Weer veel bij te lezen! En ben natuurlijk al weer vergeten wat ik precies gelezen heb. Alleen dat iedereen wat meer last heeft van klachten. Ik eigenlijk niet zo zeer, alleen af en toe wat maagzuur. En af en toe wat hoofdpijn, maar dat komt door het warme weer (35 graden of warmer!) en te weinig drinken. We zijn de afgelopen weken veel bij de verloskundige en in het ziekenhuis geweest, maar gelukkig alleen maar voor leuke dingen. 4D echo, suikertest (minder leuk haha), gewone controle. Omdat er hier geen kraamhulp is, kan je tijdens de zwangerschap speciale ouderklasjes volgen in het ziekenhuis waar je gaat bevallen. Daar zijn we vorige week mee begonnen, heel erg leuk! Ons eerste klasje ging over de eerste uren direct na de bevalling en over de zorg voor een baby de eerste paar weken. Dus we mochten o.a. luier verschonen oefenen op een BabyBorn hahaha. Ik heb niet ontzettend veel nieuwe informatie gekregen, maar mijn man wel. Hij vindt het ook fijner om het op deze manier te leren, dan zelf een boek oid te lezen. Einde vd maand hebben we weer een klasje, dit keer over borstvoeding. En dan in augustus nog 3 avonden over de bevalling zelf, puffen, pijnbestrijding en een tour van het ziekenhuis en waar ik ga bevallen etc. Leuk om zo actief bezig te zijn, dan gaan de laatste weken wat sneller haha!
Oh meiden, ik ga hier bijna van janken... Mijn moeder had een keer een doos met speelgoed van mij bij ons op de zolder gezet. Nu zijn we de afgelopen weken juist bezig met het opruimen van onze zolder en manlief had vanmiddag die doos naar beneden gedragen. Dus ik ging dat ding doorzoeken... mens wat wordt je daar emotioneel van zeg! Al mijn poppenspulletjes van toen ik 7 jaar was! 10 paar sokjes, 4 mini-poncho's, luiertjes, rompertjes, shirtjes, pakjes, broekjes... 2 maxicosi's, stapelbedje, schommeltje, wiegjes, 5 poppen... en direct kwamen al die herinneringen weer boven van mn zus en mij... over al de ruzietjes over die kleertjes... en met zn tweetjes mama spelen... Loop hier half te huilen omdat ik aan die kleine hummeltjes in mn buik denk... dat ik over een poosje ze kleertjes aan ga trekken net als ik vroeger deed toen ik nog klein was... hoezo hormonen?!?! (Sorry heel jankverhaal wat nergens op slaat)
Wij hebben een 1 persoons bedspring op de baby kamer laten staan, kan als voedings bank gebruikt worden of om dicht bij de beeb te slapen. Ik post snel een foto, ben onwijs blij met alles. Wat hebben we geluk!!!
Aah wat schattig Elvinia! Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt, vooral nu. Mijn ouders hebben de laatste keer dat ze hier waren ook een heel stel baby/kinderdingen van mij meegenomen. Zoals veel leesboeken waar mijn vader ons altijd uit voolas. Maar ook wat jurkjes en andere kleding uit mijn eigen babytijd. Ze heeft alles gewassen en nu kan ons meisje het aan! Even iets heel anders. Een vraagje aan alle dames. Nemen jullie partners vrij/verlof na de bevalling? Ik had het daar met mijn man over dit weekend en hij vond het eigenlijk niet echt nodig. Ja wel voor de bevalling zelf natuurlijk (haha) en de dag daarna, maar verder niet. Hj heeft een eigen bedrijf, dus ik snap dat het wat lastiger te regelen zou zijn, maar ik dacht wel dat ie een paar dagen vrij zou willen zijn. Nou hij zei: "Nee hoeft niet, moet ik dan heel de dag naast de baby gaan zitten als ze slaapt?" Toen ik aangaf dat ik ook wel hulp kon gebruiken die eerste dagen zei ie: "Ja maar je moeder is er toch?" Ben ik nou de enige die dit vreemd vind???
Wat vreemd, mijn man staat juist te springen en doet er alles aan om zo lang mogelijk thuis te zijn als het zover is. Ook hij heeft een eigen bedrijf waardoor het juist makkelijker is in plaats van moeilijker om "vrij" te regelen. Hij laat gewoon zijn werk in die tijd opknappen door zijn werknemers of doet de rest vanuit huis. Ik ben er natuurlijk super blij mee! Hij is net zo in de wolken als mij gelukkig en ik zie hem ook al zitten naast het ledikantje 's nachts, gewoon om te kijken hahaha
Bij ons zoontje had mijn vriend 3 weken vakantie dus dat was heerlijk. Nu had hij zijn vakantie de 1e 2 weken van september gepland maar ik ben de 12e uitgerekend. Ik ben een week terug gezet dus nu is het eventjes afwachten of hij wel thuis zal zijn. Hij zal geen extra verlofdagen opnemen als ze later geboren zal worden. Hij heeft heel erg flexibel werk en komt nu ook iedere dag eventjes naar huis dus dan is hij genoeg in onze buurt. Misschien vind je vriend het allemaal een beetje spannend? Is natuurlijk niet niks allemaal.
Mijn vriend is de eerste 2 a 3 dagen thuis na de bevalling. Dan gaat hij werken totdat de kraamzorg weg is. Dan neemt hij nog 2 a 3 weken vrij. Wat dat betreft zijn ze wel flexibel op werk.
Mijn vriend neemt nadat de kraamzorg weg is twee weken vrij. Gelukkig ben ik na de vakantietijd uitgerekend want anders had dat een stuk lastiger geweest, nu zijn ze vrij flexibel.
Hier hetzelfde idee. Even 2 daagjes na de bevalling en daarna als kraamhulp weg is. Geloof 2 weken. Maar hij werkt in onze woonplaats en heeft veel flexibiliteit en kan ook evt thuis werken. Ook hier wel ok geregeld en op zijn eigen initiatief dus. Misschien kan je man halve dagen op de zaak en halve dagen thuis werken??
@Iloontjevanbas Mijn man heeft helaas maar 1 werknemer en deze kan het werk niet overnemen. Dus dat is nogal lastig. En vanuit huis werken kan al helemaal niet. Snap dat je super blij bent dat je man het wel zo goed kan regelen en het ook zelf wilt! @Juli10 Ik denk inderdaad dat mijn man het allemaal nog abstract en misschien ook wel eng vindt. Ook met andere opmerkingen af en toe valt het me op dat ie zich niet zo realiseert wat voor grote verandering in ons leven dit gaat zijn. @Monique041982 Fijn geregeld! Helaas hebben wij hier geen kraamzorg, en ook allebei weinig tot geen vakantiedagen. Ik zelf heb bijvoorbeeld maar 10 vakantiedagen per jaar. Mijn man in principe zoveel of zo weinig als hij zelf wilt. Hij heeft een eigen tuin- en zwembadsonderhoudsbedrijf en daarin geldt eigenlijk: wordt er geen werk gedaan, dan komt er ook geen geld binnen. We gaan wel eens op vakantie hoor en dan laat hij het door iemand anders overnemen. Maar dat kost hem/het bedrijf dan extra geld omdat hij en die persoon natuurlijk moet uitbetalen, maar ook gewoon zichzelf nog. Dubbel op dus. @Bjoerma Goede oplossing, die halve dag thuis/halve dag buiten de deur. Maar helaas kan dat niet. Al zijn werk (tuinen en zwembaden) is namelijk buiten de deur Hoe dan ook. Ik snap zijn hele situatie met werk en lastig vrij nemen, etc. En ik snap ook dat het nu allemaal gewoon nog minder leeft voor hem. Voor de rest is ie wel heel erg betrokken met de zwangerschap enzo hoor! Ik denk dat ik gewoon afwacht na de geboorte en dan zien we wel of hij vrij kan nemen en of ie dat doet...
Hier heeft vriendlief 2 weken na de bevalling vrij. Hij zou eerst 2 weken vrij zijn nadat de kraamzorg weg is, maar ik vond het geen prettig idee dat ik misschien nog in het ziekenhuis lig en hij alweer moet werken. Ben blij dat hij zo betrokken is. Snap wel dat het moeilijk voor te stellen is voor sommige mannen hoe het straks is. Zeker bij je eerste is het denk ik ook niet voor te stellen. Hier soms dagen last van maagzuur en dan weer dagen niet. Wel slaap ik super slecht, vooral het inslapen. Meestal ga ik pas tussen 2 en 3 slapen. Als ik eerder slaap dan ben ik tussen 2 en 4.30 wakker. Gemiddeld slaap ik 3a4 uur en heel soms 5 uur op een nacht. Het breekt je op, maar gelukkig heb ik de mogelijkheid om een half uurtje op mijn werk te slapen. Morgen al weer 30 weken. Zo bizar... Wel een beetje onzeker. Iedereen zegt dat ik zo'n beschaafd buikje hebt. Weet nou niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik denk dan gelijk... Zal hij wel goed gegroeid zijn?? Donderdag de 30 weken echo... Vind het zo spannend. Zoiezo vind ik het spannend allemaal. Zeker de laatste tijd. Is de naam echt wel leuk? Zouden we wel dat kaartje doen? Kan ik het straks wel allemaal aan? Zou alles goed zijn met de kleine? En ga zo maar door. Ben zo onzeker terwijl ik dat normaal niet echt bent. Hebben jullie dit ook?? Hoort dit erbij??
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en dacht ik kom me even voorstellen Ik ben moeder van een zoon van ruim 3 jaar en in verwachting van ons 2de mannetje! Inmiddels ben ik 31,3 weken zwanger. Ik ben uitgerekent op 8 september maar krijg een geplande keizersnee. Het leek me leuk om een beetje te schrijven met dames die in dezelfde dingen mee maken! Ik ben onwijs blij dat het wat coolere dagen zijn want mijn voeten stonden echt op ontploffen door al dat vocht Nu kan ik tenminste weer gewoon lopen en dingen doen zonder dat het erg veel zeer doet! Verder voel ik me eigenlijk nog heel erg goed en heb ik een heel erg druk mannetje in mijn buik Groetjes Michelle
even snel: Melissie: Hier zou manlief in de tijd dat de kraamzorg hier is vanuit thuis werken en dan zodra de kraamzorg weg is 2 weken verlof opnemen. Maar aangezien hij nu aangezegd is en we nog niet weten of hij zijn functie kan behouden of überhaupt binnen het bedrijf werkzaam kan blijven weten we ook nu nog niet hoe en wat (ben 30 augustus uitgerekend en 3 september stopt de voorfase en weet hij hoe en wat verder) Dus hoe dat zit met zijn verlof weten we ook nog niet maar hij "bewaart" het wel allemaal voor de bevalling en erna. MvKyano: welkom en proficiat!!!!!
Ik maak me de laatste weken ook steeds meer zorgen over alles wat je aangeeft ! Schijnt er helaas bij te horen, omdat het nu echt heel dichtbij gaat komen! Maar lastig vind ik het wel... Verlof man: Mijn man neemt gelijk vrij zodra ik bevallen ben. Wij vinden het heel fijn om juist vanaf het begin samen te zijn bij ons kleine mannetje. Vind het een fijn idee dat hij ook wat dingen samen met de kraamhulp kan doen. Het is onze eerste, dus het is allemaal al spannend genoeg ...
Mijn mannetje neemt na de bevalling ook 2 weken vrij.. Vrij nemen is erg lastig op z'n werk! Hij heeft een drukke baan en hij moet alles weer inhalen aangezien er te weinig personeel is wat er verstand van heeft maar juist omdat hij zo weinig vrij kan nemen heeft hij geregeld dat hij dan gewoon vrij wil zijn! En dat is goedgekeurd
hier had manlief bij de eerste ook 3 weken verlof opgenomen vanaf de geboorte maar hij voelde zich helemaal niet prettig toen de kraamzorg hier was. Hij voelde zich toen zo nutteloos dus sinds de bevalling van de 2e neemt hij zijn verlof pas op na de kraamweek (en bij Collin heeft hij zelfs helemaal geen verlof opgenomen. Hij moest in die periode max. 2 dagen in de week weg voor het werk en werkte voor de rest vanuit thuis. En mijn moeder kwam op de dagen dat hij weg was (hij zat toen net in de overgang van sd-analyst naar project-manager dus wilde fulltime beschikbaar zijn )
@Bjoerma: Hier is het nog hetzelfde, probeerde laatst weer het gesprek aan te gaan maar manlief wil gewoon dat ik meega, hij bedoelt het heel lief, zegt ook ik ga je dan vertroetelen etc maar wat is er aan een vriendin die niks kan doen wat hij met zijn kindje en ouders gaat doen terwijl ik niet mee kan? Morgen afspraak bij de Verloskundige en wil het haar voorleggen. Maar als vriendlief meegaat misschien verstandiger om het over 2 weken te bespreken. Wil me niet verplicht voelen die lange trip te maken. Aan de andere kant, ze moeten met zijn allen ook maar respect hebben voor mijn kant van het verhaal. Komen die kl*te gevoelens weer om de hoek kijken. Wil me niet schuldig voelen! Verder alles goed hier, vandaag maar een poging wagen om verf te halen voor de baby kamer en lekker beginnen met schilderen! Moet er nu maar eens van komen De kleine man is ook lekker druk. Af en toe is hij zo druk dat ik niet snap wat hij allemaal aan het doen is, mijn buik gaat heen en weer echt zo grappig om te zien! Hugs!
Ook hier komen de zorgen naar boven, vooral over de bevalling Ga ik het wel volhouden, hoe gaat het allemaal verlopen etc. Tuurlijk ga ik het volhouden en komt de kleine er op een gegeven moment er uit! Zoals Martin Morero (gooische vrouwen) ook zo nuchter zegt: Er is nog nooit een kind blijven zitten haha. Maar toch! Iedereen wil allemaal goede adviezen geven, maar wil ze eigenlijk niet horen. Ik moet het doen met de bevalling, niemand anders. (of is dit te ego? ) Verder zit ik steeds te denken aan het geslacht. Wat nou als ze het toch niet goed hebben gezien en het straks een meisje is? Dan moeten we heel wat aanpassingen doen, of een meisje in blauwe kleertjes... ach dat is ook wel weer schattig hehe. Maar de kleertjes met naam zijn dan natuurlijk niet meer te gebruiken hihi.
Hier wisten we bij de 1e niet wat het zou worden en hadden we een hele hoop kleding gekregen via mijn schoonouders, maar waren allemaal jongenskleren dus de eerste 3 dagen heeft Thessa in jongenskleren gelegen.. maar dat komt allemaal wel goed hoor.. zijn geen dingen die niet opgelost kunnen worden Als ze trouwens hebben gezien dat je een jongetje krijgt dan komt het nog maar heel zelden voor dat je toch een meisje krijgt... andersom gebeurt wat vaker omdat "jongensdeeltjes" wat makkelijker verstopt raken tussen beentjes tijdens de echo en ze dan per abuis denken dat ze een meisje zien... maar ook dat komt steeds minder voor