Hoi allemaal, Ik heb in april mijn tweede ICSI poging gehad. Voor de eerste keer Elonva (150) gebruikt in combinatie met puregon. Puregon heb ik maar 2 dagen gespoten omdat de stimulatie best snel verliep. Op de dag van de punctie zijn er 9 follikels aangeprikt uit mijn linker eierstok en er zijn 4 follikels achter gebleven omdat mijn rechter eierstok slecht bereikbaar was. De opbrengst was 3 rijpe follikels, alle drie zijn bevrucht, een embryo heeft het gehaald tot dag 5. Deze is teruggeplaatst, maar helaas zonder resultaat. Tijdens ons evaluatiegesprek kregen we te horen dat er 4 SER+ (positief voor ophoping van smooth endoplasmic reticulum). De cellen waren rijp, maar werden niet gebruikt omdat ze vaak leiden tot slechte embryo's en vroege miskramen. Mijn arts zei dat SER kan voorkomen als gevolg van de medicatie, maar dat het ook vaker wordt gezien bij oudere dames. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik kan weinig ervaringen vinden en vraag me af of verandering van medicatie zou kunnen helpen? We gaan voor de volgende poging voor kort protocol met menopur en orgalutran. Alvast bedankt!