september/oktober 2014 voor een tweede. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mini ons, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ smitje: hihi heerlijk om nu alweer over het testen te lezen! Wel jammer dat hij negatief was, maar het was idd nog wel erg vroeg! Misschien morgen weer een testje wagen? :p

@ brightness: thnx!!
    Zoals ik het begrijp is het dus ook echt een bewuste keuze vanuit jouzelf om moslima te worden en zat er totaal geen druk achter, wat fijn! Leuk dat je schoonouders ook wel echt lekker hollands zijn geworden. Voeden jullie je kindje ook tweetalig op?

Hier vanmorgen lekker in de tuin gespettert met mn kleine mannetje en hij ligt nu lekker te tukken. Ik moet eigenlijk nog iets eten maar heb zo geen trek met dit warme weer! Laat staan om iets klaar te maken, best erg he? Brood eet ik niet ivm afvallen, dus eigenlijk moet ik een ei bakken of een salade voor mezelf maken... Yoghurt met fruit heb ik vanmorgen al op, jullie nog ideetjes voor iets heel simpels?

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

@Engeltje23; Ja klopt helemaal, ik ben uit mezelf geïnteresseerd geraakt en gaan lezen/informatie opzoeken. Kort na dat ik echt moslima ben geworden heb ik mijn man ontmoet.
    Wat betreft het 2 talig opvoeden, ja! Het is lastig en we proberen het wel, maar merk dat we voornamelijk Nederlands tegen haar praten, dit ook omdat ik geen Arabisch spreek.. maar ik zou het prachtig vinden als ze beide talen goed verstaat en spreekt.

Heerlijk dat zwemmen en spetteren! Eet je ook geen (volkoren) crackers oid? Hmm ik ben erg inspiratieloos eerlijk gezegd. Mijn zus maakt weleens pancakes van geprakte banaan en 2 eitjes, wat kaneel erbij en dat is je beslag. Of het gezond is, geen idee haha.

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Birghtness

Leuk he foto's maken! en wat een mooi meneertje! Hoe oud is hij ?
    Ik moet nog steeds even mijn website afmaken (die bestaat naast mijn andere website, waar voornamelijk mijn kunstfotografie op staat), maar eerst verhuizen... ook lekker met dat warme weer, hopelijk volgend weekend lekker koel!

@brightness
    Mooi dat je eerst zelf op onderzoek bent gegaan, ik ken ook een bekeerling (neef van mijn vriend) en die heeft het ontdekt via haar (zijn vrouw) , ook mooi :). Maar hij is nu wel bijna tegen alles wat een beetje hollands is en dat maakt de communicatie wel een beetje moeilijk (als wij kerst vieren of een kaartje willen sturen kan hij daar heel lang over preken).

En die warmte pfffffffffff hoop dat het iets minder warm mag worden, want je word er heel lamlendig van...

@smitje
    spannend ! Bij mijn eerste teste ik pas 3 maanden overtijd echt positief. Daarvoor was alles steedst negatief en na een tijdje gestopt met testen en later kwam ik er bij de huisarts achter dat ik zwanger was , ik was bijna naar de gyn gestuurd.... dus je hebt nog hoop! in ieder geval in het testen hoor !

Ik ga over 4 dagen testen, de kans is zeer minimaal maar toch wel mini beetje spannend of nouja hoop ik het een beetje ;)

@all
    Ik heb mijn pilstrippen geteld , ik heb nog 3 strippen, dus die maken we af en dan doen we het nog een maandje veilig ( en kan ik een beetje mijn cyclus aankijken, want mijn cyclussen zijn heel erg lang soms 38/40+) dus ben benieuwd

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ brightness: hihi ik ging er eigenlijk zelfs automatisch van uit dat je pas moslima bent geworden nadat je je man hebt ontmoet..... Sorry, fout vooroordeel! Nu vind ik het nog mooier dat je er zo bewust voor hebt gekozen! Mag ik vragen wat dan de reden was dat je het hebt gedaan? Er op vakantie geweest ofzo? Als ik teveel vragen stel moet je het zeggen hoor, maar vind t echt leuk en interessant om te horen!
    Een vriendin en twee kennissen van mij zijn onlangs geëmigreerd, is natuurlijk iets heel anders, maar ook dat vind ik ook zo'n grote stap, die ik zelf dus echt nooit zou maken.

Ik eet ook geen volkoren crackers idd, ik eet koolhydraat arm en suikervrij. Drink bijv ook geen sapjes, maar voornamelijk water en thee tenzij ik echt een keer heel erg trek heb in een sapje hoor. Laatste tijd laat ik ook de teugels wel weer wat meer vieren on te kijken wat het met me doet. Net nog even gewogen en ben nu in totaal 17 kg kwijt sinds januari. Ben er zo ontzettend blij mee!

@ sdenise: thnx!! Hij wordt in oktober 2 jaar. Deze foto was van ongeveer een jaar geleden.
    En spannend hoor, ben benieuwd of het al raak is ondanks dat de kans nog niet zo groot is.

Ik heb zelf nu nog twee nuvaringen liggen en daarna gaan we er gelijk voor. Komt er op neer dat ik op 21 september mijn laatste ring verwijder.

Het regent hier ondertussen een beetje maar het koelt nog niks af helaas.... Het is echt niet te harden nu, blegh! In m'n mannetjes kamer is het nu 32 graden, heb de blower al aanstaan maar dat werkt ook minimaal. Heb medelijden met ml, die staat nu te koken in het restaurant, zal er denk een graad of 60 zijn. Gister werd hij ook echt even niet goed daardoor en vanmorgen stond hij ook nog flink beroerd op.

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Iets ouder dan mijn meneertje dus die word in november 2 !
    Snel alweer he ! We waren vandaag bij de waterspeeltuin in delft, zoonlief wil altijd de enge dingen doen ;) , zoals van een glijbaan voor grote kids afgaan en dan driftig doen als het niet mag :p.

Maar Ml en ik zaten naar gezinnen met twee kids te kijken en ml zo van, kijk dat is ook een beetje met 3 jaar ertussen toch ? dus ik , ja, hij nou dat lijkt me zo leuk :D. ;)

soms denk ik wel eens, hoe gaan we dat doen, maar we komen er wel doorheen ! Ik heb er nu veel meer vertrouwen in als bij de vorige zwangerschap (die ietwat onverwachts was) ...dus heel ander gevoel nu!

en die hitte, ik vind het maar niks voor die kleintjes ! mijn vriend staat nu ook in een restaurant toevallig...HEET

o mijn website is af! als jullie hem willen zien moet je maar een gil geven dan stuur ik hem in pbtje :)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh zo heerlijk he die waterspeeltuin!! Wij gaan er ook regelmatig heen met onze bink!!

Stuur mij maar een pb hoor ik ben erg benieuwd!

7. Brightness2013

@SDenise; Ja dit gebeurt inderdaad ook vaak, en dat is ook zeker mooi, maar ik houd wel rekening met mijn eigen (niet gelovige) familie, ik bedoel kerst vieren? Zo zie ik dat niet persoonlijk, wij hebben nooit kerst gevierd met de kerst gedachte, het was en is gewoon een dag dat heel ons gezin samen komt, lekker eten enzo, en dat doe ik nog steeds. Maar ik zie daar persoonlijk geen kwaad in.. maar daarom zeg ik ieder heeft zijn eigen manier, en voor mij was het lastig daarin een weg te vinden.
    Erg he dat weer? Pff werd niet goed vandaag, hele dag rustig gedaan en pootje gebaden (is dat een woord: gebaden;))
    Wat bijzonder trouwens dat je pas na 3 maanden positief testte, was het HCG laag?
    Haha ben benieuwd met je test hoor, ik denk aan je!
    (edit: wil je mij je website pb-en?)

@ engeltje23; Jullie mogen me alles vragen! Vind dat veel fijner als wanneer mensen het niet doen en het zich blijven afvragen.
    Haha ik snap dat je daar vanuit gaat, deed ik ook altijd hoor, voor dat ik zelf moslima werd. Dat is een normale denkwijze volgens mij:D

Nou, ik had voor ik geïnteresseerd was in het geloof een vriendje, echt mijn jeugdliefde en we gingen wel 6 of 7 jaar met elkaar. Toen ging het uit (geen toekomst samen, hij was Marokkaans en zijn ouders wilde absoluut geen Nederlandse, moslim of geen moslim dat deed er niet toe)
    maar na die situatie ging ik me sterk afvragen, is dit geloof of cultuur? Destijds kwam de islam ook veel in het nieuws (negatief) en dat was de druppel, ik wilde zelf uitvinden of het echt zo slecht kon zijn.
    Ik begon met was basis boekjes, en vond het interessant, en trok me, en had er gelijk een soort van rust bij. Ik voelde ook heel snel: "dit is het voor mij".
    Maar ja het is een grote stap, die je niet zomaar zet, niet alleen voor jezelf veel veranderingen, ook voor je naasten. En ik wilde eerst zo veel mogelijk leren, en te weten komen, voordat ik die stap ging zetten.
    Ik riep al gelijk: maar een hoofddoek, die ga ik NOOOOOIIITT dragen, nou en dat heb ik lang volgehouden, maar na een tijdje (vlak voor ik me echt ging bekeren) had ik ook zoiets van: nee, de hoofddoek is niet iets negatiefs, ik wilde dit!
    'Nouja nu een paar jaar verder, en nog steeds sta ik achter mijn keus, het heeft wel wat te weeg gebracht, maar het was het waard. Heb daarna een man ontmoet van wie de ouders een Nederlandse wel prima accepteerde.. en mijn man past ook heel goed bij mijn familie. Hij is lekker nuchter, praat ABN, en houd van stampot. Hihi

Ooooh, het is echt een heel verhaal geworden. En geloof me, heb het nog kort gehouden hihi. Maar als jij/jullie iets willen weten.. vraag het me, any time!

@ iedereen;
    hier inmiddels ook al een maandje pil vrij, cyclus nu ala 31 dagen. Toen ik de eerste keer stopte met de pil (voor ik zwanger raakte van mij dochter) duurde het 90 dagen voordat ik ongesteld werd. Hoevaak ik toen wel geen test heb gedaan, helaas veel ontpil symptomen. Nu gelijk een goede cyclus, maar zit nu nog maar even aan de pil.. daarvoor had ik hem 10 jaar geslikt.
    Nu even goed (en veilig) mijn cyclus bijhouden. Spannend!

8. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Brightness
    Dat is idd bij ons ook zo, daarnaast vind ik het moeilijk dat andere ideeën of levenswijzen door hem nu bevooroordeeld worden. Al blijf ik het mooi vinden dat hij daar de rust heeft gevonden.

IK weet nog steeds niet goed waarom ik zo laat positief testte , arts weet het ook niet daarom wil ik volgende x zo graag echt op tijd testen, ik wil echt genieten van de testijd en het zwanger worden. De vorige x is dat er allemaal niet geweest.

Spannend he, en het is al best snel november/ december ! ;)
    Ik nog drie stripjes, dan nog even veilig maar het komt dichtbij zo!

heet en hier de hele dag proberen in te pakken maar ben te futloos om er echt vaart achter te zetten. hoe is het bij jullie dames ?

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ brightness: mooi om je verhaal te lezen hoor! Had je eigen familie het een beetje zien aankomen? En wat vonden zij ervan?
    Fijn trouwens dat je nu wel een normale cyclus had, hopelijk blijft dat ook zo!!

@ sdenise: leuke site hoor, ik zal het zeker onthouden als ik een keer een shoot wil doen of als ik wat tips van je wil krijgen ;)
    Ik vind het altijd erg leuk om portretfoto's te maken, maar het liefste wel zo natuurlijk mogelijk en niet recht toe recht aan... Nu heb ik ook een kind wat voor geen meter stil zit dus dat komt goed uit hahaha :D

Hihi ik begin echt ook wel een beetje de kriebels te krijgen nu hoor, zeker als ik jullie zo weer hoor over het testen! Krijg er toch echt zo'n zin in om er weer voor te gaan!!

Hier is het buiten nu sinds vanavond wel een stuk aangenamer gelukkig, nu binnen nog! Vandaag behoorlijk veel gewandeld met de kleine man, eerst naar de action die helaas pas om 12.00 open ging en vanmiddag naar m'n ouders. M'n moeder heeft vanavond ff op de kleine gepast en ik ben met m'n vader naar m'n oma toe geweest die ondertussen in het revalidatiecentrum zit. Ze ziet er gelukkig wel weer een stukje beter uit! Vind haar alleen wel erg onrustig overkomen, weet niet echt hoe ik het moet beschrijven, maar ze is niet zichzelf in ieder geval...

Hoeveel uur per week werken jullie eigenlijk? En gaan jullie ukkies naar het kdv, go, of opa of oma of iets dergelijks?
    Ik werk zelf 34 uur verdeeld over 4 dagen. M'n man is ma thuis, we zijn beiden di thuis, wo wisselen we elkaar om 17.00 af, donderdag past mijn moeder op, vrijdag m'n schoonmoeder en het weekend ben ik lekker thuis. Wil als hij 2 A 2,5 is wel kijken voor een psz, doen jullie dat ook?

10. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    goedenavond meiden!

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje ik schaam me heel diep! ben al te lang niet geweest en kan niet alles onthouden wat vertelt is :(
    Kan iemand een samenvatting geven? Dan ga ik het vanaf dan weer mee oppakken... sorry sorry sorry...

hier is het momenteel rustig. Ben drukdrukdruk thuis...werk nog maar 12 uur inmiddels maar des te drukker hihi....
    mijn schildklier is weer opnieuw bezig....ik kreeg 2 weken geleden last van wat hartkloppingen..nu schrok ik daar niet zo van, want ik heb vroeger een open hartoperatie gehad, maar was toch ff vervelend. moest weer bloed prikken. Blijkt dat de schildklier nog steeds iets te snel werkt, maar niet veel te snel en hoefde dus mijn afspraak bij de internist niet te vervroegen (14 augustus nu). Wel meteen mijn medicatie naar beneden. Dat vind ik natuurlijk niet erg, hoe minder medicatie des te beter, maar dan moet het wel gaan werken. Heb nu nog steeds hartkloppingen maja moet het ook even de tijd geven....

op mn werk ist bagger. ze kunnen me weinig uren geven waardoor ik dus waarschijnlijk alsnog 4 dagen moet werken om 12 uur te maken...vd week gesprek daarover, helemaal geen zin in...ben niet voor niets 12 uur gaan werken en niet om 4 x 3 uur in de week te werken :( maja zal ff moeten afwachten...baal er wel van...

ff ander vraagje. zoonlief wil ik proberen te beginnen met zindelijk worden. Wat voor potje gebruiken jullie en waar halen jullie? Denk dat je het beste een potje met hoge achterkant kunt nemen of niet?

Fijne avond!

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Minions: he wat vervelend dat je die 12 uur verdeeld over 4 dagen moet gaan werken, dat schiet niet op! Hopelijk kun je snel minder dagen gaan werken!

Hier heb ik een potje van de hema, gaat prima! Hoge achterkant maakt niet zoveel uit, maar zorg in ieder geval dat je een potje koopt met een iets hogere voorkant met een jongen hihi :D
    De hoogste slagingskans heb je als je de kleine man ongeveer een kwartiertje na wat te drinken op het potje zet. Zorg wel echt dat er geen dwang achter zit, anders werkt het averechts!
    Sinds mn mannetje ziek is geweest is het even niet meer gelukt, maar daarvoor deed hij vaak iets van 3 plasjes per dag op de pot! Hij heeft er zelfs ook 1 keer al een poepie op gedaan!
    Zn interesse begint nu trouwens wel gelukkig weer terug te komen, maar hij is vaak veel te druk bezig met andere dingen....ach het heeft ook geen haast!
    Moest gister wel lachen trouwens toen hij in het badje zat buiten. Hij voelt het namelijk wel aankomen en gister pakte hij tot 2 x toe een bakje om het op te vangen hihi, misschien moet ik maar voor een urinoir gaan zorgen in huis ;)

12. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    ja idd balen. ben benieuwd dat gesprek.

haha wat leuk om zo te horen. Ik wil deze week denk ik naar een potje gaan kijken. ben nu toch veel thuis dus kan hem hierin begeleiden. hij staat echt stil als hij plast hebben we vorig weekend ontdekt. dus hij voelt het idd ook aankomen. dat is wel handig he!
    nee dwang wil ik ook niet. het moet wel leuk blijven. hij is erg slim voor zijn leeftijd (begrijpt erg snel dingen en doet alles na als hij weet hoe iets moet) dus misschien dat dit wel een goed moment is :) heb er nu al zin in :)

13. Brightness2013

@ SDenise; Super gaaf je site! Ik snap wat je bedoeld, dat is inderdaad jammer, wanneer mensen geïnteresseerd zijn in mijn verhaal, vertel ik het ze met veel vreugde, maar ik zal niemand afvallen vanwege zijn of haar leefstijl.

Dat lijkt me inderdaad niet fijn, je wilt er gewoon van genieten! Menstrueerde je wel gewoon tijdens die periode?
    Ik heb ook geen hele prettige zwangerschap gehad, en verlang ook enorm naar het geieten van je zwangerschap.

@Engeltje23; Mijn moeder en zus waren er al op voorbereid. Heb ze vanaf het begin erbij betrokken. Ook voor vrienden was het geen shock, mijn vader had er wel meer moeite mee. (Woont in het buitenland en we hadden geen hele sterke band) Hij vond het fijn dat ik mijn rust in een geloof had gevonden, maar veel moeite met de hoofddoek. En dat begrijp ik ergens wel, is ook een hele verandering, en ik dacht "vroeger" zelf ook altijd..wat raar, waarom dragen die vrouwen een hoofddoek, zo zonde!
    Dus kon het hem niet kwalijk nemen.

Wat heb jij het ideaal opgelost met jullie werktijden en dagen. Super fijn.
    Ik werk gemiddeld 18 uur, verdeeld over 2 dagen (0 uur contract), en verschillende dagen. Mijn man werk 32 uur (onregelmatig) en daarnaast gemiddeld 15 uur huiswerk per week, maar goed dan is hij wel thuis.
    Dus hier is onze dochter de ene week een hele week thuis, en de andere week 1 dag mee naar m'n werk! Heel soms past mijn moeder op, maar die werkt ook onregelmatig. Dus niet echt veel regelmaat hier ;)

@minions; He lastig zeg, betreft je uren. Zou het inderdaad even aankaarten, wellicht kunnen ze mee denken en is er een oplossing!
    Qua zindelijkheid, voor het potje zou ik een wat breder potje nemen, vind sommige potjes zo kort/smal en dat zit niet erg fijn en regelmatig ongelukjes naast de pot! Achterkant maakt volgens mij niet zo veel uit, maar inderdaad zoals engeltje23 zei, en iets verhoogde voorkant is wel fijn!
    Goed dat je nu al begint met op de pot plassen.

14. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Werk
    Bij mij is er totaal geen peil op te trekken, soms kan ik veel werken 1 week en andere x heb ik gewoon een maand geen werk. Ik werkte eigenlijk 1 dag in de week als nanny erbij maar dat is nu ook afgelopen.. maar nu heb ik weer een beurs in september waar ik als kunstenaar hang, hopelijk verkoop ik dan wat werk, zodat ik weer even vooruit kan.

@zindelijkheid

Hier was/is er totaal geen interesse maar wil ermee beginnen als we eenmaal over zijn :). Nu is het zo druk en rommelig in huis...
    Maar mijn zoontje is overal wat later mee (hij praat ook nog niet/ als in geen woordjes , soms het woord eten). Dus ik wil er echt bijna/of minimaal 3 jaar tussen, het kan ineens snel gaan... maar tot nu toe overal iets langzamer mee (was ik btw ook ;)).

@brightness
    Dankje :)! Als je me nodig hebt, je weet me te vinden ;) !

Nee ik menstrueerde niet, daarom ging ik naar de HA, die maakte bij de eerste afspraak na een aantal vragen (zoals ben je misselijk, gevoelige borsten?) de conclusie dat ik niet zwanger was, terwijl hij beter even had moeten kijken. Na een tijdje wilde hij primolut voorschrijven en toen was er dus wel ineens een positieve test, maar toen was ik al 3 maanden zwanger. Omdat mijn zoontje ook iets vroeger geboren is (randprematuur en eerste weken in zh gelegen heeft) ben ik maar heel kort zwanger geweest en daar heb ik na de bevalling heel lang moeite mee gehad en een lichte pnd gehad. Dus de volgende x wil ik echt ervoor gaan, daarom dat we echt pas in december (januari) starten.. 3 jaar ertussen vind ik ideaal !

@Mini ons
    Vervelend idd die verdeling van uren, je kan het aangeven maar denk dat veel wekgevers tegenwoordig zoiets hebben van, wees blij dat je werk heb (?). Hoop toch dat er iets betere verdeling gemaakt kan worden!

@Engeltje
    Je weet me te vinden als je mij nodig hebt ;) ! en blijft moeilijk met die kleintjes, meestal heb ik ook echt 1 hand extra nodig van ouders om ze af te leiden en terug te plaatsen (want als ze eenmaal kruipen gaan ze de hele tijd weg vluchten )

@all
    Hebben jullie soms ook weleens de zenuwen of spanning , over hoe het gaat met een tweede ?
    Mijn zoontje heeft weer heel veel moeilijke en huilerige dagen en het breekt me weer even op (we zitten nu ook midden in verhuizing dus dat zal niet helpen).... pfffff... even kwijt hoor :(

15. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik zou ook graag met jullie mee willen kletsen. Wij willen rond september voor een 2de kindje gaan. Wij hebben al een dochter uit 2013.

16. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Welkom Florarie !

Spannend !

17. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel SDenise! Ik ben al een stuk aan het terug lezen zodat ik wat meer over jullie te weten kom.

18. Brightness2013

@ SDenise; Jeetje heftig hoor, je vorige zwangerschap. Ik snap dat je er nu meer van mee wilt krijgen, zodat je echt kan genieten. Ik herken dit ook helemaal!
    En die kriebels, heb ik ook! Droom er zelfs van, maar mijn dochter zit op het moment ook in een lastige fase (minder slapen, minder tevreden, hele dag willen staan) waardoor ik denk.. pff!! En dan dalijk 2 jonge kinderen. Maar na een paar minuten trek ik weer bij, everything is gonna be allright. (Hopelijk :p)

@Floralie; Welkom! Gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
    Hoe oud is jullie eerste? Spannend he, voor je het weet is het september..

Misschien moeten we tegen de tijd dat het najaar is, een lijstje bij gaan houden. Is (indien er interesse is) handig om te zien wie er bezig zijn e.d.

19. Floralie

Floralie Actief lid

2 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Brightness.

Mijn dochter is nu 15 maanden. Ik vind het zeker spannend. Ik ben vooral bang voor het verloop van de zwangerschap. Ik heb mijn vorige zwangerschap als heel zwaar ervaren en hoop dat ik deze keer wat meer mag/kan genieten.

Lastig he die verschillende fases! Mijn dochter is heel erg ondernemend en zoekt de hele dag grenzen, soms best lastig. Ze kan nu ook lopen, dus er is echt een wereld voor haar open gegaan.

Ik vind een lijstje een goed idee. Misschien kun je er alvast een maken?

20. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    hee meiden,

@brightness, jij bent moslima geworden toch? (heb even terug gelezen). Knappe beslissing! En mooi dat je je rust gevonden hebt in een geloof! Waarom dat geloof?
    Jij hebt het opzich goed voor elkaar met de oppas toch? Hier nog niets gehoord van mn werk. Dus ben benieuwd wanneer ze in gesprek willen op de dagen/tijden die ik heb aangegeven... Dit kan me echt veel stress en onrust in mn hoofd leveren joh :(
    Dat potje wil ik vd week even gaan halen... Ik weet niet of er interesse is om erop te gaan zitten, maar wij kunnen gemakkelijk zien als hij plast oid, want dan gaat hij stil staan. Echt een ideaal herkenningspunt. Dus ben heeeeeeeeel benieuwd wat hij er van vindt hihi.

@Sdenise, mooi werk kunstenares! Ik vond kunstgeschiedenis op de HAVO altijd zo'n mooi vak. Erg interessant. Hoe oud is je zoontje nu? Mijn zoontje praat ook nog niet, maar begrijpt zo ontiegelijk veel. En is al druk aan het oefenen met klanken. Echt te grappig af en toe.
    Jeetje wat heftig zeg met je menstruatie en zwangerschap. Begrijpelijk dat je nu meer wil genieten. Je zal wel extra alert zijn nu met de huisarts en je symptomen of niet?
    Ze zullen dat inderdaad zeggen over mn werk, maar ik heb zoiets van ik maak het ze zo makkelijk om zo weinig te werken (werk bij een flexbureau voor een zorginstelling). Ze moeten enorm bezuinigen en een contract van 28 uur was niet echt wenselijk eigenlijk (zeiden ze niet maar dat weet je gewoon). Maja, ff afwachten :(

jaaaa ik vind dat ook enorm spannend. Snap je gedachten heel goed! en met een verhuizing is het meteen dubbel zo inspannend he.
    Ik twijfel meteen of ik het wel aankan. Ik wil het zo graag maar gedachten schieten soms alle kanten op ...Hopen dat mijn schildklier niet zo op hol gaat komende zwangerschap. Dan heb ik daar in ieder geval geen/minder last van dat zou prettig zijn.. Mijn man wil eigenlijk maar 1 kindje (voor de bevalling zei hij altijd dat hij 4 kinderen wilde haha) want het is hem in zijn woorden "tegen gevallen" hoeveel tijd en energie je in dat eerste jaar van een kindje moet steken om het goed te laten verlopen. Hij zegt ook van ja maar we zijn met zn tweeën en ik weet dat jij graag een tweede wil dus dan maar dicht op elkaar. Ik snap hem wel maar wil er minimaal 2 jaar tussen hebben zitten en het liefst niet in dezelfde maand als het andere kindje. Dat lijkt me zo niet leuk voor beiden (mijn zusje en ik schelen 1 dag en dat heb ik niet altijd even leuk gevonden). Hij snapt dat niet maja ik moet mn gevoel wel volgen hierin...
    Deze maand 1 keer onveilig gedaan op dag 12 of 13. Nu spoken er weer allerlei gedachten door mn hoofd van stel dat het raak is. Dan schelen ze maar 23 maanden...Eigenlijk wil ik dat niet maja het is zoiezo welkom. Heb al gezegd tegen manlief dat wanneer het naar verwachting nu niet raak is, ik echt veilig wil doen t/m de volgende menstruatie. Ga dan wel komende tijd de foliumzuur slikken voor het geval het ineens de eerste keer raak gaat zijn. zucht...gedachten gedachten gedachten :(

@Floralie, welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! Leuk hoor! Mijn zoontje is nu 14.5 maand hihi. Is ook ontzettend ondernemend en doet vaak dingen die niet mogen. Hij weet het zooooooooooooo goed haha. Loopt nu ook al vanaf 12.5 maand en is inderdaad intensief he! Heb je een zware zwangerschap en bevalling gehad?
    Mijn bevalling was zwaar ***.

Ik ga nu snel slapen. Tot snel!

Deel Deze Pagina