Mijn oma vertelde me vanmiddag dat ze gister op tv hoorde dat de kinderbijslag omhoog gaat, en dat dat pas met prinsjesdag officieel naar buiten gebracht gaat worden... Ik heb gegoogled maar ik kan er niks over vinden oid. Weten jullie hier wat van?
Ze zouden die kinderbijslag juist moeten afschaffen... Is toch niet meer van deze tijd, dat de staat voor jouw (onze) kinderen moet zorgen? Zou mega veel bezuigingsgeld opleveren en misschien dat de oudjes dan de goede verzorging kunnen blijven krijgen wat deze mensen verdiend hebben!
Ik ving gisteren op de tv iets op over bedragen die omhoog gaan en het ging over kinderen (t/m het 4e kind werd genoemd). Ik heb alleen niet gehoord of het over de kinderbijslag ging.
Neem jij het niet aan dan? 😉 Ik heb er niets over gehoord, maar ik zou het wel fijn vinden. En nee, wij zijn er niet van afhankelijk maar het is zeer zeker welkom!
wij hebben de kinderbijslag op dit moment wel erg nodig. Voor de mensen die het aannemen en op de spaarrekening zetten vind ik het echt niet nodig! Zij hebben het blijkbaar echt niet nodig. Volgens mij gaat het erom dat de kinderopvangtoeslag wordt verhoogd. Dat je meer geld krijgt van de belasting waardoor je zelf minder hoeft te betalen en dat is voor kinderen tot en met 4 jaar. Ook gaat de heffingskorting van werkende moeders omhoog. Dit is wat ik begrepen heb.
Antwoord op de vraag van TS: ik heb er niets over gehoord (nog). Typisch dat er vrijwel gelijk alweer meningen worden gegeven van wat iemand ervan zou vinden. is niet eens de vraag. Maar tegenwoordig staat bijna iedereen geloof ik vooraan aan haar/zijn standpunt maar meteen neer te knallen. (zo dat is eruit)
Dan zou ik het inkomensafhankelijk maken eigenlijk. Je krijgt het hoe dan ook, of je het nodig bent of niet. Dat vind ik het grote 'nadeel' van dit systeem. Wij zijn het zeker niet nodig, maar krijgen het hoe dan ook. Ik heb wel begrepen dat inderdaad de kinderopvangtoeslag veranderd gaat worden, maar niks over de kinderbijslag.
Wat een rare reactie. Wij zijn echt niet totaal afhankelijk van de kinderbijslag maar het is wel zeer welkom en ik weet dat er heel veel mensen zijn die er wel op zitten te wachten om hun kindjes goed de winter etc door te kunnen kleden. Je reactie raakt echt kant noch wal.
Ik heb er niks over gehoord, maar het zou zeer welkom zijn . Mijn oudste is in juni 18 geworden dus die krijgt nog studiefinanciering en wij geen kinderbijslag meer. Enne youtan: als jij het overbodig vind wil ik je mijn rekeningnummer wel doorgeven, dan mag je het gelijk doorstorten naar mijn rekening
Wat een onzin! Ken ook een stel die het momenteel nodig hebben omdat ze met dubbele lasten zitten (eigen schuld want dan hadden ze maar geen ander huis moeten kopen terwijl ze dat van hun nog niet verkocht hadden) Maar zij hebben er dus wel recht op en wij niet omdat wij onze zaakjes WEL goed op orde hebben???? Ontopic: niks over gehoord maar het lijkt mij sterk dat het over de KBS gaat.
Nu wel, gaat direct apart op een studierekening voor haar, maar zou het afgeschaft worden, zou ik dat niet raar vinden. Mijn kind, mijn zorg...
Aangezien Nederland zwaar vergrijst en er door de hele tendens maar ook de crisis steeds minder kinderen geboren worden, moet de staat het wel aantrekkelijker maken om kinderen te krijgen, want mensen stellen het nu uit of kiezen voor een kleiner gezin wat op langere termijn grote problemen kan geven. Ofwel, zou me niet verbazen
Hier ben ik het mee eens. Wij zetten het idd op een spaarrekening. Ik vind ook dat er een maximum bedrag aan moet zitten en niet voor bijvoorbeeld 13 kinderen kinderbijslag mag krijgen.