September mama's 2012 UNITED!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Emjay, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen87

Wen87 Actief lid

20 jan 2012
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laetitia Ahhg... Zo schattig. Geniet er van...

Melissie wij geven onze zoon geen 2de naam dus kan je er niet bij helpen, sorry!!

2. naomi1986

naomi1986 Actief lid

4 feb 2012
    324
    0
    0
    Heel schattig!!!!!! Begint hier ook echt te kriebelen Laetitia..

Ik heb hier wel een 2e naam..
    Mijn 1e zoon is vernoemd naar beide opa's. 2e heeft ook een 2e naam maar niet vernoemd. Dit meneertje krijgt z'n 2e naam van overgroot
    Opa.

Jeej alweer 34 weken :) ik wil mijn beeb ook in m'n armen! :(

3. Bjoerma

Bjoerma Actief lid

23 jan 2012
    233
    0
    0
    O wat een schatje. En zo klein weer!! Geniet er van.

@melissie: beetje raar allemaal. Had wel enkel naar hem en zijn familienaam vernoemd mogen worden, maar nu jij wil vernoemen naar een verbastering van je vaders naam kan het niet? En waarom geen 2e naam? Mijn vent vindt het ook zinloos, maar ik vind 2 initialen voor je achternaam ook zo mooi staan.
    Succes. Ben benieuwd.

Mijn ouders komen net aan met mijn zoontje na een dagje Linnaeus' hof. Xxx

4. Sylvana1223

Sylvana1223 Actief lid

8 feb 2012
    210
    0
    0
    Noord-Brabant
    @leatitia wat een schatje :) dan begint het hier ook week te kriebelen maar vanaf volgende week (einde) mag ze komen, maar dan kan het ook net zo goed nog vijf weken duren Haha :) ach we zien het wel ze komt wanneer ze dat zelf wil en helaas niet eerder :)

Liefs syl

5. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Laetitia; wat een mooi manneje zeg!

@hier; ctg was goed. Beeb lag onderin met zijn koppie kaa heb het gevoel dat hij weer gedraaid is ondertussen. Voel de hik nl weer bovenin ipv onderin.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Onze beeb krijgt gewoon 3 namen :)
    Voornaam, vernoeming naar mijn familie en vernoeming naar schoonmoeder. Ik vind meerdere namen ook mooi. Je gebruikt ze nooit maar je hebt wel meerdere voorletters en dat vind ik altijd mooi. En de vernoeming heeft een hele mooie betekenis vind ik zelf.

7. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

8. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    Ja ik vind het ook raar hoor. Heb ik ook zo letterlijk tegen hem gezegd. Van waarom als het een jongen is wel vernoemen en als het een meisje is dan is het niet nodig. Kreeg ik als antwoord dat het nu eenmaal een familienaam is, dus dat "moest" dan en was logisch. Maar in principe vind ie een 2e naam niet nodig/zinloos.

Ik denk dat het heel erg meespeelt dat hij zijn eigen ouders niet voor het hoofd wil stoten. Ze dus tevreden stellen als het een jongen was met de familienaam, en ze nu niet beledigen als het meisje niet naar een van hen vernoemd wordt.

Nouja, we hebben nog een paar weekjes om eruit te komen! Gelukkig zijn we het 100% eens over de voornaam, en dat is natuurlijk het belangrijkste. Wil me er ook niet te druk om gaan maken.

Hopelijk heeft je zoontje een leuke dag gehad!

9. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

Bedankt voor alle sterkte wensen vandaag! Doet me/ons erg goed!
    Vandaag een hele zware maar mooie dag gehad. We hebben op een mooie manier afscheid van onze vriend kunnen nemen als is het nog steeds zo ontzettend onwerkelijk!! Met mij en beebje gaat alles goed.
    Verder ben ik helemaal kapot. Ga nu slapen en ben hier morgen weer.

Liefs!

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    @ Laetitia, wat een mooi mannetje en je verhaal is leuk geschreven! Geniet ervan meid! xx

@ ananas, dikke knuf. Slaap lekker...

@ vernoemen : Ons kindje wordt naar beide opa's vernoemd en dan nog een roepnaam. Dus in totaal 3 namen :)

@ de rest vd ladies, weltrusten lees morgen wel weer bij...

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ melissie, ons meisje wordt vernoemd naar haar overleden tante (zusje van mijn man) Ze krijgt haar naam als eerste naam, en haar tweede naam wordt haar roepnaam die niets met vernoemen te maken heeft. Ik zou dus ook voor een volgend kindje een 2e naam doen. Waarom de 1 wel en de ander niet? Zelfde als waarom een jongen wel en een meisje niet? Stel je kreeg wel een jongen en je gaf die familienaam, dan geef je denk ik ook je eventuele 2e kindje een 2e naam, wel zo fair lijkt mij.

En waarom rekening houden met andere mensen? Het is jullie kindje en jullie beslissen toch echt zelf wat voor een naam hij/zij krijgt en naar wie die eventueel vernoemd wordt. Jammer dan voor degene die zich beledigd voelen...

12. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelf altijd jammer gevonden dat ik niet vernoemd ben. De gedachte erachter vind ik mooi. Dat he wordt genoemt naar iemand die veel voor je ouders betekend en dat die op die manier ook een beetje bij je is. Mijn vriend heeft wel 2 namen maar zijn roepnaam zit daar niet tussen dus hem leek het vooral lastig. Nu doen we wel 2 namen maar de eerste naam is de roepnaam.

Qua namen keuze, hij noemde een jongens roepnaam die ik ook erg leuk vind, en toevallig een verbastering is van de naam van zijn opa. De 2e naam wordt een verbastering van mijn opa. Beide hele lieve mannen die voor ons veel betekend hebben. Toevallig is de 2e naam ook hetzelfde als mijn broertjes naam, ben benieuwd wat hij zegt, nu roept hij steeds dat t toch zijn naam niet wordt want hij vind het geen leuke naam... Haha wij wel dus.

Maar vind idd dat je je niets aan moet trekken van anderen maar moet doen wat jullie zelf willen.

@ leatitia, wat een schatje!

13. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

Dikke knuffel ook van mij.

14. Wiplala

Wiplala Niet meer actief

@2e naam: Wij hebben wel een 2e naam maar het is geen vernoeming naar opa's. Simpelweg omdat we naam niet zo mooi vinden (schaam schaam). Wel toevallig dat de opa's dezelfde naam hebben.

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Laetitia, wat een mooi kindje!

Vernoemen, wij vernoemen wel. De naam gaat al zeker 4 a 5 generaties terug en manlief wil zn zoon ook zo noemen. Wel als 2de naam, want als roepnaam vind ik het niks. De eerste naam wordt ook de roepnaam. Mn vent heeft zn roepnaam ook nergens officieel op papier staan, en dat kan toch best lastig zijn soms.

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij vernoemen ook niet. Wel krijgt de kleine meid twee namen en de eerste naam is de roepnaam. Voor een jochie hadden we ook twee namen bedacht, maar ook geen vernoeming. Vind de gedachte wel mooi, maar we doen er verder dus niks mee. Als een naam nou al generaties lang doorgaan, hadden wij het wel gedaan, maar mijn vriend is ook niet vernoemt, zijn broer wel, maar die heeft dat ook niet gedaan, want bij hun in de familie geldt het ook alleen voor de jongens, denk ik.

Ananas, beetje geslapen vanacht? Lekker rustig bijkomen van gisteren vandaag!!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vernoemen...onze meid krijgt mijn 2e naam mee. Die is oorspronkelijk afkomstig van vaders kant van de familie. Maar we hebben die gekozen omdat het gewoon mooi klinkt met de naam die we hebben uitgekozen.

18. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    onze meid krijgt ook 2 namen gewoon omdat wij het mooi vinden staan maar niet spec naar de ouders gewoon omdat t bij elkaar past.

19. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vernoemen naar overgrootoma. Ze leeft nog en maakt alles hopelijk mee.. Elisa

20. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    #1980 Melanie013, 11 aug 2012
    Laatst bewerkt: 11 aug 2012
    pff lang geleden dat ik hier heb geschreven haha.. Maar ons kleintje word vernoemd naar de moeder van me mannetje. (dmv doopnamen) haar laatste doopnaam word dezelfde als die van mij en komt van mijn beide oma's af

Deel Deze Pagina