September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Nuage: mooie echo

tip mbt enveloppen: Als het niet mogelijk is om de enveloppen vantevoren te krijgen is het misschien handig om de adressen vantevoren in een word-documentje te zetten en het dan op stickervellen uit te printen. Op die manier hoef je na de geboorte alleen nog maar wat stickers te plakken en ben je klaar...
    (had bij de oudste dat ik eerst 150 enveloppen moest schrijven voor de geboortekaartjes EN 150 enveloppen moest schrijven voor de uitnodigingen van de bruiloft... Heb daar toen zo tegenop gezien dat we vanaf de geboortekaartjes van Joshua het altijd op stickervellen hebben afgedrukt..)

2. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Nuage, mooie echo hoor! En ook duidelijk zeg!
    Enjoylife, jouw echo is ook mooi, alleen jammer dat de beeb niet meewerkte.. nouja, gelukkig mag je nog een keer! Hopelijk werktie dan wel mee;)

Laetitia, bedankt voor de tip! Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, enveloppen... lijkt me inderdaad vreselijk om ze allemaal te moeten schrijven... dat van die stickers ga ik onthouden!

Hier hebben we een paar geboortekaartjes waar we nog tussen moeten kiezen. Nou ja, we zien wel. Ik heb tijd zat:D

Namen: Yippie we zijn er uit!! Alleen nog discussieren over de doopnamen van de beebs als het meisjes zijn... voor jongens hebben we ze al wel.

mamavangwenn, super zeg, op vakantie naar Turkije! Veel plezier en fijne vakantie!

Charmedknorrie, goed bezig! Onze kinderwagen is een paar weken geleden al binnengekomen, omdat we hem nieuw hadden:) Dus die staat al klaar in de babykamer...
    nou nog een paar dingen van mijn to-do-list en ik ben klaar voor de komst van de ukkies!

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Volgende week vrijdag (29Juni) kunnen wij de proefdruk bij de drukker halen. Ik ben echt heel erg nieuwsgierig :D
    Ik weet dat we de enveloppen eerder krijgen. 'in de kraamweek wil je die niet schrijven' maar wanneer ben ik vergeten

Merk vandaag wel dat ik last heb van hormonen hoor. De stress van het ziekenhuis en misschien wel/misschien niet diabetes toestand uit zich in huilbuien :) Ik barst om de haverklap in tranen uit vandaag, de oudste hond wijkt al niet meer van mijn zijde, ze piept al als ik op de wc zit en zij is niet mee.
    Manlief was gisteravond wel ontzettend lief voor me. Hij gaf me massage, liep alleen met de honden, knuffelde me zonder woorden als ik weer eens in huilen uitbarstte, kreeg me zowat in slaap met een heerlijk ontspannende hoofdmassage :cool:
    En hij was ook heel stellig. 'bij elke afspraak ga ik mee, al is het met spoed. werk kan wel wachten, jij niet' (wat in de zoveelste huilbui resulteerde bij mij, ik vond het zo lief).

Morgenochtend intake kraamzorg, morgen middag diabetes verpleegkundige.
    pfff, vrijdag maar weer rustig aan doen.

trouwens, kan de kleine reageren als je huilt? ik voel dr zo ontzettend duidelijk bewegen op zulke momenten en als ik weer controle heb, is/wordt het weer rustig.

4. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Mamavangwenn; Heerlijk, heel veel plezier:D

Laetitia; Wat een goede tip, ga ik onthouden.

Hier vandaag ook het kraampakket binnen gekregen, weer een stapje dichterbij de bevalling. Ben benieuwd wanneer ze bellen voor de intake.

Ook alweer 28 weken zwanger, ben nu wel heel erg benieuwd hoe ons meisje eruit zal gaan zien.

Kamertje; We weten niet zo goed wat we moeten met het bedje. Ons zoontje slaapt nog in zijn ledikant. Hij heeft een zelfgemaakt boomhutbed van steiger hout maar slaapt hier nog niet in. We hebben het geprobeerd maar dat is nog geen succes. Hij klimt er steeds uit en maakt er een spelletje van. Ik wil ook niet dat hij in het grote bed moet omdat wij het bedje nodig hebben terwijl hij er nog niet klaar voor is. Ik denk dat we het beste via marktplaats een ander bedje kunnen kopen, wil zo graag het bedje opmaken en alles klaar kunnen maken...

5. Laetitia

nog even over de stickers... op google kun je (met de juiste zoekwoorden) heel veel templates vinden voor de diverse stickervellen (vaak zie je op de sites van het merk waar je de stickervellen van hebt) dus dan hoef je niet zelf het wiel uit te vinden ;)

Elvinia: fijn dat jullie al (zo goed als) uit de namen zijn!!!! En de geboortekaartjes.. daar heb je idd ook nog tijd voor.. zeker als je nog maar tussen een paar hoeft te kiezen..

Melindy: de kleine "voelt" idd al wat jij voelt... dus als je vrolijk bent krijgt de kleine dat mee maar als je verdrietig bent ook.. Maar dit is verder niet erg hoor (zolang je er maar niet in blijft zitten ;))

6. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Wij kunnen dit keer idd niet de enveloppen van tevoren bestellen omdat we de kleur aanpassen aan het kaartje en het dus pas weten als het geboren is dus hier idd ook op stickervellen!

7. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Wij kunnen de kaartjes (+ enveloppen) ook pas online bestellen na de geboorte, dus ik heb alle adressen al op stickervellen gezet. Hoeft het alleen maar uitgeprint te worden en erop geplakt te worden. Heb ook stickers gemaakt met ons adres erop, als afzendersticker.

Hier vandaag een wat mindere dag. Ontzettend veel stress op werk en heel veel onduidelijkheid of het bedrijf de aankomende maanden nog wel zal bestaan. Omdat het hier nogal anders werkt qua ontslag/uitkering/contracten/vergoedingen, is er echt 0% zekerheid voor mij en mijn collega's op dit moment.
    ALS het bedrijf dicht gaat, dan is het dus per direct geen salaris meer voor ons, maar bijvoorbeeld ook geen ww-uitkering.

Daarbij komt nog dat we nog steeds in onzekerheid zitten over onze permanente verblijfsvergunning. Deze hebben we vorig jaar november (!!) aangevraagd en het is nog steeds onzeker. Het is een lang (en saai haha) verhaal, dus dat zal ik jullie besparen. Maar begin nu toch wel aardig te stressen......:(

8. Laetitia

@Melissie: kan me idd voorstellen dat je nu gestrest raakt... zijn jullie wel getrouwd? want als jij dan straks geen baan meer hebt maar je vriend/man wel en jullie zijn getrouwd is er toch meer zekerheid omtrent je verblijfsvergunning.. niet? Wel balen dat, net nu, je baan op de tocht staat...

9. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Hi Laetitita,

Ja, we zijn getrouwd maar zijn hier (Florida) beide op een verblijfsvergunning. Zijn allebei Nederlanders en 3 jaar geleden samen naar Amerika verhuisd.

Mijn man is de hoofdaanvrager geweest van het visum/verblijfsvergunning op basis van zijn baan hier. En dat is gelukkig een hele stabiele en zekere baan, dus daar maken we ons niet zorgen om.
    We maken ons alleen zorgen omdat het visum afloopt binnenkort, en ze hier in Amerika steeds strenger worden met het afgeven of verlengen van visa.

Ik heb als zijn vrouw zijnde ook een visum/verblijfsvergunning gekregen samen met een werkvergunning.
    Met die werkvergunning mag ik overal in Amerika werken. Ik hoef overigens niet te werken om mijn verblijfsvergunning te behouden. Zolang mijn man maar in zijn bedrijf blijft werken.

Maar het maakt me gewoon bang om iets anders te kunnen vinden met een dikke buik van 6 maanden en de huidige economische situatie :(

10. Laetitia

Ja, dat kan ik me voorstellen...maar het is al een hele geruststelling dat ze je zometeen niet terug naar nl gaan sturen omdat je geen baan hebt en dus geen vergunning meer krijgt.... Maar de situatie blijft bagger... zeker omdat je nu zwanger bent...

11. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Lastig Juli dat je zoontje niet in zijn nieuwe bed wil. Hoe oud is hij?
    Luca heeft er de eerste 1,5 tot 2 weken oom een potje en spelletje van gemaakt. Wij hebben volgehouden en hem iedere keer dat hij uit bed kwam terug gelegd zonder iets te zeggen (methode à la nanny) en toen was het klaar.
    Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat het bij jullie ook werkt...

12. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Mamma van gwenn: fijne vakantie....

Nuage: wat een leuke foto....

Kaartje: bedankt voor de tips zal van het weekend al jullie
    websites eens afgaan :) hebben we gelijk zondags
    wat leuks te doen. we hebben dan sowieso feest want
    dan zijn we een jaar getrouwd dus das een leuke
    activiteit om dan te doen.

13. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Even snel reageren over de geboorte kaartjes en dan ga ik lekker slapen ;)

Wij bestellen ook bij greetz en daar kan je makkelijk de enveloppen vooraf bestellen. Leuke is dat je uit veel kleuren kan kiezen. Wit is net zo duur als roze bijvoorbeeld.

14. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ticker check...

15. Laetitia

baggere nacht... gisteravond voelde ik me ineens ontzettend beroerd en had overal last van (buik, benen, handen, rug, bekken, noem maar op) en na 1,5 uur slapen waren de kids alweer wakker....:(

Dus de jongste ligt nu alweer in bed omdat hij stout was en de andere 2 zitten op de bank voor straf hun boterhammetje te eten. (Toen we vanochtend onder kwamen bleek dat ze een fles sinas hadden omgegooid over de vloerbedekking en een van de kids had een van de afstandsbedieningen van de trap op de tegels laten vallen dus die ligt nu in 8 stukken op de tafel....

Wordt denk ik een vermoeiende dag vandaag... pffff

Maaaaaar... vandaag 30 weekjes!!!!!!

16. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Dithje; Ja die methode hadden we inderdaad ook voor ogen maar hebben er de energie nog niet voor gehad, erg he! Hij wordt volgende maand 2 jaar. Hij heeft een tijd geleden 2 weken erin geslapen maar is er toen uitgevallen. Hij wou midden in de nacht naar ons toe komen en gleed van het trapje af (zijn maar 2 treden), hier is hij toen zo van geschrokken dat hij niet meer wilde. Bij de volgende poging werd het dus een spel waar ik eventjes de puf niet voor had. Misschien nu toch maar eventjes doorzetten. Ik koop strakjes liever een mooi peuterbed dan nu nog een ledikantje erbij...

Laetita; Wat een gezellige ochtend, succes vandaag!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pffff wat een nacht!
    Gisteravond vroeg naar bed gegaan omdat ik knallende koppijn had.
    Kon het om kwart over 9 niet meer verdragen dus heb de lampen uit gedaan. Met als resultaat dat ik om 4 uur klaar wakker was! Jeeeuuuuj. vanaf toen nog wat hazenslaapjes met uiterst vreemde dromen en zoonlief kwam om half 7 ook uit zn bed. Erg netjes nadat die om kwart voor 6 gister al in slaap viel.
    Vandaag helaas niet ruustig aan doen.
    Zo naar mn vriendinnetje paar km verderop tuffen, vanmiddag hapjes maken en werken en dan vanavond nog een geheim feestje voor een andere vriendin.

18. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dames met een slechte nacht: sterkte vandaag!

Luca wordt volgende week 2 Juli en ligt nu een maand of 3 in zijn grote bed. Hij is er 1 keer uitgevallen, zo zielig. Maar goed...
    Kan mij voorstellen dat je er de puf niet voor hebt hoor. Het is ook echt even doorzetten en vooral een lange adem hebben ;)

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier net weer goedgekeurd door de verloskundige. Bloeddruk was 125/65 dus supernetjes. Baarmoeder al tot onder mijn borsten :$

Ik krijg nog 3 extra echo's: met 28 weken, 32 weken en 36 weken. Ben best wel blij daarmee want ik dacht dat we de laatste echo al hadden gehad :)

VK vroeg nog hoe het was met ons na het overlijden van schoonmoeder. Resultaat man in tranen. Maar goed het was wel een goede vraag dus, maakte alleen wel wat los. Logisch ook.

Mijn bekken daar heb ik tips voor meegekregen en ik kijk gewoon hoelang ik het allemaal ga volhouden.

20. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    zwangerschapsdementie : hellup!! ik weet echt niet of het nou wel of niet bestaat maar ik kan wel janken!!! heb het zo erg dat ik me begin af te vragen of ik me zorgen moet gaan maken..!!
    gisteren samen naar de stad met me moeder een mi moneda ketting uitgezocht als kado dadelijk voor de bevalling.. maar nu komt het ergste.. bij mijn 1e heb ik toen samen met me moeder en partner een heel dure ringen set gekocht!! loop me al 4 dagen suf te zoeken op ELKE PLEK.!! maar mijn hoofd in BLANCO ik weet niet of ik ze misschien heb laten liggen op vakantie of thuis ik weet niks!! nog een geval ik moet wat papier werk in ord emaken voor een bezwaarschrift .. liet gisteren een acceptgiro zien aan me partner die ik al omcirkeld had ( ik heb me papier werk altidj netjes op orde) wil ik toch dat ene papiertje vanmorgen uit de map halen om te kopieren etc op mijn werk!! mis ik toch echt die acceptgiro uit de map!! en ik weet zeker dat ik hem niet gepakt heb... mijn parnter gebelt nee ook niet vroeg nog of ik het hem ha dlaten zien gisteren voor het geval dat ik gek word.. maar dat klopte!! dus alles weer afgezocht!! maar geen papiertje te vinden... mijn hoofd is weer blanco!!

word er helemaal geak van , en heel verdrietig om mijn ringen!!omdat dat het kado was bij de geboorte van me 1e zoon

laatste hoop vnv!! de stofzuigerzak gaat eraan!! willen jullie duimen aub!!

Deel Deze Pagina