Hoi Dames, Even een vraagje ik heb een heel leuk metalen ledikantje gezien waar ik helemaal verliefd op ben geworden. Nu vind mijn vriend dit helemaal niks ivm bijten vallen enz. Wat zijn jullie ervaringen liever hout of liever metaal? En voor de dames die een metalen ledikant hebben hoe bevalt het? Bedankt alvast!
Hout Wiegje zou van metaal kunnen maar ledikant gebruik je toch wel tot c 2 jaar en dan kind is echt al sterk en kan ook stoten hoofd bij opstaan 6-12mnd en omvallen ook etc hout is veel zwaarder en veiliger
Of een metalen ledikant zwaarder of lichter is dan een houten hangt puur af van de dikte van de buizen die gebruikt zijn dus ikk weet niet of dat doorslaggevend is. Onze kleine man heeft behoorlijk lopen knagen aan zijn houten bedje en je hebt ook erg snel deuken in het zachte hout door je knopen en ritsen van je broek. Misschien dat je daar met metaal wel minder last van hebt. Ik vind het wel een goed alternatief denk ik.
Voor een ledikant zou ik absoluut hout kiezen @saartje weet niet wat voor hout jullie hebben (grenen?) maar wij hebben niet snel deuken hoor. Een smeetijzeren wiegje zou wel kunnen
Deuken in hout door knoppen is gewoon slecht kwaliteit hout Mijn dochter liep al en stond met 6.5 waardoor ze regelmatig viel in bed en stotte hoofd. Gelukkih is dar hout en geen ijzer hihi
Het is MDF en meubelplaat gelakt (geen idee welk hout voor de spijlen gebruikt is), zoals de meeste houten bedjes volgens mij. Het was ook zeker geen goedkoop ding, de Quadro van Childwood. De hele bovenkant is beschadigd doordat je toch elke keer tegen het bedje komt als je de kleine erin en eruit tilt. Verder was het bedje ook ideal knaagobject om de eerste tandjes op te testen, hij ging echt heen en weer schrapen over de zijkanten! Nu moet ik toevegen dat hij dat wel van zijn mama heeft, het bed van mijn ouders draagt nog steeds de sporen van mijn geknaag Dat geluid is ook wel een goeie trouwens... Voor de volgende komt er trouwens gewoon een Ikea ledikant!
Ik zou voor een ledikant kiezen die 2 zijden dicht heeft Of sowieso 1 zijde tegen de muur Kleine kindjes zoeken vaak geborgenheid en kruipen dan met het slapen in het hoekje van de ledikant