Bedankt voor jullie reacties. Ik had al in het GGD boek gekregen, maar wilde jullie mening. Koorstlip is niet schadelijk, alleen voor pasgeborende tot 4/6 weken. Gelukkig maar. Net met mijn leidinggevende er over gehad, dat ik krampen heb, die overgaan in weeën, dus dat ik het rustiger aan moet doen en langer pauze wilt. Ze vond dit prima (ze zal wel moeten ) en kwam met nog allemaal adviezen. Hihi lig nu dus met mijn beentjes omhoog en ga ff slapen.
Ananas89 wat een ellende met jullie nieuwe huis! Maar mag toch hopen dat je dat kan verhalen op de vorige bewoners alle kosten? Moeilijk om je rust te nemen midden in een verbouwing, maar je heb zo te horen even geen keus. Sterkte.. wbt horror verhalen van bevallingen. Ik vind het altijd "interessant" om te horen. Absoluut niet leuk voor degene die het mee maakt, maar ik vind het wel boeiend. Toen ik hoog zwanger was van de eerste hoorde ik op me werk (toen nog in een groot zh in r'dam) wel echt een verschrikkelijk verhaal, zal het hier besparen voor degene die er niet van houden. Dit is godzijdank goed afgelopen, maar ik bleef er toch heel nuchter onder. Wel geloof ik als je extreem veel angst heb voor de bevalling, je onbewust door de spanningen de boel tegen houd. Dus meiden lekker relaxt over je heen laten komen. Er in is nou eenmaal fijner dan eruit. Ik ga me dochter in bed gooien en zelf ook erachter aan. Even een middag tukkie doen.
@Iloontjevanbas: Heb je dit al goed met je vk doorgesproken deze angst. Want de stress die je hebt door de angst kan juist tegen je gaan werken tijdens de bevalling he. En dan is het belangrijk dat de vk het weet.
hier wat foto's van de babykamer.!! hij is zo goed als af.. nog wat kleine decoratie dingetjes zoals de fotokubus van lief voorboven de commode. ik hoop dat de foto's het doen anders kunnen jullie koekeloeren in mijn album.!!
me zoontje wilde ook graag mee op de foto ahahah.. ben zo blij met het kamertje, maar vind het zo leeg nu zonder een kleine beeb.. maarjah nog even geduld hebben pff...
Ananas, wat rot dat het weer niet zorgeloos mag gaan Ik weet niet wat het betekend, P5-P10&P3.. Philly, mooi kamertje!
@ Pris87: Nou... deze mensen zijn zo raar uit dit huis weg gegaan. Ze zijn platzak... Hebben ook hun handen ervan af getrokken en wilden niet meewerken. We hebben contact opgenomen met onze rechtsbijstandverzekering en deze gaven ons de keuze tussen procederen en ze hebben ons een afkoop-voorstel gedaan. Wanneer we wilden gaan procederen zouden zij alles voor ons regelen maar dan mochten we zo lang de procedure ging duren geen gebruik maken van de douche en wc boven en we mochten ook de schade niet herstellen. Daarbij zitten de verkopers dus in flinke financiële problemen en van een kale kip kan je niet plukken. Enkel de strootjes onder z'n kont weg plukken. Maarja, daar krijgen wij op korte termijn geen gerepareerde badkamer van! Ook zat er een NVM koopakte op het huis (dan koop je een huis in principe met alle zichtbare en onzichtbare gebreken) waardoor er hoogstwaarschijnlijk gemiddeld zou gaan worden in de kosten bij een zaak. Al met al zijn wij akkoord gegaan met het afkoopvoorstel (wij hebben eerder geprocedeerd, bij de aankoop van ons vorige huis en dat heeft toen bijna anderhalf jaar geduurd...). Nu kunnen we alles direct laten herstellen en hebben we ook de stress van een zaak niet. Maar het is echt flink balen!! Als we dit hadden geweten dan hadden wij echt nooit zoveel betaald voor dit huis... @ Mams: Wanneer een kindje precies gemiddeld groeit zit de groeicurve op de P50 lijn. Ons kindje zit op de P5-P10 lijn (meer richting P5 dan P10). Flink ondergemiddeld dus. Onder de P20 lijn is het raadzaam de groei in de gaten te houden en onder de P10 lijn spreek je van een groei-achterstand. Wanneer je tijdens een zwangerschap naar de groei kijkt zie je in de curve in de laatste weken een flinke groei-stijging omhoog. Bij ons lijkt de curve nu juist naar beneden af te buigen (dus wel groei maar heel traag in plaats van een flinke groei in de laatste weken) en dat is geen goed teken. Maarja, je hebt er zo weinig invloed op! zou zo graag die kleine man volstoppen met van alles en nog wat haha. Hij moet het zelf gaan doen. De weerstand in de navelstreng is wel heel laag. Dat is heel goed want dan is er weinig weerstand voor zuurstof en voedingsstoffen om de baby te bereiken. @ Kamertjes: Wat een mooie kamertjes zie ik voorbij komen! super om te zien!
Philly, wat een leuk kamertje zeg! Hier is ons kamertje ook al een tijdje af. Heb juist de laatste decoratiedingetjes gehaald als schilderijtjes en mandjes e.d. Dus alles is nu klaar ananas, balen zeg van je huis! Fijn dat je nog wel positief er naar kan kijken Ik hoop voor je dat alles gauw is opgelost zodat je beeb niet in een half huis thuis hoeft te komen bevalling: ik zie er ook best tegenop. De eerste van de twee beebs ligt namelijk in stuit en ik zie tegen een stuitbevalling op. Zeker nu ik van iemand een verhaal heb gehoord bij wie de eerste in stuit lag en het zolang duurde voor die geboren werd, dat de tweede heel erg in ademnood kwam Dus daar zie ik nu echt tegenop... ik ga het er de volgende keer met de gyn overhebben. Voor de rest laat ik die horrorverhalen maar een beetje over me heen komen. Er is er in ieder geval nog nooit eentje blijven zitten, zullen we maar zeggen.
Bedankt voor de uitleg. Het is dus wel een stevige achterstand in groei. Hopelijk haalt die kleine in de laatste weken nog wat in!
Hmm nee, ik heb telkens weer iemand anders (zeer vervelend) en ben sociaal echt een wrak om het zo maar te noemen. In het "echte" leven mag ik al blij zijn als ik iemand langer dan 2 seconden durf aan te kijken tijdens het praten Dus dat maakt het voor mij altijd moeilijker om iets aan te geven etc. Vooral als je telkens dan een ander hebt
Iloontje: bij welke vk zit je? Ananas: bale van al die gebreken in huis, maar denk dat ik zelf ook gekozen zou hebben om de rechtzaak niet aan te gaan. Zeker niet met de bevalling op komst en de zorgen om de baby enzo...
ken ik niet. Ik weet dat ik na de zwangerschap van Collin (bij de 1e mk dus) bij de praktijk van Jan Vinders zat maar omdat zij zo slecht zijn omgegaan met de mk toendertijd direct bij de zwangerschap erna gezocht naar een andere praktijk (eentje met minder vk's erin).. en ben toen bij La Vie in Landgraaf terecht gekomen. Moet zeggen dat die me heel goed bevallen. Ze zijn heel erg kleinschalig en ze zijn maar met z'n 2e zodat je ze beiden ook goed leert kennen enzo... Ben echt afgestapt van vk-praktijken met meer dan 3 personen.... vond ze bij de ene praktijk ook helemaal niet persoonlijk. Die vk hoorde dat we zwanger waren van nr 4 en was heel enthousiast erover maar veel info kregen we niet, want tja, ik zou toch wel alles al weten...
Ik durf eigenlijk niet zo goed meer te wisselen nu van vk, ik zit nu dus in Nieuwenhagen (Landgraaf) bij hun waar ik ook de huisarts, tandarts en dierenarts heb. Dus daarom koos ik automatisch voor deze praktijk. Ze zijn met z'n vieren. Ik ga eens kijken of ik met afspraken inplannen ervoor kan zorgen dat ik zoveel mogelijk de persoon heb waar ik me het beste bij voel, dat moet toch kunnen eigenlijk. Ik moet alleen in mijn achterhoofd houden dat ik vantevoren nooit weet wie er bij de bevalling zal zijn.
Ik zou ook nu niet meer gaan wisselen... tenzij je echt geen klik hebt met allemaal, maar er zal er vast wel eentje tussen zitten waar je wel een klik mee hebt niet? Misschien dat je in de controle bij haar dan kan uitleggen dat je erg op ziet tegen de bevalling.. Hier had ik ook voor Jan Vinders gekozen omdat ze hier in het "medisch centrum" zitten waar we de ha hebben, maja.. na een slechte ervaring ga je toch wel even stevig verder zoeken ... Nu moet ik zeggen dat ik met deze zwangerschap veel bewuster bezig ben dan met die van de eerste 3 kids hoor. Maar dat komt natuurlijk ook omdat we, na 3 goede zwangerschappen, ineens van die wolk van onbezorgdheid werden gedonderd met de 3 mk's... Dus heb bij de zwangerschap van deze heel veel ingelezen in wat de mogelijkheden allemaal zijn... echt raar want alles voelt heel vertrouwd en bekend maar toch is het allemaal ineens erg nieuw... hihi
Ik heb idd met 1 persoon echt een klik vanaf het begin. Zij was ook toevallig de allereerste waar ik de afspraak bij had en tevens de echoscopiste (of hoe dat ook heet). Ik zie haar over een paar dagen voor de 30 weken groei-echo en dan zal ik eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik vraag gewoon welke dagen zij werkt en pas daar de afspraken op aan En als ik me op mijn gemak voel probeer ik het onderwerp voorzichtig aan te kaarten. Ik wil wel nog even kwijt dat ik het echt erg vind dat jullie er 3 mk's op hebben zitten en ik hoop van harte dat alles nu goed gaat. Of men nou al 3 kids heeft of nog helemaal geen, het zal altijd moeilijk zijn, laat staan als het 3 keer gebeurd En ik snap ook wel wat je bedoeld met "alles lijkt nieuw" ondanks je al zoveel ervaring hebt. Ik ben ook blij te horen dat je lekker in je vel zit qua vk, want dat kan veel betekenen. Is er trouwens iemand die de cursus Samen Bevallen in Maastricht gaat doen (uit mijn hoofd vanaf 8 augustus)? Misschien krijg ik nou ineens mede-cursisten te zien zou leuk zijn!
Nee, hier heb ik de zwangerfit-cursus gedaan van fysiotherapie-praktijk Schambergen. Deze wordt gegeven in fitness-centrum LifeStyle in Heerlen (tegenover de Ikea). Samen Bevallen was voor ons niet te regelen want dan zou ik iedere keer oppas moeten hebben voor de kids ohja Philly... idd mooi kamertje (zag het wel voorbij komen maar mijn brein registreerde het niet echt *bloos*)
Philly; Super mooi kamertje, echt leuk! Bevalling; In het begin van de zwangerschap was ik wel angstig maar ik moet zeggen dat ik er weer zin in begin te krijgen. Laat de weken maar lekker voorbij vliegen, bevallen en dan lekker genieten van ons 2e wondertje. Heerlijk! Hier begin ik wel te stressen dat ik alles graag NU in huis wil hebben en dat alles af is. We kwamen er gister achter dat de lattenbodem van het wiegje verdwenen is tijdens de verhuizing aaaahhh! Het was volgens mij gewoon zo een dun houten plaat met wat ronde gaatjes in. Morgen maar eventjes opmeten en bij de gamma kijken of ze dit soort hout platen hebben. Laat ik het daar meteen op maat zagen zodat ik ook het wiegje mooi kan opmaken. Haal ik ook meteen de goede kleur roze verf voor op de muur zodat ik die morgen ook kan verven. Dan kan alles worden opgehangen en aangekleed en dan is het kamertje ook zover klaar. Vandaag nog lekker geshopt voor onze kleine meid, zo leuk!