Serie: de Vuurwerkramp

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Olympia, 5 mei 2025 om 08:19.

1. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.042
    1.668
    113
    Vrouw
    #1 Olympia, 5 mei 2025 om 08:19
    Laatst bewerkt: 5 mei 2025 om 08:24
    Er is een nieuwe serie over de vuurwerkramp in Enschede.
    Wij zijn er net aan begonnen en kunnen vooruitkijken, dus denk dat we er vrij vlot doorheen zijn.
    Ik heb wat negatieve reacties gehoord over het Twentse accent, ben wel benieuwd wat anderen daarvan vinden!

Wie kijkt er ook? En voor degenen uit die omgeving, is het een beetje accuraat weergegeven?
    Ben wel benieuwd hoe het is voor de mensen die het destijds van dichtbij hebben meegemaakt… ik heb me er nooit zo in verdiept, want ik was toen nog vrij jong. Maar volgens mij is het veel heftiger geweest dan ik besef.:(

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.851
    4.104
    113
    Ik heb de 1e gekeken. Had gelezen dat het niet te verstaan zou zijn, maar ik vind het heel goed te doen hoor. Kom niet uit de regio, dus of het accent een beetje echt is weet ik niet. Denk eigenlijk niet helemaal, maar goed, dat is ook moeilijk aan te leren denk ik als je er niet vandkomt.
    Ga zeker de volgende ook nog kijken op npo start.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.534
    8.662
    113
    Vrouw
    Hier ook begonnen maar weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Vond het begin erg saai, maar dat heb ik al snel. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.469
    3.914
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste aflevering gezien. Het greep me nog niet heel erg aan, maar dat komt denk ik ook doordat de serie vooral gaat over de (jarenlange) gevolgen van de ramp (dacht ik?). Ben dus wel benieuwd naar de komende afleveringen.

De vuurwerkramp is voor mij wel zo'n moment dat ik nog precies weet waar ik was toen het gebeurde. We woonden op een half uur van Enschede af, maar de enorme rookwolken waren niet te missen, evenals het af- en aanrijden van hulpdiensten. En de eerste onzekerheid over de mensen die je uit Enschede kende.

Het accent vind ik zelf niet best. Maar dat vind ik altijd als je andere mensen een accent laat nadoen...

Deel Deze Pagina