September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Dit is ons wiegje met de bekleding gemaakt van mijn trouwjurk

Bijgevoegde bestanden:

2. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    En nog een detail, de kraaltjes kwamen ook van mijn jurk af!

Bijgevoegde bestanden:

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Mooooi Charmed!

4. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    Wat een mooi buikje deniesje!

En wat een leuke kamertjes en wiegjes zag ik voorbij komen!

Charmed: wat schitterend!!! En leuk dat beertje
    Van die steentjes!

Ik ben de laatste tijd alleen maar te vinden op fb!
    Sorry sorry verwaarloos hier de boel.

Hoe is het met jullie dames?! Iedereen al behoorlijk last van kwaaltjes?!
    Ik heb de laatste dagen vooral heel veel last van harde buiken! En de kleine trapt aardig in ribben en tegen m'n blaas :(
    Ik vind het echt al zwaar worden..
    En de maagzuur is vreselijk! Ik heb nu antagel voorgeschreven gekregen.. Iemand hier ervaring mee!?

En hebben jullie al de tas ingepakt voor als je naar het zhuis moet?!
    Ik begin me nu ineens zorgen te maken dat ik nog geen naam heb voor onze beeb en dat het kaartje nog geregeld moet worden...
    Pfff komt wel ineens heel dichtbij !!! Nog 13 weken!!

5. Deniesje1

Deniesje1 Actief lid

26 sep 2011
    312
    0
    0
    Werken
    Utrecht
    Degene die op mijn foto''s hebben gereageerd dankjulliewel allemaal:D.

xx

6. Momo82

Momo82 Actief lid

13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie wiegjes allemaal, en leuk die buik foto!
    Zijn er ook meiden die hun kindje meteen in een ledikantje gaan leggen? Of heeft iedereen eerst een wiegje?

7. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

@Deniesje: Wauw, hele mooie buik :D

@me1985: Super leuk dat wiegje met de kleuren van t kamertje.. :D

@charmedknorrie: Prachtig gedaan, met de stof en kraaltjes van je jurk! :D

@naomi: Doe je rustig aan meid? Je moet nog even! En ik heb gelezen dat Antagel goed schijnt te helpen. Maar het verschilt wel per persoon. Als het niet werkt gewoon wat anders vragen! Maagzuur kan killend zijn.

Hier slaapt de kleine eerst in de kinderwagen, zodat hij lekker dichtbij mij kan zijn, ook 's nachts. Daarna gaat hij lekker zn ledikantje in. Heb geen wiegje. Maar kan ook zijn dat hij alleen overdag in de kinderwagen slaapt en 's nachts gewoon in zn ledikantje..

@tas inpakken: Hmm, goed dat je het zegt! Ik moet die ook optijd klaarmaken, omdat mijn bevalling dus duidelijk in het ziekenhuis gaat plaatsvinden i.v.m. medische indicatie. Pff, alles word zo echt nu! Zat gister gewoon te huilen toen ik een boek las over een vrouw die was bevallen van 2 zoons, ik wou OOK mijn kleine vasthouden :p Erg he!

8. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Charmed wauw heel mooi gedaan! En dat beertje gemaakt met de kraaltjes ook, super detail :)

9. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons gaat de kleine gelijk in het ledikantje. Denk dat ik het nog wel lastig vind, maar gaan dit wel proberen. Hebben dus ook geen wiegje!

10. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Hier zetten we het ledikantje naast het bed en daar wordt het kinderwagen-wiegje in gezet waar de kleine in het begin in slaapt. Het ledikantje zelf is direct zo groot (mijn kindjes hebben dat tot nu toe een beetje beangstigend gevonden).... maar we hebben geen apart wiegje waar de kleine in komt te slapen...

mooie foto's trouwens dames!

Hier vanochtend een wellness-arrangement gescoord via vakantieveilingen en zometeen kijken of ik een floating-arrangement kan scoren voor het "vrijgezellenfeestje" van mijn zusje...

verder een heel vermoeiend weekend gehad dus deze week even (nog) rustiger aan doen....

11. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    mooi wiegjes!
    hier gaat de kleine direct in het ledikantje.
    net even wat boodschappen gedaan en toch te zwaar getild denk ik. mijn buik is weer helemaal hard.

wordt jullie partner ook ongeduldig? die van mij begint nu echt contact met de kleine te maken. gisteravond op bed legt ie zijn hand weer op mijn buik 'nou kom op. je trapt papa later ook, dan mag je nu ook trappen.' en vanochtend zegt ie opeens dat de kleine ook wel mag komen :$.
    nog (bijna) tien weekjes.

12. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Elke keer neem ik me opnieuw voor om hier wat meer te zijn maar als ik thuis ben geraak ik gewoon niet tot bij m'n computer.
    Merk dat ik meer tijd nodig heb om een gewone huishoudtaak te doen en m'n BI speelt me ook wel op.

kaartje: wij gingen dit weekend er even voor samen zitten, maar ... zoals altijd is het er niet van gekomen, goede voornemen voor volgend weekend :p

kamertje: nu wij bijna uit de naam zijn kan ik eindelijk de kamer wat gaan personaliseren voor onze meisjes, daar ze een kamer zullen delen ;)

buik: heb vorige week maandag op 26w nog eens een foto gemaakt, nu moet die hier nog terecht komen :D

kleding: toen ik 14-dagen geleden een weekje thuis was geschreven had ik reeds alle kleedjes tot 68 gewassen, hopelijk lukt het woensdag eens om ze te strijken en alles een plaatsje te geven in de kast, als dit lukt, spam ik ook nog even een foto :p

@knuffie: wij moeten er ook nog aan beginnen, naar mijn gevoel waren we veel sneller bij ons meisje, maar ja, eerst een naam en dan het kaartje ;)

@mamavangwenn: hoop dat je een lekkere vakantie hebt :)

@nuage: mooie echo!

@juli: hier gelukkig geen problemen bij het overschakelen naar het grote bed, ze was zo blij met haar prinsessenbed dat ze er sinds begin april nog nooit is uitgekomen :$, moet wel zeggen dat ze op die moment al 2j en 7m was
    Hier ook veel last van m'n bekken, ook vanaf ik m'n bed uitkom. Ik ga nu bij de kinesist en deze heeft m'n vriend ook een aantal dingen aangeleerd. Gisteren heeft m'n vriend me voor het eerst gemasseerd en voelde direct beter. Zal m'n oefeningen en massage moeten blijven doen tot het einde vrees is

@philly: wat goed dat die mensen zo eerlijk waren om je ringen af te geven aan de balie, ben heel blij voor je

@nena: dikke knuffel! Goed dat hij precies wel geluisterd heeft

@daisy: voor ons is het het 2e kindje

@laetitia: nog een verlate gelukkige verjaardag voor Colin ;)

@me1985: voel met net zo, doe alles wel maar is het vandaag niet dan is het morgen bv heb nog een afwasje staan sinds een week :), de spulletjes die niet in de machine mogen geraken maar niet gedaan, is niet zo veel maar moet toch eens gebeuren ;)
    Zo'n mooi wiegje :) en gefeliciteerd met je 30w, moet ik nog even 3w op wachten :p

@deniesje: mooie buik :)

@ananas: dikke proficiat met jullie nieuwe huis, even op de tanden bijten met het kuisen en dan er jullie eigen stekje van maken

@charmed: heel mooi hoor en super dat het met je trouwjurk gedaan is

@noami: niet erg hoor, zit ook meer op fb dan hier ;)

@momo: bij ons gaat onze meid direct in het ledikant, hier geen wiegje

Voila we zijn weer even bijgelezen :D

13. Laetitia

hier ook een ongeduldige man hoor.... hij kan niet wachten tot de baby er is.... (en ik eigenlijk ook niet...)

14. princess25

princess25 Niet meer actief

hey hallo,

Hier ook eentje die vaak kijkt, maar niet zoveel meer meeschrijft. Denk omdat ik steeds moeier wordt, waardoor ik de puf niet heb en schrijf mee op facebook.

Aankomende 3 dagen heerlijk vrij. Ben er enorm blij mee. Kan ik ook even de kraamtas klaar gaan zetten. Liggen al wel spullenjes klaar, maar er mag zeker nog wat bij.

De kleertjes vd week allemaal gewassen en gestreken. Zo leuk om t zien, al die kleine schattige kleertjes. Vooral dat roze wasje, haha. Hoor trouwens iedereen over uitverkoop, ik denk dat ik binnenkort ook maar eens even de stad in moet gaan.

Wat een leuke schattige wiegjes! Hier gaan we de kleine ook eerst in een wiegje leggen. Ook een familiestuk. Mijn ouders gaan hem nog even opknappen, maar stofje en alles ligt in huis. Ben erg benieuwd.
    Heb het idee dat mijn ouders denken dat ik minder ver ben, maar ben echt alweer (morgen) 30 weken!

Mijn mannetje wordt ook langzaam ongeduldig. Vind het wel leuk. Hij is er helemaal klaar voor.

Gisteren hadden we het over kraamvisite. Zijn familie kwam bij zijn zus tegelijk. Best gezellig, maar ook weer druk, dus aan hem vertelt dat ik niet weet of ik dat wel zo leuk vind. Ze blijven niet zo lang, maar toch. daarnaast is het wel leuk als alle ooms en tante's van de kleine meid haar ook even vast kunnen houden.

Wat gaan jullie trouwens trakteren als de kleine er is? Ik had hier echt totaal niet over nagedacht, maar een medewerker vroeg het vd week, wat mij aan het nadenken heeft gezet.

15. Laetitia

onze kids gaan op school mini-cupcakes trakteren. Het bezoek dat hier thuis komt (naaste familie) krijgt gewoon beschuit met muisjes en voor de babyborrel bestellen we geboortekoekjes... Manlief heeft een flexibele functie op het werk dus die zal waarschijnlijk niks uitdelen (of, als hij een vergadering heeft rond de bevalling een vlaai ofzo)

16. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Zo ook weer bijgelezen...

Mooie wiegjes, en bijzonder van de trouwjurk.

Wij beginnen direct in het ledikant, misschien zetten we de eerste dagen de kinderwagenbak erin... Maar het is sowieso bij ons op de kamer, direct naast het bed.

De kaartjes moeten bij ons nog... We hebben wel al een voorbeeld want we gaan de kaart van dochterlief aanpassen naar deze beeb.

Het hoekje en de was beginnen al echt op te schieten, maar ik heb toch nog een lange to-do-list. Maar omdat we niet zoveel ruimte hebben, zullen toch veel dingen naar het laatste moment gaan, omdat we het anders hier niet kwijt kunnen.

Vandaag is mijn laatste werkdag, ik werk alleen op maandag, op een school en heb dus volgende week zomervakantie.

Ik wordt zelf erg ongeduldig, als is ons huis nog lang niet klaar voor haar komst. Ik begin me af te vragen hoe ze eruit ziet en of ze op onze dochter lijkt qua uiterlijk en innerlijk...
    Manlief is ook al erg benieuwd.

Ik heb naast een zorgcontract nog niets van de kraamzorg gezien of gehoord. Dus wacht nog even in spanning af... Inmiddels is het kraampakket al wel gearriveerd.

Trakteren doet dochterlief op school en dat is ook op mijn werk, dus dat is wel makkelijk :) Ik denk halve plakjes cake met glazuur en muisjes. Ze zit dan als het goed is nog net op de peuterspeelzaal, dus is dat meer dan genoeg traktatie. Als ik erg ver over tijd loop, zal ze net 4 zijn en dus bij de kleuters trakteren, maar dat hoop ik niet...

Ik ga nu lekker naar mijn werk, voor mijn laatste dagje! :)

17. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @princess: ik ben belgische en wij geven geboortesuiker zowel voor volwassenen als voor de kinderen, wel wat aangepast natuurlijk

@Ni84: geniet van je laatste werkdagje ;)

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ow wauw wat komen er mooie wiegjes voorbij! En wat bijzonder die bekleding van die trouwjurk!

Hier komt ons kleintje ook in een wiegje te liggen. Een familiewieg waar ikzelf nog in heb gelegen. Ook nog met de (kanten) bekleding van vroeger.

Qua traktatie hier gewoon beschuit met muisjes aan de visite. Heb niet zoveel zin om er een hele bombarie omheen te gaan maken. Wou eerst roze cupcakes maken en dan invriezen en de topping er in de kraamweek opdoen, maar heb echt geen zin in die rompslomp haha.

Verder hier vanaf vrijdag al ziek. Ben flink verkouden en mijn voorhoofdsholte zit verstopt. Heb het hele weekend samen met mijn man op bed vertoefd. Hij is namelijk vrijdag van een ladder op zijn werk gevallen en heeft daarbij zijn enkel gekneusd.

Kleine meid is hier trouwens flink actief, wordt er af en toe een beetje naar van omdat ze me zo'n zeer kan doen! Meer meiden hier last van?
    Owh ja en ze heeft hier minstens 4 keer op een dag de hik! En niet een paar keer hikken nee dat gaat gewoon een half uur door.....

19. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Wat leuk die wiegjes:D Als ik dat zie wil ik die van ons ook al klaarmaken! Toch nog maar eventjes wachten...

Naomi; Geen ervaring met spul voor maagzuur. Ik hoop dat het helpt.
    Tas nog niet ingepakt, vind ik nog wat vroeg. Heb toevallig wel al een pakje dextro gekocht voor in de tas, het begin is er haha. We moeten ook nog een eerste pakje kopen dus dat moet eerst maar eens gebeuren.

Laetitia; Heerlijk! Ik ga toch ook maar eens snuffelen op vakantieveilingen.nl Doe maar rustig aan na je drukke weekend, was het verjaardagsfeest van jullie grote jongen geslaagd?

Melindy; Nee van mijn vriend mag het juist nog wel wat langer duren haha, hij kijkt er wel een beetje tegenop. Hij vind het nu allemaal perfect gaan en is toch wel een beetje 'bang'voor het onbekende merk ik. Hij vind het nu helemaal geweldig met ons zoontje waar die nu lekker gek mee kan doen, alles al goed begrijpt en al veel zelf kan. Dadelijk komt er natuurlijk een heel klein poppetje bij wat helemaal hulpeloos is, ook weet je natuurlijk niet of het weer zo een gemakkelijke baby wordt als de 1e. Dat houdt hem wel bezig. Ik heb hem ook gezegd dat dit allemaal wel los loopt en helemaal goed gaat komen. De 1e heeft hij ook super gedaan dus dat gaat nu ook helemaal goed komen. Maar ik begrijp wel wat hij bedoeld.

Zelf kan ik niet wachten tot het zover is, ben zo benieuwd! Maar er moet ook nog genoeg in huis gebeuren (zijn in december verhuisd) dus die tijd hebben we echt nog nodig, hoop dat we alles op tijd af hebben.

Princess; Hier trakteren we niks om mee te geven als ons meisje geboren is, hebben we bij ons zoontje ook niet gedaan. Wordt meestal toch ergens achter in een laatje gegooid. Wel natuurlijk beschuit met muisjes.

2 weken geleden heb ik met mijn moeder stof op de markt gehaald. Ze gaat zelf een box kleed maken, zo leuk! Ook gaat ze een naam slinger maken om voor het raam te hangen als ze geboren is, met hetzelfde stof als voor het boxkleed. De naam knip ik zelf al uit want die mag ze nog niet weten, kan ze die er meteen erop naaien als ze geboren is. Verder moeten we ook nog stof halen voor dingetjes op de babykamer te maken. Ik had een hele mooie klamboe gekocht via marktplaats, zaten er op de punten geborduurde clowntjes! haha dat was natuurlijk niet de bedoeling dus daar moet eventjes een ander stofje worden opgezet.

20. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Wat een supermooie wiegjes zeg! Die groen is echt een leuke kleur;) En ook een leuk idee om het met je trouwjurk te doen! Schattig dat beertje zo met die kraaltjes.

Hier hebben we ledikantjes. Eerst wilden we een tweelingwieg, maar we konden geen leuke vinden. Ook was dat lastig in de babykamer.
    Nu hebben we dus 2 ledikantjes, want de familiewieg is niet hier;)
    En om nou 2 wiegjes te kopen, waar ze met een paar maanden uit zijn en dan 2 ledikantjes... dat wordt te veel van het goede!

Hier ook ontzettend last van harde buiken en maagzuur. Heeft iemand tips voor me?!!
    Gewoon vreselijk irritant met eten enzo...

Deel Deze Pagina