September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Duimen dat je het niet krijgt Evita!!

2. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Duimen dat je het niet krijgt evita!

@melissie: heerlijk lijkt me dat. ik kan me herinneren dat mijn ouders toen mijn broer en ik klein waren ook een abbo hadden op de dierentuin. hoe vaak wij wel niet gewoon even naar binnen hopten voor de speeltuin, of de kinderboerderij of de krokodillen(vraag me niet waarom, maar mijn broer en ik waren daar dol op). lijkt me met een pretpark helemaal geweldig :D

@hier: nou eindelijk terug van de gyn. kan niet zeggen dat ik extreem veel vertrouwen in der heb, maar het ging beter dan vorige week. ben weer 2 kilo kwijt. zat ik eindelijk bijna op start gewicht... zit ik er nu weer 2.5k onder. maar de kleine groeide mooi op schema.
    en natuurlijk was ze ook weer dwars. hoofdje wou mooi, maar buikje was al moeilijker en het bovenbeentje... pfff mooi niet hè. ze moest het met een vage shot doen :) toen ze voor het gezichtje ging draaide de kleine zich mooi om en trapte mij tegen de ribben aan.
    heb wel alle antwoorden gekregen op de vragen die ik had, gelukkig. ze wou me al weer bijna buiten de deur zetten, maar tis me in elk geval gelukt.
    de kleine blijkt ook rhesus negatief te zijn, dus ik ben voorlopig van het prikken af (op dagelijk glucose prikken na)

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje Melissie wat gaaf zeg!!

Evita ik ga duimen voor je

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    @ Evita, ik duim mee voor het wegblijven van de waterpokken.

@ Melissie, heerlijk lijkt me dat. Als ik in de buurt van de Efteling zou wonen zou ik ook wel een kaart willen.

Hebben jullie ook last als het wat warmer wordt? Ik ben moe en futloos en nu krijg ik er nog hoofdpijn bij ook, blehhh...

5. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Etentje van de ondernemingsraad maar laten schieten. Zo goed als de kleine man zondag op maandag geslapen heeft, zo slecht afgelopen nacht. 3 van de 4 hebben wij dus ook verrot geslapen. Ben gewoon op.

Vandaag kleine niet naar kinderdagverblijf. Toch ff met mijn vriend langs de huisarts (toch echt 5e ziekte) geweest en de rest van de dag heeft mijn vader voor hem gezorgd. Morgen mijn schoonouders en donderdag ik weer. Hoop toch echt dat hij opknapt. Net zo zielig als met de waterpokken.

Wat zijn ze toch zielig hè?

6. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ticker check

7. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Bah, heel herkenbaar! Ik had ook een mannelijke gyn toen ik 4 jaar geleden een curretage moest, ik moest in 1 minuut beslissen of ik een curretage wilde of een of andere pil, geen uitleg of iets! Naar mijn vragen luisterde hij niet of nauwelijks, moest ik de volgende dag maar aan de verpleegsters vragen.... :(
    Voor de vervolgonderzoeken heb ik aangegeven hem NIET meer te willen, wat een moeilijke man was dat zeg!

Gelukkig mocht ik nu met 12 weken naar de Verloskundige en heb ik nu een paar hele lieve meiden die wel naar me luisteren. Mag zelfs vaker langskomen om even het hartje te luisteren wanneer ik daar behoefte aan heb, zo fijn!

Verder zit ik met een dilemma.... :(
    Het kindje van mijn vriend is over 3 weken voor 4,5 week bij ons. Zijn ouders eisen eigenlijk dat we minimaal 3 weken bij hen gaan 'logeren'. Ik vind dit veel te lang. Vriendlief wil nu 1,5 week gaan maar moet het nog aan zijn ouders vertellen :)$)
    De reis naar hun toe is 6,5 uur en van een uur wandelen ben ik al compleet afgemat en mijn rug trekt dit niet. Met andere woorden, ik blijf liever thuis maar dan stel ik mijn vriend teleur. Wat zouden jullie doen? Heb al een compromis van 4 dagen voorgesteld, maar ik zie zo tegen die reis op :(
    Lig er echt elke nacht wakker van....

Verder gaat alles goed hoor, wil niet alleen maar klagen ;)
    Vandaag alweer 28 weken!! :D

8. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ wiplala: eerlijk gezegd snap ik het verhaal niet helemaal, maar ik zal het niet doen. Jij moet aan je kindje denken.

Maar doordat ik het verhaal niet helemaal snap vind ik het moeilijk om je raad/advies te geven.

9. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    dank je wel dames voor zo ver heb ik t nog niet dus ff afkloppen ...
    wat een weertje he dames helemaal superrrr
    ga straks ff me kids en manlief ff wandelen op kijkduin ligt tog prakties om de hoek dus ff de duinen in en ff pootje baden in de zee als t water nie te koud is
    tis egt fijn als je scheveniningen en kijkduin om de hoek heb als t zo warm is en je hebt geen tuin .

10. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Het dochtertje van mijn vriend woont in het buitenland, is maar voor 4,5 week bij ons en mijn schoonouders vinden dat ze het recht hebben haar voor 3 weken te 'claimen'. Terwijl ik vind dat ze juist veel tijd met papa moet doorbrengen. Ze wonen op een eiland, dus dat is ver weg, 6,5 uur reizen, voor mij te ver. Maar ze willen niet naar ons komen, en ik kan niet daarheen, vriendlief wil dat ik meega want hij zegt daar kan ik voor je zorgen. Maar ben dan bijna 8 maanden zwanger en niemand denkt er volgens mij aan dat die trip gewoonweg te zwaar is voor me.

Denk dat ik mijn vriend maar teleur moet stellen deze keer, baby gaat voor! Heb geen zin om vast te zitten op een eiland en 4 dagen te moeten bijkomen van zo'n lange trip.

11. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Oooow wat lekker dat dat zo dichtbij is!!
    Ben wel een beetje jaloers hoor :)
    Heel veel plezier!

12. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Wiplala: ik zou inderdaad een compromis van 4 dagen voorstellen. Het lijkt me ook niet lekker om zolang te moeten rijden, al helemaal niet als het zulks weer blijft!
    Waarom komen zijn ouders niet jullie kant op dit jaar? Hun moeten toch ook wel begrijpen dat het voor jou nu zwaar is om af te reizen? Ik vind het ook raar dat hun het kind 3weken willen claimen, het hoort toch bij papa te zijn en niet alleen bij opa en oma?
    meh, zullen mijn hormonen wel zijn denk ik :D

13. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    @ Wiplala, jouw situatie met de gyn is helemaal bizar. Alsof het om een gele of een rode trui gaat ofzo:s.
    Waarom willen je schoonouders niet naar jullie toe komen als ze hun kleindochter zo graag willen zien? Ik kan me voorstellen dat je die hele reis niet ziet zitten, moeilijk hoor.

14. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    #1074 Bjoerma, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
    Hoi wiplala.
    Ik vind het moeilijk. Wil zelf altijd zo graag het een ander ook naar t zin maken. Helaas kan dat (nu) niet altijd.
    Maar compromis kan toch idd ook. Bijvoorbeeld minder dagen daar heen en zij dan paar dagen naar jullie.
    Snap uit je verhaal dat ze haar waarschijnlijk ook niet veel zien. Desnoods 4 dagen met zijn allen daar, jij met vriend terug, zodat ze haar bijvoorbeeld 2 of 3 nachtjes alleen hebben en dat zij haar dan weer bij jullie brengen.
    Of huur een huisje ergens wat tussen jullie in ligt. Allebei reistijd, maar wel minder reistijd.
    Zien ze ook eens wat meer dan alleen hun eigen eiland.

15. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL

Kan je het niet uit leggen? Hij zal toch wel begrijpen dat zo'n reis nu niks is en jij je er niet prettig bij voelt? Jou gezondheid en van je kindje gaan voor. Stress is nu niet goed voor je.

Als je schoonouders zich een beetje inleven snappen ze toch ook wel dat je niet zo'n reis wil/kan maken?? Ik zal ze naar jullie laten komen, al zou ik er niet op zitten wachten om mijn schoonouders 3 weken in mijn huis te hebben. Hihi

Zal het gewoon met je vriend bwspreken. Laat ff weten hoe het is gegaan. Succes

16. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik ga zometeen alles even bijlezen maar eerst even update van mij. Ben al een tijdje niet zo lekker. Vanaf donderdag was het echt raak. Ik heb mijn schoonmoeder gebeld om op zoon te passen zodat ik naar de dokter kon gaan. Ben bij de dokter geweest omdat ik me erg licht in mijn hoofd voelde. Vooral na het eten word ik duizelig en heel erg moe. Als ik een halve minuut op de zelfde plek bleef staan werd ik al duizelig en zweverig. Ik heb helemaal geen puf meer om maar iets te doen. Ik kon dus ook niet op zoonlief passen. Schoonma bleef slapen en in het weekend heeft mijn man de zorg op zich genomen.sinds gisteren gaat het iets beter en vandaag heb ik al een deel van de dagelijkse dingen gedaan. Ik heb een bloedtest gehad en het enige is dat mijn ijzer aan de krappe kant is. Het is 6.8 maar volgens vk nog goed. Van ha toch staaltabletten gekregen. Ik moet ook echt overdag genoeg rust nemen. Ik hoop maar dat de tabletten gaan helpen. Ik ga nu maar weer bij lezen. Ik heb al erg veel gemist :)

17. princess25

princess25 Niet meer actief

Zit even snel door te lezen, maar sorry wipela, maar vind je schoonouders niet echt respectvol als ik dit zo lees. Ik zou met 8 maanden dat echt niet meer doen, jij weet niet wanneer het kindje komt enz. Ook wordt het idd steeds zwaarder. Als hun graag hun kleinkind willen zien, moeten ze er ook wat voor over hebben. Neem aan dat papa ook wat vrije tijd wil met haar. Vind jou voorstel van 4 dagen eigenlijk een heel goed idee, laat je zien dat je best wil. Kan je vriend niet zeggen dat dat niet gaat lukken zo lang, ivm dat je rust moet hebben of iets. Maar omdat jullie het wel gunnen, toch in ieder geval 4 dagen komen.

18. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Ticker check.

19. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    Ticker is niet mijn eerste keus, maar hij werkt.
    Even foto's van 3D echo spammen.
    Zoveel scherper dan van mijn eerste 4 jaar geleden. Toen 3-6 nu 30-6.
    Betere techniek en waarschijnlijk doordat placenta nu niet aan de voorzijde ligt.
    1 handje in zijn nek en 1 voetje richting het voorhoofd. Wat zijn ze toch nog lenig hè?

Bijgevoegde bestanden:

20. Ben het helemaal met princess25 eens.. :) No need to say more

Deel Deze Pagina