van mij mag de baby gewoon komen en de vk vind het op dit moment ook niet zo'n probleem... alleen is het grote nadeel dat ik dan onder leiding van de gyn moet bevallen (vk is er dan wel gewoon bij hoor)... das dan toch weer ineens veel klinischer dan dat je alleen in de verloskamers zit met manlief, vk en kraamzorg... Maar ziekenhuis wil nog dat beebje een weekje blijft zitten
Buddy-update: Net een whatsappje gekregen. Krijg om 12u nog ab via infuus en mag dan waarschijnlijk vanmiddag naar huis mits mijn buik rustig blijft
@elvinia dank je wel! @nena ik heb ook slecht geslapen vanwege een drukke beeb zou goed het onweer kunnen zijn hoor! @dithje oh zo fijn als je vanmiddag naar huis zou mogen! Hopelijk blijft alles rustig! Xxx
Hier ook slecht geslapen met het onweer. Heb het 5 uur zien worden geloof ik. Zat te malen en moet dan ook altijd huilen omdat ik weer iets verdrietigs verzin. Stomme hormonen Dithje hopelijk straks naar huis!!
@Dithje: hopelijk slaat de ab snel aan! Wel fijn dat je vanm lekker naar huis mag. Doe het rustig aan he! @Laetitia; hopelijk blijft de beeb nog ff zitten zodat je lekker thuis mag bevallen. @Nuage: balen dat slechte slapen he? Hopelijk kun je vandaag overdag ff bijslapen. Hier vanaf half 5 de wekker gezien en niet meer geslapen. Gelukkig is mijn ma er nu zodat ik straks ff een tukkie kan doen. Gister heb ik de intake v d kraamhulp gehad. Ik krijg 61 uur kraamhulp. Wel erg fijn die extra uren. Weet niet hoe het met mijn suiker en die v d beeb gaat. Morgen weer controle in het zh. Ben benieuwd
@dithje hoop zo voor je dat je na huis mag en dat je buik rustig blijft en dat je kleintje nog ff blijft zitten .... hiero was mijn buik gister ook weer lekker onrustig veel harde buiken en flink pijnlijk ma nie regel matig gelukkig en na een uurtje ook weer weg nu nergens last van alleen een lekker druk meissie in me buik wat een fijn gevoel is dat tog zal t nog wel gaan missen als t over 5 weken eruit is
Hoi meiden, Hier vanmorgen bij de vk geweest. Ik voelde minder leven vanaf dinsdag en op de echo was te zien dat ik waarschijnlijk ook minder vruchtwater heb. Na een uur aan de ctg te hebben gelegen zaggen ze dat ons ventje soms niet zo naar zijn zin had, moest wat langer blijven en het bleef Tussen de grenzen en het herstelde zich. Daarna een echo gehad en vruchtwater is toch goed. Wel weer een beetje gerust gesteld maar was wel geschrokken. Hoe is het bij jullie?? Dithje: hoe is het met jou??
Oh wen87 dat is schrikken! Gelukkig is alles goed met jou en de baby! Dihtje ben je inmiddels weer thuis? Morgen intake gesprek met de kraamhulp #spannend
@mamakaatje: ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen ivm irregulaire antistoffen maar het is een stuk intiemer en rustiger als ik dat gewoon onder leiding van de eigen vk mag doen
Dithje heeft een halfuur geleden het infuus eruit gekregen en is alst goed is al (onderweg naar) (t)huis...
sorry, ik ga niet alles bijlezen wel even een update van mijn kant: maandag controle bij gyn gehad. over de jeuk: 'ach ja dat hoort erbij. je lichaam veranderd door de hormonen'. over de krampen die steeds pijnlijker worden 'het hoort bij de laatste loodjes'. over het slechte slapen 'het gebeurd vaker in je laatste trimester, alles wordt wat zwaarder' over een erger wordende rugpijn die soms in golven komt 'de baarmoeder trekt aan de spieren. het is normaal dat je last van je rug hebt. het hoort er bij' ehhh, ik voel me zo niet serieus genomen door d'r. krijg op alles te horen "dat het er bij hoort"... ja ik weet wel dat het zo kan zijn, maar het is mijn eerste en ik begin me zorgen te maken! nouja, volgende week maar poging 2 wagen. gelukkig zijn de echo's wel goed en ligt de kleine echt mooi op de middenlijn. borsten begonnen vannacht ook met lekken. niet verrassend want ze deden al dagen pijn en leken ook wat gegroeid te zijn. voeten zetten op in de loop van de dag, ongeacht wat ik doe. gelukkig zijn ze wel slank in de ochtend, dus lig nu vaker met de benen omhoog. kijken of dat helpt. buik rommelt ook. maar denk niet dat het echt weeën zijn die ik voel. wordt wel gek van de krampen die onregelmatig komen en soms wel sterker worden en soms gelijk blijven (zeker met een gyn die het wegwuift als onzin)
@Melindy: balen dat je niet serieus genomen wordt. Ik heb net ook gebeld over menstruatieachtige krampen, maar dat schijnt bij het indalen te horen evenals pijn in je rug. Wellicht dat je dat wel helpt. Mijn kindje was al ingedaald, maar nu dus nog dieper...
Melindy: zonde dat je het gevoel heb niet serieus genomen te worden door je gyn, maar ik ben bang dat elke verloskundige/gyn je dit antwoord zal geven. Zolang je controles goed zijn en je echo's hoort het er gewoon allemaal bij. Ze zeggen niet voor niks laatste loodjes wegen het zwaarst. Probeer lekker veel te ontspannen en te genieten van de rust die je nu nog heb.
Niet serieus genomen worden is altijd vervelend! De pijn kan inderdaad komen door het indalen van de kleine hopelijk stelt je dat wat gerust! En anders gewoon volgende week weer aangeven! Heb vandaag en aanval van poets nijd vriend lief word er helemaal gek van... Ach zullen de zenuwen voor morgen wel zijn Haha Liefs syl
Hi meiden, Lig inmiddels thuis in bed, heerlijk home sweet home. Heb nog een kuur voor 5 dagen meegekregen en moeten beloven dat ik mij rustig houd. Heb ook weinig keus want bij de minste inspanning wordt mijn buik kei hard. Hopelijk gaat het beter als de blaasontsteking helemaal over is.
Eventjes nog zwaaien voordat we morgen voor een weekje naar Duitsland vertrekken!!! Fijne week meiden
Beterschap dithje! Thuis zijn is altijd fijner dan in het ziekenhuis! @mams136 fijne vakantie, geniet ervan! Slaap lekker meiden en tot morgen Liefs syl
@mams: fijne vakantie @dithje: rustig aan doen dan hè. @sylvana, pris en hatsie: dat het er bij hoort geloof ik wel. maar bij mijn vk voelde ik me tenminste serieus genomen toen ik eens aangaf last van mijn heupen te hebben en dat dit erger werd. ze ging er toen op in, kwam met tips aanzetten, kwam er een paar op terug bij andere controles en gaf me het gevoel dat ik me niet aanstelde. bij de gyn heb ik dit gevoel dus wel dat vind ik voornamelijk zo erg. ik heb geen idee wat ik moet verwachten straks (ja pijn ), geen idee hoe weeën aanvoelen en hoe ik er op zal reageren. over twee tot max 7 week heb ik hier een kleine. ik had er het volste vertrouwen is, maar nu ik het idee heb dat ik me aanstel en dat wat ik voel aanstellerij is, is dat vertrouwen aardig gekrompen. heb geen idee of de kleine is ingedaald of niet, ligt al wel weken met hoofdje naar beneden. nouja, zullen ook deels hormonen zijn normaal kan ik me er geen zorgen om maken hoe artsen zijn. we zullen maandag zien hoe het loopt. sorry voor de klaagzang trouwens moest het even kwijt