Hee meiden sorry sorry sorry ben momenteel mega druk en weinig tot niet op het Internet. Ik kom snel een update geven en weer mee kletsen goed? Xxx
Sorry, lang weekend weg geweest! @Maartje85; fijn dat de school gekozen is lijkt me een lastige keuze, vooral als er (net als hier) veel scholen zijn. Hier hebben we het er met niemand over eigenlijk. Mijn beste vriendin zei toevallig van de week tegen mij; "ik heb het idee dat jij aan het eind van het jaar al wel weer eens zwanger zou kunnen zijn" maar heb er een beetje luchtig over gedaan. Maak er bij niemand een geheim van dat het me leuk lijkt snel nog een kindje te verwelkomen maar dat is wel iets anders als het echt te doen. En jij? @ Smitje; Ik weet niet waar jullie waarde aan hechten maar waar ik goed op zou letten zijn de volgende punten. - Werken ze met een bepaalde methode mbt ontwikkeling. (Dus kijken ze echt naar het kind als individu of doen ze met elk kind dezelfde activiteiten) - Voedingsbeleid (sommige dagverblijven besteden hier erg veel aandacht aan, geen tot nauwelijks zoet beleg en dergelijke) - Sluit de visie bij jullie kijk op het leven aan. - Wat is je gevoel bij het dagverblijf (de leidsters).. erg belangrijk! - Wil je een horizontale of verticale groep (0-4 of peutergroep bijvoorbeeld) Voordelen 0-4; Leren veel van elkaar. Voordelen peutergroep; doen echt alleen "grote kinderen" dingen. - Hoe zit het met het 4 ogenbeleid; tegenwoordig mag je niet meer alleen op een groep staan als leidster, positief! Alleen nu worden groepen vaak samengevoegd en dit vinden niet alle ouders fijn. Heb het even snel snel getypt, als ik nog ergens opkom of je wilt nog iets weten..let me know! @minime; rustig aan hoor meid, we horen je snel weer!
hee meiden, Ben ik weer even. het logeren is goed gegaan. Hij heeft geslapen van 20.30-7.05u en tot 8.00u in zijn bedje gespeeld. Was echt super fijn voor ze. Voor mij was het wennen. Moest werken en had een rotdienst gehad. Niet zo fijn maja. Was blij dat ik hem weer zag de dag erna. Hij vond het zo gek om mij te zien. Wees naar mij en begon spontaan te brabbelen haha. Hij is momenteel zo lief, leuk, knuffelig en ontzettend actief. Vindt buiten spelen heerlijk. Echt genieten dan met een mini zwembadje in de tuin Verder ben k momenteel erg druk met mezelf, werk en mn oma. Mezelf omdat ik toch naar de internist moet omdat mijn schildklierwaarden toch nog niet zo waren zoals het hoort. 1 juli mag ik daarheen. Mn werk omdat ik momenteel gewoon niet lekker werk, niet echt naar mn zin heb en invalkracht ben wat gewoon niet goed bevalt. Maja we hebben wel geld nodig en niet veel keus. Al ben ik wel verder aan het orienteren, maar een vast contract geef je ook niet snel op. En mn oma, ligt al een tijdje in het ziekenhuis dat went wel, maar vanacht was het kantje boord en ligt nu op hartbewaking. Gelukkig wel bij maar ze moet aansterken. Ze wordt in oktober 80 en eigenlijk is haar lichaam op. Ik ben benieuwd. Momenteel kan ik het er allemaal niet bij hebben. Voel dat ik emotioneler ben, sneller geirriteerd etc. Gelukkig voel ik me over het algemeen goed en zeker niet zo als wanneer mn schildklier niet goed werkte. En privé gaat alles momenteel ook goed en stabiel dus dat is gelukkig erg fijn. Sorry dat ik weinig reageer. Lees wel alles maar vergeet ook snel Kan iemand een korte samenvatting geven waar ik op kan reageren? sorry voor het ongemak. Nu ga ik zo snel naar bed en hopen op een betere dag morgen. Gelukkig gaat het afvallen wel goed! ben vanaf 2 januari 7.6 kg kwijt waarvan 5 kg ongeveer in de laatste 1.5 maand. Daar ben ik wel weer gelukkig mee Want er mag best wat af haha. Fijne avond nog! X
@Brightness: Nou het maffe voor anderen zal straks zijn dat we weer zwanger zijn. Zo ie zo na een redelijk lange tussentijd, maar ook vooral omdat ik heel hard heb geroepen dat het compleet voelde met zn drie. En zo voelde dat ook echt, maar toch is ergens een verlangen naar een tweede kindje ontstaan. Morgen komt een goede vriendin, zij was ook als enige en eerste op de hoogte van onze kinderwens 4 jaar geleden, en de eerste die wist dat ik zwanger was. Met haar wil ik het er wel over hebben, ook om een relatief objectieve reactie te krijgen, en gewoon eens te sparren. @mini ons: Heel veel sterkte met alles! Hier een beetje dezelfde trubbels, opa en oma die op zijn en vanalles mankeren. Elke maand ligt wel een van de twee in het ziekenhuis voor onderzoeken of staat de huisarts op de stoep. Toch houden ze stug vol en zijn op dit moment gelukkig samen thuis. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is over je oma. En mijn werk bevalt ook al een hele tijd niet meer, maar zelfde verhaal: vast contract en inkomen dat je niet zomaar op het spel wil zetten. Ik heb zelf nog maar een halve schildklier, op mijn 16e is de helft verwijdert omdat ik struma heb en er cysten op mijn schildklier zaten, die uiteindelijk goedaardig bleken. Hij werkt nog naar behoren, maar moet regelmatig de waarden laten controleren. Ik hoop dat je 1 juli meer weet en eventueel iets kan doen aan hoe je je nu voelt. Had je tijdens je eerste zwangerschap extra last van je schildklier?
Hoi allemaal, We zijn een weekje vrij geweest, vandaar dat ik niet heb gereageerd. Brightness, we zijn donderdag naar het kinderdagverblijf geweest en we hebben een goede indruk gekregen. We hebben een rondleiding gehad, aanvullende informatie en al onze vragen zijn beantwoord. Er zijn in dit kinderdagverblijf 3 babygroepen met max. 10 kindjes en 2 leidsters. Het zijn horizontale groepen en ze werken volgens een methodiek waarbij gekeken wordt naar wat een kindje aangeeft en hoe ze die dan kunnen stimuleren. De ruimtes zagen er knus en schoon uit. Onze klein man gaan we dan ook opgeven voor waarschijnlijk een halve dag per week. Mini ons, hoe gaat het nu met je? Veel sterkte! Ik heb 21 mei de laatste pil geslikt en wacht nu mijn eerste echte menstruatie af. Ik merk wel dat ik weer wat meer hormonaal ben: nogal kattig en poetserig... We hebben besloten om deze ronde nog veilig te vrijen en daarna te zien hoe het loopt. De vorige keer duurde het twee jaar, hopelijk duurt het dit keer niet zo lang.
Hai meiden maartje, aaaah ook zo knudde dus Hoe voel jij je nu? Tijdens mn afgelopen zwangerschap heb ik er geen last van gehad dat ik me kan herinneren. Na mn zwangerschap tot uiting gekomen. Van de huisarts gehoord dat een volgende zwangerschap geen kwaad kan alleen dat ik dan bij een positieve test contact moet leggen en mn medicatie moet laten verhogen. Ben benieuwd 1 juli. smitje, spannend naar het kinderdagverblijf! Wel fijn dat jullie een goede indruk hebben een dat het fijn voelt! Hihi meteen weer hormonaal he heel bizar wat een pil met je doet. Hier gaat het redelijk. Merk dat ik de laatste week buiten mn misselijkheid en last van mn onderbuik, niet oplettend, niet subtiel en dingen vergeten of niet horen ofzo. Erg irritant. Laten wee het maar op de eisprong houden he zucht. Zit nu op dag 20 dus hopelijk weer een kortere cyclus. Nu heb ik alles gedaan wat ik wilde doen vandaag een lig ik met de hondjes op de bank hihi. nog plannen dit weekend? Ik moet morgen van 7-15u werken. ...
Hoi Hoi, Hier weer druk weekje achter de rug, nu lekker op de bank met een kop thee en een taartje voor vaderdag hihi. @ Smitje; Wat fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is echt het allerbelangrijkste hoor! Klinkt ook erg goed allemaal. Hier ook vorige week laatste pil geslikt en dinsdag laatste "menstruatie" doorgekomen. Nu ontpillen maar we gaan er pas in het najaar voor! Planning is/was december, maar merk dat het bij mijn man ook weer aardig begint te kriebelen haha. Spannend he? @ Minime; Sterkte ! Balen dat je moest werken. Hier niet veel gedaan, gister lekker uiteten geweest en vandaag een relaxdagje @ home. @ Maartje; ach, situaties veranderen! Jullie hebben een tijd met zn 3tjes mogen genieten en nu is het hopelijk tijd voor een volgende stap! Heb je het er nog met je vriendin over gehad? WB je werk.. herkenbaar, zit op het moment (sinds ik terug ben van verlof) in dubio wel/niet stoppen. Financieel gezien wil ik niet stoppen maar mentaal gezien wel. Ben zo gestressd helaas.. en dan denk ik; dat is het toch allemaal niet waard. Maar goed mijn man studeert nu (BBL), en mijn inkomen is dus echt voor de leuke extraatjes.
Hoi! Mag ik misschien ook nog met jullie mee kletsen? Wij willen ook eind september, begin oktober voor een tweede ukje gaan, ons mannetje wordt op 4 oktober 2 jaar dus hopelijk zit er dan ongeveer 3 á 4 jaartjes tussen. Hier een pittige zwangerschap, bevalling en tijd erna gehad, dus hoop dat het nu totaal anders gaat lopen. Vind dat eerlijk gezegd behoorlijk spannend! Even in t kort (voor zover dat kan): 9 maanden spugen, vanaf 27 weken zwangerschap totdat m'n mannetje 1 jaar was zware BI gehad ( gaat nu gelukkig stukken beter ), stuitligging, draaipoging, veel voorweeen door bacterie en uiteindelijk een geplande ks ivm stuitligging, tijdens ks viel mijn hartslag steeds weg tot 10 x toe, mannetje kwam niet ademend ter wereld, ik viel heel vaak flauw na de bevalling door een sterk schommelende bloeddruk, mannetje ernstig verborgen reflux, allergieën en darmproblemen en uiteindelijk kwam er bij mij ook nog eens uit dat ik PTSS had opgelopen door de bevalling..... En nu, sinds een paar maanden pas echt genieten en weer volledig aan het werk 4 dagen. Mannetje heeft een lekkere sterke eigen wil en is af en toe flink ondeugend, maar dat hoort er natuurlijk helemaal bij! Verder is hij sinds twee weken helemaal bezig met t potje, zo knap en zo leuk!! @ smitje: klinkt allemaal heel positief dat kdv! Er is alleen 1 puntje wat niet klopt... 2 leidsters op 10 kindjes mag niet, mag hooguit 9 zijn. Ik werk zelf als adjunct Vestigingsmanager op een kdv, dus als je vragen hebt, stel ze gerust! @ mini ons: jeetje meis, niet leuk wat er allemaal aan de hand is, veel sterkte ermee! En wat goed dat je al zoveel bent afgevallen! Ik ben ook veel en veel te zwaar en ook sinds januari bezig met afvallen, zit nu op -14.5 en volg een koolhydraat arm dieet. @ Maartje: jij ook heel veel sterkte met alles! Het niet naar je zin hebben is echt heel erg prut, je brengt er zo'n groot deel van je tijd door! Volgens mij nog niet op iedereen gereageerd, sorry daarvoor, maar was ook wel een hoop lezen al Fijne avond allemaal!
@ engeltje23; Heftig meid jeetje! Krijg er de kriebels van. Ik heb super gemakelijke zwangerschap en bevalling gehad (godzijdank). Begrijp dat het spannend voor jullie is! Hopelijk word dit een droom zwangerschap! Wat je over 2 leidsters op 10 kindjes zei klopt inderdaad (in dit geval). Want dit gaat om een baby groep, en een babygroep mag je met 1 leidster op maximaal 4 baby's staan. Smitje dit verschilt wel met een horizontale of verticale groep want wij stonden vandaag ook met zijn 2e op 10 kinderen maar dan 2 baby's en 2 dreumesen en 4 peuters (verticaal dus)
@ brightness: gelukkig dat alles bij jou wel voorspoedig is gegaan, hopelijk gaat dat deze keer net zo! Op zich sta ik er nu wel aardig positief in hoor... Weet het nu natuurlijk ook beter te signaleren als het de verkeerde kant op gaat. Ik zit er wel een beetje aan te twijfelen om binnenkort een afspraak te maken bij de Vk/ha om daar toch nog het een en ander in te bespreken en kijken of we sommige dingen wel echt voor kunnen zijn. Daarbij twijfel ik ook of ik bij dezelfde Vk wil blijven. Tijdens mijn zwangerschap ben ik echt prima begeleid, maar de tijd na de bevalling voelde ik mij heel erg in de steek gelaten en hebben ze flink wat steken laten vallen. Binnenkort eens met ml over hebben! Duurde het bij jullie lang voordat jullie de vorige keer zwanger werden? Hier was het na 3 maanden raak, alleen werd dat helaas een mk... 3 maanden later was het weer raak. Ben benieuwd of dat t nu weer zo snel zal gaan.
@ engeltje23; Ik ben geloof ik 1 keer goed ziek geweest tijdens m'n zwangerschap en toen zei ik tegen mijn vriendin: "dit doe ik noooit meer" hihi, natuurlijk onzin, maar toch. Heb wel BI gehad, maar gelukkig kon dat met fysio verholpen worden en had ik er na de bevalling geen last meer van. Het lijkt mij een heel goed idee contact op te nemen met de VK, dat zijn de ervaringsdeskundige en daar zijn ze er immers voor toch! En als je meer keus heb, zoek wat ervaringen op over andere praktijken in de buurt en maak dan je keus, persoonlijke ervaringen zeggen zoveel meer. Bezoek de websites eens ed. Misschien dat je je nu toch niet meer zo fijn voelt bij je vorige VK n.a.v. je gevoelens na de bevalling. En anders kan je het ook met ze bespreken, aangezien ze je wel altijd goed begeleid hebben, maar goed bespreek het inderdaad even met je man. Ben benieuwd voor jullie! Hier duurde het niet lang, ronde 2 was het al raak. Al duurde het al met al 4 maanden. Ik heb 10 jaar de pil geslikt, en ronde 1 duurde 3 maanden, toen ik in ronde twee op dag 30 een testje waagde dacht ik; dit kan nooit gezien mijn cyclus van vorige maand..maar het was toch echt zo. Dit keer geen last van ontpillen.. afgelopen week laatste pil ingenomen, dus tegen de tijd dat we er voor willen gaan hoop ik dat mijn cyclus op gang is. Bij jullie was het ook snel raak! MK is erg heftig he? Hopelijk is het deze keer ook zo snel raak..
Goedemorgen meiden Welkom engeltje! Jeetje wat heftig zeg! Hopelijk bij een volgende zwangerschap minst last! Mijn zwangerschap verliep prima. De normale kwaaltjes. Bevalling was minder helaas. Daarna weer goed en snel herstelt lichamelijk. Alleen een slecht werkende schildklier overgehouden. Daar slik ik nu medicatie voor en moet ik 1 juli naar de internist. Thnx brightness! Hier in 2011 een miskraam gehad bij 6.5 week waar we bij de eerste echo achter kwamen. Die zwangerschap in de derde ronde zwanger geworden. De tweede zwangerschap na de miskraam waren we in de 7/8e ronde zwanger. Nu maar even afwachten hoe het gaat lopen. Heb vannacht gedroomd dat ik een dikke positieve test had plus en extra streep..... Maar ook meteen gedroomd dat ik erachter kwam met 23/24 weken en dat ik om een of andere reden met 24 weken moest bevallen..... bizar joh... Laatste keer dat ik dat droomde was Ik zwanger..... hmmmm zit nu op dag 27..... Weet niet wat ik ervan moet vinden.... moet zo snel huilen de laatste weken en snel geïrriteerd.... fijn zo'n moet goed werkende schildklier
....slik...Vandaag ineens 1x een goede veeg dun helder rood en daarna niks meer... Dat heb ik echt nooit want zet dan meteen door. Denk dak gwn ongesteld wordt maar vind het vaag. Zit nu op dag 28... cyclus laatste maanden 28-34 dagen. Afwachten afwachten afwachten Gelukkig heb ik geen testen in huis Moet komend weekend ongesteld worden Dan zit er net geen 2jaar tussen met mn zoontje nu..  Stom dat ik me daar aan vast hou hè
@ mini ons: oehhh wat spannend zeg!!! Ben benieuwd!! Wat vervelend van je schildklier! Gaat het met de medicijnen al wel beter?
Ik vind het stiekem toch ook spannend maar weet verstandelijk ook wel dat ik nergens vanuit moet gaan..... Gelukkig moet ik nog testen bestellen. En kga maar eens foliumzuur in slaan denk ik. kan uiterlijk zondag ongesteld worden. .. ga zaterdag naar de efteling. Weet niet goed wanneer ik moet en zal testen. ... vandaag dag 29..zondag 35... 50-34-29-31-28 dagen zijn de laatste cyclussen....
Engeltje23, bedankt voor de tip en het blijkt gelukkig wel goed te zitten: er zijn maximaal 9 baby's en 2 leidsters. We hebben in juli de intake en hij gaat dan in augustus wennen om vervolgens in september te starten. Ben zeer benieuwd! Hier was het na 21 rondes raak, vandaar dat er dit keer niet te lang wachten met proberen. Heftig zo'n zwangerschap! Hopelijk dit keer anders!! Mini ons, spannend!!!!!!! Brightness, wat fijn dat je zo'n fijne zwangerschap hebt gehad! Hopelijk dit keer weer! Ik ben vandaag voor het eerst ongesteld geworden. Een cyclus van 32 dagen, dat was het voorheen gemiddeld genomen ook dus ben er blij mee. Ben al maar begonnen met foliumzuur... Zouden jullie dit keer dingen anders aanpakken in de zwangerschap of kraamtijd?
@ mini ons: lastig idd ja wanneer je moet gaan testen! Zou denk ik zondag aanhouden als ik jou was! @ smitje: dat is best een nette cyclus dan toch? Hopelijk lukt het deze keer nu wel sneller! Oh en ja hoor, hier een hele lijst die ik compleet anders zou doen tijdens een volgende zwangerschap en dat zou beginnen bij beter op m'n lichaam passen! Ik vond namelijk dat rugpijn/bekkenpijn erbij hoorde en heb dat dus genegeerd totdat ik niet meer kon lopen omdat ik zware bi bleek te hebben. Verder had ik nu geen bevallingsplan opgesteld, vond het onzin, maar doordat er nu zoveel dingen zijn mis gegaan denk ik daar wel anders over. Zwangerschapscursus vond ik wel leuk om te doen, maar zou het niet nog een x doen denk ik. Oh en ik denk dat ik deze x voor een kraamfeest zou kiezen ipv 3 maanden lang steeds kraamvisite
Engeltje23, ja, ben ook blij met de lengte van deze cyclus! Ik zou ook niet nog eens voor een cursus gaan, wel iets van zwangerschapsyoga ofzo. Verder zou ik dit keer 6 weken van te voren met verlof willen gaan. En heel belangrijk voor mij: goede hulp bij de borstvoeding, want dat kwam de vorige keer niet goed op gang helaas. Hoe zou je zo'n kraamfeest willen aanpakken?
@ smitje: wat jammer dat de bv niet goed op gang kwam! Misschien een idee om van tevoren al bij een lk langs te gaan? Ik heb 15 maanden bv gegeven en dat ging niet altijd even gemakkelijk, maar ben blij dat t gelukt is! Hoe ik t kraamfeest aan zou pakken is denk ik ook een beetje afhankelijk van hoe het met je gaat na de bevalling, maar ik zou t in een zaaltje op m'n man z'n werk doen denk ik.(restaurant) Verder nog niet heel erg in verdiept, zie ik tegen die tijd wel. Maar vond t nu zo verschrikkelijk om iedere keer met visite te zitten waar je niet zoveel mee hebt. De mensen die dichtbij je staan komen toch wel tussendoor ook langs en dat is natuurlijk wel heel leuk