September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
    Ik ben maar 153cm lang:)

2. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Hallo dames!

Goh wat is er een hoop geschreven zeg :) Ik weet niet of ik alles heb gelezen maar dat vergeven jullie me wel he :p

@anneke - gefeliciteerd!
    @Evy - gefeliciteerd met de verjaardag :)
    @Dithje - ik heb het deze week ook zwaaaar te pakken. Maar ook erg druk de komende tijd dus mischien komt het ook daardoor :s

@babykamer - dit weekend bezig geweest. Alles staat op zijn plek, en alleen de kleertjes moeten nog gewassen en in de kast. Alles wat ik nog moet hebben voor ze er is past inmiddels op 1 post-it. Schiet al lekker op :) Toen ik alles zo zag staan moest ik wel even een traantje wegpinken hoor! Dat dit leven in mij straks in haar eigen bedje ligt. Wat een wonder..

@gezondheid en slapen - Ik slaap niet zo best. Last van een bonzend hoofd 's nachts. Ik heb inmiddels maar een slaapzak + een kussen onder mijn matras liggen. Vannacht iets beter geslapen. Vanmorgen naar de dokter geweest voor mijn hart. Ik heb last van hartkloppingen - en omdat ik sowieso al last had van ritmestoornis wil mijn VK toch even dingen uitsluiten. Morgen bloedprikken in het ziekenhuis. En morgen komt de VK weer langs! Met de echo - helemaal zin in! toch al dik 8 weken geleden dat ik de kleine gezien heb :p

Verder heeft mijn man vandaag een solicitatiegesprek gehad voor een baan wat op zijn lijf geschreven is. Zoooo vreselijk spannend! Zijn andere contract loopt af in augustus, dus zou hij net werkeloos zijn (en dat ben ik ook want ik studeer nog) als bijna de baby er is. Nu hopelijk de functie van decaan op het HBO waar hij al jaren werkt. *vingertjes gekruist* vandaag of uiterlijk morgen horen we of hij de baan heeft of niet. Spannnennnnd!!

Nuage, jij had 3d echo toch? Viel Spass!

Oh, en ik hoorde hier ergens op het forum over dat de pampers in duitsland heel goedkoop zijn (17 a 18ct de luier tov 23-25ct de luier in NL) via Amazon.de kun je die bestellen. Boven de 20 euro geen verzendkosten. Ik heb ze al besteld :p Wehkamp heeft ook aanbieding, maar niet in de newborn maat.. (vanaf maat 3 geloof ik) Anyway - wou ik jullie niet onthouden!!

3. princess25

princess25 Niet meer actief

Hier de kleertjes vandaag maar eens gaan wassen. Lekker op tijd, maar dan ligt het mooi allemaal klaar.

@slapen. Slaap nog steeds wel redelijk goed. Wel meer aan het draaien en wordt standaard wakker s nachts.

@ gezondheid. Gaat ook goed. Merk wel dat ik heel erg snel moe ben. Zoals nu ook, ik zit gewoon, maar als ik iets in elkaar zit, krijg ik het best benauwd. Bekkenpijn is gelukkig weer wat afgezakt.

@ Baan. Spannend hoor. Hopen dat hij hem krijgt. Ik ga voor jullie duimen!
    Mijn man blijft ook erg plakken bij zijn bedrijf. Hij vind het opzich prima daar, maar als ik zie hoe ze met het personeel om gaan (alles vinden ze maar normaal) wordt ik een beetje pissig. Hij moet opeens taken doen, die totaal niet bij hem horen bijv. Waaronder veel onderweg, met zijn eigen auto. Ja hij krijgt vergoeding, maar in verhouding is dat natuurlijk niets. autootje verkopen wordt hem zo ook niet, met deze km.

Haha, merk wel dat ik erg kritisch overal op ben de laatste weken. Alles moet perfect zijn. Best erg.
    Hoop dat ik niet door sla hier in.

4. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier vandaag bij de gyn geweest, alles perfect in orde.
    Na weken van goedliggen, ligt hij nu weer dwars met zijn gezichtje helemaal in de baarmoederwand.
    weegt nu tussen de 1kilo100en de 1kilo200.
    mooi gewichtje op deze termijn.

daarstraks ook naar de ha geweest met mijn keelpijn, bacteriële amandelontsteking :(

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Zo, weer 2 pagina's erbij in een dag...:D

mamavanbo, rot zeg dat hij nu weer gedraaid is! En dan ben je zo blij dat hij goed ligt en dan draait hij weer..:( En dan ook nog die pijntjes! Beterschap hoor!

JolandavanRijn, fijn zeg dat je man een sollicitatiegesprek heeft, zeker in deze tijden! (klinkt heel clichéachtig...) hopen dat hij die baan krijgt! Waren er veel sollicitanten??

Deniesje, dat is nog steeds netjes hoor met 40 kilo! Wowie!

Evy77, ai das niet fijn! En je bent dus nog aan het werk terwijl je zo moe bent?! Petje af hoor!
    En middelbare leeftijd, wat maakt dat nou uit:D Je bent iig nog geen 50;)

Slapen gaat hier nog wel. Is alleen lastig om een goede positie te vinden. Soms trappen ze heel hard als ik op mn ene zij lig.
    Wordt soms wel midden in de nacht wakker en dan kan ik niet meer in slaap komen...:(

6. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij dan eindelijk een buikfoto.
    Ik ben nu 26 weken en 3 dagen zwanger.

Waar zijn mijn borsten nou???

8. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Leuk! Ik zal ook bevallen in sept als t goed is :)

9. D3b

D3b Actief lid

21 aug 2011
    278
    0
    0
    Allround kapster | Verzorgende IG | EVVer
    Stellendam
  10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Mooi buikje Monique, ik heb idd ook al een opsporingsbericht uit de deur gedaan waar mn borsten zijn hahaha.

@ Nena : Leuk kamertje meis! Mooi he dat rommelen in de babykamer.

Hier istie al een tijdje zo goed als klaar, ik was er erg vroeg bij hoor moet ik zeggen vergeleken bij anderen. Vandaag alleen de binnenkant van de vaste kast nog ff schilderen.

Nu al wakker, ik kan niet meer liggen want dan gaan mn bekken zeuren ;). Dus nu maar ff hier wat topics doorlezen :p

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bentje, welkom!!

12. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Even kort; mijn man heeft de baan! Jongste decaan met 32 jaar :) ben superblij! Betekend de financiele ruimte om te moederen! 2 salarisschalen omhoog en 0,2fte meer! :') nu ik nog afstuderen en dan ben ik fulltime mama!

13. lioo00

lioo00 Lid

4 jun 2012
    24
    0
    0
    @Jolanda: gefeliciteerd!

Ik heb vandaag de glucose test. Heb net het drankje achterover geslagen en moet nu 2 uur wachten. Niets aan! Daarna nog hele dag werken , ook niets aan!

14. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Philly88; Wat knap van je zoontje, kan me voorstellen dat je helemaal trots bent! Wat worden ze dan ineens groot he...

mamavanbo; Fijn dat alles goed was.

Monique; Mooi buikje!

Jolanda; Gefeliciteerd, dat is nog eens een mooi vooruitzicht dan, geniet er lekker van!

15. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Jolanda gefeliciteerd!

Hier al vanaf 5 uur wakker, niet meer kunnen liggen vanwege pijn in de bekken en een buik die steeds meer in de weg gaat zitten :D
    Verder beetje in spanning haha. Om 10 uur komt er iemand van de kraamzorg voor de intake. Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen. Vriendlief kan er helaas niet bij zijn :( Hij heeft een belangrijke bespreking waar hij niet onderuit kon...
    Voordeel van zo vroeg wakker zijn is dat het huis weer aan kant is :D Stof afgenomen, stofgezogen en wc gepoetst (moet wel een goede indruk achter laten natuurlijk hihi). Nu maar hopen dat onze over enthousiaste labrador zich goed weet te gedragen zolang de kraamzorg hier is ;)
    Zal me eens gaan aankleden...

16. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    kreeg je het drankje zonder problemen naar binnen dan? :$
    met tranen in mijn ogen dat spul opgedronken en heb daarna ruim een uur lopen vechten om niet over te geven :)
    maar het duurt inderdaad erg lang, die test. het is echt: verveel, verveel...

vanmiddag naar gyn. kreeg belletje van de vk-assistente. ik zit net (lees 0,1) boven de max grens betreffende de suiker en moet dus naar de gyn. ben nu al bek af met het regelen van een auto ;) ben nu best wel zorgelijk
    niet voor mij of voor later, maar als het wel zwangerschapsdiabetes is, voor de kleine. hoelang loop ik er dan al mee, en wat voor schade doet dit met het kleintje? :(

17. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier zijn we ook druk aan het klussen naan de baby kamer en druk de tuin aan het verbouwen.

Hier gelukkig ook weinig klachten dus laat maar gaan nog 6 weken werken en dan vakantie en verlof....... jippie lekker genieten.

Wat leuk jolanda dat je man een nieuwe baan heeft proficiat.....

verder voor iedereen die last van kwaaltje heeft succes en probeer evengoed te genieten ;)

18. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

@ melindy: haha heel herkenbaar, ik heb ook ruim een uur moeite gehad om het binnen te houden. Had al een route uitgestippeld naar het dichtsbijzijnde toilet haha Gelukkig wel binnen kunnen houden:) ..

Voor de beeb kan het trouwens geen kwaad als je het daadwerkelijk hebt. Hij/zij kan groter/zwaarder worden ( kan problemen geven bij bevalling ). Zwangerschapsdiabetes ontwikkeld zich vanaf de 24e week trouwens.

19. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ja maar internet zegt ook dat het de kans op diabetes bij het kind op latere leeftijd kan veroorzaken als je het niet (tijdig) behandeld... en gezien ik al 28 weken ben ;)
    meh, zullen de hormonen wel zijn denk ik. enne, ik had de route naar de wc ook al goed nagekeken die dag. :D

hier wat foto's van ons kamertje trouwens. die is nu echt echt bijna af

Bijgevoegde bestanden:

20. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    en hier de andere kant.
    Ik wil denk ik op de muur naast de commode nog een kapstokje hebben, of 2 muurkastjes waar wat prullaria in kan staan(waar ik wil kijken of ik een ophang systeem onder kan maken)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina