ja hier definitief keuze in kaart gemaakt enne over het huishouden: in de ochtend begin ik er fanatiek aan en stel mezelf lekker veel doelen... een uur later begin ik al met schrappen van dingen ik verkijk me elke ochtend weer hoe moe ik `s middags ben. was is half opgevouwen, bed verschonen doet mannetje maar aankleedkussenhoes is wel net af. en hij is gewoon goed geworden straks maar koken. en gezien ik geen zin in boodschappen heb wordt het rijst met restgroenten, kip en champignons morgen weer een dag hoor
Excuses aanvaard En mama Elvinia klinkt idd goed Ken het gevoel. Vanmiddag nog even met de vk gebeld... ook gewoon uitgelegd dat ik dit echt niet nog 7 weken ga volhouden... zeker niet met steeds dat gerommel erbij... heb al 3 dagen niet goed geslapen.. Maar ze zei dat ik maar gewoon moest bellen als het niet ging. Al was het alleen maar even om uit te huilen ofzo... maar we kijken week voor week aan en hopen natuurlijk dat ik de 37 weken gewoon volhoud, want dan kan zijn de bevalling gewoon doen. En zodra ik weer iets voel rommelen of denk dat het niet in de haak is gewoon bellen. Ze komt dan gelijk (voor zover mogelijk ) aan want stel we zijn wat laat, dan ziet ze het niet zitten om een kindje met 34 weken thuis geboren te laten worden.... Dus ik zal wel regelmatig aan de telefoon hangen de komende tijd... Nu een kind op mijn bed liggen die groeikrampen heeft (ze zijn vandaag met mijn schoonbroer naar de speeltuin geweest) en nog een kind hier huilend aan tafel omdat hij pijn heeft als hij moet plassen. Dus zometeen ook nog maar even met de hap bellen... pffff.....
Hoi meiden, Ik heb alles gelezen, maar weet niet meer wie nou precies wat heeft geschreven. Sorry... Hier vandaag de 30 weken echo gehad. Ons ventje ligt met zijn hoofdje mooi naar beneden en groeit goed. Hopelijk blijft hij zo liggen. Bloeddruk is nu 125/85, ook prima dus. Wel moet ik het rustiger aan doen. Heb al een tijdje last van menstruatiekrampen. Dacht dat het geen kwaad kon, maar die krampen kunnen over gaan in weeën en dat zal nu niet zo best doen. Ben daar best van geschrokken. Hopelijk houd ik de laatste weken op mijn werk in de kinderopvang gewoon nog vol. Ik zal het maar een beetje rustiger moeten gaan doen. Misschien kan ik wat langer pauze houden. Pfff... vind het echt moeilijk. Ik weet dat het voor mijn kleine is, maar ben altijd een bezig bijtje en heb het gevoel dat ik nu vast gebonden wordt. Maja moet maar leren om me er aan toe te geven. Is er nog iemand die die krampen heeft??
Hoi Wen87 Ook ik heb hier regelmatig last van aangezien we het elke dag superdruk hebben. We hebben net een winkelpand gehuurd en we zijn net klaar met opknappen dus nu alles vullen en mooi maken/decoreren. Zwaar werk maar wel leuk. Ook ik kan echt niet stilzitten. Soms stuurt mijn man me naar huis maar dan ben ik een uur later weer terug in de winkel omdat ik me dood verveel. Als het echt te erg gaat worden zal ik een bezigheid moeten gaan vinden in huis (en dan bedoel ik dus geen huishouden want anders heeft het nog geen nut hahaha) Maarrrrrr ik denk dat we over een paar weken misschien wel anders piepen?? En dan blij zijn als we rust hebben??
Haha iloontje ik denk het ook. Denk dat we dan blij zijn dat we een uurtje mogen zitten. Wat leuk, wat voor winkeltje heb je? Zijn er nog meer meiden die tegen de bevalling opzitten??
Hier nog 1 die normaal altijd met van alles en nog wat bezig is en nu is zelfs de beneden verdieping stofzuigen net het matje. Voel me opgesloten in me eigen lichaam, want in me hoofd wil ik veelste veel. En dat uit zich vooral in harde buiken die echt pijnlijk zijn! Maar goed bijna 32 weken. Wen87 weer kunnen gluren met de echo, hopelijk blijft de kleine zo liggen! Iloontjevanbas waar gaan jullie een winkel in beginnen? Leuk zeg! Bevalling: kijk ik eigenlijk alleen maar naar uit, totaal niet angstig. Op het moment zelf zal ik vast denken f*ck dat is waar zo voelde het.. Maar dan zit het er ook zo weer op haha. Hier weer een ochtend werken. Na deze dienst nog 6 diensten, best te overzien.
Bedankt dat ik op de lijst ben gezet Kamertje; nog een fotobord en naamslinger ophangen en dan is hij klaar. Zelfs alle kleertjes zijn al gewassen en bedje is al opgemaakt Geboortekaartje; gisteren de proefdruk binnen gekregen. Hij is helemaal toppie. Bevallen; vindt t nu ook wel eng dichtbij komen hoor! De tijd vliegt zo snel voorbij. Bij de 1e had ik dat niet zo erg. Is dat herkenbaar. Over 6,5 wkn kan ik al een beeb hebben (wordt bij 38 wkn nl ingeleidt). @Wen: knap dat je nog steeds aan t werk bent op een kdv. Ik ben inmiddels 100% afgekeurd voor t werken op de groep ivm continue harde buiken soms gepaard met krampen. Doe nog wel kantoorwerk zodat ik me kindjes niet teveel hoef te missen.
kamertje: hier alleen een commode die al op staat. Moet alleen nog gepoetst worden. De babywas is ook al gedaan, moet alleen gestreken worden en ruimte in de babykast gemaakt worden. (oudste 2 kids delen een kast en de jongste 2 zometeen ook). Verder slapen de jongens nog steeds in de babykamer MAAR morgen worden de deuren geplaatst en dan kunnen manlief en opa de muren metselen en dan zijn we weer een stapje verder met de zolderkamers. Dan schiet het alweer een beetje op.... Kaartje: hier al helemaal klaar. Moet alleen de laatste gegevens doorgeven zodra beebje geboren is en dan komen ze deze kant uit. Enveloppen schrijven doen we niet aan. We gebruiken adresstickers die ik van de week nog moet uitprinten. hoofd dat veel te veel wil voor het lichaam: hier ook last van hoor. Heb in mijn hoofd zoveel dingen dat ik nog wil doen maar zodra ik ook maar iets probeer heb ik weer last van rommels en harde buiken dus dan houdt het al snel op helaas.... bang voor de bevalling: hier niet echt gehad. Ik vond het bij de zwangerschap van de 1e wel heel spannend hoe het allemaal zou gaan maar was niet echt bang. En daarna vond ik de bevalling vooral erg vermoeiend en irritant ... Kan niet zeggen dat ik echt met angst heb gezeten ofzo.... Had bij de laatste bevalling wel op een gegeven moment gezegd dat ik het echt niet meer leuk vond en dat beeb maar snel moest komen. 2 minuten later ofzo mocht ik gaan persen en toen was ik alweer helemaal blij dat het over was.. haha....
Hoi meiden, ff snel een vraagje want ben al op mijn werk. Ik werk in de kinderopvang en nu heeft een kindje een koorstlip. Is dit schadelijk??
Hier ook wel wat spanning / angst voor de bevalling. Ondanks dat ik een hoge pijngrens heb, zie ik op tegen de pijn die je kan hebben. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend!
Winkel: Het is een "vanalleswat"-winkel in Kerkrade centrum (ik woon zelf in Landgraaf). Momenteel hebben we een assortiment bestaande uit elektronica/gadgets, speelgoed, huishoudelijke producten, cadeau/decoratie artikelen en cosmetica. Angst bevalling: Ik zei altijd toen ik klein was dat ik nooit kinderen wilde, puur en alleen uit angst voor bevalling. Maar uiteindelijk was de kinderwens toch groter dan de angst en nu is het dan zover. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee maar heb mijzelf wel min of meer gedwongen om deze angst te confronteren omdat ik en mijn man toch écht graag een kindje wilde. Maar ik begin hem nu toch wel behoorlijk te knijpen en ben nog niet eens 30 weken haha wat erg. Kan er helaas ook niet veel over praten met anderen want van die "anderen" heb ik juist al die horrorverhalen gekregen (van jongs af aan al). Ik weet dat het bij iedereen anders is en je meestal alleen negatieve verhalen krijgt te horen (Net als bijvoorbeeld klachten op internet! Dat gaat net zo!) maar dat sluit natuurlijk nooit uit dat het bij mij niet net zo gaat worden. Inmiddels heb ik mezelf voorgenomen om het op me af te laten komen en waarschijnlijk denk ik achteraf (zoals meestal) "Oké, ik leef nog en viel uiteindelijk toch wel mee!". Ik denk dat de meeste mensen uiteindelijk bang zijn voor het onbekende en niet specifiek voor de bevalling zelf. En omdat een bevalling nooit hetzelfde is, zul je vaak voor eventuele volgende bevallingen ook angst hebben. Alleen misschien in mindere maten. Dan is het misschien meer zoals voor de tweede keer een super belangrijk examen doen ofzo? Maarja we zullen het pas echt weten als het erop zit en dan is het ook alweer voorbij (duhh) heel simpel gezegd.
@koortslip geen idee ff bellen met je vk? @ kamertje nog nie af alles staat er wel maar nog nie ingericht en vanwege de lekkage moet t nog een x behandeld en geverfd worden dus weet nie waneer die af is @ bevallen totaal geen angst haha ma is ook me 3e dus weet wel wat me te wachte staat vandaag al weer 32 weken woeiiiii en straks weer controle bij de gyn en groeiecho me kleine meid ligt in stuit dus hoop dat ze gedraaid is nu ...
Bevallingslijst 30-08-'12: Laetitia (27), 4e kindje, zkh, BV 01-09-'12: Charmedknorrie (30), 2 kindje, thuis, BV 01-09-'12: Ananas89 (22), 2e kindje, zkh (verplicht, geen medische indicatie), BV. 02-09-'12: Me1985 (26), 1e kindje, zkh, FV. 02-09-'12: Jostafientje (32), 1e kindje, zkh (mi), BV 05-09-'12: Emjay (27), 1e kindje, thuis, BV 05-09-'12: Ikke163 (26), 1e kindje, thuis, BV 05-09-'12: Sw33ty22 (25), 2e kindje, zkh (mi), FV. 06-09-'12: Princess25 (27), 1e kindje, zkh, BV. 07-09-'12: Melindy (27), 1e kindje, zkh (mi), BV 07-09-'12: Nena88 (23), 1e kindje, thuis, BV 07-09-'12: Evita26 (27), 3e kindje, zkh, BV 07-09-'12: Enjoylife (28), 1e kindje, zkh (mi), FV 07-09-'12: Ladytwister (32), 2e kindje, thuis, BV 08-09-'12: 1986tamara (26), 1e kindje, zkh, BV 08-09-'12: Pabbels (21), 2e kindje, thuis, BV 09-09-'12: AtraVim, 3e kindje, thuis, FV 09-09-'12: Elvinia (24), 1e en 2e kindjes, zkh, BV 10-09-'12: Miss 83 (28), 2e kindje, kraamhotel, FV 10-09-12: JolandavanRijn (31), 1ste kindje, thuis, BV 10-09-'12: MamavanGwenn (28), 2e kindje, zkh (geplande keizersnede), FV 11-09-'12: D3B (27), 1e kindje, zkh, BV 11-09-'12: Gul83 (28), 2e kindje, zkh, BV 11-09-'12: Pris87 (24), 2e kindje, zkh, FV 11-09-'12: Mamakaatje (33), 2e kindje, zkh (38 weken inleiden), FV 12-09-'12: Juli10(23), 2e kindje, zkh, BV 12-09-'12: Lioo00 (32), 2e kindje, thuis, FV 13-09-'12: LadyXochi (33), 2e kindje, thuis, BV 14-09-'12: K3lly (25), 1e kindje, thuis, BV. 14-09-'12: Ni84 (27), 2e kindje, thuis, BV. 15-09-'12: Pattyv (36), 1e kindje, thuis, BV 15-09-'12: SarahH (25), 1e kindje, thuis, BV 15-09-'12: Hatsie (25), 1e kindje, thuis, BV. 16-09-'12: Lisa1 (26), 1e kindje, thuis, BV. 16-09-'12: Sandy89 (22), 1e kindje, thuis, BV. 17-09-'12: Sniesz (23), 1e kindje, zkh, BV. 17-09-'12: Philly88 (23), 2e kindje, zkh, FV 17-09-'12: Dithje (28), 2e kindje, zkh, FV 18-09-'12: Manon88 (23), 1e kindje, thuis, BV 18-09-'12: Miran336 (32), 3e kindje, zkh (geplande keizersnede), BV 18-09-'12: Wen87 (25), 1e kindje, zkh (mi), FV 19-09-'12: Mahonnepon (27), 1e kindje, zkh (mi), BV 20-09-'12: Anoniem1211 (27), 1e kindje, zkh, BV (via fles) 21-09-'12: Bam (25), 1e kindje, zkh (mi), BV. 21-09-'12: Monique (30), 1e kindje, zkh, BV 21-09-'12: Naomi1986 (26). 3e kindje, zkh, BV. 22-09-'12: Deniesje1 (20) , 1e kindje, zkh , BV. 22-09-'12: Sitalita (25), 1e kindje, thuis, BV 22-09-'12: JUST wen (30), 1e kindje, zkh, BV 23-09-'12: Melissie6 (24), 1e kindje, zkh, BV. 23-09-'12: PluizigSpook (30), 1e kindje, zkh, BV. 24-09-'12: Fabsie (29), 2e kindje, zkh, BV 24-09-'12: Lyanna (37), 2e kindje, zkh (mi), BV. 24-09-'12: Evy77 (35). 2e kindje, zkh, BV. 25-09-'12: Mams136 (25), 3e kindje, zkh,BV 25-09-'12: Duufke22 (22), 1e kindje, zkh (mi), FV/BV. 26-09-'12: Wiplala (22), 1e kindje, thuis, FV (mi). 27-09-'12: Brenda1987 (24), 2e kindje, thuis, FV/BV. 27-09-'12: Bailatamara (28), 1e kindje, thuis, BV. 27-09-'12: Selina1984 (27), 1e kindje, zkh (mi), BV 27-09-'12: Iloontjevanbas (22), 1e kindje, zkh, BV 29-09-'12: maartjewaarts (30), 1e kindje, zkh, BV 30-09-'12: Sarah1987 (25), 3e kindje, thuis, BV 30-09-'12: Gizzie1983 (28), 1e kindje, zkh, BV 02-10-'12: Bjoerma (33), 2e kindje, zkh, BV 06-10-'12: Nuage (30), 1e kindje, zkh, BV. _________________________________________________ Afspraken 12-07: Selina1987, pretecho 13-07: SarahH, centering pregnancy met controle 13-07: K3lly, controle vk 16-07: Iloontjevanbas, controle vk + groeiecho 16-07: Melindy, Controle gyn 17-07: Gul83, Controle vk + groeiecho 20-07: Emjay, controle vk 23-07: Bailatamara, Groeiecho AMC 24-07: Iloontjevanbas, pretecho 25-07: 1986Tamara, controle vk 26-07: Pattyv, geboorteplan, vk 26-07: Duufke22, Controle + evt. groeiecho, Gyn 27-07: SarahH, centering pregnancy met controle 29-07: Evita26 , controle gyn + groei echo 01-08: Ladytwister , Groeiecho 01-08: Evy77, Groeiecho 15-08: K3lly, liggingsecho 17-08: Duufke22, Controle + evt. groeiecho, Gyn 30-08: Duufke22, Co + evt. groeiecho, Gyn _________________________________________________ Geboortelijst Anneke1985: Sam* - 19 april 2012 (geboren en overleden bij 21 weken) Milan2009: Brett* - 10 mei 2012 (geboren en overleden bij 23 weken) Even de lijst aangepast.. ik ga toch voor een thuisbevalling! Na de voorlichting van de verloskundige durf ik het wel aan, en anders is het ziekenhuis hier op 5 minuutjes rijden!
Hallo allemaal! Het is alweer even geleden maar we zijn weer in de lucht! Het was echt veel teveel om allemaal bij te lezen maar heb de afgelopen dagen mijn best gedaan om de afgelopen week terug te lezen. Ben ik toch weer een iets beetje op de hoogte! Maar geen doen om op iedereen te gaan reageren. Wij zijn ondertussen verhuisd! De woonkamer is klaar. De slaapkamers van ons en onze dochter zijn nog 'under construction'. De slaapkamer van de kleine man gaan we nog wel mee bezig maar vrees dat dat na de bevalling wordt! Ach, het is toch de bedoeling dat hij de eerste maanden bij ons op de kamer slaapt. We hebben wel een paar dikke tegenvallers gehad met het huis. Het is namelijk gebleken dat de verkopers veel hebben verzwegen. Niet alleen tegen ons maar ook tegen hun eigen verkopend makelaar. Gevolg is dat de gehele badkamer onbruikbaar is en we flinke lekkerij hebben (dit wisten de verkopers!)... Ook hebben de verkopers afgelopen winter, toen zij al niet meer in het huis woonden, de hoofdkraan dichtgedraaid met als gevolg dat alle leidingen, kranen enzovoorts gesprongen zijn. Deze schadepost hebben zij niet aan ons verteld. Ze hebben het zelf gerepareerd. Maar laten we zeggen dat het mensen met 2 linkerhanden zijn. Dus praktisch alles wat door hun 'opgeknapt' is kan weer gebeuren. Maarja, altijd blijven lachen zeggen we maar!! Komende maandag gaat de gehele badkamer eruit en als het goed is kunnen we volgende week vrijdag weer douchen en naar de wc boven! Dat zou wel héél fijn zijn! Qua zwangerschap zijn er hier nogal wat zorgen... Kleine man groeit weer niet denderend. Er is weer een afbuigende curve zichtbaar We worden dus goed in de gaten gehouden. Hij zit gemiddeld tussen de P5-P10 en zijn hoofdje is het kleinst (<P3). Moet dus heel goed zijn bewegingen in de gaten houden en bij elke verandering bellen. Over 2 weken weer een groei-echo. Ook hou ik wat vocht vast, is m'n bloeddruk aan het stijgen, heb ik veel last van kramp, snel hoofdpijn en misselijk etc. dus moet ook goed de pre-eclampsie/hellp verschijnselen goed in de gaten houden. Ook omdat ik hier vorige zwangerschap ook last van heb gehad en de bevalling toen om die reden is ingeleid. En, om het plaatje compleet te maken ligt meneertje hier heerlijk in een onvolkomen stuit! En dat al sinds... 20 weken. We zien het allemaal wel. Ik heb zoveel mogelijk rust voorgeschreven gekregen, doe amper nog wat in huis oid (wel lekker filmpjes kijken met dochterlief op de bank ). En ik hoop zo dat onze binkie nog goed gaat groeien de komende weken! De stuitligging is op dit moment mijn minste zorg zegmaar. Ik duim, familie duimt en we wachten af. Sorry dat ik niet alleen leuk nieuws te melden had. Wilde het wel delen. Zal lekker mee blijven lezen en mee kletsen!