet in stuit ligt en dat gebeurt ook vaak door ruimte gebrek. Stel dat ze toch nog een keer draait, dan heb ik grote kans dat ze wel in stuit blijft liggen. Maar goed, kan nog alle kanten op!

9. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @naam: manlief en ik spreken zeer zelden de naam uit die we hebben bedacht. Ons huis is erg gehorig waardoor ik altijd bang ben dat de buren het te weten komen ;) Haha, TOPSECRET!! Ook mag dochterlief nog niets weten, anders weet iedereen het meteen.

@Bam: lijkt me ook belangrijk dat ze nog kan draaien, al is het gewoon een beetje linksom of rechtsom. Gewoon omdat ze dan al haar spieren kan ontwikkelen. Spannend hoor....

@Nuage: ik vind het wel grappig, al zou het wel kunnen wat jij zegt van die verwarring. Maar ach, daar zou ik het zeker niet om laten.

@hier: het gaat hier wel prima. Kan goed rustig aan doen, maar probeer wel wat te ondernemen. Nu niet zoveel harde buiken meer, dus ik denk dat ik de balans wat beter heb gevonden. Het babyhoekje in onze kamer, begint vorm te krijgen. Maar vereist nog het nodige werk. We hebben nog tijd zat ;) Onze dochter begint het inmiddels toch wel af en toe leuk te vinden dat ze een zusje krijgt, ze wilde zo graag een broertje dat ze elke keer begon te huilen, maar nu ziet ze ook voordelen. Wel hoopt ze dat het net zo'n wildebras wordt als zij is, want ze wil het liefste samen voetballen. Ik vind het echt heel leuk, hoe ze alles aan het verzinnen is. :) En alles wat haar te klein is of waar ze niet meer mee speelt, moet bewaard worden voor de baby. Dus die zit straks gebakken met een overschot aan speelgoed en kleding :)

10. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    @Ni84
    Grappig hoe kinderen er op reageren he. Ze schamen zich er echt niet voor dat ze liever een broertje of zusje zouden willen.
    De dochter (5jaar) van mijn vriend was super blij met een zusje. Weet zeker als het een broertje was dat ze had moeten huilen. Zo mooi die eerlijkheid.

11. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik heb flink bijgelezen alleen is mijn talent om de bijbehorende namen te vergeten nog iets te groot:).

In ieder geval zijn er weer een hoop mooie buiken en kamertjes voorbij gekomen, leuk!

Wij zijn er helaas nog niet helemaal uit qua naam. Ik vind andere dingen leuk dan mijn vriend, dus we moeten gaan schipperen. Op dit moment probeer ik ons mannetje in mijn hoofd maar steeds de naam die mijn vriend leuk vindt te geven. Eens kijken of dat gaat werken. Voor een meisje wiste we al veel langer zeker hoe ze zou mogen heten, maar er zit toch echt een piemeltje aan ons kindje;). Grappig genoeg drong het pas bij de eerste echo (met 8 weken) tot me door dat er een jongetje in mijn buik zou zitten (puur op gevoel, bij 17 weken kwam de bevestiging). Daarvoor dacht ik altijd dat, als ik een kind zou krijgen, de eerste een meisje zou zijn. Waarschijnlijk omdat er bij ons in de familie op mijn broer na alleen maar meiden voorkomen. Klinkt heel dom want ik weet ook wel dat de man het geslacht bepaald, maar toch dacht ik het echt.
    Er is wel een voordeel, zolang de kleine geen naam heeft kan ik me ook niet verspreken!

Voor de meiden die zich moe of niet lekker voelen, doe lekker rustig aan! Dat gevoel heb ik heel lang genegeert tot ik echt opgebrand was. Nu werk ik wat minder en vind ik langzaam aan mijn evenwicht terug. Het blijft bijzonder wat al die hormonen met je doen!

@ Princess, wat naar al die stress. Hopelijk is het gewoon iets goedsaardigs en zijn ze daar ook snel achter. Die onzekerheid waar je nu in zit is ronduit ***. Ik duim mee voor goede uitslagen.

@ Ni, wat schattig dat je dochter alles wil bewaren voor de baby! De reacties van je eerste kindje op de nieuwe baby lijken me wel heel bijzonder!

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hhhmm dan ga ik er nog even heel hard over denken dames, bedankt voor de leuke reacties :) Ik denk dat we nu 80% zeker weten de naam hebben dan :D

Hier trouwens een foto van mijn buik vanochtend.. schaam me er zelfs een beetje voor ondertussen want er wordt vaak gedacht dat ik al bijna uitgerekend ben. Maar goed, daar hebben er wel meer last van heb ik gelezen op dit forum.

13. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Nuage je schamen?!? Nee toch? Je hebt ook mooie buik!
    Hier krijg ik regelmatig de vraag of het geen tweeling is... Terwijl mijn buik niet abnormaal groot is (denk ik) Maar goed, ben iel en klein van mezelf dus dan valt zo'n buik natuurlijk extra op :D

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Owwwwwhhhhhhh wat een dwarskikker heb ik mijn buik zitten zeg!

Met de 20-weken echo liet ze al met moeite alles zien.
    Vandaag de pretecho en jahoor ook nu lag ze weer in de meest onmogelijkste positie.... Met haar gezichtje naar mijn rug toe, en haar armpjes eroverheen. We konden alleen een voet zien en een oortje en haar handjes..... Na wat gepor kwam er ook geen beweging in, dus we mogen volgende week vrijdag voor de herkansing....
    1 dingen ze ligt wel met haar koppie naar beneden toe, en met haar rug links van mijn buik.

Zal wel even haar fantasische voet en oor showen hahaha.

15. princess25

princess25 Niet meer actief

Dat is wel balen. Ben je zo benieuwd, lig je kindje niet goed. Nou ja je mag in ieder geval terug komen, dat scheelt.

16. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey meiden,

Zo vandaag officieel afscheid genomen van mijn klasje. Was wel even raar hoor, want ook al zit ik al vanaf 12 april in de ziektewet nu is het toch echt definitief dat ik weg ben voorlopig. Ze waren echt superlief allemaal en heb leuke cadeautjes gehad superlief!

Morgen de 3d echo helemaal zin in!!!!

17. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    #397 JolandavanRijn, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
    @ligging - hier ligt de kleine meestal met hoofdje onder en voetjes omhoog. Rug rechts of voor. Sochtends vaak voor. Harde bobbel rechts van mijn navel. Ze kan als ik me buk al bij mijn ribben kwam ik vandaag achter :p Soms ligt ze nog overdwars maar dat is alweer bijna een week geleden. Heb ik wel het gevoel dat ik meer ruimte heb in mijn bekken dan (not to mention mijn BLAAS). Verder drukte van jewelste hiero in mijn buik. :) Vind het erg gezellig, hoewel de klappen in mijn blaas soms van de hoedanigheid zijn dat het pijnlijk word.

@Nuage - naam initialen vind ik ook leuk! En mocht ze het wel moeten uitleggen, ach - conversationstarter toch? Mijn man heet Alvar en moet zich altijd 3x voorstellen en dan moet hij het toch maar even spellen. Hij vind het altijd wel grappig :)

Oh en over de buik. Ik had het zonet nog! Kocht een jas bij de kringloop - zegt de verkoopster "ach je hoeft toch niet zo lang meer toch?" ikke eeeeeeh 3 maanden haha :D Maar ik schaam me niet :p jij ook niet doen hoor! Ik heb gewoon de grootste buik op mijn cursus. En ik ben bijna 27 weken en de anderen bijna 32!!

Kelly, gaaaaaaf dat oortje <3 Gelukkig mogen jullie voor een herkansing! Wist niet dat ze dat deden, maar is eigenlijk wel logisch.

Princess, succes met de stress.. Lijkt me erg klote :(

Ik lig dit weekend even lekker te ontstressen in de Veluwse Bron.. Ben der ook wel aan toe!

Ik wou nog ergens op reageren maar ik heb een hoofd als een zeef vandaag.

nog een fotooo :)

Bijgevoegde bestanden:

18. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    zo... weer bijgelezen... en natuurlijk de helft weer vergeten.
    wel leuke kamertjes/behang voorbij zien komen :D
    nuage: mooie buik!

@vermoeidheid: mijn dagen schommelen heel erg. vandaag een goede active ochtend gehad, maar na de lunch zakte in helemaal in en heb even een uurtje op de bank geslapen met de honden bij me. ben momenteel wel blij dat ik werkloos thuis zit.

@hier: gisteren kraampakket van menzis gekregen. alles paste ook nog in de doos die er bij zat :D. nou ja het 'weet-je' spel over bevalling/kraamweek niet en ook niet het knuffeldoekje wat er in zat. staat nu in de babykamer te wachten.
    vandaag 27 weken... nog 10 à 15 weken tot de kleine er is. de laatste loodjes :D

edit: ligging: ik denk dat ze met dr hoofd naar beneden ligt, omdat ik al geruime tijd getrappel boven in voel. en eigenlijk alleen maar boven in. een hele enkele keer is mijn rib aan de beurt, maar het is vooral mijn maag die geliefd is

19. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    JolandavanRijn ook al zo'n mooie buik!

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Mooie buikjes meiden!

Nuage, ik vind de voorletters niet raar hoor als dit de naam zou zijn. :)

Ander vraagje, hoeveel maatje 50 kopen jullie? Ik heb nu 1 boxpakje maat 50 gekocht, maar lijkt me zo klein. Vind t een beetje onzin om hier wat van te hebben als onze uk er zo uit is. Of ben ik nu raar, haha!

Deel Deze Pagina