September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier ook alleen een ledikantje en qua traktatie gewoon beschuit met muisjes :)
    Mijn buik heeft voor het eerst de hik haha

Straks komt de kraamzorg voor de intake ik ben benieuwd!

2. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hoe gaat het nu qua slapen van jouw zoontje Juli?

Trakteren: ik ga denk ik soesjes trakteren ipv beschuit met muisjes. Op de soesje doe ik dan wel roze met witte muisjes. Eerst de soesje in witte chocolade dopen en daarna in de muisjes. Ga het van tevoren al klaar maken en in porties van 10 in de vriezer leggen.
    Denk dat ik hetzelfde voor het kdv ga doen. Ben ik in 1x klaar.

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

juli: het feestje was heel erg geslaagd. gelukkig niet zo veel mensen tegelijk aanwezig (velen hadden nog iets anders waar ze naartoe moesten dus waren weer snel weg) dus hebben we het rustig aan kunnen doen en gezellig met de belangrijkste mensen kunnen bijkletsen enzo :D

Uiteindelijk op vakantieveiling net te laat geklikt *bloos* dus morgenvroeg opnieuw een poging wagen.... Heb wel ondertussen voor mijn mamsie en mij een wellnessdagje in de Zwaluwhoeve gescoord voor als ik straks ben bevallen. :D Is wel leuk, hebben mam en ik ook eens iets zonder dat de kids erbij zijn (dat komt namelijk nooit voor hier.. haha)

traktatie-ideeën: ik had bij de geboorte van Collin op het kdv getrakteerd op een puntzakje met een bodempje van gekleurde pofrijst, daar in een lange vinger en op de bovenkant van de lange vinger een vingerpoppetje van de Ikea...

bij Joshua zijn babyborrel had ik voor iedereen een papieren doosje geknutselt met foto's van Joshua erop, in dat doosje had ik een sambalpotje gedaan en daar 2 gepersonaliseerde m&m's erin gedaan... was heel goed ontvangen!

vond deze keer de geboortekoekjes (weet niet meer wie met dat idee kwam in ons vorige topic) wel een ideaal idee... had bij Joshua bij wijze van "beschuit met muisjes" theekoekjes gehaald, daar wat boter op gesmeerd en dan geen muisjes, maar een soort lookalikes (volgens mij waren dat korrels van droste ofzo, kun je bij de Sligro halen).. maar was wel een heel werk om dat, de dag voor de borrel, allemaal te smeren enzo... en nu hoeven we het alleen maar te bestellen en te zorgen dat het op de schotels komt en klaar!

@Elvinia: mijn nichtje heeft ook een tweeling en die had de tweeling in het begin samen in 1 ledikantje. (Ze hadden er wel 2 staan maar de kindjes werden er heel onrustig van als ze alleen moesten liggen, dus zijn ze in de kraamweek (ook op advies van vk en kz al samen in 1 ledikantje gekomen)...

hier: net terug van de stad. Toch maar even de belangrijkste spullen gaan halen om nog wat dingen af te kunnn maken maar ben nu wel helemaal gesloopt.... heb wel de verf voor de rand van het geboortebord en de blanke lak zodat hij buiten kan hangen dus dan hoeft manlief alleen nog maar de rand te maken van pur en dan te verven....

Ga toch maar eventjes opstaan nu om wat te drinken... pffff... zelfs mijn armen doen nu pijn van het "even" de stad in gaan....

4. philly88

philly88 Actief lid

27 jan 2012
    131
    0
    0
    Wat een mooie wiegjes heb ik voorbij zien komen zeg!! leuk leuk krijg al helemaal de kriebels giih.

we zijn van het weekend begonnen aan de babykamer helemaal strippen, behangen etc. u vnv achter de verwarming behangen die die moet er eerst af.. morgen verven en dan de laminaat vloer erin..!! woehoe kan niet w8en dan kan ik lekker het kamertje gaan inrichten!!!

@ sluitlaken : jah reden voor sluitlaken is dat ik niet de genen heb om meteen een plat buikej terug te krijgen haha was di eniet echt plat voor de bevalling maar merkte wel gewoon dat het wel lekker zat ook voor me rug en stevigheid.. en jah bijgeloof sneller je buikje terug haha..

we hebben alles wel z on beetje geregeld dus nu een beetje rust in me hoofd alleen jah de babyborrel: d8 zelf aan mini beschuitjes (ronde toastjes met muisjes) en soesjes en mini tompuches met foto van de hema.. en gewoon fridrank koffie en thee en voor de kinders pakjes drinken en wat spekjes eventueel.. beetej onenighedi met mijn partner die bier en wijn wilt terwijl ik zo iet sheb het is geen FEEST maar eigenlijk gewoon kraambezoek alleen in een x dus heb meer het concept koffie met gebakje .. en we verwachten rond de 80 man dus vind het wel prima zo..

5. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    hier geen babyborrel, vind het direct zo druk, laat liever iedereen gespreid komen

6. Laetitia

hier net liever alles in 1x.. dan ben ik er maar vanaf (heb geen zin om mensen over de vloer te hebben waar ik op dat moment eigenlijk geen behoefte aan heb ;))

7. pattyv

pattyv Actief lid

14 jun 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    #907 pattyv, 25 jun 2012
    Laatst bewerkt: 25 jun 2012
    Zo, weer terug van een paar daagjes bij mijn ouders!

Mooie wiegjes! En deniesje een mooi buikje!!

Doe ook geen babyborrel, heb het liever verspreid, denk ik....Het is natuurlijk de eerste dus ik weet niet wat prettiger is.......

Voor de visite doe ik denk ik een plak cake met een dot slagroom en daar de muisjes over gestrooid! Had m'n broer ook en dat vond ik lekkerder dan een beschuitje.

Heb net het ledikant in elkaar gezet, deze komt op zijn kamer en voor de eerste maanden hebben we een wiegje op onze kamer, deze is al 60 jaar oud en heb ik zelf ook nog in gelegen.

Verder ben ik ff kwijt waar de rest van de berichten over gingen......hmmmm ;)

Op de foto 28 weken.

Bijgevoegde bestanden:

8. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Wat een mooie wiegjes komen er voorbij! Ik ben nog steeds op marktplaats aan het spieken of ik er eentje zie. Omdat het maar voor korte tijd is wil ik er niet al teveel geld aan uitgeven.

Donderdag wordt wel het kamertje geleverd! Mijn ouders komen mijn vriend helpen om de boel in elkaar te zetten dus met een beetje mazzel kan ik me donderdagavond al uitleven en de spulletjes op gaan bergen! Daarnaast hebben we een erg leuke sticker gezien voor op de kamer. Eens kijken welk formaat we dan kunnen bestellen en waar het mooi zou staan.

Vanavond heb ik voor het eerst zwangerschapsgym. Zijn er nog meer meiden die zoiets doen (zag op FB wel al yoga voorbij komen)?

Leuk trouwens dat jullie mannen al zo uitkijken naar de baby! Die van mij vond het zoontje van een vriendin (7 mnd) gisteren ook erg leuk. Tot het mannetje ging huilen en redelijk ontroostbaar was omdat hij oververmoeid was. Ik geloof ook dat vriendlief het nog wel even prima vind dat hij nog even heeft tot de kleine er is en zijn eigen stembandjes kan gaan oefenen;). Zelf mag ie van mij echt wel ietsje eerder komen, maar wel acceptabel natuurlijk. Soms vind ik het maar lastig te accepteren dat mijn lijf niet meer alles kan. En verder ben ik ook wel benieuwd naar de kleine man!

9. princess25

princess25 Niet meer actief

Ja, hier yoga. Ben al een tijdje bezig ivm de vakantie's tussendoor. Ik vind het heerlijk en we krijgen en goede tips. Binnenkort weer partneravond. Hij heeft er zin in.....! NOT. Maar vind het ook wel weer belangrijk, gelukkig.

Even een vraag, ik heb steeds zo'n trekkend gevoel, ik weet dan niet hoe ik moet zitten of lopen, vooral van het midden naar boven zeg maar. Ik voel het kindje ook wel zitten aan 1 kant. Maar behoort dit ook tot een harde buik?

10. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    @Wiegjes: hier ook een familiewieg bij ons op de kamer. De eerste heeft er 5 weekjes in gelegen. Toen in ledikant.

@zwangerschapsgym: ik volg de cursus "zwanger op herhaling". Lotgenoten die ook een 2e of volgende krijgen. Geen partnerles. Met name mensendieck oefeningen voor je houding ed.

Vandaag bij Ikea 2 (nep)plantjes voor in de vensterbank en een groen kussen voor in de voedingsstoel. Binnenkort vast foto's van het eindresultaat.

@Maagzuur. Ik gebruik rennie of gastilox. Gaat nu gelukkig alweer even iets beter, maar komt vast weer terug als ik weer verder ben.

@Wiegje van trouwjurk. Wat mooi gedaan. Erg origineel en nuttig om je jurk zo te recyclen.

11. Laetitia

zwangerschapsgym/cursus: hier heb ik een zwangerfit cursus gedaan (1e helft was theorie en andere helft was zwemmen)... die liep voor mij van zw.week 16t/m27 (ivm lesuitval tijdens hemelvaart).. anders zou ik van zw.week 28tm/38 hebben en dat had ik lichamelijk niet gered (heb de cursus nu al niet helemaal af kunnen maken helaas)... maar was wel erg blij dat ik het gedaan heb. Vooral het bewegen en ontspannen heeft me goed geholpen.. theorie was wel leuk.. vond het leuk om te zien dat bep. dingen die ik tijdens de vorige bevallingen heb gedaan (nooit een cursus gedaan voorheen) ook echt nut hebben gehad enzo... is grappig dat je lichaam dat zo uit zichzelf kan aangeven :D

12. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Dithje; Hij is nog lekker aan het testen... 2e nacht was het maar een half uur, gister 45 min en nu is hij alweer bijna een uur bezig pfff... Eventjes doorzetten maar. Als hij eenmaal slaapt doet hij het super. Normaal kwam hij halverwege de nacht bij ons liggen en nu slaapt hij tot de ochtend in zijn eigen bedje. Al is het wel half 6 en vanochtend zelfs 5 uur! Daarna ging hij niet meer slapen dus ik hoop dat dit vanzelf ook wat later wordt.

Cursus: Hier geen cursus. Bij ons zoontje ook niet gedaan en nooit gemist. Ben ik niet echt het type voor...

13. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Een echt volhoudertje Juli.
    Een goede eigenschap maar nu even lastig ;)

Komt vanzelf goed. Echt even volhouden!

14. me1985

me1985 Bekend lid

5 jan 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Hier geen cursus, ben ik ook niet het type voor...
    Ga wel 1 x in de week naar zwangerschap zwemmen.
    Nu 2 keer geweest en vind het heel ontspannend!
    Beginnen met bewegen en eindigen met ontspannen dobberen, het water is hwerlijk warm...de ideale combinatie vind ik :)

15. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Zwangerschapszwemmen leek mij ook wel fijn, helaas wordt dat niet in de buurt gegeven. Stond ook wel erg sceptisch tegenover een cursus maar de eerste les is nu achter de rug en ik vond het best leuk! Even een uurtje voor mezelf en de baby, verder helemaal niets. En volgens mij zitten er best leuke meiden in het klasje dus dat is ook wel gezellig!

16. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, meestal lees ik in mijn pauze bij en dan wil ik s avonds reageren, maar voordat ik dan weer alles heb gelezen val ik meestal in slaap. Ik probeer te reageren op wat ik nog weet. (zal niet super veel zijn, want wat ben ik vergeetachtig, hebben jullie dit ook?)

@wiegjes: prachtig!! Vind het er zo lief uit zien. Hier gaat het direct in het ledikantje in eigen kamertje. Vind het belangrijk dat het daar gelijk went. Als het echt niet gaat, lig ok hem in de wandelbak.

@trakteren: hier gewoon beschuit met muisjes! Had er eigenlijk niet echt over na gedacht, maar vind dat zelf ook altijd erg lekker. (al vliegen de muisjes altijd overal naar toe)

@ kamertjes: jeetje wat zijn jullie ver! Wij hebben van het weekend het bureau weg gehaald, nu nog wat losse spulletjes en dan behang er af. Dan nog verven, rolgordijn op hangen, meubels in elkaar, boom op de muur maken, alles wassen en inruimen!! (ja ik krijg er ook Stress van)

@kraampakket: nog niet binnen. (Cz) zal in de 7de maand moeten komen.

@bloeddruk: is bij mij nu 110/65 id dit niet aande lage kant??

@'vluchttas' hihi : wat moet daar allemaal in? Hoeveel enzo?

Sorry nu weet ik echt niks meer. Trusten

17. Laetitia

wen: even snel van internet geplukt:
    Dit zit er in je ziekenhuistas:
    een makkelijk t-shirt voor de bevalling
    toiletspullen (na de bevalling moet je douchen)
    schoon ondergoed (voedingsbeha)
    pyjama/ochtendjas
    schone kleren om in naar huis te gaan (let op: een joggingpak is het handigst)
    telefoonlijstje om vrienden en familie te bellen
    fototoestel/videocamera
    Voor de baby:

rompertje
    kleertjes
    een mutsje
    een jasje
    een dekentje
    maxi cosi voor vervoer naar huis

cursus: hier ook nooit gedacht dat ik het type voor een cursus was. Maar ivm bekkenklachten op advies van fysio toch aan de cursus (die door haar werd gegeven) begonnen en moet zeggen dat ik het wel heel prettig was. Al was het idd alleen maar om even wat "me-time" te hebben met de baby. (met 3 kids in huis is dat soms ver te zoeken ;))
    Moet zeggen dat ik aan de theorie niet veel heb gehad (dat waren dingen die ik bij de bevalling toch altijd al gedaan had) maar vond het wel leuk om nu te zien dat het ook echt helpt en wat er (met bepaalde tactieken) precies gebeurt...

juli: je hebt idd wel echt een volhoudertje he.. maar papa en mama houden het langer vol!!!! Veel succes nog meid maar wel al fijn dat hij gewoon de nacht (voor zover) doorslaapt.

18. Momo82

Momo82 Actief lid

13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wiegje. Hier gaat de kleine eerst een paar weken in ons familie wiegje zolang ik bij mijn ouders ben (ik woon in het buitenland, maar kom naar Nederland om te bevallen, de kleine meid zal dus de eerste paar weken in Nederland zijn). Zodra we naar huis gaan gaat ze in een ledikantje

@Trakteren. Doe ik denk ik alleen voor de kraam visite.. gewoon beschuit met muisje

@cursus. Ik doe al een tijdje zwangerschapsyoga. Vind het heerlijk, zou het het liefst 2 of 3 keer in de week doen als het zou kunnen. Is niet altijd heel erg gericht op de bevalling zelf, maar zorgt er iig voor dat ik nu vrij lekker in mijn vel zit

@maagzuur. Ja, heel erg last van!

@harde buiken...Ik begrijp idd ook niet zo goed wat dit is, of hoe het moet voelen. Betekent dan misschien dat ik het nog niet heb gehad?

@foto's. Heerlijk om de wiegjes en buiken van anderen te zien!

@Facebook. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik daar lid wordt? Zou daar ook graag mee kletsen.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wen, mooie bloeddruk hoor. Het is paas echt te laag als jij er zelf last van krijgt.

20. Laetitia

momo: ik stuur je een pb mbt fb!

Deel Deze Pagina