Serieus hulp gevraagd, zie foto!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ben blij dat je het zelf zegt!!!
    Hopelijk begin je dan ook nooit aan een huisdier/hond ook niet omdat je kinderen of partner het wil.

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De boxer van mijn tante deed het met alles wat er stond en hebben ze nooit af kunnen leren.
    Daarom ook de reden dat wij een bench hebben voor Mexx en die vind dit helemaal niet erg.
    Hij ziet het als zijn stekkie en gaat er met liefde in.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden dit probleem ook.
    Onze labrador deed dit ook. *nu 1,5 jaar oud en ook uit de kluiten gewassen zoals de golden van Springboon*
    We hebben toen het 'weg gaan' continue moeten oefenen, steeds langere periodes en als we thuis kwamen belonen met wat lekkers en een lange wandeling als hij zich netjes had gedragen.
    Hij kan bij ons in de gang liggen, daar staat zijn grote mand, zn eten en drinken en alle speeltjes/botjes.
    We geven hem altijd een kong met wat koekjes erin als we weg gaan en zetten de radio aan, dan voelt hij zich niet zo alleen.
    Vergeten we 1 van die 2 dingen dan is hij uit zn doen en begint de gang te slopen.
    Onze houten ombouw van de meterkast is dus gesloopt door hem 9 maanden lang en dat is nu dus al een lange tijd geleden.
    Elke keer springen we een gat in de lucht als hij niks heeft gedaan.

Het valt niet mee een pup/hond op te voeden maar net als met een kind moet je consequent zijn. 1 keer veranderen en ze zijn weer van slag.
    Nu zeggen we elke keer als we weg gaan 'tot straks!' maakt niet uit hoe lang of kort we weg zijn, dan weet hij gewoon dat we echt weer terug komen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mmm, vervelend probleem!

Ik zou opnieuw op hondencursus gaan. Vaak hebben verenigingen wel een groepje met volwassen honden die probleemgedrag vertonen.

Het doet mij denken aan verveling, jaloezie, verlatingsangst.

Paar dingen die zouden kunnen helpen:

GOED uitlaten, dus niet 3x per dag een blokje rond.

Als je kinderen slapen 1 op 1 aandacht geven en spelenderwijs goed gedrag aanleren door beloningssysteem.

Een bench kan zeker wel aangeleerd worden bij oudere honden. Heb het hier zelf gezien, is nooit een probleem geweest, maar je moet er geen strafplek van maken. Het moet een veilige rustige plek voor de hond zijn.

Geef hem een gevulde kong als hij op de gang moet.

Is de hond gestressed door de gespannen situatie thuis, is het gedrag verergerd toen de kinderen kwamen?

Negatief gedrag negeren (of op heterdaad betrappen) en gewenst gedrag belonen.

Een hond die tevreden en voldaan is, doet zoiets niet.

5. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @Corina..
    Leuk he, die 'uit de kluit groeiende' honden :D.
    Vinden het zelf gelukkig niet erg ;) .

Maar net wat je zegt.. wel alles in dezelfde volgorde doen/blijven doen..
    En consequent zijn..
    Vandaag is onze pup een uurtje uit de bench geweest (even snel op boodschap), en hij lag bij thuiskomst heerlijk te slapen in de mand..
    Uitbundig beloond, en even spelen..
    Dus gelijk het positief ervan laten zien/merken..
    En uiteraard zeggen: Brave jongen!! Goed gedaan hoor! Wat kan je dat goed (met zo'n hoge stem ;) ).
    Maar het is een traject wat soms wel een hele lange tijd kan duren (lees min. 1 jaar). Want aangeleerd gedrag, is moeilijk eruit te krijgen/halen, dan iets anders aanleren ;) .

Belonen, consequent, steeds zelfde 'patroon' zodat het ook vanzelf gaat/wordt voor de hond..

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ohja, als je dogwhisperer wel eens kijkt, zie je ook dat je bepaalde plekken in huis, weer terug moet eigenen.
    Denk dat dit ook wel voor jou kan gaan werken Minny...

Soms is een kleine aanpassing/verandering al voldoende..

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee wij nemen nooit geen hond hoor! mijn man houd er ook niet van en mijn kinderen ook niet.... als ze later een hond willen krijgen ze die als ze op zichzelf wonen :p

Deel Deze Pagina