Jouw vakantie..''essentials''?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pippa26, 1 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wat maakt voor jou dat je een geslaagde vakantie hebt? Of wat moet sowieso mee op vakantie? Kortom, waar heb je naar gekeken bij het boeken van je vakantie of welke items ben je bezig te verzamelen omdat die niet mogen ontbreken?

Ik ben namelijk zelf druk bezig de ideale reistassen voor mijn kinderen te vinden. Ik erger me altijd zó erg aan losse tassen en spullen die overal verspreid over de auto liggen. En we moeten twee dagen rijden. Dus ik zie voor me dat ik weer geergerd in de auto zit, alles kwijt en ík ben degene die altijd in alle tassen kan graven. Herkennen jullie dat? Inpakken en précies bij elkaar leggen wat we nodig hebben voor de reis en de vakantie neem ik dit jaar dus ook erg serieus.
    En dan nog mijn ideale reisoutfit. Altijd maar te warm in de auto tijdens lange autoritten, of in het vliegtuig onhandige kleding. Nu ook alweer een zoektocht.

Verder wil ik eigenlijk altijd een locatie op een soort boerderij. Iets waar een speeltuintje is, genoeg ruimte om te spelen, het liefst met wat dieren.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben ook een serieuze inpakker, hoewel ik dat iets meer los leer laten (overal zijn winkels).

Voor mij is het een ‘must’ dat mijn eigen zwemkleding mee gaat (mijn maat is moeilijk verkrijgbaar). Die gaat dus altijd in handbagage!

Verder heb ik graag mooi weer, lekker eten en veel tijd om met mijn gezin door te brengen:)

Angel1980 en pippa26 vinden dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Op vakantie; lekker eten, zon, wijn, strand en m’n gezin.

De kinderen trek ik altijd een legging, korte mouwen shirtje en een vestje aan ;)

Verder pak ik 2 tassen in die in de auto mogen. Eentje voorin bij mij met eten, drinken, luiers etc en gewoon de nuttige dingen.

Eentje met speelgoed en kindermeuk en die staat op de achterbank.
    De rest van onze bagage zit in koffers in de kofferbak ;)

pippa26 vindt dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.890
    5.196
    113
    Home
    Lekker weer en een aquablauwe zee met mooi strand
    Dat de kinderen zich vermaken
    Lekker uit eten
    Luxe hotel met groot zwembad
    Quality time met ons gezinnetje

Ieder heeft zijn eigen koffer voor de kinderen heb ik een beetje in de handbagage plus wat extra kleding en wat speelgoed en dan maar in de chillstand :cool:

pippa26 vindt dit leuk.
  5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.471
    3.922
    113
    Vrouw
    Ik ben bij het zoeken van een locatie altijd kritisch:
    - ik wil een grote kans op warm weer (dus dan vallen er al wat landen af)
    - op de camping moet een aardig zwembad zijn
    - een meertje of zee erbij is een pre. Dit was eerst een eis, maar ik merkte dat we als we aan zee of een meer stonden, er niet eens zoveel gebruik van maakten
    - op de camping iets om broodjes af te halen
    - een speeltuintje zou ook fijn zijn
    - een dorpje op loopafstand vind ik altijd wel gezellig
    - een aantal bezienswaardigheden in de buurt (op een uurtje ofzo)
    - en ik check altijd de recensies op internet over het sanitair op een camping.

Wat verder mijn vakantie geslaagd maakt: kinderen die plezier hebben en genieten van de tijd met ons, fijne gesprekken voeren met mijn man 's avonds als de kinderen op de bed liggen en af en toe een beetje tijd voor mezelf.

pippa26 vindt dit leuk.
  6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Locatie: een app . dit jaar weer eens in Oostenrijk. Netjes en betaalbaar. Omgeving eisen :bergen wij zijn gek op wandelen lekker aktief bezig zijn. Lekker eten. Biertje drinken.

Voor oonderweg: kinderen beginnen altijd in hun pyama omdat wij zeer vroeg rijden. Ergens bij het ontbijt kleden we om in los zittende kleren. Bijv een jumpsuit of joggingpak.
    Zelf trek ik aan waar ik zin in heb die ochtend warm in de auto hebben we het niet. Hebben goede airco.

Eten en drinken voor onderweg heb ik in koelbox in het midden van de auto staan. Zo kan iedereen erbij. Kinders hebben hun eigen rugzak met spul bij hun voeten. En eerder altijd dvd speler . nu beiden hun tablet met netflix films.

pippa26 vindt dit leuk.
  7. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Voor mij is toch echt wel de animatie een must, en het allinclusief concept.
    Omdat ik voor het werk al genoeg in tentjes slaap ;) wil ik echt geen moet gevoel hebben op vakantie zoals bijv koken afwas enz.
    Dus de zomervakantie is altijd Turkije en dan lekker luxe.
    Daarnaast altijd animatie aanwezig zodat ook (bonus) dochter zich vermaakt.

We hebben 1 jaar in Italië gezeten zonder animatie, ik kan je vertellen we kwamen gesloopter thuis van vakantie dan dat we er heen gingen. Onze vakantje bestond toen uit 24 uur per dag een kind vermaken ;) met alle liefde hoor begrijp me niet verkeerd ;) maar hoe fijn is het als je als ouders ook even rustig aan het zwembad kan zitten en je dochter dus super veel plezier heeft bij een kids club :) als zij zich vermaakt dan heb je als ouders ook vakantie :)

Dit jaar wou manlief weer naar de camping in Spanje, back to basic ;)
    Gezien de zwangerschap nu ben ik toch blij dat dochterlief (8 jaar) toen 7 ;) heel mondig zei *hallo ik ga toch niet in een tent slapen, ik wil zo graag weer naar turkije* ;) dus omdat ik en dochter naar Turkije weer wouden wordt het weer Turkije.

pippa26 vindt dit leuk.
  8. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto op vakantie, normaal vlogen we altijd naar de schoonfamilie in Amerika. Nu rijden we naar Zuid-Frankrijk.
    We wilden een camping met een huisje of stacaravan met airco, want mijn vrouw slaapt slecht bij warm weer. Niet te ver van het strand, zodat we daar naartoe kunnen als we willen. Zwembad op de camping was ook tof en een speeltuin met een hek er omheen, want zoontje rent graag weg.
    Dichtbij een fijn stadje en in een land waar ik de taal van spreek.

pippa26 vindt dit leuk.
  9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Een must is dat ik mijn kleding kan wassen (en strijken :|). Het strijken los ik in principe zelf op door een strijkbout mee te nemen, wassen is altijd goed uitzoeken. Mijn eigen zwempak idd en speciale zonnenbrand voor mijn zoontje (voor zijn zonnenallergie.

Verder wil ik echt zon hebben, liefst aan de kust en de kinderen moeten zich kunnen vermaken (denk aan zwembad, animatieteam, vriendjes kunnen maken). Het moet dus kindvriendelijk zijn. Maar ook zeker een bepaalde gezelligheid, maar zeker geen massatoerisme.

En het liefst ergens zijn waar we ook een beetje cultuur kunnen snuiven. Of mooie natuurgebieden kunnen bezichtigen.

pippa26 vindt dit leuk.
  10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij kiezen bewust voor een huisje of een appartement op de begane grond (met groot terras of tuintje) zodat onze oudste buiten kan spelen of alvast van tafel kan als wij nog willen natafelen. Een balkon is dan niks. Verder moet er een zwembad met kinderbad zijn en een speeltuintje. Niet persé nodig maar wel heel fijn zijn een restaurant en een supermarkt op het park of in de directe omgeving en het strand dichtbij. Veel eisen, haha! Maar dit jaar hebben we het allemaal. :)
    Omdat we negen uur moeten rijden trekken we gemakkelijke kleding aan. De kinderen in een joggingbroek met shirt of longsleeve en wij in gewone kleren die lekker zitten. Meestal nemen we een paar broodjes, drinken en iets lekkers mee maar niet voor de hele reis. We komen onderweg genoeg tegen en ik moet toch de baby voeden. Dan kun je net zo goed wat bestellen.
    Wat een vakantie voor mij kan maken of breken is het weer. En helaas heb je dat dus niet in de hand. Wij gaan dit jaar naar de Atlantische kust in Frankrijk. We zitten zuidelijk genoeg om mooi weer te hebben maar het is toch de oceaan waar best wat storingen kunnen voorkomen. Ik ben dus heel benieuwd. Gelukkig zijn er ook genoeg dingen te doen en te zien voor als het weer wat minder is, al zou ik het wel heel jammer vinden als het veel regent.

pippa26 en Angel1980 vinden dit leuk.
  11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Must voor mij is niet op een luchtbed hoeven slapen en een bepaalde mate van comfort. Kamperen wil ik dus niet. Verder vind ik alles prima: hotel, appartement, bungalow, stacaravan op park..prima!

Het liefst mooi weer/zonzeker maar ook een weekje landal vermaak ik me hoor! Als we maar kunnen genieten, rusten en borrelen :roflmao:

Qua kleding: hier vliegen we dit keer dus dan longsleeve met lange broek. In de auto meestal lange broek met shirt en vest. In vliegtuig trolley met handbagage, buggy en (hoop ik) 2 koffers. Auto tas met speelspullen achterin en tas met etenswaren voor in!

pippa26 vindt dit leuk.
  12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wij kamperen met de caravan, dat is toch makkelijker inpakken.
    Wat ik niet meer wil missen zijn de kaftans die we hebben. Zeker voor mijn dochter is het zo makkelijk als ze in haar zwemkleding loopt.
    Voor mezelf ook trouwens. En een saunakilt. Als ik in warme landen naar de douche loop (met dochter) dan doen wij dat in saunahanddoek. Lekker makkelijk.

Verder ben ik niet moeilijk. Je kunt alles wat je echt mist kopen op locatie.

pippa26 vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Ik denk dat relaxen en niet te moeilijk doen voor mij het belangrijkste zijn.

Als je een overnachting onderweg hebt. 1 tas inpakken met alles wat je voor die nacht nodig hebt. Zo deed mijn moeder het vroeger ook, gaat prima. Alles wat je vergeet kun je ter plekke kopen. Zeker in europa.

Kleding heb ik altijd laagjes aan. Niet te dikke stof. Ik heb het snel warm.

Voor kamperen is voor mij een must mooi weer.
    Kinderanimatie of ingewikkelde zwembaden etc, hoeven van mij niet. Klein zwembadje of in de buurt van een strand zijn wel leuk. Bij een huisje heb ik graag een stukje tuin, zodat de kinderen kunnen spelen.

Bij een vliegreis verdeel ik de kleding over de verschillende tassen/koffers. Zodat we altijd voor iedereen kleding hebben mocht een koffer niet aankomen. Dan hebben we toch allemaal een eerste schone kleding set.

Oja een huurauto bij een vliegreis is voor mij ook een must. Als ik ergens heen ga zit ik niet alleen in een resort. Ik wil overal heen kunnen gaan en verschillende plaatsen ontdekken.

pippa26 vindt dit leuk.
  14. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Onze enige echte must is natuur, bos en water zoals een meer of stroompje. Onze oudste (ass) komt dan helemaal tot rust en loopt de hele dag avonturen te beleven in zijn blote bast met laarzen aan :D
    Voor de jongste zijn andere kinderen genoeg.

Om mee te nemen: boeken Handwasmiddel, losse dunne kreukvrije kleding, luisterboeken voor in de auto (Zonder rijden wij geen lange stukken, die dingen zijn heilig. 4 euro kruidvat! Kinderen hebben ook een mp3 speler met de luisterboeken en muziek erop)
    Bestuurbare auto voor wild terrein, en de action cam. Kan tegen zand en is waterdicht, grote hit hier. Ook leuk voor in het zwembad.

pippa26 vindt dit leuk.
  15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat ik dit jaar nog meeneem omdat we met een baby gaan is een uv-werend pop-uptentje voor op het strand. Een beachshelter heet het officieel. Die kun je opvouwen tot een klein rond pakketje. Ik vind het wel een fijn idee dat de baby uit de zon en uit de wind kan liggen. Verder neem ik ook nog een droogrek mee dat je plat kunt opvouwen en kunt ophangen. Ik wil eigenlijk nooit wassen op vakantie maar ik kom er nu waarschijnlijk niet onderuit om minimaal één was te draaien. Zowel wij als de kinderen hebben niet voor twee weken kleding zonder te wassen. En er moeten kleren voor verschillende weertypen mee dus het wordt anders wel heel erg veel. Ik heb al gecheckt of er een wasserette is. :D

pippa26 vindt dit leuk.
  16. Treez

Treez Niet meer actief

Voor de zomervakantie zijn de eisen goed weer, camping met maximaal 50 ruime plekken, water om te zwemmen en een restaurant op loopafstand. Verder moeten er voldoende bezienswaardigheden op rijafstand zijn. Bij voorkeur een ‘groene’ camping met een pluktuin en plekken voor het aanleggen van een kampvuur. Wij zoeken campings met de sfeer van een festival en voldoende natuur om de kinderen te laten spelen. Geen animatieteam!

pippa26 vindt dit leuk.
  17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Kamperen in Zuid Frankrijk. Waarbij voor mij zon en warmte (30+ graden) wel heel belangrijk zijn. Een keer een bui is niet erg. Maar zie wel eens foto's van vrienden waar de kinderen in dikke trui op t strand zitten te spelen. Daar werk ik niet t hele jaar kei hard voor! Ik kijk er nu alweer zo naar uit!

Nellie4 en pippa26 vinden dit leuk.
  18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Voor een geslaagde vakantie:
    Zon
    Droog weer
    Geen zieken

Dat was het wel