Hmmm bijzonder om te zien dat r overal toch andere protocollen zijn. Ik woog 96 kg voor de zwangerschap dus ook niet echt de slankste bmi van 33 en ik mag gewoon boven in mijn eigen bedje bevallen net zoals bij mijn dochtertje.
Echt? Ik dacht dat je in NL boven de 90 kg niet meer getild mag worden door ambulancebroeders en dus ontzet moet worden door de brandweer. En dat risico mag je dan niet bewust nemen. Maar ja, ik wil toch niet thuis bevallen dus voor mij maakt het niet uit. Mijn VK bevestigde wel dat ik in de woonkamer moet bevallen. Maar ik vind dat vreselijk en ik heb 2 grote rottweilers dus zie dat niet voor me... Nu gaan ze me mogelijk alsnog een indicatie geven voor het zkh om die reden. Scheelt een hoop centen Morgen komt kraamzorg langs... Ben benieuwd!
Goedemorgen hier. Pfoe wat een rot nacht hier gehad! Werd om kwart voor 5 wakker gemaakt door de kleine dame doordat ze een schop op mijn blaas gaf. Daarna is ze echt MEGA actief geweest. Kon er echt niet meer van slapen..... Ben dus al wakker vanaf kwart voor 5 Maargoed deze ochtend wordt de babykamer en box geleverd! Moest er wat dat betreft toch vroeg uit op mijn vrije dag omdat ze vanaf half 8 kunnen komen...
Hier gelukkig een goede nacht gehad... geen irritante buren meer!! Rafael was al naar mn schoonouders gegaan, dus lekker rustig. Over een uurtje vertrekken we naar Zuid-Limburg. Heerlijk een weekje weg. Dames, veel plezier en ik hoop dat jullie goede nachten maken!
OH man... wat een nacht! Tygho wou niet slapen...hele tijd aan het heen en weer lopen. Papa ik moet plassen, mama ik heb dorst, Ik wil bij jullie liggen, ik heb buikpijn etc etc. Uiteindelijk is hij in mijn armen in slaap gevallen en nu net precies wakker. Thuisgehouden van school dus. Vandaag doen we dan ook helemaal niks want ik heb nog steeds onwijze keelpijn en inmiddels ook oorpijn erbij gekregen Heb nooit een dramaandag, maar vandaag wel! BAH
Goedemorgen.. wel bijgelezen maar niet veel onthouden.. knuffel iedereen!!! Hier: ergens vandaag tussen 8.00 en 18.00 komen ze de nieuwe wasmachine leveren. De kraamzorg komt om 11u langs voor intake. Dus heb het huis (voor zover) een beetje aan kant gemaakt... maar manlief had dus mooi de hele tafel volgestopt met de was die terugkwam van mijn schoonouders en hij was vanochtend om 7.15 al weer de deur uit dus heb ik met de middelste de wasmanden naar boven gebracht.... mag volgens mij blij zijn dat er niemand met een camera in de buurt was... MAAR.. de wasmanden zijn boven en de tafel in de woonkamer is weer begaanbaar. Over de keuken zal ik het maar niet hebben (daar kom ik dus nergens meer aan omdat de wasmachine EN de droger ergens staan zodat ze de nieuwe wasmachine netjes op de plaats kunnen zetten.... dus we eten vandaag alleen maar zoet beleg en drinken water, koffie, thee of ranja..... (de droger staat direct voor het fornuis en de koelkast) Dus het wordt een laaaaaaange dag vandaag....
Goedemorgen! Aaah, gelukkig te lezen dat ik niet de enige was met een baggernacht! Pfff... Helemaal gaar! Dochterlief ook kapot (lang leve de kiezen!!) en dan mogen we om 10.45 naar de vk, erg lekkere tijd met een hangerig moe kindje als je van tevoren al weet dat ze minimaal een half uur uitloopt. En ik moet bloedprikken, nog maar even zien hoe ik dat ga doen dan haha! Maar het komt allemaal wel weer op zijn pootjes terecht Eind van de middag komen de kopers van ons huis langs om maten op te meten. En daarna naar de garage om de auto op te halen die we zaterdag erbij hebben gekocht! Ooh, wat heb ik daar zin in! Ik wens jullie allen een hele fijne dag! Hier zo die kant op en vanmiddag kruip ik lekker met dochterlief tegelijk ons bedje in. Liefs!
Ppff iedereen sterkte die een zware nacht gehad hebben!! Ik net terug van de vk en we zijn weer helemaal goed gekeurd . Vanaf nu om de 3 weken! Box: hebben we nog niet staan en ook nog niet huis. Harde buiken: tot nu toe nog geen last van gehad! De zwangerschap verloopt (vanaf de 12 weken) heel goed! Babykamer: afgelopen weekend een begin gemaakt. Het bedje staat en is opgemaakt. Aankomend weekend gaan we verder met spulletjes ophangen en de commode.
Ananas, ook lekker kalm aan proberen te doen dus vandaag. Hier ben ik vandaag wel ff blij dat zoonlief laatst een nintendo DS heeft mogen overkopen van een kennis. Hij is iig lekker rustig en ligt lekker op de bank. Moet er na vanacht niet aan denken dattie de hele godsganse dag aan mn been hangt... anoniem, fijn dat je weer bent goed gekeurd. En nu om de 3 weken. Weer een nieuwe fase in.
Ben gelukkig nite de enige die slechte nachten heeft..Maar waar het bij mij nou aan ligt..Geen idee..Als het nou te warm was ok... Pfff ik mag volgende week pas weer naar de VK...Ben benieuwd om de hoeveel weken ik daarna moet komen, laatst had ze (de invaller) het erover dat het dan om de 4 wkn werd...Maar we gaan het wel zien.. Volgende week staat er meer leuks op het programma Maandag 3 afspraken staan (VK, de bank en een pretecho) en daarna 4 heerlijke dagen naar Luxemburg Duurt me allemaal veels te lang...
Just wen, ik denk dat je dan om de 3 weken mag hoor. Ik mag 20 juni weer. Ben dan 26 weken en vanaf dan ga ik om de 3 weken.
Hier morgen weer na vk, bloedprikken ivm met rhesusfactor. Vind t wel snel hoor dit is voor mij al de 1e keer na 3 weken lijkt toch een stuk sneller dan 4 weken. Zo komt mijn zwangere vriendinnetje op visite ff vertellen over de vakantie en zij heeft 3d echo gehad dus ff lekker dvd kijken!!! Wij mogen zaterdag. Wordt een heerlijke dag dan: 14:30 3d echo 18:00 nl-denemarken en 20:15 theater next to normal. Lekker vooruitzicht!
Hallo, Hier met een flinke kater terug van de vk... Dacht dat m'n buik wel was gegroeid maar niet dus. Baarmoeder lag altijd goed op groei (maar met de echo werd de baby bij toeval dus te klein gemeten) maar nu ligt m'n baarmoeder ook achter op groei. Woensdagochtend de groei-echo en het gesprek bij de gyn (wat al gepland stond) afwachten maar ik kan momenteel even alleen maar janken. Te weten dat ik ruim in m'n vruchtwater zit, de baby met 24 weken 2 weken achter lag op groei maar m'n baarmoedergroei nog goed was en nu ligt m'n baarmoeder ook achter op groei. Pff! Ben zo bang dat de baby nu sinds 24 weken bijna helemaal niet meer is gegroeid!! Vandaag ook RhC geprikt. En direct suiker en ijzer mee laten prikken.
He bah meid dat wil je niet horen bij je bezoekje aan de vk. Probeer positief te blijven denken, het komt heus allemaal goed!
Hey meiden, Overmorgen ook weer naar de VK, ik moet ook met 27 weken Rhesus laten prikken, ben benieuwd wat daar uit gaat komen. VK zei dat het wel goed zal komen Vandaag is manlief jarig, hij is 40 geworden Vanavond feestje bouwen met zijn tweetjes, dit weekend feest voor vrienden, gezellig Leuk dat er een FB pagina is, maar heb net een paar weken geleden mijn FB account opgeheven, hmmm... misschien toch maar weer activeren? Ik denk er nog even over na. Zo nu maar eens de stad in voor wat laatste voorbereidingen voor het verjaardagsfeestje vanavond Later allemaal!
bah ananas, dat wil je inderdaad liever niet horen bij een controle van de vk. hopelijk krijg je bij de gyn te horen dat de kleine wel mooi gegroeid is. en dat bij de volgende keer de bm ook is meegegroeid. @hier: ik ben hier zowat de hele ochtend bezig geweest om door 2 $)containerzakken met kleding heen te worstelen. bekenden van schoonouders hadden 'wat kleding' over. ik vraag me af wat hun dan onder veel kleding hadden verstaan morgen de overige kleding aan vriendin geven die twee maand geleden van een meisje is bevallen, gezien het voornamelijk meisjes kleren zijn. het meest neutrale spul heb ik er uit gevist (oké nu was het even lastig dat ik niet weet wat er in mij groeit) wasmachine draait al voor de eerste kleding lading. ik denk dat hij nog wel 2x draait vandaag ik moet het natuurlijk direct zelf wassen, ik ken die mensen niet goed en vertrouw hun wassen dus niet... de wasmachine gaat me nog eens vervloeken, van wekelijks naar plotseling om de dag zo'n beetje hebben jullie ook dat alles opeens zo schoon en opgeruimd moet zijn?
Wiplala van harte met je mannetje Andere meiden wat balen dat jullie slechte nachten hebben gehad ik heb al 4 weken slechte nachten helaas Ik las ergens over overgewicht en thuis bevallen. Uhm ik was bij de vorige 106kg en beviel gewoon thuis je moest 3 trappen op de verloskundige zei voor de grap toen ze aan kwam nou we bestellen wel een helikopter als het mis gaat En heb nu ook nog niks gehoord maar beval hoe dan ook thuis ( als het medish verantwoord is) moet er niet aan denken om naar het ziekenhuis te gaan. Lekker me eigen bedje douche enz Ananas wat een rotnieuws hoop dat het meevalt! Ik heb zo een afspraak bij de Verloskundige hoop dat alles goed gaat ga er wel vanuit
@melindy: ja.. die poetsfiemel heb ik nu ook heel erg... en het ergste is dat ik het zelf niet kan.. dus loop steeds gefrustreerd rond (of zit op de bank of lig op bed) te zien wat er allemaal nog gedaan moet worden... haha... Maar als ik maar stoicijns naar de laptop blijf kijken zie ik de rest van de troep niet .... pffff... ik hoop maar dat de mensen van de wasmachine snel komen... dan kan ik in ieder geval alweer aan de kast waar de voorraad drinken in staat (melk, yogho, frisdrank, etc)... de kids vinden het verschrikkelijk dat ze nog geen melk en yogho hebben gehad vandaag... gelukkig liggen ze net in bed... @ananas: he bah wat een bericht.. idd maar hopen dat in het zkh alles wel goed blijkt te zijn.... hier: kraamzorg is geweest en hebben uitgebreid gesproken over de taken die de kraamzorg op zich kan/mag nemen.. (ze mag de kids naar school brengen en van school halen dus dat is al een hele zorg minder... mocht manlief toch net een tel.verg. hebben dan kan de kraamzorg even gaan) en ook gelijk wat vragen gesteld over de bv en het hebben van te weinig voedingsstoffen. Als er iets is wat ik er nu al aan zou kunnen doen dan neemt de lactatiedeskundige deze week al contact met mij op dus dat is wel fijn...
wiplala: proficiat met je mannetje!!!! thuisbevalling: hier ben ik niet zo van het thuisbevallen. Ik moet dan in de huiskamer bevallen aangezien de badkamer ook onder is. En daarnaast ben ik altijd al bang dat de buren me horen dus nu al helemaal... nee, dan heb ik liever een ziekenhuisbevalling ... (maar snap het vertrouwde van je eigen huis wel in een thuisbevalling hoor)