@bevalling; ik moet nog 10 weken, maar ik begin hem nu wel te knijpen. Niet zozeer de bevalling op zich, maar het feit dat mijn man de hele maand!!!!! september in Duitsland zit. Hij is militair en heeft in Duitsland oefening. Ik zie het al helemaal voor me; 's nachts beginnen de weeën en ik zit alleen. Daar zie ik zo tegenop. Ik kan mijn ouders bellen ten alle tijden en die zullen oom binnen 10 minuten bij me zijn, maar toch....ik ben alleen wanneer de weeën beginnen. Het is 4 uur rijden voor mijn man, dus ik hoop dat de bevalling toch minimaal 5 uur duurt...maar dat zal wel lukken. Verder is hier alles af. het kamertje is helemaal klaar. Mijn man heeft over 2 weken vakantie. Hij gaat dan de box in elkaar zetten en nu wat kleine klusjes in huis. (net nieuw huis gekocht). In mijn verlof ben ik van plan om alle kleertjes e.d. te gaan wassen. Kan ik dat in alle rust doen. Vandaag is er iemand van de kraamzorg geweest. Was een leuk gesprek. We moeten nu nog meer spullen kopen. En we dachten dat we klaar waren...pffff We hebben 2 lijsten gekregen met dingen die we in huis moeten hebben, variërend van een stofzuiger tot klossen, en van vaatdoekjes tot een goede wasmand. 90% van de lijst hebben we al, maar sommige dingen ook niet. Wat adviseren jullie eigenlijk? Klossen huren/lenen of kratjes??
Oja, even een aanvulling... Vinden jullie het ook zo'n ramp om geboortekaartjes uit te zoeken?? Mijn man en ik komen er niet uit. Het probleem is niet dat we niets kunnen vinden, maar dat we er teveel leuk vinden!! We kunnen geen keuze maken. We hebben echt elke site al gehad. Hoe verloopt jullie zoektocht naar het 'perfecte' kaartje? Hoe maken jullie je keuze?
Mahonnepon; wij maken gewoon ons eigen kaartje en laten het via een website afdrukken.. probleem opgelost! Ik vond ook veel dingen van verschillende kaartjes leuk, dus ik heb ze gewoon zelf gecombineerd en nu hebben we het ideale kaartje!
Hier even een ego bericht. Uitslag glucosetest was niet goed. Nuchter 5,9 en 2 uur na drankje 8,5. De grens is 7,5. Nu dus overgedragen aan gyn. Vanochtend geweest en waardes niet schrikbarend. Toch naar diëtist en naar diabetespoli volgende week. Nog ff snel voor mijn vakantie gepropt. Daarbij volgende week laatste 2 werkdagen. Dan vakantie en verlof. Moet nog zoveel doen.
@Bjoerma; balen, maar wie weet kun je het met een dieet nog uitzingen tot het eind. Als je tips wilt dan roep je maar...
@Mahonnepon; dat us niet fijn da je man dan in Duitsland zit. Hopelijk blijft de beeb dan idd rustig in mama's buik tot papa er is. Kaartje hebben wij zelf ook aangepast naar onze ideeen. Wat betreft bed omhoog. Wij hebben bij de 1e klossen gehuurd en doen dat straks weer. Vanaf wanneer moest je bed eigenlijk omhoog? Hier over een week of 6 al de bevalling in zicht nl.
Oh ja deze site was er ook nog Te druk met Facebook he Ik ken ook wel wat horrorverhalen mbt de bevalling, maar ben wat dat betreft vrij nuchter denk ik. Hier helemaal nog geen angst of ertegen op zien...maar wat niet is kan nog komen haha
Mahonnepon: hier hebben we klossen geleend. Kun je gewoon kosteloos lenen bij de thuiszorg-organisatie. Wel balen dat je mannetje de hele maand in Duitsland zit.. Nu maar hopen dat het stereotype voor jou geld en dat de 1e bevalling niet zo snel vordert zodat manlief op tijd thuis kan zijn! Geboortekaartje: hier altijd de kaartjes zelf gemaakt en nu eentje laten ontwerpen. Er waren idd heel veel kaartjes die ik ontzettend leuk vind maar vond het een heel mooi idee om de andere kids te betrekken in het kaartje dus hebben we eentje helemaal laten aanpassen zoals wij het willen. :-D (Ook leuk om als ouders "actief aanwezig" te zijn in het kaartje of zelfs een heel stamboom in een kaartje verwerken ofzo... kijk eens bij gribbeltje.nl) Maar wij zijn onderhand dus wel al klaar met het kaartje Bjoerma: balen van je suiker... en idd hopen dat je het met een dieet kunt volhouden! Mamakaatje: Hier staat het bed al op klossen maar volgens mij is dat verplicht in je 36e week (aangezien je vanaf week 37 thuis mag bevallen en je voor die tijd het bed verhoogd moet hebben).... hier: slechte nacht met veel (voor)weeën en heeeel veel BI-klachten (kon niet eens meer op mijn benen staan).. nu is het weer rustig gelukkig. Zometeen met de jongens het badje in en daarna de jongste naar bed en de middelste bij mama in bed dvdtje kijken... Gelukkig is de oudste bij opa en oma logeren dus heb ik er maar 2 om naar om te kijken (Zondag gaan we de middelste ook naar oma en opa brengen en blijven ze een nachtje met z'n 2en daar. Maandag komt de oudste weer thuis en blijft de middelste nog logeren tot donderdag.. dus al even wat minder zorg de komende week)
zijn er hier nog die enorm veel witverlies hebben? ik voel het met momenten er zo uitlopen en het zorgt ook voor veel jeuk pfff. banner doet het niet meer maar ben dinsdag 32 weken ver
mahonnepon, wat vervelend dat je man juist die maand in Duitsland zit. Ik hoop voor je dat hij er op tijd is! Het lijkt me absoluut niet leuk om alleen te moeten bevallen. Dat had mijn moeder bij mijn zus. Ze waren in Afrika, maar mijn moeder was al naar NL gevlogen voor de bevalling. Mijn vader zou een week later komen. Mijn zus werd echter 3 weken te vroeg geboren en mijn vader hoorde dus over de radio (toen nog allemaal met radio) dat hij vader was geworden Hij wist zelfs niet eens dat het een meisje was, dat wist hij pas toen hij naar Nederland kwam... Vreselijk lijkt me dat Bjoerma, balen zeg! Nu moet je ook al aan dieet...
mamavanbo: ja dat witverlies heb ik hier ook, ene dag erger dan andere dag. Soms zo erg dat het lijkt alsof ik in mijn broek heb geplast. mahonnepon: snap dat je, je zorg maakt of je vriend er wel op tijd bij zal zijn. Zodra je denk dat het begint maar gelijk bellen dan.. Is hij wel goed bereikbaar daar? Hier gelukkig geen klossen nodig, we hebben een boxspring die al hoog zat is. Scheelt weer. Hebben jullie de box al staan? Haha het liefst zou ik hem al neer zetten, maar dan staat hij hier nog 8 weken ongebruikt (hopelijk 5 hihi)
Mahonnepon; Wat vervelend dat je man uitgerekend de hele maand september weg is, lijkt me helemaal niks. Nu maar hopen dat je geen super snelle bevalling zult krijgen. Wij doen het bed op klossen, hebben we bij ons zoontje ook gedaan. Vond het echt heerlijk dat het bed zo hoog stond, was een stuk gemakkelijker met in en uit bed komen. Bjoerma; Wat vervelend dat de uitslag niet goed was. mamavanbo; Hier ook vrij veel last van wit verlies. Ik voel het er wel niet uitlopen en het jeukt niet. Dan zou ik toch eventjes naar de dokter gaan. Als het een schimmel is krijg je er iets voor en is het zo over. Heb ik ook al gehad. Laetitia; Ik ben wel benieuwd tot hoeveel weken jullie ukkie blijft zitten, volgens mij heeft hij geen zin om tot de 40 weken te blijven zitten. Vandaag heeft mijn moeder het boxkleed en een dekentje voor in de kinderwagen afgemaakt, ben er zo blij mee! Zelf het begin aan de krans gemaakt wat we aan de voordeur willen hangen als ons kindje geboren is en heb ik het wiegje opgemaakt, zo schattig allemaal. Als ik dat allemaal zie wil ik echt graag ons meisje in mijn armen sluiten!
Pris87; Hier staat de box nog niet al had ik hem het liefste al opgezet vandaag, helemaal nu het box kleed klaar is. Toch wacht ik nog eventjes aangezien ons zoontje woensdag jarig is en we zaterdag zijn verjaardag vieren. Volgende week kan ik dan denk ik ook niet meer wachten en zetten we hem al op. Kan ons zoontje ook al een beetje wennen
Box; staat hier al een weekje . Gister nog een mobile gekocht en opgehangen. Wil graag alles snel afhebben, dan pas heb ik rust. Erg he?! Pff ff ego hoest al 2 wkn de longen uit me lijf. Heb net een ant.kuur achter de rug, maar die heeft ook nog niet echt geholpen. Als ik hoest komt er zo'n druk op de onderkant dat ik soms in me broek plas. Heb ook zo'n gevoel dat alles verzakt is daar beneden. Ben blij dat ik woe weer op controle mag naar t zh.
Hier komt de box a.s. dinsdag samen met het kamertje en volgens mij zetten ze 'm dan voor me in elkaar. Kijk er wel al naar uit hahaha maakt mij niet uit dat het nog 12 weken duurt
@ mamavanbo klinkt als een schimmel is egt nie erg hoor heb je in je zwangerschap gewoon sneller last van kaart t aan je krijgt er wat voor en je bent er van af dames heeft jullie beeb ook al last van de hik?? mijn dametje heeft er egt vaak last van is zon grappig gezicht je ziet dan om de 2 sec je buik bewegen
Je kunt ook bij de drogist een middeltje tegen schimmelinfectie halen, is helemaal veilig. Wel doen voor de bevalling want als je het tijdens je bevalling nog hebt kun je je kindje spruw geven en dat kan ook met borstvoeding voor heel veel problemen zorgen.
ook met een keizersnede? hier heeft de kleine ook vaak de hik, hadden mijn andere ook en hebben het nu nog vaak
hoe vaak hebben jullie harde buiken?? Ik heb echt zoveel harde buiken heel de dag door, zelfs als ik amper wat doe. En ook echt wel vaak zijn ze pijnlijk. Ik kan me dat van de eerste keer helemaal niet herinneren. Maar vind het wel een beetje verontrustend, omdat het zo vaak is.