Serieus hulp gevraagd, zie foto!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

25 feb 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    eens met pandora, je zou wel pillen kunnen gebruiken ter ondersteuning, maar er gaat enorm veel tijd zitten in je hond ander gedrag aan leren, eigenlijk moet je bijna constant allert zijn om zijn negatieve gedrag te bestraffen en positief gedrag te belonen,
    het vraagt veel disipline van jezelf, maar mijn ervaring is dat het het dubbel en dwars waard is,
    ik denk dat het een flinke kluif wordt( zonder je te ontmoedigen)
    aangezien je hond al 8 jaar oud is.

2. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

25 feb 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    @minny,
    wij zijn er in totaal bijna een jaar druk mee geweest, maar dat kun je niet echt van te voren zeggen, hangt ook weer van oorzaak,en gevolg,behandeling af,
    maar eigenlijk moet je na de training nog allert blijven op 'oud'gedrag,
    en dat heel snel weer corrigeren anders krijg je zo weer de klad erin

3. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Het kan erger hoor. Wij hebben een hond die de hele boel onderschijt. En dat doet ze vooral in haar bench of in haar mandje. Piesen ook. Mijn hele huis meurt inmiddels naar stront en ik ben er echt helemaal klaar mee. In de woonkamer doet ze niets. Ze gaat zo'n 5/6 keer per dag uit en heeft genoeg beweging. Maar wie mij ooit nog zegt dat een hond niet zijn eigen nest bevuilt... nou ik geloof daar niet in. Ik heb mijn hele leven honden gehad maar dit nog nooit meegemaakt.

en op zich is dat zo erg nog niet. Maar ze gaat gewoon in haar eigen stront en pies liggen :S. En haar bench is ruim genoeg dat ze echt wel ergens anders kan liggen.

Alles al ingeschakeld gehad. Voor ons geen andere optie meer dan een andere plek voor haar zoeken. HEt is niet anders. Mijn wekker 's ochtends is de strontlucht . En dan gaat ze om 12 uur 's nachts uit en ben ik over het algemeen rond zes uur 's ochtends wakker. Lijkt me toch beslist niet te lang.

Zij jankt overigens ook als we weg zijn. Heb een hele berg advies opgevolgd om haar te leren alleen te zijn maar niets helpt. Dus ook hier een anti-blafband. Ik vind er niets zieligs aan. Pijn doet het niet (heb het op mezelf uitgeprobeerd) en ze houden in ieder geval hun mond.

Moet er wel bijzeggen dat wij op zich niet vaak zonder honden weggaan. Meestal gaan ze overal mee naartoe. Alleen tja boodschappen moeten we toch wel even alleen kunnen doen denk ik dan.

Maar ik snap je frustratie heel goed!. Onze andere hond is weer zo anders. Die is schoon, zindelijk, ok, blaffen doet die etterbak ook :D. Maar hij krijgt daar ook gewoon een bandje voor om.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh Shadowstep, dat is toch ook vreselijk!! Ik vind onze hond al stinken als ie in de regen heeft gelopen. Maar in de eigen ontlasting liggen? Dat deed de hond van mijn zus ook. Die ging altijd plassen in haar mand en er dan pas inliggen. Heel vies, zij had hem nooit in de woonkamer, kon gewoon echt niet. Heb je al een ander baasje voor haar?

Maar hoe ver moet je ook gaan he voor je hond? Tuurlijk hou ik van hem en zou ik willen dat het allemaal koek en ei was. Maar ik wil ook gewoon ff weg kunnen gaan zonder de zenuwen over hoe ons huis eruit ziet als we terugkomen. Hij mocht uiteindelijk in de woonkamer, maar als ie het blijft doen, waar moet ie dan?

En dan moeten we nu een bench, waar moet zo'n groot ding staan? Ik kan dat helemaal niet kwijt. En ik las dat die traning bij een oudere hond best lang duurt. Hoe moet ik hem opnieuw trainen met 2 kindjes in huis? Steeds allemaal de jas aan en dan na een minuut weer terug komen? Ik ben er echt ff zat van op het moment en vraag me soms best af wat nou beter is.

PS: ik vind het erg stoer dat je die blafband op jezelf hebt uitgeprobeerd!!

5. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik denk dat ik al heel ver ben gegaan voor haar. Maar het houdt een keer op.

Zulke dingen als een blafband moet je altijd op jezelf proberen vind ik. Vooral als mensen zo hard gillen dat het dierenmishandeling is. Uiteraard wil niemand zijn dier mishandelen.
    Nadat ik het gevoeld had had ik meteen een vraag. 'als mensen dit al mishandeling vinden, wat vinden ze dan in hemelsnaam wel niet van schrikdraad dat voor paarden en koeien wordt gebruikt. Dat spul doet namelijk pas echt zeer!

Nee, nog geen plek voor haar gevonden. Hoop op iemand die buitenaf woont, kan ze gewoon lekker buiten eventueel. In een buitenkennel bedoel ik dan he.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou dan ben ik blij dat de blafband dus wel meevalt! Geen harde schok dus? Onze hond schrikt er wel van.

Ik weet ook niet wat beter is voor onze hond. Ik zie momenteel meer de negatieve kanten dan de voordelen. En hoeveel werk en tijd gaat er inzitten om hem opnieuw op te voeden?

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoop dat jullie een fijn huisje voor hem kunnen vinden.

8. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Ik hoop nu niet dat heel zwp een antiblafband gaat kopen voor hun blaffende hond, het is echt niet zomaar iets.

Je onderdrukt zo het instinct, blaffen is immers een manier om zich te uiten, de roedel bij elkaar te roepen enz. Degene die een anitblafband gaan gebruiken schakel asjeblieft een gedragstherapeut in om je daarbij te helpen.

Een kind doe je toch ook geen antikrijsband aan? Daar zoek je toch ook naar de oorzaak? Zo makkelijk, oow de hond blaft als ie alleen is, verlatingsangst oow dat gaat wel over met zo'n blafband.

Succes allemaal!

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik ben er ook op tegen om hem de band om te doen als ie alleen is hoor. Want ik weet dan niet wat er gebeurt. Doe het momenteel alleen als de kids slapen en ik bang ben dat hij ze dan wakkerblaft, want dat is zo vaak gebeurd, dan blaft ie als er iemand langsloopt. Hij is ZO waaks.

Maar goed! Ons grootste probleem is nu eigenlijk zijn verlatingsangst.

10. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Dat snap ik , je kan je ook aanmelden bij een hondengedragsforum, misschien kunnen ze daar je tips geven.
    Hondengedragsforum

11. noukie89

noukie89 Niet meer actief

meestal als een hond dit doet voelt hij zich alleen (soms zelfs in paniek) mijn moeder haar hond doet dit ook als de huiskamer deur dicht is

zorg in iedergeval dat de hond meerdere dingen heet om mee te spelen m'n moeders hond is oud en vind een knuffel voldoende en gaat er dan lekker mee knuffelen

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Probleem met onze hond is dat hij zich echt niet wil vermaken met speelgoed ed. Dat hebben we al zo vaak geprobeerd.

13. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Fleurrebel, dat klopt inderdaad het is echt niet niks zo'n blafband.
    Ik heb een tijd gewerkt bij het dierenasiel en daar vooral de agressieve honden getraint maar ook andere honden. Je ziet toch vaak dat honden die blafbanden om hadden problemen hebben.

Denk dat je voor jezelf moet kijken Minny hoeveel tijd je erin wil steken. Met half werk bereik je uiteindelijk ook niks en dat is ook zonde. Je zal ook zijn gedrag moeten observeren, gaat hij al ander gedrag vertonen als je bijv. je jas aantrekt of je sleutels pakt. Als dat zo is zal je daar ook aan moeten gaan werken.

Ik werkte vroeger in het dierenasiel en in een dierenwinkel en trainde mijn hond ook nog elke dag. Daarna kreeg ik kinderen en dan is er gewoon heel weinig tijd. Zou nog zoveel willen doen maar dat is nu gewoon zoveel moeilijker. Dus snap heel goed dat je je afvraagt hoe je dat allemaal moet gaan doen.

Sommige honden die niet van speelgoed houden vinden het soms wel leuk om gewoon een kleed te hebben, waar ze op kunnen kauwen enzo.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat is het ook! Ik moet er niet aan denken om weer helemaal opnieuw te beginnen met opvoeden. En ik heb geen mooie plek voor een bench...

Ik vind het heel erg allemaal!

15. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Ja snap dat je het heel erg vind, het is toch je hond maar zo kan het ook niet. Een bench hoeft opzich nog niet eens met de juiste training. Sommige honden kunnen er echt niet tegen. Die van mij bijv. die gaat met zijn bek boven aan de trallies hangen en met zijn achterpoten dan op de plaat staan trappen. Dat was ook 1x en nooit meer, wat een herrie!

Je kan wel een afspraak maken met een gedragstherapeut maar, het is ook zonde als je er gewoon de tijd niet voor hebt om het allemaal te doen. Je bent er toch wel een paar maanden mee bezig.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    een paar maanden? je moet het toch gewoon opbouwen? maar toch niet zo langzaam dat het zo lang duurt?

17. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Je hond heeft gewoon erg last van verlatingsangst. Dat zul je moeten aanpakken, en daar heb je wel tijd voor nodig. Je zou het probleem ook kunnen vertellen op Het grootste openbare honden forum van Nederland Daar zitten ook heel wat mensen die er wel verstand van hebben.

Een bench kan je hem gewoon wel aanwennen hoor, maak er een veilige plek van. Geef hem er bv zijn eten in, lekker dekentjes etc.

Gooi die blafband aub weg. Zoiets is ook anders op te lossen. Is hij voergericht?

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja hij staat te springen als een puppy als hij voer krijgt...

19. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Ja Minny het duurt echt wel een hele tijd. Wat je anders krijgt is dat die het bijv. voor 2 dagen goed doet en daarna weer in zijn oude gedrag vervalt. Kijk hij is nu 8 jaar en dit probeem is in 8 jaar tijd niet aangepakt, dan kan je ook niet verwachten dat je dit even binnen een dag veranderd door even 1 min. buiten de deur te gaan staan. Er komt echt nog heel veel bij kijken.

Je zal helemaal bij de basis moeten beginnen van zit,af,blijf enzo. En als die inderdaad al ander gedrag vertoont door dat jij bijv. je jas pakt, dan moet je dat probleem eerst oplossen.

20. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Daar is de blafband ook voor bedoeld: de schrikreactie.

Deel Deze Pagina