Serieus. Juist nu...?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Patchwork, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

.......

Voelt fragiel. Als iets dat ik niet mag hebben.

Ik voel me paniekerig. Als de dood dat het mis gaat. Durf dus ook niet blij te zijn. Zelfs niet hoopvol.

Ik ga echt niet meer testen nu. Eerst maar eens zien wat er gebeurt de aankomende week/weken.

Als ik dus stil ben........dan weten jullie waarom. Lig gewoon volkomen overhoop.

Neeltje1985, Daantje17 en Pink06 vinden dit leuk.
  2. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Jeetje meis, wat een achtbaan van emoties. Je kruidvat test zegt al genoeg. Een duidelijke tweede streep. Ik hoop dat alles goed mag verlopen en dat dit kindje jullie alsnog alle geluk samen mag brengen ook. Sterkte met alles!

3. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Patchwork hoop dat je er snel van kunt gaan genieten!

4. louan

louan Niet meer actief

Ow wauw! Ongeacht de situatie. Ik denk dan altijd zo. Dit kindje (als alles goed mag gaan) moest er echt komen. Ik ga toch voor je duimen dat alles goed blijft gaan!

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.387
    113
    Mijn bedoeling is niet om naar te doen maar ik wil wel even zeggen: kom op meid! Even met je voeten op de vloer.
    Je bent zwanger en dit is wat jullie wilde. Een feestje dus! Jullie hebben 8(!) Kinderen in jullie huis rondlopen, wat een rijkdom, en er komt er eentje bij.
    En stel het gaat fout, dan is dat natuurlijk erg verdrietig. Maar waarom zou je daar vanuit gaan? Kijk naar wat je hebt, geniet van wat je hebt.

LizzyLynn, Amelie, Be Happy en 24 anderen vinden dit leuk.
  6. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Sterkte met al je emoties meid.. dat de test positief is lijkt mij duidelijk.

7. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik hoop dat je over een week misschien een duidelijke test mag hebben, en in oktober een prachtig kindje van jullie samen. <3

Raaf92 vindt dit leuk.
  8. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Nou gefeliciteerd meid!

Misschien snap ik iets niet maar jullie wilden dit toch heel graag? Als de reden is je vent het zat is om hier constant mee bezig te zijn en jou steeds maar zie hopen enz, dan is dat nu toch voorbij??

In het NOD-groepje zei je dat je het niet kon verteren, geen moeder meer te worden en nu lijkt dat wel zo en lijkt het nog niet goed.

Ben het dus ook met @KleineLai eens. Jullie hebben (apart welliswaar) zoveel rijkdom, kan je het die kinderen aandoen om zoveel te treuren om wat je niet hebt, of nu om wat je wel hebt maar niet meer verwachtte te hebben?

No hard feelings hoor maar ik snap het niet zo goed.

Lightblue, Simba1992, LizzyLynn en 15 anderen vinden dit leuk.
  9. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Wow die test os zeker positief. En ik snap je angst wel. Want als dit mis gaat dan wil je man niet opnieuw proberen en dit is alles waar jij op had kunnen hopen.... Maar weet je je hebt er geen invloed op. Ik ga heel hard voor je duimen dat deze kleine blijft zitten en dit wonder jullie grootste geluk samen wordt!

10. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik snap je angst, ik snap dat het moeilijk is om weer om te schakelen, maar dit is je diepste wens.... En die lijkt nu uit te gaan komen.
    Je bent zwanger, er groeit een kindje van jullie samen in jouw buik, wat een wonder!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben dan waarschijnlijk een stuk nuchterder hoor. Ik zou ook graag een broertje of zusje erbij willen. Maar gezien mijn onderschrift is die kans heel klein. Als alles goed verloopt hebben we nog 1 allerlaatste terugplaatsing. Ben ontzettend blij als het raak is. Maar zo niet, de wereld zal niet vergaan. Ik ben dolgelukkig met mijn dochter en tel echt mijn zegeningen.
    Kop op, je hebt die test nu in handen. Hij is positief en ik weet zeker dat je man/partner wel bijdraait!
    Think positive!!!xx

paula1984, Izzie7676, Gruffalo en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    #72 Elizia, 1 feb 2018
    Laatst bewerkt: 1 feb 2018
    Ik snap je wel heel goed, althans, ik dénk je goed te snappen. (Oprecht sorry als dat toch niet zo blijkt te zijn nadat je hebt gelezen wat ik hierna ga zeggen.)

Je hebt hier zo’n tijd op gewacht, maar toen kwam ineens de ontwikkeling dat je vriend dit eigenlijk al die tijd echt alleen voor jou deed en nu ook niet meer wil. Een soort droom waarvan je dacht er toch samen naar te streven (ook al was zijn wens minder sterk, ook niet zo gek, want dat is bij mannen vaak zo) die dan uitéén spat, omdat het alleen jouw droom blijkt te zijn, waardoor er meteen een negatieve lading aan hangt en het toch ook ergens voelt alsof hij iets van je afpakt en waardoor je je misschien afvraagt waarom hij die bekroning op jullie liefde niet wil.

Logisch dat je niet echt blij kunt zijn, maar hele tegenstrijdige gevoelens hebt. Juist samen die wens hebben en samen die blijdschap voelen als die wens dan lijkt uit te komen maakt het zo mooi en speciaal en dat blijkt nu een illusie. Ik herken dat ook in die zin dat vooral bij mijn eerste twee zwangerschappen (eerste was door ons samen gepland, tweede kwam onverwachts) mijn man een tijdje heel erg aan het idee moest wennen en daardoor in zijn schulp kroop en zelfs wat afstandelijk en kortaf werd, dus daar stond ik dan in mijn eentje met mijn blijdschap. Dat voelt echt niet fijn en neemt een hoop blijdschap en voorpret weg kan ik vertellen.

Ik vind dingen zeggen als “kop op” en “schouders eronder” dan ook echt te kort door de bocht, zo eenvoudig ligt het gewoon niet en als ik in deze situatie zat en iemand zou dat zeggen zou ik me onbegrepen voelen.
    Bovendien kennen we de totale situatie niet, weten we niet precies wat er allemaal gebeurd en gezegd is en op welke manier enzo, dus ik vind het echt te makkelijk om maar gewoon te zeggen dat iemand positief moet denken.

13. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Lang getwijfeld of ik zou reageren. Waar ik normaal zou reageren met ‘spannend, hopen dat de testen mooi oplopen, dat het goed mag gaan’ vraag ik me nu af of ik dit wel hoop. Een zwangerschap waarvan (één van) de ouders er niet achter staan, het niet echt gewenst is. Waarvan het voelt alsof je het niet mag hebben.

Ik ben benieuwd naar het verloop. Kan me niet voorstellen dat je niet meer gaat testen. Niets voor jou, en al helemaal niet in deze situatie.

Daarnaast vind ik de laatste zin in je onderschrift ook nogal ongelukkig gekozen. Zelf gelukkig geen ervaring met het moeten missen van een kind, maar hoe pijnlijk is het voor ouders die wel een kindje moeten missen.

Hoop oprecht dat het goed met jou, jullie mag gaan. Wat de uikomst ook mag zijn, dat jullie het samen mogen doen.

nizzie86, Sado, Pipo30 en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Idd die laatste zin...verschrikkelijk!

15. Patchwork

Ik dacht ik kom even lezen. Had ik het maar niet gedaan.

Hoe mensen kunnen speculeren en concluderen......op basis van een wel degelijk tot in detail kloppend maar uiteraard onvolledig verhaal. Want anders zou het uren typen worden.

Ik zwelg niet in zieligheid en natuurlijk tellen wij sowieso onze zegeningen met onze acht kinderen.

Het is gewoon een onwijze emotionele rollercoaster waarin iedere emotie duizendmaal wordt uitvergroot.

Dat jullie als vrouwen, als moeders, dat niet begrijpen, zien of voelen, vind ik stuitend. En dat jullie er vervolgens over oordelen en zelfs mij als persoon op de víngers gaan tikken, vind ik triest.

De laatste zin in mijn onderschrift zag ik langs komen bij Freya. De andere kant van die betekenis, in de trant van “een overleden kindje”, zo had ik het nog niet eens gezien.

Dus jullie mogen het ongelukkig gekozen vinden, het komt ergens vandaan.

Zal ‘m weghalen hoor. Ben immers zwanger. Jullie blij.

Ik ben weg hier. Bah.

Goodnoodles vindt dit leuk.
  16. Fijnedag

Fijnedag Bekend lid

5 sep 2017
    743
    541
    93
    Vrouw
    Meis laat je niet boos maken. Ik krijg soms het gevoel dat sommige het nodig vinden om hun negatieve mening te delen. Niemand kan zich verplaatsen in jouw situatie als ze het niet zelf meemaken. En dan nog ervaart iedereen situaties anders. Ik hoop dat de zwangerschap uiteindelijk een mooie uitkomst bied voor jullie :)

Goodnoodles vindt dit leuk.
  17. Daantje17

Daantje17 Fanatiek lid

13 sep 2017
    2.021
    1.306
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je reactie helemaal....
    Heb hier ook wel is zitten lezen dat ik dacht; OMG

Ik wens jou in ieder geval een prettige zwangerschap en ik hoop dat jullie er samen uit komen!
    Maar het zal wel goed komen...

Knuffel!!

18. Patchwork

Thanks.

Overigens, @Elizia, op een bepaalde manier kom jij dan weer redelijk in de buurt van hoe het werkelijk zit. Dank je wel dus voor je reactie.

19. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    @Patchwork ik heb je verhaal gelezen jeetje zeg wat heftig voor je! Ik kan je gevoel zo goed begrijpen!! Je gevoel gaat van links naar rechts en naar voor en achter. Hoop en wanhoop. Pfff ik kan alleen maar hopen dat jullie binnenkort kunnen gaan genieten en dat alles goed komt!

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.387
    113
    Jammer dat je mijn berichtje zo negatief opvat. Ik probeerde je de situatie een beetje in perspectief te laten zien. Namelijk:

- je wilde zwanger worden
    - je bent zwanger
    - je hebt een man die achter je staat
    - je wens komt dus uit.

Ik begrijp dat je op je hoede bent omdat de zwangerschap zo pril is , maar quotes zoals 'Het is gewoon een onwijze emotionele rollercoaster waarin iedere emotie duizendmaal wordt uitvergroot' , begrijp ik niet.

Kun je me uitleggen waarom zulke heftige emoties ervaart? Want ze lijken n.a.v je posts niet logisch.

nizzie86, Chocoladetaart en bozoe vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina