Punctie via buik onder narcose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Blondje, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wij zijn bezig met een IVF/ICSI behandeling (momenteel cyclesdag 12) en ik heb vandaag bij de controle echo in het ziekenhuis te horen gekregen dat ik de punctie via mijn buik krijg onder narcose. Dit omdat mijn eierstok via de schede niet bereikbaar is. Ook via inwendige echo was de eierstok niet te vinden, alleen met een uitwendig echo op mijn buik, hierop waren 8 mooi groeiende eitjes te zien. :)
    Mijn arts heeft me verzekerd dat dit voor het weghalen van de eitjes en de behandeling geen verschil maakt, alleen voor mezelf is het wat vervelend omdat dit onder narcose gebeurt, ze gaan dan met een naald in de buik. Gelukkig ligt de eierstok vlak onder mijn huid en kunnen ze er goed bij. Al met al vind ik het niet erg, aangezien het resultaat hetzelfde is als met een "normale" punctie. Overigens schijnt het voor 1994 altijd op deze manier te zijn gedaan. Nu komt het weinig voor begreep ik van de arts, pas 1 keer eerder had ze het meegemaakt, dus ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?
    Oh ja, ik heb waarschijnlijk maandag de punctie, spannend allemaal. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alles erg mee vind vallen. Spuiten gaat goed en geen last van bijwerkingen tot dusver.
    Alvast bedankt voor het lezen en de reacties!

Groetjes Blondje

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gelezen! ;)

Heel veel succes, w.s., maandag!
    Ik heb hier ook geen ervaring mee en ken ook niemand die op deze wijze een punctie heeft gehad.
    Wel heel fijn dat de punctie doorgaat!
    Ik ben benieuwd naar je ervaring achteraf. Een positieve test zou natuurlijk het mooiste zijn :D

Good luck!
    Elmo

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elmo,

Bedankt voor je reactie. Ik kan er op internet ook niets over vinden. Zal zeker laten weten wat mijn ervaring hiermee is, dan is er in ieder geval iets over te vinden nu. ;)

Groetjes Blondje

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Spannend hoop voor je dat het lukt. Ik heb hier geen ervaring mee, wel met een vruchtwaterpunctie door de buik heen zonder verdoving, dat vond ik niet fijn...maar is niet te vergelijken.
    Is dr een reden voor de gehele narcose aangezien ze een keizersnee ook zo veel mogelijk met een ruggeprik doen?

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de arts is het te vergelijken met een vruchtwaterpunctie, maar goed dit is dus wel onder narcose. Heb zo ie zo nog nooit een narcose of wat voor ingreep dan ook gehad. Ik heb geen idee waarom het een narcose is ipv ruggenprik, zal het vrijdag eens vragen dan heb ik weer een controle echo.

Deel Deze Pagina